ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Még hordunk magunknál készpénzt, bár szívesebben fizetünk kártyával - sőt, okostelefonnal

Dühít, ha olyan helyzet adódik, hogy bár szeretnél, nem tudsz kártyával fizetni? Nem vagy egyedül. Nemrég készített felmérésünkből kiderült, hogy a megkérdezettek 67%-ával fordult elő idén hasonló.


A digitalizáció a mindennapjainkat is elérte, a fizetési szokásainkra is hatással van. Már elég csak hozzá érinteni a bankkártyát a terminálhoz, hogy rendezzük a cechet, de a trendibbek ugyanezt intézhetik okostelefonnal vagy akár okosórával is. Hiszen mennyivel praktikusabb csak a mobilunkat kéznél tartani, és nem kutatni a pénztárca után, ha a kasszánál egyszer csak mi következünk.

De vajon hányan váltottak a kényelmesebb megoldásokra? Lapul-e még készpénz a pénztárcákban, vagy már többnyire csak a kártyáknak van ott helye?

Erre voltunk kíváncsiak az OTP Bank megbízásából készített felmérésünkben, amivel nemrég portálunkon találkozhattatok. 1074-en válaszoltak kérdéseinkre – ezúton is köszönjük a lelkes kitöltőknek a közreműködést. Az eredmények beszédesek, de lássuk őket sorjában!

Ami igazán trendi most: okostelefonnal fizetni

A megkérdezettek 82%-a tudja, hogy mi az a POS – vagyis azt, hogy ez a rövidítése a készpénzmentes fizetési pontnak, leggyakrabban bankkártya leolvasó terminálnak. Ám 100-ból 16 válaszolónak fogalma sincs, hogy mit jelent ez a mozaikszó. Egész biztosan nem ők azok, akik már nem hordanak maguknál készpénzt – igaz, a leggyakrabban készpénzzel fizetők aránya ennél jóval magasabb: 35%-os.

Azért a legtöbben mégis azok vannak, akik már a fizetéseik nagy részét kártyával intézik (45%), de csaknem minden 5. válaszoló az okostelefonját kapja elő, ha fizetnie kell.

Nemcsak abban változtak a vásárlási szokásaink, hogy kevesebb készpénzt használunk. Kényelmesebb, egyszerűbb, és covid-időkben biztonságosabb megoldásnak tűnik az online vásárlás. Sokaknak már abszolút a mindennapok részévé vált, hogy online rendelnek ételt, taxit, vagy akár karácsonyi ajándékot – a válaszolók 21%-a hetente legalább egyszer vásárol vagy rendel valamit online, további 19% havonta egyszer-kétszer teszi ezt. A 26-35 évesek hívei a digitális megoldásoknak: náluk 29% azok aránya, akik hetente legalább egyszer bonyolítanak online rendelést, vásárlást.

Viszont csaknem minden ötödik válaszoló egyáltalán nem szokott online vásárolni. Talán nem meglepő, hogy az 55 felettiek csoportja idegenkedik leginkább az online vásárlástól: esetükben 47% azok aránya, akik sohasem intéznek vásárlást a neten.

Bosszantó élmény, ha kártyával fizetnénk, de nem lehet – lehet, hogy vissza sem térünk többet

Akár kisboltba, akár hipermarketbe, akár plázába megyünk vásárolni, fontos szempont, hogy lehessen bankkártyával fizetni – a kérdőív kitöltőinek 57%-a helyesen tudta, hogy idén januártól már jogszabály is előírja az online pénztárgéppel rendelkező kereskedőknek és szolgáltatóknak az elektronikus fizetési lehetőség biztosítását a vásárlóik részére.

Ehhez képest a válaszolók kétharmadának (67%) volt legalább egyszer olyan élménye idén, hogy bár kártyával szeretett volna valahol fizetni, nem tudott. 27%-kal ráadásul többször is megesett ez.

Pedig az ilyen élmény rossz szájízt hagy a vásárlóban, erre utal az is, hogy a megkérdezettek több mint harmada (36%) egy ilyen eset után valószínűleg nem térne többet vissza vásárolni az adott üzletbe.

A jogszabályi előírásnak köszönhetően érzékelhetően javult is a helyzet, ami a kártyás fizetési lehetőségeket illeti, de sokak szerint még mindig lenne hová fejlődni: 41% véli úgy, hogy bár érezni a pozitív változást, még mindig sok olyan hely van, ahol csak készpénzt fogadnak el.

A válaszolók nagy többségben (60%) úgy vélik, hogy a kereskedők magas költségektől tartanak, ezért nem vezetik be az elektronikus fizetést – bár előírás lenne számukra. 52% szerint az is az egyik fő visszatartó erő lehet, hogy a vásárlók majd a legkisebb tételeket is kártyával fizetnék. Viszont 30% egyszerűen úgy gondolja, az a szolgáltató, amelyik nem teszi lehetővé a kártyás fizetést, nem halad a korral.

Az 55 év felettieket tette leginkább digitálisabbá a járvány

A rossz tapasztalatok is közrejátszhattak abban, hogy a válaszolók 41%-a továbbra is mindig hord magánál készpénzt, biztos, ami biztos.

További 41% nem érzi úgy, hogy a járványhelyzet digitálisabbá tette volna – itt pont az 55 év felettieknél érezni a járványhelyzet kényszerét, hogy muszáj volt új dolgokat megtanulniuk, mert az ő csoportjukban csak 25% gondolta úgy, hogy a covid-járvány nem változtatott lényegesen azon, mennyire érzi magát digitálisnak.

A kitöltők több mint harmada (37%) mondta az, hogy összességében kevesebb helyre jár el, mint a járvány előtt, ugyanakkor 44% még mindig inkább üzletekben szeret vásárolni, mint online.

Ami a felmérésből kiderült: a budapestiek digitálisabbak valamivel, mint a vidékiek, gyakrabban vásárolnak vagy rendelnek online, nagyobb arányban fizetnek okostelefonnal, és jobban zavarja őket, ha egy helyen nem lehet csak készpénzzel fizetni.

Vajon ha egy év múlva újra feltennék ugyanezeket a kérdéseket, mennyit változna a helyzet?

Megkérdeztünk egy szakértőt, milyen megoldást választhatnak a kereskedők és szolgáltatók

„Tapasztalataink szerint az érintett vállalkozások nagy része már biztosítja vásárlóinak az elektronikus fizetés lehetőségét, ugyanakkor, részben a járvány hatására megváltozott vásárlási és fogyasztási szokások miatt, a vevők részéről egyre erősebben merül fel annak az igénye, hogy bárhol fizethessenek bankkártyával vagy más elektronikus megoldással. Éppen ezért van még helye az elektronikus fizetés további terjedésének, amit az OTP Csoport a vállalkozások egyedi igényeihez igazított fizetési megoldások biztosításával támogat. A kereskedők, szolgáltatók adott élethelyzetüknek megfelelően cserélhetik vagy bővíthetik az általuk választott elektronikus fizetési eszközeiket” – fogalmazott Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

2021. január 1-je óta hatályos szabályozás értelmében minden online pénztárgépet használó vállalkozásnak biztosítania kell vásárlói számára az elektronikus fizetés lehetőségét. A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport POS-terminál igénylését javasolja, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát, amivel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a tájékoztatásban szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Itt a nyár szenzációja: máris póló készült Mészáros Lőrinc „Gondolom, nem gyalog" mondatával - mutatjuk, hogy néz ki a trendi ruhadarab
Arról egyelőre nincs hír, hogy a fekete felirattal ellátott, valóban egyedi póló kereskedelmi forgalomba kerül vagy nem, de a magyar cég egy játék erejéig kihasználja a milliárdos vállalkozó immár legendás aranyköpését.


A Dorko villámgyorsan lecsapott Mészáros Lőrinc két héttel ezelőtt, Münchenben elhangzott „Gondolom, nem gyalog" aranyköpésére, és már meg is alkotta a nyár várhatóan egyik legtrendibb pólóját, adta hírül a Blikk.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a fekete felirattal ellátott, valóban egyedi póló kereskedelmi forgalomba kerül vagy nem,

de a magyar cég egy játék erejéig kihasználja a milliárdos vállalkozó mondatát. „Kommenteld, te kivel gyalogolnál egy jót, és nyerjetek ma egy-egy pár új Dorko cipőt!” – olvasható a Dorko játékfelhívásában. A történethez hozzá tartozik, hogy a sportos vállalkozás a "nem" szót áthúzta a pólón.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Mészáros Lőrinc barátai társaságában tekintette meg Münchenben a Paris Saint-Germain - Internazionale labdarúgó Bajnokok Ligája döntőt. Magyarország leggazdagabb embere az utat előbb a Liszt Ferenc Repülőtérig magánhelikopterrel, majd onnan magángéppel tette meg, ráadásul a francia csapattal egy szállodában szállt meg.

A 444 stábja itt próbálta megszólaltatni Mészárost, és feltették neki azt a kérdést is, hogy mivel érkezett Münchenbe. Az üzletember száját pedig ekkor hagyta el az azóta klasszikus magasságokba emelkedett „Hát, ööö, gondolom, nem gyalog” mondat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Véletlenül egy orgiaházban szállásolták el a British Airways személyzetét – 24 órán át nem tudtak aludni
A repülőtársaság személyzetének tagjai alig tudtak pihenni, mert egész éjjel nyögések, drogüzletek és prostituáltak zavarták őket. Egy 24 órás orgia is zajlott a motelben.


Legalább 12 munkatársnak foglaltak szállást a British Airways-nél egy milánói szexhotelben, miután tévedésből összekeverték a MO.OM Hotelt a közelben található Motel MO.OM-mal – számolt be róla a Daily Star. Az óránként fizetős szálláshelyen olyan felszerelések voltak, mint vagina alakú kád, tükrös mennyezet, kötözőkészletek, bőr hámok és emberi kutyaketrecek.

Egy névtelen forrás szerint „nyilvánvaló volt, hogy a stábnak nem ezen a helyen kellett volna lennie”.

A beszámoló szerint a személyzet tagjai alig tudtak aludni, mivel egész éjjel nyögéseket hallottak, és tanúi voltak egy 24 órás orgiának,

valamint drogügyleteknek és prostitúciónak is.

A forrás szerint az eset egy komikus, de komoly következményekkel járó hiba volt.

A kialvatlanság miatt a dolgozók másnap nem tudtak munkába állni,

ugyanakkor késésekről vagy járatkimaradásokról nem érkezett hír.

A British Airways a történtek után közleményt adott ki:

„A személyzet egy kis részét nem jóváhagyott hotelszobákban helyezték el a tudtunk nélkül, miután a szokásos szolgáltatónknál elérhetőségi problémák merültek fel. Sürgősen kivizsgáljuk az esetet, hogy többször ne fordulhasson elő ilyen.”

A Daily Star cikke emlékeztetett arra is, hogy az elmúlt hónapokban több hasonló eset is történt a légitársaság dolgozóival. Egy légiutas-kísérőt letartóztattak, miután meztelenül táncolt az egyik járaton, míg egy korábbi pilótájukat 2023-ban azért bocsátották el, mert felszállás előtt kokaint szippantott egy nő melléről. Ő azóta egy másik légitársaságnál újra repülhet.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kutyás strandkörkép 2025: Ezeken a helyeken hűsölhetsz együtt négylábú kedvenceddel idén nyáron
A nyár a közös élményekről szól – és a kutyádnak sem kell kimaradnia a vízparti mókából.


Egyre többen indulnak nyaralni kutyástul és szerencsére ma már nem is kell otthon hagynod kedvencedet akkor sem, ha strandolni támad kedved, mert országszerte számos lehetőség van a közös fürdőzésre.

Elkészült a 2025-ös lista a kutyabarát fürdőhelyekről, és elmondhatjuk, hogy a végeredmény igencsak kecsegtető a gazdik számára:

idén ugyanis már 21 fürdőhelyen várják örömmel a kutyákat országszerte.

A Kutyabarathelyek.hu csapata már sok éve azon dolgozik, hogy egyre több étterem, szállás és szolgáltató váljon kutyabarát hellyé, de a nyári csúcsszezonban egyértelműen a strandok a legkeresettebb helyszínek, az évről évre melegrekordokat döntögető hónapokban.

Az, hogy az igény és kínálat hogyan fejlődik ezen a téren, remekül mutatja az, hogy 2015-ben még csupán 8 kutyabarát fürdőhely közül választhattak a gazdik, idén viszont már 21 ilyen strand áll a rendelkezésükre.

Persze a kutyatartás népszerűsége egyre inkább növekszik, így erre a fejlődésre valóban nagy szükség van itthon is.

Hol csobbanhatsz a kutyáddal?

A kutyabarát strandokat összeszedő lista ráadásul azért is különleges, mert a rajta szereplő strandok többsége nemcsak szívesen fogadják a kutyusokat, de kifejezetten kutyabarát szolgáltatásokkal is készülnek:

rámpák segítik a vízbejutást, árnyékos pihenőhelyek, agility pályák, kutyabarát szolgáltatások, sőt néhol még kutyás foglalkozások és büfék is várják nemcsak a gazdikat, de kedvenceiket is.

A Balaton körül például a Fonyódi Kutyás Fürdetőhely és a Balatonföldvári kutyastrand garantált siker, de ott van a Keszthelyi Kutyás Strand is, ahol zsilipes beengedő rendszer ügyel a biztonságra. A Balatoni szakaszon a Fonyódi strand örvend a legnagyobb népszerűségnek, hatalmas terület, büfé, sup point, mosdók, kutyusok számára felállított játékbolt és „gazdi itató” vár mindenkit.

Ha azonban a Balaton helyett inkább a Dunakanyar felé vennéd az irányt, a Dunakeszi Duna-parton és a Bárka Dog Beach-en is boldogan látják a kutyásokat.

Nem marad ki a kelet-magyarországi régió sem: a Tiszafüredi Mancsos Pancsoló, a Szolnoki strand, vagy éppen a Tiszakécskei kutyabarát fürdetőhely igazi hűsítő menedékek lehetnek az egyre gyakrabban sújtó kánikulában. És persze ott vannak az országos különlegességek is: a Délegyházi-tavak, a Vizsla-tó Nyíregyházán, a gyönyörű Öreg-tó Tatán, vagy a pécsi Hirdi Kutyastrand – mind garantáltan kutyamosollyal, vizes bundával és lelkes farokcsóválással zárják a napot.

Mi kell ahhoz, hogy egy fürdőhely kutyabarát legyen?

Ahogy Máté Krisztián, a Kutyabarathelyek.hu társalapítója elmondta: „Fontos a megfelelő távolság az emberi strandoktól, a hulladékgyűjtés megoldása és szükség esetén a vízbe helyezett lejárók kialakítása.” A kellemes és problémamentes időtöltéshez elengedhetetlen, hogy erre minden gazdi figyeljen maga is, de a legtöbb kutyabarát strand azonban ezen is túlmutat: napernyőkkel, sporteszközökkel, kutyás programokkal, sőt, sok helyen már kutyabarát büfé is működik, külön kedvezve finom falatokkal, vagy hűsítő finomságokkal a négylábúak számára is.

Még több szabadság: a természetes vizek

Inkább vagy kalandor? Ha a belépőjegyes strandok helyett inkább a vadregényes élményeket szereted, a természetes vizek is nyitva állnak előttetek: például a Kisoroszi Szigetcsúcson a Dunánál, ahol, ha nincs tiltótábla, bátran csobbanhat a kutya is veled.

Ne maradj le!

Ha szeretnéd megnézni a teljes listát és a friss részleteket, kattints ide és tervezd meg a nyári kalandokat négylábú társaddal.

Egy biztos: 2025-ben nem kell otthon hagynod a kutyusodat, ha a strandra készülsz!


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Grillre fel! – Ezekért az újdonságokért érdemes várni a napsütést
A nyár nem is lenne igazi egy-egy klassz grillparti nélkül. És bár a grillrácsról nem hiányozhatnak az örök klasszikusok, mint amilyen a hamburgerpogácsa vagy a pácolt sertéstarja, ha te is megnézed a Lidl új kínálatát, könnyen úgy döntesz, hogy itt az ideje az újításnak.


Bár az időjárás még nem döntötte el, hogy májust vagy októbert írunk, a grillszezon előbb-utóbb hivatalosan is beköszönt. Sőt, bizonyára köztetek is vannak olyanok, akik már túl vannak az idei első kerti sütögetésen – ők azok a hősök, akik a tavaszi zápor ellenére is begyújtják a grillt. Ha te inkább kivárnád a napsütést, van egy jó hírünk: a Lidl idén is full extrás kínálattal készül a kerti sütögetések időszakára.

Több mint 60 féle grillcucc a kínálatban – húsimádóknak és ínyenceknek

Aki már most előrelátóan készül a nyári hétvégékre, annak érdemes csekkolnia a Lidl hűtőpultjait, mert több mint 60 féle grilltermék sorakozik fel az idei szezonban. A klasszikus marinált csirke- és sertésszeletek mellett hamburgerpogácsák, grillkolbászok, hot dog alapok, roládok, sőt még fokhagymás-chilis garnéla is bekerült a válogatásba. Nem kizárt, hogy az ínycsiklandó illatok miatt még a szomszédjaid kedve is megjön a grillezéshez.

A grillezés népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy

tavaly április végétől szeptember elejéig közel 6 milliárd forint értékben vásároltak grillterméket a Lidl boltjaiban.

A szabadtéri sütögetés nemcsak menő, de közösségi program is – és úgy tűnik, egyre többen választják ezt a közös kikapcsolódás formájának.

Jönnek a különlegességek – csak a Lidlben

A Lidl idén is csempészett a kínálatba néhány exkluzív újdonságot: például a Faluvégi vízibivaly grillkolbászt, vagy a Kométa bajor és Salsiccia al Vino változatait, amelyek csak náluk kaphatók. Akik szeretik az extra ízeket, azoknak ott van a jalapenos, tacos vagy koriander-lime-os vonal, míg a chilli cheese grillrolád és a bajor grillkolbász (ami semmilyen adalékanyagot nem tartalmaz) a természetesebb ízek kedvelőinek szól.

A Lidl kínálatában nemcsak a húsok, hanem a komplett grillélmény is megtalálható: friss zöldségek, fűszernövények, grillsütők, faszén és praktikus kiegészítők is lapulnak a polcokon.

Szóval ha eljön a „na most már tényleg tavasz van” pillanat, csak egy bevásárlókosárra lesz szükséged, és kezdődhet a sütögetés.

Fotó: Pixabay, Lidl


Link másolása
KÖVESS MINKET: