Képriport: kipróbáltuk az újratervezett Bubit
Tekintve, hogy múlt hét óta nem működik a kerékpárom, és még nem volt módom megjavítani, kellett egy gyors megoldás, így regisztráltam a Mol Bubi szolgáltatására. Nagyon sokat hallottam már a május óta újra forgalomba állított kerékpárokról. Kellemesen csalódtam:
Májusi forgalomba állásuk óta 15 ezren regisztráltak már a MOL Bubi szolgáltatásra, ami mindenképpen óriási eredménynek tekinthető, főleg egy olyan városban, ahol a biciklikultúrán még mindig lenne mit felturbózni. Ezt a fönt leírt számot jól érzékelteti az is, hogy nem egyszer kellett már más Bubi állomást keresnem, mert egész egyszerűen az összes kerékpárt felvették. Ahogy a kijárási tilalom alatt a kék, vagy a piros színű biciklifutárok, úgy az almazöld MOL Bubit használók is szépen lassan a főváros diorámájának meghatározó elemei lettek.
Lefedettség tekintetében Budapesten elég jó a MOL Bubi állomások száma, bár a budai oldalon szívesen látnék még Pasaréten, illetve az óbudai részen a Kiscelli utcán túl is állomást. Remélem, erre is gondolnak majd a fejlesztők a közeljövőben.
Nekem egy havidíjas bérletem van a Bubikra, ami bármelyik hónapban lemondható, és a maga 500 forintjával nem is tűnik soknak. Ráadásul a kerékpár felvételét követő első 30 percig ezzel az opcióval ingyenes a szolgáltatás, majd ezen felül minden egyes megkezdett percért 20 forint a "tarifa". Talán ez az opció éri meg a legjobban, tekintve, hogy a sima, percalapú szolgáltatás 20 forintot kóstál percenként, de nincs benne ingyenes időintervallum, így egyből kiadja a matek, melyik térül meg nekünk a leginkább. Bár az 5000 forintos éves díj sem hangzik túl rosszul, sőt.
Az első 30 perces ingyenes tekerés nekem egy teljesen optimális időtartam, tekintve, hogy budapesti teendőimet olyan helyeken végzem, ahova ez a fél óra eljutási idő bőven elég. Egyszer fordult velem elő az, hogy 30 percen túl használtam a zöld színű kétkerekűt. Akkor a rendszer a regisztrációkor megadott kártyaadataim alapján automatikusan levonta a számlámról az összeget aznap.
Ezeket a financiális adatokat, a megtett utakat, a kétkerekűekkel vezetett perceket, helyét, leadását, mind rögzíti nekünk az erre szolgáló applikáció, ahol egyébként magát az egész szolgáltatást is kezeljük, a biciklik felvételétől a leadásig - így nem árt, ha van nálunk egy powerbank, ha híján lennénk az elegendő akkumulátor teljesítménynek a mobiltelefonunkban.
Mondhatnám úgy is, hogy nem is kell Budapestnek egy új vidámpark. Az is zavar, hogy több elérhető biciklit felvételkor az állomáson, még ha találtam is, nem tudtam feloldani az applikáció segítségével. Ilyenkor elvileg a hátsó kereket meg kell mozgatni, hogy a lakat kioldódjon, de ez is több alkalommal sikertelen volt, így nézhettem működő Bubik után. No, de lehet ez a technika ördöge, sokan használják, a bicikli is használódik, próbáljuk meg elnézni.