SIKERSZTORIK
A Rovatból

Hogyan élj meg a hobbidból? – nem lehetetlen, mutatunk három példát, akiknek sikerült

Bennfentes tippek egy kézműves ékszerésztől, egy vloggertől és egy átváltoztatótól.


A Life&Trend az élet hangulatos oldala, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.H angulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Csináld azt, amit szeretsz!

Annyiszor halljuk ezt a mondatot, de valahogy a megvalósítás rögös útján sokan elveszünk. Szerencse, tehetség vagy hatékony időbeosztásra van-e szükségünk ahhoz, hogy sikeresen megéljünk a hobbinkból? Egyre többen vágyunk arra, hogy szabadon, függetlenül dolgozzunk, és azt csináljuk minden nap, amit igazán szeretünk. Ha téged is foglalkoztat, hogy vajon meg tudnál-e élni a hobbidból, akkor olvass tovább! Cikksorozatom első részében három sikeres embert mutatok be, akik nap, mint nap a szenvedélyüknek élnek, szabadúszóként, örömmel dolgoznak. Inspirálódj, és tudd meg a titkukat!

1. A legegyedibb kutyás ékszerek megálmodója: Kun Dorka | Rubia Jewellery

"Gazdiként azonosulni tudok a megrendelőimmel, tudom milyen fontos számukra a kedvencük, akit ékszer formájában szeretnének megőrizni az örökkévalóságnak"

- A Facebook oldalad tele van szebbnél szebb állatos ékszerekkel, igazán egyedi, különleges ékszereket készítesz. Mivel foglalkozol pontosan és hogyan neveznéd magad? A kézműves ékszerész találó?

- A kézműves ékszerész nem rossz megfogalmazás. Végzettségemet tekintve aranyműves ötvös vagyok, viszont amit most csinálok az nem épp a hagyományos ötvöstechnikákra épül. Többnyire kutyás témájú ékszereket készítek viaszmintázással. Ez azt jelenti, hogy nem fémből kezdek neki a munkának, hanem viaszból faragom ki a különböző formákat, domborműveket vagy kis szobrokat, amiket később a kívánt nemesfémből le lehet önteni. Így valahol az ötvös és szobrász között vagyok félúton.

- Honnan indultál? Mit csináltál előtte, és mi adta az inspirációt ahhoz, amit most csinálsz?

- Kiskoromtól kezdve szeretem a kézműves dolgokat. Mindig volt egy aktuális hobbim, amiben kiélhettem a kreativitásomat, és ez egészen a gimnázium végéig megmaradt, ahol rajz és vizuális kultúra szakos voltam. Abban biztos voltam, hogy olyan foglalkozást szeretnék majd végezni, amiben örömömet lelem, így amikor eljött a továbbtanulás ideje, végiggondoltam mi lenne az, amit szívvel-lélekkel tudnék csinálni. Abban az időszakban rengeteg gyöngy és drót ékszert készítettem, így az ötvösség adta magát. Érettségi után a Budapesti Szolgáltató és Kézművesipari Szakképző Iskolába jelentkeztem aranyműves szakra, az iskola elvégzése után pedig egy egyedi ékszerek készítésével foglalkozó ötvösműhelyben kezdtem dolgozni. A másik meghatározó dolog az életemben a kutyák iránti rajongásom, így csak idő kérdése volt, hogy a két szenvedélyem mikor kapcsolódik össze.

- Hogyan néz ki egy napod?

- Itthon van a műhelyem, így nagyon szoros napirendet nem kell követnem. Általában 9-kor kezdem a munkát és délután 17-18 óráig dolgozom, de ez függ az aktuális megrendelések számától is. Heti egy-két délelőtt van, amikor a munkákkal kapcsolatos ügyeket intézem. Igyekszem az 5 munkanapos hetet tartani (a karácsonyt megelőző időszakot kivéve), de ha egy új ékszer nagyon befészkeli magát az agyamba, addig nem nyugszom, amíg meg nem csinálom. Mivel hétköznap csak a megrendelésekre van kapacitásom, így a hétvégékre marad az ilyen késztetések kiélése.

- Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsd a saját vállalkozásodat, és megélj a hobbidból?

- Egy kicsit speciális a helyzetem, mert amikor megfogalmazódott bennem a kutyás ékszerek készítése, két évre külföldre költöztünk a párom munkája miatt. Ez az időszak jó lehetőség volt, hogy elkezdjem építeni a leendő vállalkozásom. Rengeteget terveztem és mintáztam, amíg kint voltunk. Szerettem volna különleges, minőségi ékszereket készíteni, így sokat kellett fejlődnöm, hogy meg is tudjam valósítani, ami a fejemben volt. Nem akartam, hogy karikatúrának tűnjenek a munkáim. Bár korábban is dolgoztam viasszal, a domborműjellegű és 3D-s kis szobrok készítése teljesen új terület volt. Gazdiként azonosulni tudok a megrendelőimmel, hiszen tudom milyen fontos számukra a kedvencük, akit ékszer formájában szeretnének megőrizni az "örökkévalóságnak", ezért törekedni szeretnék a minél élethűbb és részletgazdagabb ábrázolásra akkor is, ha 1,5 cm nagyságú darabról van szó.

Amikor a közösségi oldalamra feltettem a munkáimat, rengeteg érdeklődő volt a magyar és külföldi kutyás ismerőseim között, mire hazajöttünk már várólistám volt megrendelésekből. Onnantól pedig, hogy kiváltottam az engedélyem, nem volt megállás. Először csak az ismerősök rendeltek, majd az ő ajánlásuk alapján mások is, mára pedig a világ minden tájáról megkeresnek anélkül, hogy bárhol hirdetnék.

Nem tudom, hogy alakultak volna a dolgok, ha nem megyünk ki külföldre és a munkahelyem mellett kell elkezdenem az egészet. Valószínűleg hamarabb el tudott volna indulni a vállalkozásom, de sokkal megterhelőbb lett volna főállás mellet belefektetni azt az energiát, amit így gond nélkül bele tudtam, így ebből a szempontból szerencsés voltam.

- Mit javasolnál azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek?

- Csinálják! A saját vállalkozás mindig valamennyire kockázatos, de az érzés, hogy abból élsz, amit igazán szeretsz, minden kockázatot megér. Örömmel dolgozol, ezáltal kreatívabb és sokkal motiváltabb vagy, és sokkal több energiát teszel a munkádba. A célközönséged pedig látni és értékelni fogja ezt, ami a sikeresség kapuja. Hatalmas szabadságot ad, hogy nincs rajtad külső nyomás és magadnak osztod be az idődet (oké, a munkaidő és munkaszüneti napok fogalma időnként erősen relatívvá válik). Problémák és nehézségek mindig adódnak, ezt nem nagyon lehet megúszni, de nyerj belőlük is motivációt és soha ne veszítsd szem elől hova akarsz eljutni!

2. A vlogger, aki a legjobban tud motiválni: Székely Martin | MartinVlogol

„Az inspiráció az, hogy látom, milyen messze lehet eljutni ebben a szakmában és érzem, hogy tényleg jó úton haladok afelé, aki mindig is lenni szerettem volna.”

- Mikor kezdtél el vlogger lenni? Egyszer csak jött egy sugallat, hogy vlogger leszel, vagy ez folyamatosan alakult ki benned?

- Gyerekkorom óta vonzott a média és a szereplés, már kiskoromban is jártam színészkedni, táncolni és énekelni. Több énekes-táncos fellépésem volt Pápa környékén, illetve volt, hogy Erdélyben léptem fel az akkori musicalstúdióval. Mivel akkoriban nem hittem magamban és a visszajelzések sem hoztak igazi önbizalmat, úgy éreztem, ez nem az én területem. Hiba volt, de mégis visszatértem. Próbálkoztam tehetségkutatóban, ami miatt rengeteg fájdalom ért. Ezen is túltettem magam. Szépen-lassan jöttek televíziós sorozatbeli felkérések, szerepeltem az RTL Klub Barátok közt, illetve a TV2 Magánnyomozók és Detektív BT. című sorozatában is. Itt már éreztem, hogy jó úton vagyok. Amikor láttam, hogy mennyien valósítják meg önmagukat az interneten, tudtam, hogy nekem is ez az utam, csupán gyűjtenem kell egy vlogger felszerelésre. 2016 júniusában meg is vettem az első kamerámat és július közepén már ki is raktam az első videómat, ami szerencsére sikeres lett. Nagyon féltem, hogy újabb elutasítás és csalódás lesz a vége, de szerencsére, ezúttal nem így történt, sőt.

- Honnan indultál? Mit csináltál előtte, és mi adta az inspirációt ahhoz, amit most csinálsz? Voltak előtted vlogger példaképek esetleg?

- Lényegében, mesébe illő eddig a történetem. Adott egy szegény családból származó gyerek, aki próbál kitörni a reménytelenségből. Nem sokan hittek bennem, vagy legalábbis nem akartak. Példaképek az életemben főleg ismert és elismert személyiségek, többek között Zac Efron, Taylor Swift, Shawn Mendes vagy éppen egy vlogger, Cameron Dallas, aki szintén a kamerájával/telefonjával indította be a karrierjét és mára már 20,6 millió követője van Instagramon. Az inspiráció egyértelműen az, hogy látom, milyen messze lehet eljutni ebben a szakmában és érzem, hogy tényleg jó úton haladok afelé, aki mindig is lenni szerettem volna. Természetesen, elgondolkodom sokszor, hogy biztos jó-e az, amit csinálok, hiszen tanárnak tanulok, és már tanítok is. Emiatt nagyon sok dolgot tabuként kell kezelnem és nem feltétlen oszthatok meg mindent a közösségi médiában – ha pedig igen, akkor vállalnom kell a következményeit annak, hogy támadás érhet. Ez egy nagyon kemény terület, de igyekszem újat teremteni és megmutatni, hogy egy személyiség valójában nem feltétlen egy utat rejthet csak.

- Milyen felkéréseket kapsz általában? Mi az, amit szívesen vállalsz?

- Szerencsére olyan cégek keresnek meg, akik azzal foglalkoznak, ami engem valóban érdekel. Ezek a területek általában oktatás, motiváció, technika, divat, zene, sport és férfi szépségápolás. Ezeket nagyon szívesen elvállalom, ha teljesen beleillenek a profilomba, illetve van idő 100%-os munkát kiadnom a kezemből. Több felkérésre is nemet mondtam már, mert tudom, hogy nem rövidtávú sikert tervezek. Tavaly együtt dolgozhattam többek között az e-Palatáblával, a MySchool-lal, az HBO GO-val, a Vodafone Vloggersulival, az MTV Hungary-vel, a Griff Squash és Fitness Club-bal vagy éppen a Palatinus Stranddal. Ezekre mind-mind büszke vagyok, hiszen mindegyiket teljes hitelességgel tudtam átadni a nézőimnek.

- Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsd a saját vállalkozásodat, és megélj a hobbidból?

- Azt nem mondanám, hogy már ebből élek, de a tanítással együtt igen, már meg tudok élni a hobbijaimból, hiszen a tanítás is a hobbim. 1,5 évig egyébként semmi pénzt nem kerestem se a YouTube-bal, se az Instagram-ommal. YouTube-ra igyekszem heti 1 videót kitenni, de az egyetem, tanítás és edzés miatt ez sajnos nem mindig sikerül, a nézőimet viszont imádom, hiszen megértik. Megosztom velük Instagram-on azt, hogy miért nem sikerül azon a héten éppen tartalmat feltöltenem a YT-ra. Instagramra éppen ezért mindennap töltök fel storyt, és majdnem mindennap teszek ki egy képet/videót valamilyen üzenettel alatta, hogy át tudjam adni mindazt, ami bennem van. Ehhez tényleg nagy elhivatottság, kitartás és rengeteg őszinte megnyilvánulás kell.

Idő kellett ahhoz, míg az emberek felfedezték a videóimat, vagy eljutott a valódi üzenet. Úgy érzem, még mindig nem tudtam megmutatni azt, aki valójában vagyok, még mindig sokan csak egy „tipikus bullshit motivációs speaker”-nek tartanak, de nincs ezzel baj, ez egy újabb kihívás az életemben.

- Vloggerként hogyan látod ezt a területet, milyen bevételekre lehet számítani kezdőként, illetve egy olyannak, aki már régóta benne van a szakmában?

- Ha tömegtartalmat gyárt valaki és a cégek csak a számokat látják a csatorna mögött, akkor már az elején lehet szép kis bevételekre szert tenni, azonban, nekem inkább a lassú építés a célom, mint a hirtelen jött-ment siker. Vannak olyan ismerőseim, akik teljes mértékben ebből élnek, ők már évek óta ezzel foglalkoznak, rájuk büszke vagyok, hiszen az elején nekik sem hozott semmiféle bevételt, csak hobbiként videóztak, most pedig a megérdemelt – és a szerencse miatt is – munka gyümölcsét élvezhetik.

- Mit javasolnál azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik vloggerek szeretnének lenni?

- Bár, ez is csak üres beszédnek hangozhat, hiszen én voltam a legszkeptikusabb ezzel az egész közösségi médiával kapcsolatban, mégis azt mondom: legyél kitartó, egyedi és ne add fel, mert nem tudhatod, melyik pillanatban akadnak rá egy videódra és onnan megváltozhat akár az egész életed is. Időbe fog telni, de ha hiszel benne és tényleg olyat adsz az embereknek, amire szükség van (legyen az tényleg bármi, hiszen az biztos, hogy manapság mindenféle tartalomra igény van), akkor előbb-utóbb be fog jönni. Sok sikert!

3. Aki önbizalmat ad és teljesen átváltoztat: Berényi Betti | Átváltoztatunk - portfólió fotózás

„Igazán örülök, amikor megmutathatom valakinek azt az énjét, amit addig kevésbé tapasztalt. Sokan csodálkozással kiáltanak fel, hogy „De gyönyörű vagyok!” vagy „Te jó ég, ez tényleg én vagyok?”

- A profilod a fotózás, de nem is akármilyen. Azt vállalod, hogy átváltoztatod az embereket profi sminkessel, fodrásszal, és azzal, hogy olyan fotókat készítesz róluk, melyek a magazinok címlapjára is illenének. Hogyan találtad ki ezt a komplex szolgáltatást és mikor kezdtél el fotózni?

- Fejben tulajdonképpen már nagyon régen. Huszonöt éves koromtól modellkedtem alkotótáborokban fotóművészeknek és fotózást tanulni vágyó, vagy ismereteiket bővíteni vágyó amatőr és profi fotósoknak. Nagyon sajátságos hangulata volt, több hetes nyári táborokban időnként a természettel szinte eggyé válva, vagy valami absztrakt ötlet alapján, vagy csendélet részeként igyekeztünk a művészeti vezető „munkatársaiként” megvalósítani az elképzeléseket.

Közben mintegy a munka velejárójaként hallottuk az instrukciókat, mire figyeljenek a fotósok, mik az előnyök, hátrányok, buktatók és mit hogy érdemes megvalósítani. Benne voltunk egy helyzetben, amit a kompozíció részeként éltünk meg, és amit utána viszontláttunk a résztvevők fotóit látva az esti közös képelemzéseken. Nagyon érdekes volt, ahogy képet kaptunk arról mi is, hogy mennyire mást lehet ugyanabból a helyzetből, pózból, kompozícióból, fényekből, még akár azonos technikai felszerelésből is kihozni, hiszen a közös gyakorlat során a beállítás ugyanaz volt, mégis nagyon különböző képek készültek. Egyre nagyobb gyakorlatom lett abban, hogy elképzeljem, hogy az adott pózt, helyzetet én hogy látnám, mit fotóznék belőle, ha a kamera mögött lennék.

A művészeti alkotótáborokban és utána fotós tanulmányaim alatt is egyre jobban megfogalmazódott bennem, hogy én melyik részével szeretnék foglalkozni a modellfotózásnak. Munkáim során elkezdtem kitapasztalni, hogy bizonyos beállítások kinek állnak jól, milyen fények milyen hangulatot hoznak, hogy lehet úgy megmozdítani a modellt, hogy az a legjobb legyen, és hogy néha milyen picin múlik az, hogy egy képnek mi lesz az üzenete.

Fontos a megfelelően megválasztott és kialakított smink és frizura, ami már eleve sokat dob. Két profi sminkmesterrel dolgozom, mindkettőnek nagy gyakorlata van ezen a területen is. Kiválasztjuk a legelőnyösebb ruhákat, elkezdjük a fotózást, közben folyamatosan mutatom a modellek számára legelőnyösebb pózokat, ügyelve arra, hogy a legjobb fényekkel csináljam a képeket.

Sok önbizalom-hiányos emberrel találkozunk, akik teljesen másnak látják magukat. Igazán örülök, amikor megmutathatom valakinek azt az énjét, amit addig kevésbé tapasztalt. Már amikor a kamera nyers képén viszontlátják magukat, sokan csodálkozással kiáltanak fel, hogy „De gyönyörű vagyok!” vagy „Te jó ég, ez tényleg én vagyok?”

- Főként nők jelentkeznek a fotózásra, vagy férfiak is ugyanolyan számban?

- Elsősorban nők minden korosztályból, de férfiak is megtalálhatók a modelljeink között. Ezen kívül kismama, családi, barátnős, anya-lánya fotózások is jellemzőek, időnként akár házi kedvenceikkel együtt.

- Mi a fő indíttatása azoknak, akik igénybe veszik a szolgáltatásodat? Maguknak, párjuknak, vagy esetleg más célra készülnek a képek?

- Megajándékozzák magukat vagy párjukat, sokszor önbizalom növelés céljából. Nők csináltatnak sorozatot magukról, amivel a párjukat lepik meg névnapi, szülinapi, évfordulós ajándékként vagy egyéb ünnepekre. Férfiak adják a fotózást ajándékba kedvesüknek, illetve sokszor szülők vagy rokonok tinédzser lányuknak.

- Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsd a saját vállalkozásodat, és megélj a hobbidból?

- Nagyjából két-három év, és persze a vállalkozás fejlesztése a mai napig is tart.

- Mit javasolnál azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik a fotós szenvedélyükből szeretnének megélni?

- Elsősorban azt, hogy ne hallgassanak azokra az ismerősökre, rokonokra, akik le akarják őket beszélni arról, hogy azzal foglalkozzanak, ami a szívüknek a legkedvesebb. Akár szeretetből, akár biztonságra törekvésből és féltésből sok ellenlábasuk lesz. Azt a belső hangot kövessék, ami a szívükből jön. Ne maradjanak sokáig az elmélet síkján, ne csak tervezgessenek, tervezgessenek… hanem kezdjék el felépíteni a vállalkozásukat, keressék meg a megfelelő partnereket, akikkel együtt tudnak dolgozni, és ha nehézségek adódnak is, ne hátráljanak meg. Tűzzenek ki egy célt, és csak azt tartsák szem előtt, ne hagyják magukat eltéríteni.

Dorka, Martin és Betti élő példák arra, hogy a hobbi igenis válhat fő bevételszerző forrássá, ha egy egyedi termékkel tudsz előállni, mely sokak számára hasznos lehet. Emellett a kitartásodra is nagy szükség van, számítanod kell arra, hogy az elején még nem lesz a hobbidból bevétel. A munkád édes gyümölcse viszont 2-3 év múlva már beérhet, és ezzel akár hírnévre is szert tehetsz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk