SIKERSZTORIK
A Rovatból

Csináld azt, amit szeretsz - de hogyan élj meg a hobbidból?

Újabb három példát hoztunk: fiatalok mesélnek arról, hogyan jutottak el az első lépéstől a sikerig.


A Life&Trend az élet hangulatos oldala, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.H angulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Csináld azt, amit szeretsz!

Annyiszor halljuk ezt a mondatot, de valahogy a megvalósítás rögös útján sokan elveszünk. Szerencse, tehetség vagy hatékony időbeosztásra van-e szükségünk ahhoz, hogy sikeresen megéljünk a hobbinkból? Egyre többen vágyunk arra, hogy szabadon, függetlenül dolgozzunk, és azt csináljuk minden nap, amit igazán szeretünk. Ha téged is foglalkoztat, hogy vajon meg tudnál-e élni a hobbidból, akkor olvass tovább! Cikksorozatom második részében három sikeres embert mutatok be, akik nap, mint nap a szenvedélyüknek élnek, szabadúszóként dolgoznak, úgy hogy munkájukban sokszor megtapasztalják a flow élményt, ráadásul másokat is inspirálnak. Ismerd meg őket és tudd meg a titkukat!

Akinek nem csak a rajzoláshoz van tehetsége, hanem ahhoz is, hogy megéljen ebből: Jákri Bea | AnaArt

„Kislányom neked a kezedet nem szabad erőltetni, neked csak rajzolnod kell! Úgyis folyton a telefonodat nyomkodod, keress ezzel pénzt a neten!”

- ”Egy nem mindennapi ajándék, minden alkalomra!” – ez van a Facebook oldaladon kiírva, de mivel is foglalkozol pontosan, mi az AnaArt?

- Célom, hogy örömöt szerezzek a vásárlóimnak és a megajándékozottjaiknak. Fotó alapján készítem el a munkáimat, amelyek egy-egy megtörtént eseményt, egy érzést, egy emléket ébresztenek fel. Ceruzával vésem fel az emlékeket a papírra, illetve ecsettel dolgozok a vakolatokon olyan technikával, ami miatt biztosan emlegetnek majd mikor a festők glettelik a felületet sok-sok év múltán. A kapott fotóval azonos képeket készítek, mégis mind egy kicsit az én szemszögemből ábrázolja a pillanatot.

- Honnan indultál? Volt valaki, aki inspirált?

- Édesapám örökségét viszem tovább, akinek a kézügyességemet köszönhetem. Ő inkább a tervezőasztal mellett dolgozik és műhelyében alkotja meg a terveit, míg nekem a portrék a kis kedvenceim - ezek jelentik a kikapcsolódást, mely mára már egy jól fizető hobbi is. Sokat köszönhetek a tanáraimnak, akik inspiráltak, biztattak. Sajnos, művész iskolába soha nem járhattam, így autodidakta módon tanultam meg mindent. Sokat tanulok online, külföldi művészektől. Büszkeséggel tölt el, hogy már 3 amatőr kiállításom is volt, és sok száz képem díszíti a vásárlóim falait.

- Mi a fő indíttatása azoknak, akik igénybe veszik a szolgáltatásodat? Maguknak, párjuknak, vagy esetleg más célra készülnek a képek?

- Nagyon vegyes. Többségben vannak persze azok a képek, melyeket férfiak vagy nők rendelnek meg a kedvesüknek egy-egy régi emlék megörökítésére. De nagyon sok kisgyermekes képet is kérnek külföldön dolgozó házastársnak, vagy épp nagymamáknak. Illetve egyre több vásárló kimondottan dekoráció céljából keres meg, és nem ritka a több darabos megrendelés sem. A vakolatos dekorációim konyhákba, nappalikba, gyermekszobákba készülnek.

- Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsd a saját vállalkozásodat, és megélj a hobbidból? Honnan érkeznek a megrendelőid? Hirdetsz valahol?

- Maga a rajz, vagyis a vállalkozásom alapja már nagyon fiatalon beindult. Már az iskolában is készítettem megrendelésre képeket, és ebből volt a zsebpénzem. Majd több év kihagyás és vidékre költözés után előkerült egy régi mappám, melyben a képeim sorakoztak és felbukkant egy idős asszony, aki a képeim láttán ezt mondta: „Kislányom neked a kezedet nem szabad erőltetni, neked csak rajzolnod kell! Úgyis folyton a telefonodat nyomkodod, keress ezzel pénzt a neten!” Másnap pedig leellenőrizte valóban tettem e lépéseket ez ügyben. Az ő hatására a párommal közösen megalkottuk az AnaArt oldalt és a korábbi marketinges tapasztalatunkat felhasználva nagyon gyorsan, szinte egy órán belül meg is érkezett az első megrendelésem, és pár hét múlva már hasznot is termelt az oldal.

Vásárlóinkat a Facebook erejének köszönhetjük. Nem hirdetünk, csupán saját magunk által készített posztokkal dolgozunk. A nyereményjátékokkal és csoportokban történő bejegyzéseinkkel értük el oldalunk mai formáját. Van egy zárt csoportunk is, ahol a kiemelt vásárlóinkkal kommunikálunk. Új tevékenységeink is ezeken a csatornákon keresztül kerülnek reklámozásra. A jövőben tervezünk egy online tanfolyamot, amelynek célja, hogy problémás gyermekeket tanítsunk rajzolni, színezni, a fenekükön maradni, illetve folyamatban van egy saját kiszínezhető könyv-naptársorozat is.

- Mit javasolnál azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik művészi szenvedélyükből szeretnének megélni?

- Bármi eszedbe jut, írd le és tegyél érte valamit! Nem nagy dolgot, de lépj előre egyet az ügyben! A többi majd jön magától. Nem baj, ha nem látod a hogyant, csak csináld! Az online marketing a virágkorát éli, kis segítséggel az ember pici tudással is nagy sikereket érhet el.

Aki egészséges, tudatos táplálkozással segít megreformálni az étrendedet: Virágh Barbara | The Choice

„A célom, hogy közelebb hozzam az emberekhez az egészséges táplálkozást, és ne valamilyen misztikumként tekintsenek rá.”

- Táplálkozási és életmód tanácsadó, valamint a DietBox alapító tagja vagy, munkásságod alapvetően az egészséges, tudatos táplálkozáshoz köthető. Honnan indultál és mi adta az inspirációt a tevékenységeidhez?

- A saját étkezésemmel és testtudatommal kapcsolatos élményeim sodortak ebbe az irányba. Nagyon szerettem volna lefogyni, emellett gyomorproblémáim is voltak, és sajnos kipróbáltam a létező összes olyan rettenetes módszert, melyet a nők 80%-a is kipróbál; koplaltam, teákat ittam, mindenféle bogyókat szedtem, kínoztam magamat. Rémálom volt az egész. Egy idő után egyértelmű volt, hogy ezt így nem csinálhatom tovább. Ez az "élménycsomag" indított el azon az úton, ami miatt elkezdtem a tudatos táplálkozással foglalkozni, ezen belül is azzal, hogy hogyan ehetek ugyanolyan finomakat, mint régen úgy, hogy egészséges is legyen, és lehetőleg ne is hízzak tőle. Eleinte ez csak magamról szólt, de annyira közel került hozzám és annyira élveztem, hogy megszületett bennem a vágy, hogy másokat is elindítsak ezen az úton. Elvégeztem egy táplálkozással és életmóddal kapcsolatos iskolát, valamint a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán a sportedző szakot, és elkezdtem hivatalosan is ezzel foglalkozni.

- Étrendírással, csoportos és privát workshopokkal segíted azokat, akik szeretnének változtatni az étrendjükön, közben pedig – ha jól gondolom – folyamatosan kísérletezgetsz az újabbnál újabb receptekkel. Hogyan néz ki egy napod?

- Az utóbbi időkben nagyon sűrűk a napjaim, mivel 2 éve elkezdtem másoddiplomaként pszichológiát tanulni, annak érdekében, hogy a későbbiekben evészavaros személyekkel és az evés pszichológiájával is foglalkozhassak majd. Nagyon érdekel az evés – túlevés, nem evés – lelki háttere. A hatékony időmenedzsment érdekében első sorban a privát étrendes konzultációimat igyekszem összeegyeztetni az egyetemi elfoglaltságaimmal, de emellett szervezem a soron következő workshopokat, cikkeket írok egészségtudatos témakörben, vezetem az oldalamat, és szerencsére már előadásokra is gyakran felkérnek, úgyhogy nem unatkozom. Mindezek mellett persze gyakran sütök-főzök otthon is – a művészetek és kultúra mellett ez kapcsol ki igazán, én itt élem meg a flow-t.

- Mikor és miért döntöttél úgy, hogy szabadúszó leszel?

- Körülbelül 3 évvel ezelőtt hoztam létre a saját oldalamat, és már nem is szeretném ezt másképp csinálni. Imádom, hogy a magam ura vagyok, és tényleg megélhetem azt a fajta szabadságot a munkámban, amitől ez számomra élvezetes lehet. Másrészt így tudom garantálni azt a személyes és közvetlen hangvételt, amit kedvelnek az oldalam követői, olvasói. Valószínűleg a workshopjaimat vagy egyéb eseményeket sem szeretnék annyira, ha egy keretek közé szorított, műanyagból felépített valaki állna mögötte. Többek között az is a célom, hogy közelebb hozzam az emberekhez az egészséges táplálkozást, és ne valamilyen misztikumként tekintsenek rá. Éppen ezért szoktam kiscsoportos workshopokat is tartani a saját lakásomban, ahol az is belefér, hogy valaki a kanapémon kávézva ismeri meg ezt az „új világot”.

- Mennyi idő kellet ahhoz, hogy felépítsd a saját vállalkozásodat, és megélj a hobbidból?

- Ilyen szempontból ez egy nagyon nehéz terület, ugyanis egyáltalán nem kiszámítható. Emlékszem, amikor először pénzt kaptam egy étrendért, el sem hittem. Időbe telt, mire feldolgoztam azt, hogy akkor én mostantól pénzt fogok kapni azért, amit kitaláltam magamnak, és imádok csinálni. Ahogy sok más területen is, nálam is vannak aktívabb és kevésbé aktív időszakok. Nyár előtt természetesen elég nagy a forgalom. A legjobb az, hogy most már több lábon állok, vagyis a személyre szabott étrendek, konzultációk, workshopok, cikkek, előadások, egyéb projektek kiadják a kerek egészet, lelkileg is és anyagilag egyaránt.

- Mit javasolnál azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik az egészséges, tudatos táplálkozás iránt érdeklődnek?

- Első sorban azt, hogy találják ki, vagy inkább érezzék meg, hogy ők mit tudnak ténylegesen hozzátenni az adott területhez! Minden szakmában sok az új név, az új projekt, akár ha az én vonalamat nézzük, akkor minden nap születnek újabbnál újabb blogok, vagy akár tanácsadók, de mégsem tudnak előrébb lépni, nem találják meg a saját hangjukat, a saját közönségüket. Nálam valahogy az vált be, hogy személyesen is bele teszem magamat a vállalkozásba, vagy akár a követőkkel való napi kommunikációba. Másrészt pedig fontos, hogy ténylegesen egy zsigeri igény volt az, hogy ezt egyre tovább és tovább vigyem, nem valamilyen külső kényszer vagy elvárás szülte. Amúgy pedig nagyon hiszek abban, – és tapasztalom is –, hogy amikor bennem megfogalmazódik és kikristályosodik az, hogy mit is szeretnék pontosan, és merre akarok menni, akkor szép lassan minden igazodni fog ehhez körülöttem, és akár lehetőségek, akár új emberek vagy csak egy-egy jó gondolat által támogatva leszek abban, amit csinálok.

Aki a csoport erejével és a saját tapasztalatival segít neked lefogyni: Sólyom Gábor | TeamFit

„Imádom az érzést, amikor felébresztem benne a vágyat a mozgásra és a tudatos életvitelre. Hihetetlen, hogy milyen szinten lehet formálni és javítani az emberi testet. Egy csoda vagyunk!”

- Célul tűzted ki, hogy segíts olyan embereken, akik súlyproblémákkal küzdenek. Miből áll ez pontosan, és mi adta az inspirációt ahhoz, hogy ilyen célt tűzz ki magad elé?

- Világ életemben sportoltam. A mozgás iránti vágyam a kick-boxszal kezdődött még 10 éves koromban. Remek edzőm volt, aki mesterien elültette bennem a sport iránti lelkesedést. Mint miden küzdősport, a kick-box is a kitartást és akaratfejlesztést tökéletesíti az emberben. Én is innen szereztem meg az alapokat. A 20-as éveim közepe felé kezdetem el 8-12 hetes programok szerint edzeni, melyek súlyzós edzések voltak (akkoriban még külföldi segítséggel). Igen jó és látványos eredménnyel csináltam végig minden egyes programot. Akkor kezdtem el saját csoportos kick-box órákat is tartani. Mellette pedig segítettem egy volt munkatársamnak, hogy megszabaduljon a rárakódott súlyfeleslegtől. (Erről bővebben itt.)

Tulajdonképpen ez indította el az egészet. A segítés során rendszereztem az edzéseket, és egy megoldókulcsot dolgoztam ki az életmódváltáshoz. Ez tartalmazza az edzéselméletet, valamint a táplálék- és folyadékfogyasztást is. Ebből az egyszemélyes segítségnyújtásból merítettem az inspirációt és született meg a TeamFit, ahol már csoportban, egymást is segítve érjük el a célokat. Van egy remek idézetem is, ami tovább inspirált benne:

„Ha gyorsan akarsz eljutni valahova, akkor menj egyedül. Ha viszont messzire akarsz eljutni, akkor menjetek többen.” A TeamFit közel 4 év alatt remek közösség lett, amibe ha bekerülsz, csak messzire juthatsz.

- Weboldaladon számos sikertörténetet olvashatunk olyanokról, akiknek segítettél céljuk elérésében. Egyfajta hajtóerőt adsz az embereknek. Te miből meríted ezt a rengeteg energiát, mi az, ami a téged a leginkább motivál?

- Alapból pozitívan látom a világot, és aki elszánja magát a TeamFit-re, egytől-egyig hiszek benne, hogy sikerül elérnie azt, amire vágyik. A hajtóerőt Ők adják, amikor látom a testi-lelki javulást, a határozottságot és az elszántságot! Imádom az érzést, amikor felébresztem benne a vágyat a mozgásra és tudatos életvitelre. Hihetetlen, hogy milyen szinten lehet formálni és javítani az emberi testet. Egy csoda vagyunk!

- Mikor és miért döntöttél úgy, hogy szabadúszó leszel?

- Eleinte a főállásom mellett kezdtem el edzőként is tevékenykedni. Elsőnek kick-box órákat tartottam, majd ezzel párhuzamosan elindult a TeamFit. Kezdetben a munkaidőm letelte után tartottam az edzéseket. Később az élet úgy hozta, hogy megszűnt az állásom. Viszont ekkor már annyira jól mentek az edzések, hogy egy percet sem bántam. Örültem, mert még több időpontban tudtam indítani edzéseket. Ekkor döntöttem el, hogy a magam „ura” leszek.

- Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsd a saját vállalkozásodat, és megélj a hobbidból?

- 4 év, de azt mondhatom, hogy már az elejétől kezdve sikeres volt. Mindent mérek és következtetéseket vonok le, majd visszacsatolok. Folyamatosan optimalizálom a tevékenységeimet. Ezt még a marketinges múltamból hoztam. Szoktam is mondani viccesen, hogy két diplomás edző vagyok.

- Mit javasolnál azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik a fitnesz iránt érdeklődnek?

- Mindenképp kicsiben kezdjék el! A legjobb irány, hogy legyen koncepció abban, amit szeretnének. Nekem volt alkalmam dolgozni is, és van alkalmam flow-ban lenni is. Utóbbi az, amikor nem érzed a munkát munkának. Hihetetlen jó érzés és kívánom, hogy éljék meg Ők is!

Bea, Barbara és Gábor is azon szerencsések közé tartoznak, akik a munkájukban is megtalálják a flow-élményt. Tevékenységüket a sors alakította, és ambícióik által ma sikeres szakemberek, akik mások életére is pozitív hatással vannak. Nem könnyen indult be náluk a szabadúszó tevékenység, 3-4 év is kellet, hogy abból éljenek, amit valóban szeretnek. Ma a sikerük bizonyítja, hogy a kitartás meghozza a gyümölcsét, de emellett fontos, hogy kitűzd magad elé a célokat és a rögös út ellenére se téveszd szem elől azokat. A vágyak, az álmok és az inspiráló emberek segítenek, de az igazi hajtóerő sokkal mélyebben van, az egész lényed kell hozzá, hogy sikerüljön.

VIDEÓ: ez a klasszikus jelenet a Rocky Balboa című filmből motivációt adhat a célod eléréséhez


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk