KULT
A Rovatból

Csobot Adélnak ilyen mentortársak mellett nincs szüksége ellenségekre – X-Faktor Mentorház, 1. rész

A fiúk mezőnye nem hozott nagy meglepetést, Alex azokat vitte az élő showba, akikre számíthattunk. Adélnak viszont volt érdekes húzása.


Alex csapatával, a fiúkkal kezdődött a Mentorház első adása. Őszintén szólva, azok után, hogy a tábor után Alex azonnal kiposztolta Alee és Marci első klipjét, nagyon meglepett volna, ha ők nem kerülnek be az élő showba.

De menjünk szép sorjában.

Az első fellépő Roland volt, aki különleges hangszínével elvarázsolta a mentorokat, viszont hibázott is. Peti odáig ment, hogy azt mondta, szerinte két embert benéztek: Rolandot és Patrikot.

Roland a Tábor után érthetően bizonyítani szeretett volna. Nekem tetszett az éneklése, a mentorok szerint voltak hamiskás hangjai, de, bár Peti és Adél bizonytalan volt, Alexet, úgy tűnt, meggyőzte.

„Ezt a hangot kerestem. Bizonyított” – közöle a mentor.

Varga Norbi már érkezése előtt megosztotta a mentorokat. Laci és Adél úgy érezte, a Táborban csak nagyon eltalálta a dalt, de valójában nem olyan jó érdekes. Alex viszont igazi pop énekest látott benne.

Bari Lacika dalával érkezett, amiben a legjobb az volt, hogy rákerestem és megdöbbentem, mennyire megnőtt Lacika. Maga a dal egy közhelygyűjtemény. Gáspár Laci szerint Norbi ízléstelenül énekelte, de nem tudom, hogy lehet egy ilyen dalt ízlésesen előadni. Adél egyetértett. (Nem velem, Lacival.)

Patrik következett. Vele kapcsolatban nekem már a táborban erős kételyeim voltak. Lehet, hogy élőben van egyfajta kisugárzása, de a tévé előtt ülve nem éreztem.

Nincs rossz hangja, de igazán kiemelkedő sem, és bár feltűnő jelenség, nincs magával ragadó egyénisége.

A Mentorházban persze nem lehetett nem figyelni rá, mert beavatott minket egy eddig nem ismert, megrázó részletre az életéből: volt egy nővére, aki „nem lehetett az, aki” és öngyilkos lett.

Ezért határozta el, hogy ő kiáll magáért, vállal minden negatív kritikát, és ezért választotta Lesley Gore-tól a „You Don’t Own Me”-t.

Persze egy ilyen vallomás után nehéz objektívnek maradni. Adélt és Lacit megvette kilóra. Alex viszont unalmasnak találta és Peti is azt mondta, simán kiejtené.

Úgy érzem, Patrik hangja nem elég sokrétű azokhoz a dalokhoz, amiket választott. Egyszerűbb, de tartalmas nóták, például Bob Dylan slágerek jobban állnának neki.

Szajkó Attila Úgy fáj című saját dalát hozta,

és nem csapott be, tényleg úgy fájt.

Nem akarom bántani, mert még fiatal, de azért tény ami tény, olyan nagyröptű sorok röpködtek, mint „Nélküled nem kék már az ég” vagy „Én vártam rád, de te nem jöttél”.

Rátonyi Róbertnek volt régen egy darabja a Rádiókabaréban, amiben azt akarta demonstrálni, milyen könnyű slágereket írni, ezért a közönség által bekiabált szavakból rögtönzött egy dalocskát. Na, az például ennél jobb volt.

Alex „Manuel kopinak” titulálta, így Zoli annak ellenére nem győzte meg a mentorokat, hogy romantikus története is volt: apukája Szlovákiában egy hasonló műsorban már bejutott a 12 közé.

Menninger Marcell az egyik személyes favoritom. Adél, Peti és Alex egyetértett abban a produkció előtt és után is, hogy Maci a legjobb, Lacinak azonban nem tetszett.

 

Pozitívum, hogy kiderült, Alex egész jól tudja utánozni Lacit.

Alee a másik, akiben biztos voltam, hogy a döntőbe jut. Mint elmondta, számított rá, hogy eljut a Mentorházig, de félt, hogy fogadják a dalát, ami egy régi, nyers de őszinte alkotás.

Meglepő módon Adél és Laci sírt – mármint ez önmagában nem meglepő, mert ők ketten sírnak, ha kell, ha nem, de hogy egy rap szám váltotta ezt ki belőlük, az figyelemre méltó. Ugyanakkor Alexnek nem tetszett annyira.

Végül, ahogy várható volt, Alex Marcit és Alee-t vitte az élő showba. Zolit és Norbit hazaküldte. Zoli aranyosan fogadta a dolgot, Norbiból viszont kijött az önérzet, nem értett egyet Alex döntésével.

Roland és Patrik közül a többi mentornak kellett kiválasztania a fiú kategória harmadik versenyzőjét. Laci egyértelműen Rolandra szavazott, Adél Patrikra. Peti lett a mérleg nyelve, és hosszas vívódás után Roland mellett tette le a voksot. Ez azt jelenti, hogy Patrik számára is véget ért az X-Faktor.

Következtek a csapatok.

A DD Night tagjai szemmel láthatóan "aznaposan" érkeztek a Mentorházba. Mint emlékezetes, a táborban a dobosukat nagyon lehúzták a mentorok. Ezt a nevezett úriember most így kommentálta:

– Ennek két oka volt, rettenetesen be voltam …szva, és 6 napig nem gyakoroltam.

Nem tudom, miért gondolta, hogy ebből bármelyik is enyhítő körülmény.

A Beatles tagjai például betépve világslágereket írtak.

Bár elég magabiztosan léptek színpadra a srácok, gyakorlatilag megölték Elvis Presley Hound Dogját. Nem meglepő módon mehettek is haza.

A Crush felébresztette Adél anyai ösztöneit, a Carson Coma Én még sohasem című dalát hozták. Peti még a válogatón mondta, hogy a zenekar legtöbb tagját ismeri a Rocksuli című színházi produkcióból, és bármennyire megkedveltem a formációt, azért van még bennük valami Rocksulis.

Szerintem ha együtt maradnak és kitartanak, néhány éven belül nagyon jó banda lesz belőlük, de még kell érniük, „koszosodniuk”.

A Kultúrkör volt az a csapat, akit Adél merő dacból hozott el a Mentorházig. A mentortársak kevés dologban értettek egyet annyira, mint abban, hogy már a Táborból haza kellett volna menniük, és most is az volt a legjobb, amit el tudtak mondani róluk, hogy nem volt ciki.

Adél is belátta, hogy nincsenek élő show szinten, hazaküldte őket.

A Harmonies lánytrió (made by X-Faktor) az előző körben óriásit énekelt. Most Britney Spears Toxicjával érkeztek,

ennek ellenére nagyon jók voltak.

De érdekes módon Alexet és Petit nem varázsolták el. A lényeg, hogy Adélt igen, aki vitte is őket tovább.

Akárcsak a The Palace-t. Biztos bennem van a hiba, de ezekben a srácokban nem látom azt, amit a mentorok. Mondanivalós dal ide vagy oda.

A Beneath My Skin lépett színpadra utoljára a kategóriában. Mindenki – Adél is – elismerte, mennyire profik, és az énekes a mezőny egyik legjobb énekese – de Adél mégsem akarta tovább vinni őket, mert nem érezte, hogy mit adhatna ő hozzá az egészhez.

Végül őket és a Crusht a fiúkra bírta, abban bízva, hogy a gyerekek lesznek a befutók. De mentortársai Alex érvei előtt meghajolva inkább szakmai alapon döntöttek, és Adélt kihívás elé állítva a Beneath My Skint adták neki a Crush helyett.

Adél jó képet vágott a dologhoz, de nem volt őszinte a mosolya.

Talán arra gondolt, „minek nekem ellenség, ha ilyen mentortársaim vannak”?

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET: