News here
hirdetés

BUDAPEST

1000 fő jelentkezett tesztelni a Bubit egy óra alatt

A budapesti bérbicajok nyilvános tesztelése július 17-én, csütörtökön indul.

Link másolása

hirdetés

A Budapesti Közlekedési Központ a MOL Bubi nyilvános próbaüzemére 1000 tesztelőt keresett, hogy a belső után nyílt üzemben is megmérettesse az új kerékpáros közösségi közlekedési rendszerét. Regisztrálni július 14-én, hétfőn 16 órától lehetett. Az érdeklődés olyan nagy volt a MOL Bubi iránt, hogy az 1000 fős keret egy óra alatt betelt.

A július 17-én, csütörtökön induló – tervezetten kéthetes – nyílt próbaüzem a kerékpárok és a rendszer működését „járatja be”, hogy még feltárja az esetleges javítanivalókat, és értékes tapasztalatokkal szolgáljon a MOL Bubit rövidesen éles üzemben használó ügyfeleinknek. A nyilvános próbaüzemre július 14-én regisztrálhattak az érdeklődők a molbubi.bkk.hu honlapon, akiknek ezt követően szerződést is kell kötniük személyesen a BKK ügyfélközpontjaiban, a weblapon előre foglalt időpontban. Az ezer jelentkező féléves MOL Bubi bérletet kap, ha a kéthetes nyílt próbaüzem ideje alatt legalább 10 alkalommal használja a rendszert, majd kitölti az elégedettségi kérdőívet honlapunkon.345

A strapabíró, GPS-szel ellátott háromsebességes, Csepel gyártmányú biciklik nem lesznek már teljesen ismeretlenek az érdeklődők számára: a budapestiek első alkalommal a februári Bringaexpón próbálhatták ki a MOL Bubi almazöld kerékpárjait és gyűjtőállomásait. Azóta pedig városszerte a MOL Bubi hétvégeken ismerkedhettek meg velük. A rendszer integrációját a T-Systems Magyarország Zrt. végzi. Az informatikai cég biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldások integrációját, a főbb rendszerelemeket pedig alvállalkozóként a német Nextbike GmbH – mint számos más nagyváros hasonló rendszerének fejlesztője – szállította.4

5

A MOL Bubi a közösségi közlekedés új formája, nem klasszikus kerékpárkölcsönző: a közbringa az egyéni közlekedés szabadságát ötvözi a közösségi közlekedés előnyeivel. A rendszer névadó szponzora a MOL, mely így jelentős, százmillió forintos nagyságrendben hozzájárul az üzemeltetés költségeihez. A MOL célja a környezetbarát közlekedés támogatása, a kerékpáros közlekedés népszerűsítése.6789

A rövidesen élesben kipróbálható, kezelő nélküli dokkolókkal működő rendszer télen-nyáron napi 24 órában a bringázók rendelkezésére áll majd. A 76 gyűjtőállomás helyét a BKK jelölte ki a budapestiek és a Magyar Kerékpárosklub véleményének figyelembevételével, és a rendszer később könnyen bővíthető újabb állomásokkal. A gyűjtőállomásokat, amelyek 300-500 méterenként találhatók, a belvárosban lehet elérni. A rendszeres felhasználók éves/féléves bérlettel kerekezhetnek majd, de a kerékpárok természetesen alkalomszerűen is használhatók 24 órás, 72 órás vagy hetijeggyel. A termináloknál, a rendszer honlapján, sőt okostelefonon is lehetőség lesz a bankkártyával történő díjfizetésre. A gyűjtőállomások teljes listája és térképe a molbubi.bkk.hu oldalon elérhető.

hirdetés

Ha te is kipróbálnád a Bubit, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
Bajban van a BKV, rengetegen mondanak fel, és már a menetrendet sem tudják tartani
Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából

Link másolása

hirdetés

A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a cégnél, gyakorlatilag lehetetlenné vált a menetrendi igények kiszolgálása - értesült a Világgazdaság.

A lap úgy tudja, hogy először idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a BKV-t. A csökkenés 2021 óta tapasztalható.

Az elmúlt másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolivezető a cég állományából.

A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza. Miközben 2021 elején a 2700-at közelítette a munkavállalók száma, ma már 2400-an sem dolgoznak a BKV-nál.

A kialakult helyzetet már az utasok is megérezhetik. Az alacsony létszámot valameddig túlórával, illetve a pihenőnapok elvonásával lehetett ellensúlyozni, de a kieső járművezetők miatt az ígért menetrend már nem teljesíthető hiánytalanul.

A Világgazdaság úgy tudja, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások.

hirdetés
Átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. Ezek az autóbuszok értelemszerűen kiestek a menetrendből, és a telephelyeken maradnak.

A lap információi szerint a kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, az összes távozó járművezető negyede pedig már egy éven belül felmondott, ami az alacsony béreknek és a járműpark állapotának is köszönhető.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST
Új Kolodko-szobor Budapesten: Az oroszok már a spájzban vannak
A szobrász videón mutatta meg, hogyan készült az új alkotás, és néhány fotón pedig közelről is megcsodálható az újabb mestermű.

Link másolása

hirdetés

Újabb miniatűr szobrot készített Kolodko Mihály. Ezúttal Budapesten, a Duna partján kell keresni. Annyit elárulunk, hogy a budai oldalon. A pontos helyszín is gyorsan kideríthető a szobrász filmjéből, ha alaposan figyelsz.

Kolodko Mihály egy videón megmutatja azt is, hogyan készült el az újabb miniszobor.

VIDEÓ: Az oroszok már spájzban vannak

És néhány fotón pedig közelről is szemügyre vehető az alkotás, melyhez Kolodko Mihály - ismét csak A Tizedes meg a többiek című filmre utalva - annyit írt:

"Nincs kompót".

hirdetés

A lelkes Kolodko-rajongók pedig megnézhetik azt a pillantot is, amikor a szobrocska elfoglalja helyét:

Bár a fotók és a videók csak nemrégiben kerültek ki a közösségi oldalra, máris többen fotókkal is igazolták, hogy rábukkantak a spájzban keresgélő orosz katonára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
Az ellenzék jelöltje nyert a II. kerületben az önkormányzati képviselő-választáson
A közös jelölt, Nagy Eszter nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt.

Link másolása

hirdetés

A valasztas.hu-n megjelent adatok szerint a II. kerületben tartott időközi önkormányzati képviselő-választást az ellenzék jelöltje, Nagy Eszter nyerte.

A közös jelölt nagy fölénnyel, több, mint 60 százaléknyi szavazatot szerezve utasította maga mögé a Fidesz jelöltjét, Bálványkövi Istvánt, aki 36 százalékot szerzett. Harmadik helyen a Magyar Kétfarkú kutyapárt jelöltje, Hildebrand Krisztián Roland végzett 3 százalékkal.

Ma jelent meg egy videós anyagunk arról, hogy kikre szavaznának a kerületiek, a Fény utcai piacon kérdezgettükk az embereket, ahol a pártok még az utolsó napon is kampányoltak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés
Hétfőtől drágább lesz a parkolás Budapesten
A főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, reggel 8 és 22 óra között.

Link másolása

hirdetés

A Fővárosi Közgyűlés még június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A-jelű zónában 600 forintba kerül majd óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B-jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C-zónában 300 forint, 8-18 óra között, a D-zónában pedig 200 forint, 8-18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D-zónában ez nincs korlátozva.

Parkolási zónák a fővárosban szeptember 5-től

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: