Látványtervek: így nézne ki az új budapesti metró
Mint ahogy megírtuk, készülnek a rákoskeresztúri metróvonal engedélyezési tervei. A tervező iroda már tavaly novemberben leszállította a tanulmányterveket. Négy útvonaltervet vizsgált az iroda. Három esetben a körvasútnál, a Rákos-pataknál ágazna el a metró és a Rákos-Hatvan vasútvonal mentén érné el a kerületet:
A negyedik változat szerint a metró a HÉV-vonalból a XVI. kerületi Sárga rózsa utcánál fordulna jobbra, végig a felszínen haladna, az Akadémiaújtelepnél lépne be a XVII. kerületbe és innen kéreg alatti vezetéssel érné el Rákoskeresztúr-városközpontot.
A kivitelezés költségét a tervezők 123-127 milliárd forintra becsülik. A jogerős építési engedélyek 2019-re lesznek meg, az építkezés 2020 után indulhat. Rákoskeresztúrról a Déli pályaudvar most 47 perc alatt lehet elérni, az új metróval 32 percre csökkenne a menetidő:
az Örs Vezér tere pedig 22 helyett 13 perc alatt lenne elérhető.