hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Végre kiderült, hogy mire jók a McDonald's pohárfedőinek tetején található púpok

Néha egy, máskor kettő, olykor pedig akár négy púpot is benyomnak a dolgozók a pohárfedőkön. De vajon miért?
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. január 19.

hirdetés

A Redditen kérdezte meg a Meki dolgozóitól egy vendég, hogy melyik púp benyomása mit jelent az italok műanyag fedőin, írja a Mirror. A kíváncsi vendégnek szerencséje volt, mert a gyorsétterem-hálózat több alkalmazottja is válaszolt, amiből kiderült: ugyan a púpok benyomása mindenhol ugyanazt a célt szolgálja, de jelzések mégsem teljesen azonosak.

Amikor valaki több különböző italt rendel a McDonald's-ban, gyakran úgy kapja meg az üdítőket, hogy a műanyag fedélen található púpok közül némelyiket benyomják az alkalmazottak. Az sem nagy titok, hogy az egyik púpot leginkább akkor szokták benyomni, ha a vásárló valamilyen cukormentes italt vásárol.

De mire jó a többi púp, és mi van akkor, ha egyszerre többet is benyomnak? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk.

A közösségi oldalra írt kommentekból kiderül, hogy a műanyag gombokhoz feliratok is tartoznak, így ha valaki koffeinmentes italt rendel, akkor elvileg a 'No Caff', ha diétás vagy cukormentes üdítőt, akkor a 'Diet/Light' púpot nyomják be, de a pohárfedőn látható egy '1' illetve '2' jelzésű gomb is.

A kíváncsi vendég a posztban leírja, hogy ő konkrétan két üdítőt is rendelt, egy sima és egy diétás kólát. Amikor megkapta a rendelést, csak az egyik fedő volt benyomva, ráadásul nem a várt 'Diet/Light' gomb, hanem az '1'-es.

A válaszokból kiderül, hogy még a dolgozók sem igazán figyelnek a nagy hajtásban a jelzésekre. Amikor a vendég diétás kólát rendel, akkor az éppen kezük ügyébe eső első gombot nyomják be, ha pedig Coke Zerót kér, akkor két vagy négy púpot nyomnak be.

Sokkal gyorsabb ugyanis a véletlenszerű púpnyomkodás, mintha még azzal is időt kellene tölteni, hogy a megfelelő gombot kibogarásszák a pohárfedőn.

hirdetés

Egy másik mekis dolgozó még egyszerűebben fogalmazta meg: az ő éttermükben az a szokás, hogy egy púp benyomása diétás üdítőt jelez, míg bármely két egymás mellett benyomott púp a Zero italokat jelenti.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Van egy konkrét jele annak, ha a párod szakítani akar

Egy új tanulmány szerint a párunk szóhasználatából kideríthetjük, ha szakítani akar velünk.
Forrás: Life Advisor, Címkép: Catkin képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2021. február 26.

hirdetés
A Life Advisor célja, hogy minél több embert segítsen és inspiráljon az élet szeretetére, az álmai elérésre és hogy megvalósítsák a bennük rejlő lehetőségeket.

A tanulmányt a Proceedings of the National Academy of Sciences című amerikai folyóiratban tették közzé. A tanulmány részeként a kutatók a Reddit (közösségi oldal) felhasználók azon posztjait elemezték, melyek a szakításról szóltak, és megállapították, hogy a szóhasználatuk a szakítás előtt körülbelül három hónappal megváltozott és a szakítás után akár hat hónapig így is maradt.

Függetlenül attól, hogy a tanulmányban résztvevők kezdeményezték vagy ők voltak, akikkel szakítottak, a szakítás előtt gyakrabban használták az "én" és a "mi" szavakat. A kutatók szerint ezek a szavak azt jelzik, hogy a felhasználók olyan kognitív gondolkodásmódban éltek, amelyen keresztül megpróbálták elemezni önmagukat és feldolgozni a kapcsolatukat. Az elemző gondolkodás viszont csökkent.

Az a tény, hogy a szakítás előtt nyelvi változások történtek, azt jelenti, hogy ha még az emberek nem is látták még a kapcsolatuk végét, valahol belül már érezték és hatással volt rájuk.

A tanulmány kiemeli ugyanis, hogy amikor az emberek másokkal beszélgetnek a kapcsolatukról, akkor felfedik azokat a dolgokat, amelyeket öntudatlanul éreznek.

A közösségi média lehetőséget ad a kutatóknak arra, hogy a szakítások hogyan valósulnak meg a való életben.

Eddig a kutatások nehezen tudtak adatokat gyűjteni a szakításokról. A felméréseket ugyanis gyakran túl tolakodónak találták a megkérdezettek a szakítás során vagy közvetlenül utána. Később pedig az emlékek elhalványulnak. De manapság az emberek egyre többen, valós időben tesznek közé tartalmat a kapcsolataikról a közösségi médiában, ami a kutatóknak is nagyobb teret ad.

Armando Orozco képe a Pixabay -en.

hirdetés

A tanulmány során a kutatók 6803 felhasználó több mint egymillió Reddit bejegyzését elemezték egy évvel a szakítás előtt és egy évvel a szakítás után.

Mi a teendő, ha a partnered elkezdi használni ezeket a szavakat?

A kutatók nemcsak azt állapították meg, hogy

az emberek szóhasználata a szakítás előtt és után megváltozott, hanem azt is, hogy ez a változás még hónapokkal a szakítás után sem tért vissza az eredeti állapotra. Ennek gyakran az volt az oka, hogy az emberek újra elmesélték a szakításuk történetét, vagy még minidig töprengtek a kapcsolaton, amely megnehezíti a lezárást.

Azoknak, akiknek a szóhasználata a szakítás után 6 hónappal sem tér vissza a régi szóhasználathoz, akkor érdemes szakmai segítséget kérni.

Ha azt veszed észre, hogy a párod gyakrabban használja az "én"-t és a "mi" szót, akkor gondolkodj el azon, hogy meg tudod-e változtatni a kapcsolatotok menetét. Egy egészséges kapcsolatban érdemes nyitott beszélgetéseket kezdeményezni a párunkkal vagy párterápiára járni a meglévő problémák megoldása és a szakítás megakadályozásának érdekében.

Ha tetszett, amit olvastál, keresd a Life Advisor blogot hasonló cikkekért!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

15 évesen kezdett heroint használni, most leszokott és a lányáért küzd

A 27 éves amerikai nő 18 éves volt, amikor a lánya megszületett. Drogfüggőként élt az utcán, ezért vették el tőle a gyereket. Most szeretné visszakapni a kislányt.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. február 28.

hirdetés

Madison McManus a középiskola kezdetén kezdett el keménydrogokat kipróbálni. Aztán évekig New Jersey utcáin élt, heroinfüggő lett.

Az akkor még drogfüggő lány 18 éves volt, amikor terhes lett - írja a Daily Mail.

Most azért küzd, hogy visszakapja 9 éves lánya felett a szülői felügyeleti jogát.

Madisonnak kislánya megszületése után is többször meggyűlt a baja a rendőrséggel, ezért elvették tőle a gyereket.

Családjával most kezd újra kapcsolatba lépni, miután 20 éves kora óta hajléktalanként élt.

"Nyomorúsággal teli életet éltem, és minden alkalommal azért imádkoztam, amikor elaludtam, hogy ne ébredjek fel
- mondta a lapnak Madison, aki most már minden függőt arra biztat, hogy ne adja fel, mert van remény a gyógyulásra.

"15 éves koromban voltam először elvonón. A családomat teljesen tönkretettem, ki-be jártam az intézetekbe 18 éves koromig. Kijöttem és már újra drogoztam is.

hirdetés

"18 éves koromban kilenc hónapig tiszta voltam a terhességem alatt. Egészen mostanáig ez volt a leghosszabb idő, amíg nem használtam drogokat" - mesélte a lapnak a fiatal nő, aki még most is csak 27 éves.

Hat évig élt az utcán drogosként, végül egy letartóztatás segített neki az elhatározásban, hogy megpróbáljon végleg leszokni és megszabadulni a démonaitól.

"Kimaradtam az iskolából, és bár aláírtam a lányom ideiglenes felügyeletét, nem tudtam lejönni a szerről. Teljesen egyedül éreztem magam, nem volt se családom, se párom se senkim."

A nő azt mondta, annyi mindent látott az utcákon, hogy abból könyvet lehetne írni.

"A függőség fogságban tartott. Szégyelltem és sajnáltam, hogy elveszítettem a lányomat, a családomat és saját magamat is."

"2018. július 18-án voltam a legmélyebben, utoljára akkor használtam drogot."

A nő úgy emlékszik vissza, hogy éppen belőtte magát és azért fohászkodott, hogy valaki vessen már véget az életének. 2 órával később letartóztatták drog birtoklásért. Akkor fogadta meg, hogy soha többé nem nyúl a szerekhez.

"Ezen a ponton még fogalmam sem volt, hogyan, csak tudtam, hogy nem akarok többet használni."

Egy 30 napos programra küldték, és mivel folytatni akarta, egy félutas házba került még négy hónapra.

"Az igazán kemény munka akkor következett, amikor saját albérletbe költöztem.
Megtaláltam a névtelen alkoholistákat és akkor rájöttem, hogy ennek a rehabilitációnak soha nem lesz vége. Ez élethosszig tart" - magyarázta a lány.

Madison ezután újra felkereste a szüleit és a rokonait, hogy bocsánatot kérjen tőlük. A családja azóta mindenben támogatja, most éppen abban, hogy visszakaphassa a lányát.

Madison azt mondja, a gyógyulása kulcsa, hogy még most is mindennap foglalakozik egykori függőségével és folyamatosan fejleszti magát lelkileg.

"Nem kérnék mást az életemben, azon kívül, hogy megtarthassam a bennem rejlő pozitivitást és a reményt, amit minden nap tovább növelek, és másoknak is tovább adom" - fogalmazott.

"Fontos volt, hogy rájöttem: én vagyok a probléma, és semmi sem változik, amíg én nem változtatom meg.
Ma olyan belső béke és nyugalom van bennem, amit szavakkal nem lehet megfogalmazni."

Madison most a közösségi média felületein arra biztat más függőket is, hogy próbálják meg felismerni a problémát és az utat, ami segít nekik leküzdeni a szenvedélybetegségüket.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Az éjszakai baglyok kétszer akkora eséllyel teljesítenek rosszul a munkában, mint a korán kelők

A későn fekvők számára az ideális munkanap délután 3-kor kezdődne, és 11-kor érne véget.
Képünk illusztráció, fotó: Unsplash/Kinga Cichewicz - szmo.hu
2021. február 27.

hirdetés

A hagyományos munkanap egyáltalán nem kedvez az éjszakai baglyoknak szemben azokkal, akik szeretnek korán kelni, írja a CNN egy finn tanulmány alapján.

A későn fekvők a klasszikus munkarendben kétszer akkora eséllyel teljesítenek rosszul, mint az időben ágyba bújók.

A hajnali pacsirták reggelente jobban teljesítenek a munkában, míg az éjszakai baglyokról ennek éppen az ellenkezője mondható el. A tudósok szerint ez a belső óra jelentős részben a genetikának köszönhető, de szerepet játszhat az életmód kialakulásában a munkarend, a család, sőt még a napfénynek kitettség is. Az egyes kronotípusok életritmusában eltérően alakulhatnak a különböző szokások: hatással lehet az életritmus az alvásra, az anyagcserére, a testhőmérsékletre és a hormonokra is.

A finn kutatás során 5881 olyan embert kérdeztek életritmusukról, akik mindannyian az ország északi részén születtek 1966-ban. A résztvevőket kifaggatták egészségi állapotukról, munkájukról, alvási szokásaikról, annak érdekében, hogy felmérjék, melyik kronotípusba tartoztak a kutatás kezdetén, 46 éves korukban, vagyis 2012-ben.

A férfiak 10, míg a nők 12 százalékát sorolták az esti típusba, de 72 százalékuk végzett nappali munkát. A felmérés többi szereplője között nagyjából ugyanolyan arányban vettek részt korán kelők és a többi, köztes kronotípusba sorolható emberek.

hirdetés

Az éjszakai baglyok negyede olyan halványnak írta le saját teljesítményét a munkában, melyet a kutatók egy nemzetközileg elfogadott skála szerint a fogyatékosság miatti gyenge teljesítmény és az ebből fakadó korai nyugdíjazás magas kockázatának kategóriájába sorolnak. Ez számottevően magasabb arány volt a kutatás szerint, mint a hajnali pacsirták vagy a többi típusba sorolt emberek esetében.

A munkahelyi alulteljesítés nemtől függetlenül kétszer olyan magas volt az éjszakázók között, mint a korán kelők esetében.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Hogyan fókuszálj az otthoni tanulásra?

Bár lassan egy éve, hogy beköszöntött életünkbe a távmunka és a távtanulás, az új félév indulásával azonban hasznos lehet feleleveníteni néhány aranyszabályt, hogy eredményesen teljen az újabb félév.
Szponzorált tartalom (X) - szmo.hu
2021. február 26.

hirdetés

Az otthoni tanulás és munkavégzés jó ideje velünk van és úgy fest, még egy ideig marad is. Az egyetemeken, főiskolákon is nemrég indult a második félév, így a vizsgaidőszakot átvészelve itt az idő, hogy ismét mindenki belevesse magát a dolgos hétköznapokba, az online órákba és a tanulásba. Az alábbi pontokat pedig ezúttal is érdemes szem előtt tartani.

Ha ezen kívül szeretnél még Otthoni tippekről olvasni, látogass el a Provident blogjára!

Le a pizsit!

Bár az otthoni tanulásnak nagy előnye, hogy tovább lehet aludni, azonban hosszútávon továbbra is érdemes tartani a reggeli rutint. Így ahelyett, hogy öt perccel az óra előtt felkelnél, hogy bekapcsold a gépedet és félig pizsamában odaülj a kamera elé, itt se felejtsd el a reggelizést, hangolódj rá a napra egy kis olvasással, jógával vagy sorozatnézéssel és öltözz fel, hogy ily módon is átkapcsolj tanuló üzemmódba.

Rendes munkakörnyezet

hirdetés

Lehet, hogy nagyon csábító, azonban nem túl hatékony a „bed office”, úgyhogy ki az ágyból és lehetőleg tanulj az íróasztalodnál. Onnan pedig pakolj el mindent, ami elterelheti a figyelmed a tanulásról. Egyébként sem kényelmes egy mindennel telezsúfolt asztalnál ücsörögni, csak azokat a dolgokat hagyd elől, amikre napi szinten szükséged van. Ha pedig sokat vagy kamera előtt, figyelj arra is, hogy lehetőleg ne legyenek mögötted fel-alá sétáló emberek, az órád alatt az ebédről érdeklődő szülők vagy lakótársak. Tedd el a mobilodat is, hogy ne vonja el a figyelmedet.

Kapcsold ki a gépet!

Miután megszűnt az óráról-órára járkálás és sok esetben a kikapcsolódás is az online térben marad, ezért figyelj arra, hogy mozogj is. Nem árt, ha a pihenődet nem a neten szörfözve töltöd, hanem helyette felállsz picit nyújtózkodni, esetleg elmész sétálni egy picit. Csak arra figyelj, hogyha sok a teendőd, ne nyúljon el a pihenéssel töltött idő, de ezen könnyen segíthetsz egy időzítő beállításával.

Legyen napirended

Míg az órákra „járás” némiképp meghatározza a napirended, nem árt, ha a tanulást is úgy időzíted, hogy ne húzd szét a napod a végtelenségig, azaz egy ponton dobd le a tollad és állj fel az asztalodtól, tedd félre a tanulnivalókat másnapig. Bár csábítóan hangzik, hogy éjszaka tanulj, délig aludj és az órákat valahogy kibekkeled, hosszútávon sokkal jobb, ha maradsz a megszokott napirendednél, így amikor visszatérhet minden a régiben, nem lesz annyira szokatlan.

Lásd meg a lehetőséget!

Lehet, hogy eddig az egyetemen maradtál bent tanulni vagy a könyvtárba húzódtál vissza a könyveiddel, most azonban otthon kell ezt is megvalósítanod. Ez azonban arra is lehetőség, hogy új tanulási módszereket próbálj ki. Van, aki például szívesen olvassa hangosan a tananyagot, másnak az segít, ha közben fel-alá sétál vagy tanulókártyákkal teszteli magát. Sőt, akár összekötheted a kellemest a hasznossal, például, ha van otthon szobabiciklid azon ülve is tudsz olvasni vagy ha nyelvet tanulsz, nyugodtan ismételgetheted hangosan a szavakat.

További Otthoni Tippekért látogass el a Provident blogjára.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: