hirdetés

BUDAPEST

Bemutatták az első új MOL Bubi kerékpárt, könnyebb és gyorsabb lesz a réginél

Idén tavasszal már használni is lehet az új bringákat.
Fotó: BKK/Nyirő Simon - szmo.hu
2021. február 18.

hirdetés

Bemutatták az új MOL Bubi biciklik prototípusát egy közös gyárlátogatás alkalmával a Csepel Zrt. üzemében. Idén tavaszra a kerékpárok mellett a komplett szolgáltatás is megújul, pár hónap múlva egy modernebb, fenntartható közbringarendszert használhatnak a fővárosban közlekedők.

Február 17-én egy közös gyárlátogatáson vett részt Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere és Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, illetve Szollár Domokos, a MOL-csoport kabinetfőnöke. Az esemény házigazdája a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. volt, apropóját pedig az adta, hogy elkészült a megújult MOL Bubi kerékpárok első példánya. A gyárlátogatás résztvevői nyeregbe pattanva szerezték meg első benyomásaikat az új bringával kapcsolatban:

- a bicikli 3,1 kg-mal könnyebb mint elődei,

- defekttűrő, fújt gumikkal van felszerelve, ami könnyebb és gyorsabb haladást biztosít,

- az egyszerűbb használatot biztosító okoslakat és egy praktikus mobiltartó is lesz a bringán.

hirdetés
Az új kerékpárokból összesen 1200 darabot szerelnek össze Csepelen, emellett felhasználóbarát, új weboldal és applikáció is készül, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet intézni a biciklik bérlését.

„Az egyik legfontosabb felhasználói elvárás az volt az új biciklivel kapcsolatban, hogy könnyebben lehessen tekerni” – mondta Walter Katalin a gyárlátogatáson. A BKK vezérigazgatója szerint az új kerékpárral tényleg könnyebb haladni, ami remélhetőleg sok új felhasználót fog meggyőzni arról, hogy érdemes kipróbálni a megújult rendszert.

A látogatás résztvevői nemcsak az új MOL Bubi bicikli prototípusát ismerhették meg, hanem Klimon Péter, a bicikliket gyártó Csepel Zrt. vezérigazgatója bemutatta az összeszerelés teljes folyamatát is, ami garantálja, hogy a következő öt évben minőségi kerékpárokat használhassanak a budapestiek.

A fővárosban közlekedők 2021 tavaszától maguk is kipróbálhatják a modern kerékpárokat és megtapasztalhatják a MOL Bubi újításait.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Március 16-tól részlegesen nyithatnak a budapesti gyógyfürdők

A fürdőkben folyamatosan fertőtleníteni fognak, hogy csökkentsék annak a kockázatát, hogy vendég vendéget fertőzzön meg.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2021. február 22.

hirdetés

Több mint 200 dolgozóját oltatta be február 19-én a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt., hogy a hozzájuk tartozó fürdőkben újra megnyithassák a gyógyászati egységeket. Ezt azért tehették meg, mert a cég valamennyi dolgozója – így például a kasszás és a ruhatáros is – egészségügyi dolgozónak számít, írja a Telex.

"Az NNK (Nemzeti Népegészségügyi Központ) hivatalos válasza megerősítette Társaságunk álláspontját, miszerint a Társaságunk kezelésében lévő gyógyfürdők egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosító működési engedéllyel rendelkeznek, s tevékenységük egészségügyi tevékenységnek minősül és valamennyi, a Társasággal munkaviszonyban álló dolgozó egészségügyben dolgozónak tekintendő” – mondta a Telexnek Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. vezérigazgatója.

A hozzájuk tartozó fürdőkben folyamatosan fertőtleníteni fognak, hogy csökkentsék annak a kockázatát, hogy vendég vendéget fertőzzön meg. Várhatóan követik majd az osztrák példát, ott ugyanis már a beérkező vendégeket is tesztelik.

A tervek szerint március 16-tól nyitják majd meg a fürdőkben a gyógyászati egységeket, hogy "a rendeletben engedélyezett kezeléseket" újra igénybe lehessen venni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST

A kormány akarja elosztani a Budapestnek járó EU-s támogatások 80 százalékát

A 444.hu által megkérdezett szakértők szerint a fővárosnak mindössze 5 milliárd forintnyi pénzre lehet hatása a következő hét évre összesen.
Címkép: Mervai Márk - szmo.hu
2021. február 09.

hirdetés

A januárban kezdődött hétéves EU-s költségvetési ciklusban nagyjából 11 ezer milliárd forint támogatás jár Magyarországnak. A 444.hu megszerezte a napirenden lévő kormányzati tervet, és eszerint a 11000 milliárdból csak körülbelül 5 milliárd elosztásába szólhat majd bele Budapest vezetése – a Fővárosi és a kerületi önkormányzatok együtt.

Ebben a 11 ezer milliárdban nincs benne a járvány hatásait ellensúlyozó, EU-s mentőcsomagból járó, további 6000-7400 milliárd forint körüli összeg. Ebből viszont nem kötelező a fővárosra is költeni. Ugyanakkor a 11 ezer milliárdos költségvetési keretből érkező pénz egy része viszont olyan alapból származik, amiből muszáj valamilyen módon a fővárosra is költeni - írja a lap.

Budapestnek egyébként eleve kevesebb jár az ország többi részénél, ugyanis a pénz legnagyobb részét a szegényebb régiók kaphatják. Az EU-támogatásoknak van viszont egy olyan programja, amelyből a gazdagabb nagyvárosok fejlesztésére kell fordítani. Ennek alapja az úgynevezett ERFA, vagyis az Európai Regionális Fejlesztési Alap.

A teljes uniós keret elköltésének terveit a Miniszterelnökségen készítik. A településfejlesztési terveket pedig nemrég küldték ki az összes megyei önkormányzatnak, a 444.hu-hoz ennek egy példánya jutott el. Ebben a tervezetben szerepel az is, hogy

„a budapesti ERFA forrás 80 százaléka kiemelt projektek formájában” valósuljon meg.

hirdetés



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

Így néz ki a jégbe-hóba fagyott Normafa – megnéztük, miért zárták le a területet

Munkatársunk képein szinte hallani lehet a téli csendet - de a fotókon is átjön, miért is nem szabad most tömegével felmenni a csodásan fehér kirándulóhelyhez.
Fotók: Markovics Z. Kristóf - szmo.hu
2021. február 11.

hirdetés

Korábban mi is hírt adtunk róla, hogy veszélyhelyzet miatt lezárta a Normafa környékét a XII. kerületi önkormányzat. A népszerű hegyvidéki kirándulóhelyet egybefüggő hóréteg, sok helyen pedig vastag jégpáncél borítja. Ennél is veszélyesebb azonban a fákon kialakult jégréteg, ami alatt már több ág leszakadt, életveszélyessé téve így a kirándulást a környéken.

A Szeretlek Magyarország fotósának sikerült bejutni a Normafa környéki területekre, ahol számos fotót készített az elmúlt napok mínuszainak következményeiről.

A képek nagyon hatásosan visszaadják a terület jelenleg érintetlen szépségét, a képeket látva azonban azt is megértjük, az önkormányzat miért döntött a terület lezárása mellett.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

Óriási terepasztal lesz a felújított Kelenföldi indóház épületében

A Közlekedési Múzeum tervei alapján az állomásépület teljes felújításával, bővítésével létrejövő új múzeumi kiállítóhely fő attrakciója egy vasúti kiállítást kiegészítő több száz négyzetméteres terepasztal lesz.
Fotók, látványterv: Közlekedési Múzeum / Építész Stúdió - szmo.hu
2021. február 10.

hirdetés

A Közlekedési Múzeum kapta meg a lehetőséget, hogy megmentse az enyészettől, és új, az épület múltjához méltó funkcióval újítsa meg a műemléki védettség alatt álló Kelenföldi indóház épületét - írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.

"A Kormány tegnap este megjelent rendelete kiemelt beruházássá minősítette a Kelenföld indóház megmentését a Közlekedési Múzeum által előkészített tervek nyomán, és rendelkezett az építési engedélyezés menetéről, valamint a kivitelezési közbeszerzés kiírásáról.

Az állomásépület teljes felújításával, bővítésével létrejövő új múzeumi kiállítóhely fő attrakciója egy vasúti kiállítást kiegészítő terepasztal lesz, így a vasútbarátok és a kisgyermekes családok számára különlegesen izgalmas helyszín jön létre az autentikus vasúti épületben. Az épület így megmenekül a pusztulástól, és színvonalas műemléki helyreállítása is megtörténik" - írja a BFK igazgatója, aki egyben a Közlekedési Múzeum vezetője is.

"A Kelenföld indóház legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz egy vasúttörténeti kiállítás részeként. A kulturális kínálatot időszaki kiállítások és múzeumpedagógiai foglalkozások színesítik majd.

Az épület környezetében a villamosvégállomás menti bódék lebontásával vasúti tematikájú játszókert létesül, teraszán szabadtéri mozivetítéseket tarthatunk majd, az épület pedig kiegészül egy kilátópontként, trainspotter-helyként is szolgáló új, kortárs terasszal a vasút felé, valamint terveink szerint egy bisztró is helyet kap az épületben. Az épület előtt, szabadtéren az indóházzal közel egyidős gőzmozdony fog állni.

hirdetés
Az 1884-ben épült Kelenföldi indóház az ország egyik legrégebbi állomásépülete, amely a közelmúltig be is töltötte ezt a szerepét. A 4-es metró projekt részeként épült aluljáró miatt funkcióját az elmúlt években teljesen elveszítette, a MÁV pénztár kiköltözött belőle, és állapota tovább romlott, így félő volt, hogy az egyébként dinamikusan fejlődő, átalakuló Etele tér közelségében idővel lebontják"

- áll a posztban.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: