BUDAPEST

Európa és a világ legjobb középülete díját is elnyerte az új Néprajzi Múzeum

A 25 éves International Property Awards az ingatlanszakma egyik legnagyobb, legrangosabb, széles körben jegyzett elismerése.


Európa és a világ legjobb középülete lett a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló új Néprajzi Múzeum.. A legjobbaknak járó ingatlanszakmai díjakat, az International Property Awards elismeréseket december 3-án Londonban adták át a különböző kategóriák győzteseinek.

A rangos elismerést kategóriájának legjobbjaként nyerte el a magyar Napur Architect építésziroda által a Városliget szélére, az Ötvenhatosok terén hajdan volt parkoló helyére tervezett új épület.

A 25 éves International Property Awards az ingatlanszakma egyik legnagyobb, legrangosabb, széles körben jegyzett elismerése; melyet nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri ítél oda tíz különböző kategóriában, lefedve Afrika, Ázsia és Óceánia, az arab országok, Kanada, a Karib-térség, Közép- és Dél-Amerika, az Egyesült Államok, Európa és az Egyesült Királyság területét. A testület minden esteben vizsgálja a projekttervezést, a minőséget, az innovációt, az egyediséget és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A Néprajzi Múzeum új épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének.

A kontinens legkiválóbbjaként pedig a világ 10 régiójának kategóriagyőzteseivel együtt jelölték a “World’s Best” díjra is, amit szintén megnyert. Az International Property Awards negyedszázados történetében először fordul elő, hogy magyar épület a világ legjobbjaként végezzen kategóriájában.

A rangos elismerés nem az első nemzetközi siker, amely a Városliget megújítása kapcsán született. Az elmúlt évben a Cannes-ban, a MIPIM ingatlanszakmai kiállításon és vásáron a Liget Budapest Projekt a legnagyobb és legátfogóbb fejlesztéseket bemutató Best Futura Mega Project kategóriában Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektjeként bizonyult a legjobbnak.

A Liget Budapest Projekt Európa legnagyobb kulturális beruházása, amelynek tervezése során az első pillanattól kezdve az volt a cél, hogy egy nemzetközileg is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósítsunk meg – hangsúlyozta Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója.

Az Európa és a világ legjobb középületének járó díj elnyerése pedig még inkább ráirányítja a nemzetközi figyelmet a Budapest szívében létrejövő turisztikai attrakcióra, amely egyedülálló a kontinensen.

A projekt történetében ez az időszak mérföldkő, hiszen több év előkészítő munka után már elkezdődnek az építkezések - többek között a most díjazott Néprajzi Múzeumé - valamint a zöldfelület rehabilitációja. Az egyedülálló fejlesztésnek köszönhetően egy vonzóbb városi parkot vehetnek majd birtokba az idelátogatók, amellyel Budapest jelentősen megerősíti pozícióit az európai kulturális térképen – mondta a vezérigazgató. Gyorgyevics Benedek hozzátette: nemzeti közgyűjteményeink számára a Liget Budapest Projekt száz év óta nem látott intézményfejlesztési lehetőséget biztosít: hiszen a Néprajzi mellett új épületet kap a Nemzeti Galéria is, a Szépművészeti Múzeum pedig történelmi megújuláson esett át.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Teljes lesz a káosz a hétvégén Budapesten: a Szuperkoncert miatt a Hősök terénél változik a közlekedés
A főváros több pontján a Duna áradása okoz gondot a közlekedésben. A Hősök terénél Ricky Martin koncertje erre még rátesz egy lapáttal.


Rendezvényt tartanak a Hősök terén szombaton, ezért a környéken forgalomkorlátozásra kell számítani, az érintett BKK-járatok módosított útvonalon közlekednek, írja az MTI a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtöki közleménye alapján. Hozzáteszik: a helyszín megközelítésére a sűrűbben közlekedő 1-es metró igénybevételét ajánlják.

A Hősök terére meghirdetett Szuperkoncert miatt lezárják csütörtökön 18 órától vasárnap 4 óra 30 percig az Andrássy út szervizútját mindkét irányban a Bajza utcától a Dózsa György útig. Szombaton 10 órától vasárnap 4 óra 30 percig a Hősök terét körben, a Kós Károly sétányt, az Olof Palme sétányt és a Dózsa György utat a Városligeti fasor és a Podmaniczky utca között. Szombaton 10 órától vasárnap 12 óráig az Andrássy utat a Bajza utca és a Dózsa György út között.

A közösségi közlekedésben szombaton 10 órától vasárnap 12 óráig több változás is lesz. A 105-ös és a 210B autóbuszok a Bajza utca és a Dózsa György út között az Andrássy út helyett a Podmaniczky utcán közlekednek, a Bajza utca és a Hősök tere megállójukat nem érintik; a Bajza utcában a Lendvay utcai kereszteződés után és a 72-es trolibusz megállóhelyén, a Hősök terénél pedig a Gyöngyösi utca felé a Podmaniczky utcában kijelölt ideiglenes megállóhelyen, Buda felé a Szondi utcában a 72-es trolibusz Honvédkórház (Hősök tere M) és Rippl-Rónai utca megállóhelyén állnak meg.

A 20E autóbusz a Városligeten át a Hungária körúton terelve jár, a Hősök terét nem érinti.

A 30-as, a 30A, a 79-es és a 230-as járatok a Dózsa György út helyett a Zichy Mihály út-Hermina út-Állatkerti körút-Gundel Károly út-Dózsa György út útvonalon közlekednek, a Dvorák sétány és a Gundel Károly út (Hősök tere) között a 72-es trolibuszok megállóiban állnak meg.

A 75-ös és a 75A trolibuszok a Hermina út-Állatkerti körút-Gundel Károly út útvonalon járnak, az Ajtósi Dürer sor és a Gundel Károly út (Hősök tere) között a 72-es trolibuszok megállóiban állnak meg.

A 979-es autóbusz a Városligeti fasor-Bajza utca-Damjanich utca útvonalon terelve jár, ideiglenesen a 70-es trolibusz Reformáció park és Damjanich utca/Dózsa György út közötti megállóhelyein áll meg.

A 979-es autóbusz vasárnap rövidített útvonalon, Csepel, Csillagtelep és az Oktogon között közlekedik.

A közleményben kiemelték, hogy az utazás megtervezéséhez érdemes a BudapestGO alkalmazást használni, amely többek között valós idejű járatinformációk alapján számolja ki az optimális útvonalat az úti cél eléréséhez, sőt jegy és bérlet is megvásárolható az applikáció segítségével.

A valós idejű közlekedési változások folyamatosan frissülő információi a közösségi közlekedéssel kapcsolatosan a BKK Info oldalon, a közúti információk pedig a BKK Info - Közút oldalon is olvashatók.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
Így működnek az Országház árvízvédelmi kapui, amiket először használnak élesben
2013-ban épültek a hatalmas kapuk a mélygarázzsal és a látogatóközponttal együtt. Korábban a tűzoltók tesztelték nagynyomású vízsugárral.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. szeptember 19.



Szombaton tetőzhet a Duna Budapestnél, emiatt a napokban már be is húzták az Országház árvízvédelmi kapuit. Horváth Gábor, az Országgyűlés Hivatalának gépész művezetője részletesen bemutatta a kapuk működését az intézmény Instagram-oldalára feltöltött videóban.

„Két darab árvízvédelmi kapu található az épületen. Ez egy időben épült a Parlament mélygarázsával, illetve látogatóközponttal 2013-ban”

– mondta Horváth, aki a kapuk felépítéséről és működéséről beszélt. Az elsődleges kapu 8,5 méter hosszú és 3,5 méter magas, míg a másodlagos kapu 5,5 méter hosszú és ugyanolyan magas. Mindkettő célja ugyanaz: a víz betörésének megakadályozása az épületbe.

A kapuk különlegessége, hogy kézi erővel húzzák be, amikor szükséges, majd csörlővel és görgők segítségével rögzítik őket.

„Ezt a kaput kézzel szoktuk behúzni, amikor az árvízvédelmi hatóság kiadja, hogy árvíz lesz”

– mondta Horváth. A szerkezetek 140 milliméteres gerendákból és 6 milliméteres acéllemezekből készültek, amiket gumitömítésekkel erősítenek meg. A kapukat 24 nagy teljesítményű csavarral szorítják a tömítéshez, ami a víz behatolását akadályozza meg.

„Több tonnás nyomást okoznak ezek a csavarok egyesével, és ez annyira nekifeszül ennek a guminak, hogy nem tud átjönni rajta a folyadék, jelen esetben a Dunának a vize” – részletezte a gépész művezető.

Bár a kapukat még nem tesztelték éles helyzetben, a tűzoltók nagy nyomású fecskendőivel már kipróbálták a rendszert, amely „nem mutatott semmiféle szivárgást”.

A másodlagos kapu egy további biztonsági réteg, amely a fő védelmi vonal meghibásodása esetén lép működésbe. Ez egy alumínium szerkezet, amelyet szükség esetén könnyen össze lehet szerelni, és akár 2,4 méter magasra is fel lehet építeni. Horváth hozzátette, hogy ha mégis valamilyen vízszivárgás történne, szivattyúkat is telepítenek, amelyek eltávolítják a vizet.

A következő napokban a Duna tetőzése tesztelheti az Országház árvízvédelmi kapuit, amelyeket először vethetnek be éles helyzetben.

A kapuk működéséről készült videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

BUDAPEST
A Rovatból
Andalító liftzenére zárta le a BKV a Batthyány téri metrómegállót
Az Ehnaton fáraóról szóló opera dallamaira pakolják az emberek a homokzsákokat a BKV videójában. A lényeg: nem áll meg a metró a Batthyány-n pár napig.


Drámai hatásúnak szánt, de végül inkább a nyolcvanas évek kórházsorozatainak végefőcím zenéjét idéző dallamokra készített hősvideót arról a BKV, ahogy az árvíz miatt lezárták a Batthyány téri metrómegállót. Szerkesztőségünk egy másik tagja szerint a képek alá pakolt zenei aláfestés inkább a nyolcvans évek valamelyik alacsony költségvetésű kalandfilmjét idézte, ezt mindenki döntse el maga.

De bármennyire is meghökkentő és érthetetlen a zeneválasztás (eleve, miért kell alá zene?), a lényeg a képekben és a poszt szövegében rejlik:

„A Duna tetőzésére készülve – biztonsági okokból – csütörtökön, miután elment az utolsó metró, lezártuk a Batthyány téri állomást. A szerelvények mától nem állnak meg, csak áthaladnak az állomáson. Az M2 metró jár, a korlátozás a vonal és a többi állomás forgalmát nem akadályozza”

– írják a hajnali 5 óra előtt néhány perccel közzétett bejegyzésben.

A poszt folytatása végképp értelmetlenné teszi a drámai zenei aláfestést:

„Az árvízvédelmi intézkedéseinknek köszönhetően minimális az esélye annak, hogy a metróállomásra beszivárogjon a víz, az azonban előfordulhat, hogy az aluljáróba bejut.”

A BKV megjegyzi, hogy a Batthyány téri megállónál összesen mintegy 100 méternyi homokzsák-gátat alakítottak ki a felszínen és az aluljáróban, hogy megakadályozzák a víz betörését. Hozzáteszik: a metróállomás speciális a Duna rendkívüli közelsége miatt, amit tovább nehezít, hogy a folyó és az alagutunk között nem a természetes termett talaj, hanem egy épített keretalagút húzódik, emiatt a téren gyakori a buzgárképződés. A területen 24 órás ügyeletet állítottak fel, folyamatosan ellenőrizik a környéket.

A képsorokhoz a leginkább andalító liftzenéhez hasonló dallamokat egyébként az Ehnaton című operából kölcsönözték, ami egy egyiptomi fáraóról szól. Aki szeretné átérezni a felvétel komolyságát és a munka egyébként megkérdőjelezhetetlen nehézségét, inkább némítsa le a felvételt. A többiek ne spóroljanak a hangerővel:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Vége: Bősz Anett visszavonul, kilép a DK-ból is
Bejelentette visszavonulását Bősz Anett. Véget ér a főpolgármester-helyettesi megbízatása, de egyúttal a politikai pályafutásától is búcsúzik.
FM. Kép: Facebook - szmo.hu
2024. szeptember 30.



„A mai nappal véget ér a főpolgármester-helyettesi megbízatásom, és úgy illendő, hogy elköszönjek ettől a javíthatatlan, mégis örök szerelemtől, Budapesttől” – Bősz Anett ezzel kezdte Facebook-posztját, amiben bejelentette, visszavonul a politizálástól. Bősz korábban a Liberálisok elnöke volt, majd a DK parlamenti frakciójában folytatta, a budapesti városvezetésben 2020-tól dolgozott.

„Szívből kívánom ennek a társadalomnak, hogy a következő közgyűlés és városvezetés valamennyi tagja ugyanígy szeresse Budapestet”

– fogalmaz Bősz a posztban, melyben hosszan részletezi, mit jelent számára a főváros. Köszönetet monda közös munkáért korábbi munkatársainak is, majd bejelenti, nem csak a főpolgármester-helyettesi megbízatása ér véget:

„Ma nem csak a fővárostól, a politikai pályafutásomtól is búcsúzom. A Pest vármegyei közgyűlésben szerzett mandátumomról lemondtam, a DK-s tagságom a mai nappal megszűnik. Kívánok a maradóknak sok sikert, minden jót!”


Link másolása
KÖVESS MINKET: