Ez lehet a közösségi média jövője
Az Essilor szemüveglencse gyártó és forgalmazó cég filterével vidám színű lencséket próbálhatsz fel, melyek segítségével megtapasztalhatod a Transitions fényre sötétedő lencsék által nyújtott élményt.
A filter virtuális szemüvegei a kis, napsugárzást jelző skála telítettségének függvényében besötétednek vagy kivilágosodnak, miközben a szemüvegviselő hátterében a különböző trendi színekhez kapcsolódó életérzéseket, hangulatokat idéző effektek jelennek meg. A filterre nagyon rákapott a hazai közösségi média és több híresség is, ennek kapcsán beszélgettünk az Essilor Transitions filter kitalálójával, Zulinger Gizellával, a ZigiSocial alapítójával.
Ma már a reklámok felett két másodperc alatt átgörgetünk, ezért a cégek is igyekeznek minél kreatívabb útvonalakat találni arra, hogy eljuttassák üzenetüket a célközönséghez. Ezt az Essilor, a világ egyik vezető szemüveglencse gyártója is felismerte, akik innovatív cégként Magyarországon elsőként szerették volna kihasználni a közösségi média új lehetőségeit.
A filternek köszönhetően bárki felpróbálhatja fényre sötétedő szemüvegeiket, így a termék bemutatása mellett szórakoztatva közönségüket.
Ezt az AR, azaz augmented reality technológia teszi lehetségessé. Biztos te is próbálgattál már különféle vicces filtereket az Instagram vagy a Facebook-sztorikon keresztül. Ilyen az, amikor nyuszifüleket varázsolsz az arcodra, szívecskék követik az arcod mozgását, paróka és bajusz kerül a fejedre, vagy éppen szemüveg.
A Facebook és az Instagram nagy újdonsága pedig, hogy most már márkák is elkészíthetik saját filtereiket: „A folyamat tavaly októberben indult el, amikor a Facebook létrehozott egy olyan felületet, ahol hivatalos Facebook fejlesztők dolgozhattak csak és fejleszthették ezeket a filtereket. Nagyon kevés Facebook-fejlesztő van, Magyarországon például tudtommal egy sincs, én is Egyesült Államokbeli kollegákkal dolgozom együtt. Először februárban engedték meg a Facebookon, hogy brandek is beépíthessék a filterüket és most nyáron folyamatosan adják meg az engedélyt az Instagram filterekre is. Mi nagyon szerencsések vagyunk, mert az elsők közt kaptuk meg” – meséli Zulinger Gizella, a kampány megálmodója.
Itthon az Essilor kampánya az első példa rá, hogy egy cég AR effektekkel népszerűsíti termékét, míg Amerikában már számos példát láthatunk erre. Ilyen volt például a Michael Kors kampánya, akik napszemüveget kínáltak így: a felhasználó felpróbálhatta őket, majd online meg is vásárolhatta. Persze kozmetikai termékeknél is rengeteg példát találhatunk, ahol különféle sminkeket lehet kipróbálni az AR segítségével vagy éppen focicsapatnál egy-egy játékos mezét. Ahogy fejlődik ez a technika a lehetőségeknek lassan csak a képzelet szab határt, így a jövőben akár a navigációt is valós terepen nézhetjük vagy így próbálhatunk fel majd ruhát is.
Ahogy Gizella is rámutat pont a játékosságuk miatt remek lehetőség az AR effektek használata a cégek számára is: „A világon mindenhol használják, tavaly 1 milliárd ember használt AR effekteket, csak nem voltak brandelve. Az, hogy ez reklámcélra felhasználható egy nagyon jó lehetőség a cégeknek és a platformoknak is, hiszen szórakoztatni kell a közösséget. A közösségi média is a szórakoztatásról szól és azért jók ezek a reklámok, mert nem reklámnak tűnnek, az emberek szeretik és játszanak vele. Amivel játszanak, ahhoz pedig kötődnek és pozitív érzelmeket társítanak hozzá”.
Az Essilor Transitions fényre sötétedő szemüvegek esetén is, ahogy felpróbálod őket, nemcsak azt nézheted meg hogy áll egy-egy szín, hanem az effektek azt is bemutatják, milyen élményt nyújt, ha egy ilyen szemüvegbe bújsz bele. Facebookon 7, Instagramon 4 divatos szín közül válogathatsz és kipróbálhatod például az ametiszt romantikus lilás színét a mellette repdeső pillangókkal vagy épp a vidám és karakteres smaragdzöldet a fejed felett pattogó strandlabdával. Ha szeretnéd te is kipróbálni az Instagramon, akkor kattints ide, ha Facebokkon akkor pedig kattints ide!