Bemehetsz egy eldugott metró-telepre a BKV szervezett túráján
A BKV fennállásának 50. évfordulóját egész éves programsorozattal ünnepli. Az eseménysorozat újabb állomása egy olyan helyszín, ahová még sosem szerveztek nyílt napot. A BKV túravezetői
május 5-én, szombaton az M2 Vontatási Szakszolgálatának Fehér úti járműtelepére várják az érdeklődőket.
A BKV fél évszázados történelme alatt a főváros közlekedése számos változáson ment keresztül. A legnagyobb egyértelműen a budapesti metróhálózat kiépülése volt. A metró a hetvenes évek Budapestjén új korszakot nyitott a közlekedésben, hiszen percek alatt a város egyik pontjából a másikba utazhattak vele az emberek.

Bár már az ötvenes években megindult az alagútfúrás, a 2-es metróvonal átadására csak 1970 és 1972 között került sor. A város első földalatti vonala ekkor már régen működött, hiszen a Millenniumi Földalatti Vasút – azaz a Kisföldalatti - a századforduló óta szállítja az utazókat. A jelenleg felújítás alatt álló M3-at 1976-ban adták át az utazóközönségnek, bár mai hosszát csak 1990-ben nyerte el.
A legfiatalabb, legmodernebb vonalat, az 2014-ben átadott M4-est is gyorsan megszerették a budapestiek.
Május ötödikén nem kell a felszín alá mennünk, hogy az M2 Fehér úti járműtelepén megnézhessük a budapesti metrókocsik minden típusát: az AM5-M2 és AM5-M4 típusú ALSTOM Metropolist, a felújított Metrovagnmas 81.2K-t és a kisföldalattin közlekedő MillFAV-ot.
Lesznek itt olyan különleges járművek is, amelyek nem az utasforgalomban, hanem a háttérmunkában, a metróhálózat karbantartásában működnek.
Találkozhatunk a földalatti vasúton egykor közlekedő, mai nosztalgia kocsival, sőt több, nemrégiben a forgalomból kivont, eredeti formájában felújítandó, nosztalgia célra félretett orosz metrókocsival is.
2016-ban, az orosz metrókocsik javításának megszűnése után a Fehér úti M2 járműtelep járműjavító üzemében új projekt indult, így az ipari csuklós villamosok, és az MFAV járművek felújításába is bepillanthatunk. Érdekes programokkal, bemutatókkal várják a látogatóinkat.