Ilyen az, amikor egy kiadó szobában is otthon érezheti magát az ember
A budapesti ingatlanpiac jelenlegi állapota olyan kiadó szobákat és lakásokat eredményez a fővárosban, amelyek pont a személyes komfortérzetet teszik tönkre: aránytalanul drága árak, átláthatatlan szerződési feltételek, rejtett költségek, általánosan megbízhatatlan bérbeadói szolgáltatás és még lehetne sorolni. Vannak azonban még olyan kiadó albérletek Budapesten, ahol az ingatlanok tulajdonosai tényleg arra törekednek, hogy otthont teremtsenek a bérlőknek.
Aki már bérelt lakást, annak talán ismerősnek hangzanak az olyan helyzetek, amikor az ingatlan tulajdonosa váratlanul, bármilyen egyeztetés nélkül bekopog azért, hogy ismét ránézzen a kiadott szoba vagy lakás műszaki felszereltségére. Emellett netán még számon is kéri, hogy mindent rendeltetésszerűen használnak-e a bérlők, hány vendég járt náluk tegnap, stb. Az ilyen lépések legtöbbször semmilyen konstruktív eredményt nem hoznak, arra viszont tökéletesen alkalmasak, hogy megzavarják a bérlők intimitását. Még olyan abszurd eset is előfordult már, amikor a bérbeadó egyik-napról a másikra megkérte az ott tartózkodókat, hogy pakoljanak össze mindent, hogy lefényképezhesse az albérlet szobáit más potenciális érdeklődők számára.
Még ha a Budapesten kiadó szobák választéka arányaiban nem igazán kedvez a potenciális bérlőknek, lehet még találni olyan cégeket, ahol az előbb kifejtett mentalitásnak semmi helye az üzleti politikában. Ilyen cég a Professional Premium Property Zrt. is, ahol az ügyfélcentrikus hozzáállás nem csak egy jól hangzó kifejezés a cég főoldalán. A gyakorlatban ez elsősorban úgy nyilvánul meg, hogy egész egyszerűen abból indulnak ki, hogy otthon mitől érzi jól magát az ember. Ezért kap nagy szerepet a cég kiadó szobáiban és lakásaiban a bérlői szabadság biztosítása.
Ez konkrétabban annyit jelent, hogy feleslegesen nem háborgatják a kiadott szobákban és lakásokban élőket, meghagyva nekik azt a személyes légkört, ami bárkinek jár. Ha pedig bármi ügyintéznivaló miatt mégis szükség lenne a bérbeadó jelenlétére, az mindig megfelelően kommunikálva, egy előre egyeztetett időpontban fog megtörténni, ami megfelel minden bérlőnek. A PPP Zrt. így is kívánja azt éreztetni ügyfeleivel, hogy itt nem kell a bérbeadó kénye-kedve szerint ugrani, mivel a cég képes alkalmazkodni a bérlők igényeihez.
Ez több minden miatt is kivitelezhető a gyakorlatban. Az eljárás megkönnyítéséhez kötelező vagyonbiztosítással indul a kiadó szobák és lakások bérlése, amit a bérlők saját maguk kötnek meg. Azon felül, hogy ez megvédi a bérlők ingóságait lopás, betörés, csőtörés, esetleg fenti szomszéd miatti elázás esetén, intézkedési szabadságot is biztosít nekik. Mivel a megkötött biztosításnak hála felesleges is lenne a PPP Zrt. alkalmazottainak állandóan személyesen ellenőrizni az ingatlan műszaki felszereltségét.
Így káresemény bekövetkezte esetén sem kell zavarni a bérlőket, hiszen saját maguk tudnak majd egyeztetni a biztosítóval a kárfelmérést illetően. Természetesen, ha bármi miatt szükség lenne a bérbeadó segítségére, akkor NON-STOP el lehet érni a cég ügyfélkezelőit telefonon és e-mailen. Tehát nincsenek felügyelve a bérlők, de szükség esetén nincsenek egyedül.
A Professional Premium Property Zrt. házirendje is ezt a mentalitást tükrözi. A cégnek van saját házirendje, ami világosan leírja az együttélés szabályait (ezt egyébként a cég weboldalán bárki megtekintheti és le is töltheti a bérleti szerződésmintákkal együtt). Ugyanakkor ehhez a házirendhez csak akkor kell tartaniuk maguknak a bérlőknek, ha valami komolyabb nézeteltérés alakul ki közöttük. Mindaddig, amíg nincsen komolyabb kár vagy panasz, teljes mértékben szabad kezet kapnak a cég budapesti albérleteiben élők abban, hogy saját kis szabályrendszerüket kialakítsák egymás között. A cég házirendje egész egyszerűen arra szolgál, hogy mindenki mindig teljes mértékben otthon érezhesse magát, ezért ha netán csak egy bérlőnek is kényelmetlen a társainak a szokásai, akkor az általános szabályrendszer lép érvénybe, hogy mindenki „egyenlő jogokkal” rendelkezzen.