HÍREK

Még mindig félkészen áll a Tiborcztól Szíjj Lászlóhoz került visegrádi luxushotel

Szinte rekordnak számító 17 éve tart az építkezés.


A legutóbbi tulajdonosváltás, illetve a munkákat segítő jókora állami támogatás ellenére sem haladnak a Visegrádra tervezett – egykori Löffler-bánya területén épülő – eredetileg ötcsillagos luxushotel munkálatai. Ezt a Városi Gorillák nevű urbexes csoport Facebook-oldalára feltöltött képek is bizonyítják – szúrta ki a 24.hu.

Az elhagyott helyeket bemutató közösségi oldal képes beszámolója mellé azt írja:

„A szálloda különlegessége hogy két sziklára épült amik az aula részét képzik. Visegrádon a Dobos-hegynél 2007-ben kezdték építeni a mintegy 230 szobás, több mint 12 szintes 5+1 csillagos szállodát. Az épület a 2009-es évben már szerkezetkész volt, a gépészeti és elektromos alapszerelések, a hidegburkolás már folyamatban volt amikor a gazdasági válság miatt az építkezést felfüggesztették”.

A lap beszámolója szerint tizenhét éve húzódik a szálloda építése, ezalatt számos tulajdonosa volt már.

Jelenleg – négy éve – a Minerva V50 Ingatlanfejlesztő Alap (hátterében a 100 százalékban Szíjj László tulajdonában lévő MINERVA Befektetési Alapkezelő) kezében van, de a befejezésig ők sem jutottak el. Az eredeti tervek is többször módosultak, legutóbb tavaly augusztusban, a legújabbak pedig még nem kapták meg az engedélyt. A rekordhosszú kivitelezésnek számos oka van, többek között a gazdasági válság, a covid-járvány és a tulajdonosváltások is lassították azt. Ez utóbbiakat a 24.hu. részletesen fel is sorolja. Emellett a tervekben az épület és környezetének funkciói is folyamatosan változtak, melyek miatt többször is át kellett tervezni azt.

A négy éve átalakított tervek szerint az építkezés és a szálloda környezetbarát lett volna, a fákat is megóvták és zöldhomlokzati sávok, intenzív zöldfal, zöldfelületek, zöldtetők és futtatott zöldfalak is megjelennek majd a terv szerint. A sziklák a tér részét képeznék, miközben a hét kültéri medencével, tetőkerttel rendelkező hotelhez napenergiát hasznosító paneleket is beépítenének, melyek ellátnák a tíz konferenciaterem, az 5200 négyzetméternyi wellness-részleg, illetve az 1800 négyzetméternyi bár- és étteremtér energiaszükségletének egy részét.

Ám ezek megvalósulása még várat magára – a képek is ezt bizonyítják. Pedig a Magyar Turisztikai Ügynökség hárommilliárd forintos, vissza nem térítendő támogatást ítélt meg a projektnek, így a Minerva a korábban kifizetett vételár jó részét visszatehette a kasszájába – jegyzi meg a lap. Kardos Imre, a cég korábbi vezérigazgatója a támogatás megítélése előtt arról beszélt nekik, hogy az ingatlanon állagmegóvási feladatokat hajtanak végre, amit a kiviteli tervek elkészítése, illetve a kivitelezői ajánlatok bekérése követ majd. Ebből azonban mostanra csak a véglegesnek szánt kiviteli tervek készültek el. Ez megint újabb módosításokat tartalmaz, a felső épületrész két szárnyán, a 11. emeleten tetőteraszokat hoznak létre, míg a középrészen zöldtető bukkan fel, az alsó részben pedig a hetedik emeleti tetőterasz mellé a második és a negyedik emeleten társul zöldtető.

Helyreigazítás

A www.szeretlekmagyarorszag.hu internetes újságban 2023.01.30. 18:39 napján "Még mindig félkészen áll a Tiborcztól Szíjj Lászlóhoz került visegrádi luxushotel” címmel megjelent újságcikk valótlanul híresztelte hogy „a munkákat segítő jókora állami támogatás ellenére sem haladnak a Visegrádra tervezett — egykori Löffler-bánya területén épülő — eredetileg ötcsillagos luxushotel munkálatai.” valamint „a Magyar Turisztikai Ugynökség hárommilliárd forintos, vissza nem térítendő támogatást ítélt meg a projektnek, így a Minerva a korábban kifizetett vételár jó részét visszatehette a kasszájába."

A valóság az, hogy a 2019 óta a MINERVA V50 Ingatlanfejlesztő alap tulajdonában álló Visegrád, belterület 1289 hrsz.-ú ingatlanhoz kapcsolódóan sem a MINERVA V50 Ingatlanfejlesztő alap, sem a képviseletében eljáró MINERVA Befektetési Alapkezelő Zrt. nem részesült és nem is vett igénybe hárommilliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást, vagyis a cikk valótlanul híresztelte ennek ellenkezőjét.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter: Orbán kirúgja Polt Pétert, és Tuzson Bence lesz a legfőbb ügyész
Polt Péternek 2028-ig tart a megbízatása. A Tisza Párt vezetője korábban még arról írt, hogy Szájer József lehet a poszt várományosa.


„Orbán rövidesen kirúgja a haverját, Polt Péter legfőbb ügyészt, akinek 2028-ig tartott volna a megbízatása” - írta szombat délután Magyar Péter a Facebookon. A Tisza Párt vezetője azt is megnevezte, aki tudomása szerint Poltot követheti a posztján.

„A korábbi hírekkel ellentétben nem Szájer Józsefet, hanem Tuzson Bence jelenlegi alibi igazságügyi minisztert helyezi Orbán a számára és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszere számára életbe vágó pozícióba.”

„Polt kirúgása egyrészt Pintér Sándor belügyminiszter teljes elszigetelődését mutatja, másrészt azt is, hogy a bukás előtt álló miniszterelnök már a legközelebbi erős embereitől is tart és igyekszik a választás előtt minden fontos pozícióba új, zsarolható és így irányítható szereplőket helyezni” - tette hozzá Magyar.

„Az nyilván fel sem merül, hogy Polt Péter a feleségének a Nemzeti Bank kirablásában való esetleges felelőssége miatt távozik megalázó módon, a megbízatásának lejárta lelőtt.

Tuzson Bencének és a kapkodva kinevezésre kerülő további Orbán-janicsároknak azt üzenem, hogy ne tervezzenek hosszú távra” - zárja a bejegyzést a politikus.

Magyar Péter decemberben még arról posztolt, hogy értesülései szerint Szájer József lehet a következő legfőbb ügyész:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Pogátsa Zoltán: Ha kilépnénk az EU-ból, Orbán presztízse az észak-macedón miniszterelnökének szintjére csökkenne
A közgazdász szerint a magyar EU-tagság gazdasági előnyökkel jár, és a kormányfő befolyása is csökkenne, ha az ország hátat fordítana az uniónak.


Pogátsa Zoltán közgazdász a Népszavának adott interjújában arról beszélt, hogy szerinte Orbán Viktor nem akarja kiléptetni Magyarországot az Európai Unióból. Úgy véli, a kormányfő számára is előnyös, ha az ország az unió tagja marad.

A közgazdász azzal indokolta ezt, hogy a kínai befektetők is azért jönnek Magyarországra, mert így elkerülhetik az európai importvámokat. Hasonló okokból jelentek meg a német autógyártók is: nemcsak az olcsó munkaerő miatt, hanem azért is, mert innen vámok és kvóták nélkül lehet árut szállítani az unió más tagállamaiba, ráadásul határellenőrzés sincs.

Pogátsa úgy fogalmazott:

„Ha kilépnénk az EU-ból, Orbán presztízse az észak-macedón miniszterelnökének szintjére csökkenne.” Hozzátette: „Márpedig ki tudja ma megmondani internetes keresés nélkül, hogy ki a macedón miniszterelnök?”

A beszélgetésben szóba került Ukrajna uniós csatlakozása is. Pogátsa szerint erre belátható időn belül nincs esély, mivel senki nem gondolkodik abban, hogy egy háborús ország belépjen az EU-ba. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: ő maga a világot járva még nem találkozott „nemet váltó” óvodással sem, miközben ez a téma korábban fontos szerepet kapott a magyar közbeszédben. Úgy fogalmazott: „Az előbbiekkel kapcsolatos állítások legfeljebb blöffnek tekinthetők.”

A gazdasági kilátásokat is értékelte. Szerinte az egymillió új munkahely programja kifulladt. Véleménye szerint előrelépni csak intenzív gazdaságpolitikai eszközökkel lehetne, ha a magyar munkavállalók magasabb hozzáadott értékű állásokban dolgoznának. Ehhez azonban humántőke-fejlesztésre lenne szükség: jó minőségű oktatásra, egészségügyre és infrastruktúrára. Mint mondta, „valamilyen rejtélyes okból Orbán amióta kormányon van nem akar csinálni” ilyen fejlesztéseket.

Pogátsa azt is megemlítette, hogy a magyar gazdaság jelenleg nem éli fénykorát: az idei első negyedéves GDP-adat elmaradt a várakozásoktól.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Kezdődik a balatoni rémálom: máris lerobbant a Tópart IC, leszállították az utasokat
Szombat délelőtt már két Tópart IC is lerobbant, az utasokat Szabadbattyánnál leszállították. A MÁV szerint műszaki hiba okozza a 30–70 perces késéseket.


Szombat délelőtt több nehézség is adódott a balatoni vasúti közlekedésben. A MÁV közlése szerint

a Nagykanizsáról 9:19-kor a Déli pályaudvarra induló Tópart InterCity (IC 857) műszaki ok miatt 30–35 perces késéssel közlekedik.

Később a másik irányba tartó járatnál is probléma lépett fel.

A Déli pályaudvarról 11:35-kor Nagykanizsára induló Tópart InterCity (IC 844) Székesfehérvártól 50–70 perces késéssel közlekedik, szintén járműhiba miatt

– írta a vasúttársaság a honlapján.

A 24.hu egyik olvasója arról számolt be, hogy Szabadbattyánnál leszállították az utasokat a vonatról.

A tapolcai sebesvonat sem úszta meg a műszaki problémákat: ott mentesítő autóbuszokat kellett beállítani a járat pótlására.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Videó: ukrán drónhajó semmisített meg egy orosz vadászgépet
A támadásról készült videón jól látszik a végzetes találat pillanata. A rakétát egy titkos ukrán egység indította.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. május 03.



Az ukrán védelmi hírszerzés különleges egysége, a 13. csoport egy drónhajóról indított rakétával csapott le egy orosz Szu–30-as vadászgépre Novorosszijszk kikötőjénél – jelentette a DIU. A támadásról videó is készült, amelyen jól látható a találat, valamint a lángba borult roncs zuhanása is.

A közlemény szerint a támadáshoz egy R–73-as légiharc-rakétával felszerelt ukrán drónhajót (USV) használtak. A rakéta eltalálta a gépet, amely a levegőben kigyulladt, majd a tengerbe zuhant.

„Történelmi csapást hajtottak végre a 13. csoport, a DIU különleges egységének katonái, egy felszíni platformról indított rakétával. Az agresszor orosz állam többcélú vadászgépe, amelynek becsült költsége mintegy 50 millió dollár, a levegőben lángba borult, és végül a tengerbe zuhant, egyenesen a kegyetlen Neptun birodalmának fenekére”

– olvasható az ukrán hírszerzés közleményében.

Az Ukrainska Pravda emlékeztetett: a DIU tavaly hivatalosan bejelentette, hogy megkezdte az infravörös irányítású, szovjet gyártmányú R–73-as rakéták integrálását a Magura típusú drónhajókra. Ez a fejlesztés már tavaly decemberben is sikeres volt, amikor két orosz Mi–8-as helikoptert semmisítettek meg vele.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET: