SIKERSZTORIK
A Rovatból

„A divatnihilben könnyű dolgunk volt a Látomással”

Szontágh Julie Lyonból jött Budapestre, és 16 éve vezeti itt divatüzletét.


Egy lány, aki Franciaországban nőtt fel, 1997 őszén Magyarországra érkezik, azzal a szándékkal, hogy itt éljen. A következő évben betársul egy Látomás nevű ruhaüzletbe, nem sokkal később pedig egyedül vezeti a boltot; 2000-es évek közepén tovább bővíti az üzletet, és már nem akar visszaköltözni Lyonba. A tipikusnak nem mondható történetet Szontágh Julie, a Látomás üzletek tulajdonosa teszi kerekké.

- Miért választottad Budapestet?

- A gimnáziumig imádtam Franciaországban élni. Aztán nem találtam a helyem, éreztem, hogy már kevés nekem Lyon, el akartam menni. Anyám győzködött, hogy menjek Párizsba vagy Provence-ba, én pedig drasztikusabb váltásra vágytam. A tesóm akkoriban Londonban élt. Gondolkodtam rajta hogy utána menjek-e, felmerült még Berlin, Barcelona, Róma, Tel Aviv, de végül Budapest mellett döntöttem.

DSC05265phcut

- Ismerted a várost?

- Édesapám, bár Franciaországban élte le életét, Magyarországon született, évtizedekig nem látogatott vissza Magyarországra, majd mégis vettünk vidéken egy műemlék jellegű régi parasztházat, ahol kiskoromtól a nyaraimat töltöttem, ott tanultam meg magyarul. Budapesten csak egyszer voltam, a Diákszigeten, ’93-ban, úgy, hogy a szüleim nem tudtak róla, és Budapestből csak a Keleti pályaudvart láttam, meg egy ismerősöm lakását, ahol sziget alatt elmentünk egy "rendeset" fürödni. Mégis amikor felmerült Budapest mint lehetőség, úgy éreztem, egyértelműen ide kell jönnöm. Nem bántam meg a döntést.

- Milyen emlékeid vannak az akkori Budapestről?

- Minél délebbre, minél keletebbre van egy ország, minél nagyobb a káosz, engem annál jobban vonz, én ott annál jobban érzem magam. Utálom a túlságosan steril helyeket, ahol minden nagyon ki van találva, minden szép, egyenes tiszta. Megtörtént, hogy hazamentem Franciaországba, és bosszankodtam, hogy emberek halnak éhen, ott meg a sarki pékség ajtaja is automata. Budapesten pont azt imádom, hogy a mai napig van egy kis rendetlenség. Amikor ideérkeztem, szó szerint ittam a várost. Mindenhová mentem, semmiből nem akartam kimaradni, ezért sikerült is hihetetlenül sok embert megismernem már az első hónapokban. Az tetszett a kilencvenes években, hogy bármit meg lehetett valósítani, igazi Eldorádó volt. Most sokkal nehezebb labdába rúgni. Akkoriban, ha egy kicsit jól csináltál valamit, akkor az ment szinte magától.

DSC_6477

A Látomás Dohány utcai női divatüzlete

- Hogyan indult a Látomás?

- Teljesen véletlenül csöppentem bele. Akkoriban még főiskolára jártam. A Látomás pár hónapja létezett, a Gozsdu udvar mellett közvetlenül, egy barátnőm csinálta. Rengeteget lógtam ott suli után. Hamar rájött, hogy jó kereskedelmi érzékem van, ezért megkért, hogy szálljak be és legyek az üzlettársa.

- Nem volt nehéz dolgod külföldiként?

- De, az elején féltem, mert nem rendelkeztem szakmai tudással, nem értettem a könyveléshez, ráadásul alig beszéltem magyarul. Azzal viszont már az indulás előtt tisztában voltam, hogy egy divatüzlet a későbbiekben nem magától megy, azzal folyamatosan kell foglalkozni. Pár nap gondolkodási időt adtam magamnak, és aztán azt mondtam, oké, vágjunk bele.

A Látomás név története

"A legtöbb újságíró azt szeretné hallani, hogy Franciaországból ezzel az álommal jöttem, hogy üzletet nyissak, és ezért lett az üzlet neve Látomás. Az igazság az, hogy már 1998-ban ez volt az üzlet neve. Az üzlettársam spirituális személyiség volt, tőlem viszont távol áll az ezotéria, két lábbal a földön állok és racionálisan gondolkodom, ezért az elején furcsa volt a név, kissé irritált is. De aztán megszerettem a Látomás nevet. Azt szeretem benne, hogy nem akar több lenni, mint ami. Magyar név, míg a legtöbb divattal foglalkozó bolt vagy cég angolos vagy franciás nevekkel próbálkozik. Néha bánom, hogy nem lovagoltam meg a franciaságomat, de miután a Látomás bekerült több útikönyvekbe is, rájöttem, hogy magammal szúrnék ki, ha változtatnék."

DSC_6513

- Azt mondják, évek kellenek ahhoz, hogy egy üzlet nyereséget termeljen.

- Ez egy városi legenda. Bár az is igaz, hogy az elején kevés költségünk volt, például új ruhaállványok helyett régi sztendereket fújtunk le. Induló készletnek a fél ruhatáramat betettem a boltban. Az elejétől fogva jól ment a bolt. Itthon a kilencvenes években nem volt semmi, nem volt itt a Zara, a H&M vagy más nagyobb divatmárka, nem voltak dizájner üzletek, divatlapok sem, képzelj egy nagy divatnihilt. Ezért volt könnyű dolgunk a Látomással, hiszen monopolhelyzetbe voltunk. Budapest elég kicsi, hamar híre ment a boltnak. Tíz évig szinte alig reklámoztam az üzletet, szájhagyomány útján találtak ránk. Még ki sem nyitottunk, már törtek be a vevők.

- Milyen darabokat kerestek a vásárlóitok?

- Akkoriban, a régi partik idején, mindenki hülye göncökben járt, népszerű volt a vintage: régi Adidas melegítő felsők, régi farmerdzseki, szőrmés bundák, óriás virágmintás ruhák, katonai kabátok. Jártam bolhapiacra, eldugott kilós turkálókba, akkoriban ott kánaán volt, mivel itthon egy nagyon kis réteg tudta, hogy ezek értékes ruhadarabok, míg Londonban például aranyárban mérték már akkor a vintage darabokat a Portobello Road-on.

- Hogyan lett a vintage boltból a mai Látomás?

- Az üzlettársam terhes lett, és rám hagyta a boltot, vigyem egyedül. Ez ’98-ban volt. Hamar felkerestek a MOMÉsok, mert látták, hogy különleges dolgokat árulok, illetve hogy jól megy a bolt. A 2000-es évek elején odajárt a fél MOME, vásárolni és eladni is.

Abban az időben kezdtek megjelenni a dizájner üzletek.

- A konkurrencia inspiráló vagy inkább nehezíti a boldogulást?

- Sokáig egyedül voltam a porondon, és ahogy kezdett élénkülni a színtér, egyre többen nyitottak üzletet. 2001-ben jött a Retrock aztán pár évre rá nyílt egy rakás dizájn üzlet, 2004-től pedig jött a MOME új generációja, nagyon tehetséges emberek, egyre komolyabbá vált itthon a divatszakma. Megalakult időközben a WAMP is, ott is megjelentek a tervezők ruhái. Már annyian foglalkoztak tervezöői ruhákkal hogy tucattá vált számomra az egész. Éreztem, hogy itt az ideje váltani.

Latomas_logo
A logó története

2007-ig nem volt logó, rengeteg grafikus próbálkozott, de nekem egyik változat sem tetszett. Jerôme Andrieux barátom, aki szintén Franciaországból érkezett, egy óra alatt dobta össze. Elmondtam neki, körülbelül mit szeretnék. Neki akkoriban a halálfejek tetszettek; a logó először koponyának indult keresztbe tett lábszárcsontokkal, ebből alakult át gyémánttá két varrótűvel. Egyébként pont most újult meg a logó, itt látható az új, nőiesített változat: facebook.com/latomas.

- Mikor váltottál?

- 2006-ban elkezdtem külföldi gyártókat keresni, így alakult ki a Látomás jelenlegi stílusa. Először csak 50 db ruhát hoztam, a vevők rögtön kiszúrták őket és pár nap alatt elvitték. Láttam, hogy működik ez az irány, behoztam egy nagyobb készletet. A kinti gyártóknál, nagykereknél van méretsor (ami a tervezőknél hiányzik), lehet utánrendelni, tetszik, hogy ténylegesen magam választok minden egyes darabot. Sokkal hordhatóbb, naprakészebb darabok és könnyebben adhatók el, mint a tervezők munkái. Azóta is mindent külföldi cégektől, nagykerektől vagy gyártóktól szerzek.

- Azt számolom, hogy a váltás után nem sokkal kezdődött a gazdasági válság.

- Hihetetlen volt, hogy míg sorra zártak be a boltok, a Látomás szárnyalt. Mindenhol azt lehetett hallani, hogy nem megy az üzlet, nincs pénz. Hozzánk meg egyre többen jöttek az új darabok miatt a vevők. Hála Istennek, azóta is megy a üzlet, és stabilnak számít. Abban az időben nyitottam új helyeket, később elindíthattam a fiúknak szánt boltot, pár hónapja pedig a webshopot.

- Voltak olyan lépéseid, amelyek szerencsétlennek bizonyulnak?

- Persze, rengeteg, de ebből tanul az ember. A Látomás olyan, mint egy soha véget nem érő kísérlet, mindig alakítunk rajta, fejlődünk, változunk, közben az emberek, korszakok is változnak, mindig meg kell újulni.

- Milyen érzés másokon látni a ruháidat?

- A legjobb. Sőt, ha elmegyek egy buliba, sokszor kiszúrom több emberen a ruháimat.

DSC_6545Kertész

A Kertész utcai, férfiaknak nyitott lakásbolt

Az "átlagos" Látomás-vásárlók

Nők: rendszerint 25-30 évesek, a belvárosban laknak, aktívan járnak szórakozni illetve kulturális rendezvényekre, tanulnak vagy dolgoznak. Érzékenyek a divatra, fontos számukra az öltözködés, követik a divat blogokat és céltudatosak. Azért szeretik a Látomást, mert különleges darabokat kapnak elérhető áron.

Férfiak: 30-as és 30 fölötti korosztály, szintén kultúra- és divatérzékeny emberek, gyakran budaiak, jól szituált férfiak, az ár nem számít nekik. A férfiak szeretik egy-egy alkalommal letudni az egész vásárlást, egyszerre felújítani a ruhatárukat. Szeretik, hogy az üzlet egy lakásban van, nem lát be senki a portálból a boltba, szeretik, hogy nem megszokott vásárlói környezetben vannak. Élvezik azt a fajta rugalmasságot, amit más, utcai boltokban nem kapnak meg.

- 15-16 év alatt mekkora rutinra lehet szert tenni a divatszakmában?

- 2000 körül, ha 3 napig rossz bevétel volt, mély depresszióba estem. 16 évnyi tapasztalattal a hátam mögött az ilyesmi már nem izgat annyira. Mindig vannak nehezebb időszakok, tavaly a korai ősz volt ilyen, de túllendültünk rajta.

- Feltűnt, hogy ha a jelenlegi Látomásról van szó, gyakran többes számban beszélsz. Kik állnak mögötted?

- Remek, összeszokott, rutinos csapat van nálunk, mindenki 5-7 éve dolgozik a Látomásnál. 2006 óta már nem állok a pult mögött a boltban, az irányítás és a beszerzés a dolgom. Az eladókra lehet hagyni az üzletet, nem kell állandóan ellenőriznem őket. Mindegyikük szereti és becsüli a Látomást, sajátjuknak is érzik. Az üzletvezető 7 éve dolgozik velem, és remélem, nálam öregszik meg.

Igazából lehetett volna a Látomás nagyobb üzletlánc is, ám minél nagyobb egy üzlet, annál több fejfájással jár. Én meg nem akarok monstrummá válni, mert nagyon jó életem van a bolt mellett.

- Ezen mit értesz?

- Számomra a legfontosabb az élet minősége. Közel lakom a boltokhoz, gyalog vagy biciklivel járok mindenhova, szabadon oszthatom be az időmet, nem kell reggelre felhúznom az ébresztőórát. Minden sínen van, és ezért nincs nagy stresszfaktor, sokat utazhatok, most például alig várom hogy a bizonyos vidéki meseházban tölthessük a tavaszt, és nyár nagy részét a párommal. Az, hogy megmaradjon a magánéletem, fontosabb, mint hogy legyen hatszáz üzletem.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: