KULT
A Rovatból

X-Faktor: Csobot Adél és Miller Dávid eddig bevált, de az első adás kissé unalmasra sikerült

Az első válogatón valahogy kevesebb volt az őrült és a bántóan rossz produkció – és talán pont ezért nem is kötött le annyira. Kritika.


Elindult a 10., „jubileumi” X-Faktor, ami azt jelenti, hogy ismét itt van kedvenc televíziós pszichológiai kísérletem, az előválogató.

Rögtön meg is ragadom az alkalmat a vitagerjesztésre: véleményem szerint jubileumot ülni, jubilálni kerek évfordulókon szokás, nem darabszámra megy. Az X-Faktor 2010-ben indult, így kerek évfordulóról nincs szó.

Az, hogy ez a tizedik darab X-Faktor évfolyam, szép és jó, de nem jubileum.

Vagy ha megeszem tíz szelet tortát, akkor én is jubilálok?

No de a nyelvi kitérő után beszéljünk a műsorról. Többek között azért szeretem a műsornak ezt a szakaszát, mert itt még egész emberien öltöznek a mentorok, és a zsűri aktuális hölgytagjának hajából sem készít a stylist bokorszobrot.

Mondjuk Csobot Adél így sem úszta meg teljesen a tárgyiasítást. Szegény úgy járt, mint Carrie Fisher a Star Warsban, ahol George Lucas nem engedte neki, hogy melltartót viseljen, mert szerinte az űrben nem viselnek.

Az X-Faktor stúdiója nem az űrben van (bárcsak!), de Adél így is megfosztatott eme ruhadarabtól.

Persze lehet, hogy ez az ő döntése volt, azt viszont valószínűleg nem ő találta ki, hogy az antréjánál jól megfújják hideg levegővel, hogy mindenkinek nyilvánvalóvá váljon ez a tény.

Ja igen, Csobot Adél váltotta Dallos Bogit a mentori székben. Egyfelől nagyon örültem, talán az RTL Klub is rájött végre arra, amit én már régóta mondok: Irtó ciki, hogy egymásnak adják a Mentorház kilincsét a Megasztár egykori versenyzői (járt már itt Tóth Gabi, Radics Gigi, de Gáspár Laci és Puskás Peti is a TV2 felfedezettje), de még egyszer sem jutott eszükbe, hogy egy X-Faktorost ültessenek abba a nyavalyás székbe.

Ugyanakkor kétségeim voltak, tényleg Csobot Adél-e a legjobb választás a teljes X-Faktor mezőnyből. Bár Adél nagyon cuki jelenség, sugárzó személyiség, nem tudom, mennyire alkalmas arra, hogy kezdő (vagy nem is annyira kezdő) énekeseket segítsen a fejlődésben, nota bene tanítsa őket.

Mint zsűritag, az első adás alapján, bevált. Azonnal felvette a ritmust, egyenrangú társként szerepelt a mentorságban már rutinos fiúk mellett, és mindenképp nagyon jó energiákat hozott be vidámságával, kedvességével.

Petiék sem kóstolgatták (ha hihetünk az előzetesnek, a második adásban már azért nem bánnak majd ennyire kesztyűs kézzel vele). Összességében a döntései, hozzászólásai is rendben voltak. Szóval én egyelőre bizalmat szavazok neki, kíváncsi leszek, a későbbiekben hogy boldogul.

Idén új műsorvezető is debütált Miller Dávid személyében, akinek itt a szerepe még arra korlátozódik, hogy a takarásban elbeszélget a beutaltakkal, önjelöltekkel, hozzátartozókkal, és elmondja, merre van a színpad.

Dávidról Körmendi János jutott eszembe, aki mindig azt mondta, nincs kis szerep, csak rossz színész. És valóban, Miller ebben a viszonylag szűk mozgástérben is meg tudta mutatni, hogy van humora, sőt, egyszer még a színpadra is betrollkodott, hogy megvillogtassa tánctudását, és kivezessen egy szereptévesztésben lévő, agg Michael Jackson imitátort.

Amit ezen a ponton tudok róla: jó showman, remek színházi ügyelő lenne, és szerintem jó eséllyel indulhatna egy Tom Holland hasonmásversenyen.

A műsor kevésbé volt szórakoztató, mint amit korábban megszoktunk. Ami tulajdonképpen, bizonyos szempontból jó, az az oka, hogy most sokkal kevesebb volt a vér ciki és az önmagáról megfeledkező versenyző.

Egy bácsi ugyan nagyon megsértődött, amiért Lacinak nem tetszett a dala, pedig a 69 éves fitneszedző maga mondta az elején, hogy ő nem tud énekelni. (Lehet, hogy ő viccnek szánta, de nem az volt.)

Még a kiejtett produkciók között is olyanok voltak, mint Leila, a hasbeszélő. Sajnos nem lesz belőle magyar Darci Lynne, mert énekelni nem tud, de hogy színpadon a helye, az biztos. Csak nem az X-Faktor színpadán (talán ideje lenne egy újabb Hungary’s Got Talentnek).

Voltak persze remek énekesek is, mint a 17 éves Vivien, Ferenczi Kamilla, vagy Nagy Regina, aki épp a meghallgatás napján lett 14 éves (vagyis egy nappal korábban még nem vehetett volna részt a versenyben.) De személyes kedvencem Marci, aki szinte hibátlanul, nagyon hitelesen tolta Bruno Mars When I Was Your Manjét. Csobot Adél rögtön szerelemet is vallott, akárcsak annak idején, az ő meghallgatásakor Geszti Péter.

Adélnak egyébként több udvarlója is akadt ezen az estén, ami annyira engem nem érdekelt volna, de azt végképp nem értem, miért kellett végig néznünk, ahogy a telefonjába üzenetet gügyög a gyermekének.

Jó, értem, hogy miért, de egy tehetségkutatónak nem erről kéne szólnia.

Volt szívszorító történet is, az agydaganatból felgyógyult, és az X-Faktor színpadára jutó fiú - aki nem biztos, hogy amúgy ide való, de a mentorok úgy vélték, érdemel még egy esélyt -, és volt hevy metal banda, akik – az előzetes nem túl bíztató előjelei ellenére – az este egyik legjobb produkcióját adták.

Összességében a „jubileumi” X-Faktor első adása kicsit langyosra sikerült, de az mindenképp pozitívum, hogy vannak ígéretes tehetségek.

Remélem, Hörcher László is felbukkan, ő már afféle kabalája a műsornak, nélküle nem lenne ugyanaz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: