Az ügyintézés lassúsága a legidegesítőbb
Az ügyintézés egy kikerülhetetlen kör mindenki életében. Nem régiben tippeket adtunk nektek, hogyan tehetitek egyszerűbbé, de kíváncsiak voltunk a ti tapasztalataitokra is kérdőívünkben. Az OTP Bankkal közösen elindított kérdőívünket, több mint 1000-en töltöttétek ki, amit ezúton is nagyon köszönünk. Bár a felmérésünk nem reprezentatív, sok érdekesség kiderült belőle.

A válaszadók 35%-át egyesen a hideg rázza, ha az ügyintézésre kerül a sor, 57% nyilatkozta azt, hogy bár nem rajong érte, de egy kötelező körnek tartja, míg 8%-nak sikerélményként könyveli el. A válaszadók közel fele mondhatja magát szerencsésnek: 48%-uk havi szinten 2 óránál kevesebbet tölt el ügyintézéssel, de 33%-nak ez még mindig legalább egy fél napos elfoglaltságot jelent.
Ha ügyintézésről van szó, közel ugyanannyian jelöltétek, hogy alapos és precíz embernek tatja magát, mint azok, akik csak igyekeznek túllenni rajta. 59%-otok nyilatkozta, hogy rosszul viseli, amikor lassan halad az ügyintézés és közel ennyien jelöltétek, hogy amit csak lehet, online igyekeztek elintézni. Az ügyintézés bonyolultsága még egy jónak tűnő lehetőségtől is képes visszatartani: a válaszadók fele jelölte, hogy többször is visszakoztak emiatt, de 11% legalább egyszer hagyott ki jónak tűnő lehetőséget.
Mégis, ha rangsorolni kell, hogy mik azok a szempontok, amik megkönnyítik az ügyintézést, a gyorsaság csak leghátul kullog az érthetően megfogalmazott tájékoztatás, az online ügyintézés egyszerűsége és az ügyintézők elérhetősége után.
Ha szolgáltatók között választotok, fontosnak tartjátok a gyors ügyintézést – igaz, nem ez a legfontosabb befolyásoló tény a választásban.

A legbonyolultabb ügyintézésre szerintetek a közüzemi szolgáltató kirendeltségén lehet számítani, amit szorosan a posta követ.
A legbonyolultabb ügyintézésként pedig a személyi kölcsön igénylésére tekintetek, bár amikor megkértünk benneteket, hogy ezt árnyaljátok, azok száma, akik rendkívül bonyolultnak gondolják (19%), csaknem megegyezik azok számával, akik szerint egyáltalán nem bonyolult ez a procedúra (17%).