UTAZZ
A Rovatból

Miért késnek a repülőgépek?

Miért nem állítanak be tartalék gépet, ha borul a menetrend? Miért emelkednek egyik napról másikra az árak? Elmondjuk.


A nyár lassan a vége felé közeledik, és ezzel a légi utazás egyik csúcsidőszaka is. Biztosan sok mindenki szerzett újabb tapasztalatokat a légitársaságokkal kapcsolatban, jót is, rosszat is. Ez a kis írás szól mindkét csoportnak és célja, hogy kicsit jobban megértsük ezeknek a rendkívül fura cégeknek a viselkedését, és ezúton talán kicsit reálisabbak legyenek elvárásaink velük szemben. Ha ez sikerül, a kellemetlen tapasztalatok egy része is a múlté lehet... Remélem.

Tudom, az írás egyes részei illúziórombolók lesznek, hiszen belegázolunk majd abba a romantikus képbe, ami sokunkban él a mai napig. A légitársaság, a pilóta, az utaskísérő mítosza. Hol vannak már az idők, amikor a repülés csak egyes kiváltságosok közlekedési módja volt, amikor egy-egy repülőútra mindenki az ünneplő ruháját vette fel, és volt olyan légitársaság, amelynek menetrendjében szerepelt az adott járaton adott napon közlekedő gép belső kárpitjának színe, hogy az utasok annak megfelelően tudjanak öltözni.

Ez mind elmúlt: jobb, ha a repülőgépet nem látjuk egzotikusabbnak, mint egy Volán autóbuszt.

Boing 747 London - Bangkok

Tele a kabin, indulhat a távolsági busz – vagyis légibuszjárat

A légitársaság szempontjából a repülőgép nem más, mint egy szerszám, egy üzleti eszköz, amely megfelelően üzemeltetve nyereséget termel. Nem feltétlenül önmagában, hanem az adott cég menetrendjének részeként. Mert a légitársaság legértékesebb vagyona a menetrend, a hálózat, amit az képvisel. A kereskedelmi szakemberek pontosan kidolgozták, mi, hogyan menjen, mikor és hova, és a napi üzemben a légitársaság elsődleges szempontja (a biztonság mellett), hogy ez a gondosan kidolgozott rendszer pontosan működjön. Ha bárhol zökken a gépezet, azt azonnal orvosolni kell, mégpedig úgy, hogy a teljes menetrendi rendszerre gyakorolt hatás minimális legyen. Ezért van az, hogy néha érthetetlen módon törlik a járatunkat vagy késik egy járat minden látható ok nélkül.

Sokszor hallani utasokat morgolódni, mikor késik egy gép és kérdezik, miért nem tud ez a nyavalyás cég beállítani egy tartalék gépet? Miért nincs neki?

repulo5

Tudni kell, egy repülőgép csak akkor termel bevételt, ha a levegőben van. A földön csak költségek vannak. Ma már a legnagyobb cégek sem engedhetik meg maguknak, hogy egy-két tartalék gép álljon valahol, várva arra, hogy esetleg szükség lesz rá. A cél, hogy minden gép a lehető legtöbbet legyen a levegőben, termelje a bevételt.

Hogy lehet ezt elérni? Kézenfekvő, hogy minden egyes gépet naponta a lehető legtöbb járat lerepülésére osztják be. A két járat közötti forduló időt pedig a lehető legrövidebbre kell fogni. Ez utóbbiban az alacsony költséggel dolgozó (csúnya szóval fapados) légitársaságok igazán kiemelkedőek. Az utasok még szállnak ki, miközben az utaskísérők már rendezik az öveket, szedik össze az eldobált holmit. Huszonöt perc kiszállástól beszállásig. Elvben lehetne ennél rövidebb és néha valóban húsz percre dolgoznak, de ez alá nem lehet menni a jelenlegi géptípusokkal. Miért? A leszállásnál felforrósodott fékeknek kellően le kell hűlni, mielőtt újra elindul a gép!

repulo2

Ha egy gép nem kell, megy a sivatagba, nincs tartalék, csak hasznos légijármű

Ha dél felé, vagy délután késik az induló gépünk, szinte biztos, hogy nem akkor van a gond, hanem már jóval korábban volt valami késés és a szorosan egymásra tervezett járatok ezt a késést görgetik maguk előtt. Délutánra már lehet akár három járat is az adott gép háta mögött, és közben nem volt idő a késést ledolgozni. Régen más volt a helyzet: ha a két járat között pár óra volt az állásidő, fél óra késés az érkezőnél eltűnt a szórásban. Huszonöt perc állásidő mellett akár öt perc is komoly késést okozhat a nap hátralevő részében.

Ezt tudva érthetővé válik az is, miért törölnek néha járatot késő délután vagy este. Ha az adott járatra tervezett gép komoly késéssel repüli még a korábbi feladatokat, estére a helyzet reménytelenné válhat. Esetleg bezár az indulási vagy célrepülőtér, lejár a személyzet munkaideje, vagy az adott gép nem ér vissza reggelre, hogy az új napon újra kezdje a menetrendet. Az egész rendszer szempontjából ilyenkor a törlés a legjobb megoldás, még ha az utasok ezzel nem nagyon tudnak azonosulni, akkor is.

repulo4

A légitársaság nem nemzeti jelkép, nem jótékonysági intézmény, hanem kőkemény vállalkozás, amely rendkívüli versenykörülmények között nagyon alacsony nyereségesség mellett próbál részvényeseinek nyereséget termelni.

Mi is a légitársaság terméke? Talán így soha nem gondolunk erre, de a légitársaság a világ egyik legromlandóbb termékét árulja. Ha paradicsomot vagy burgonyát árulna a piacon, sokkal könnyebb helyzetben lenne. Ha ma nem adja el az összes paradicsomot, holnap újra próbálkozhat, és végső esetben még pár nap múlva is van esély, hogy a maradékot eladja, igaz, jócskán engedve az árból.

repulo3

Kevés drágább dolog létezik, mint egy üresen repülő ülés... (fotó: planehunter)

De a légitársaság nem paradicsomot árul, hanem helyeket a repülőgépen. Ezek az ülések nagyon romlandóak! Amit nem sikerül az adott járaton eladni, azonnal megromlik, mihelyt bezárják az ajtót. Azt a helyet arra a járatra soha többé nem lehet eladni. Üresen repül, veszteséget jelent. Mintha naponta pár száz kiló paradicsomot a szemétbe kéne önteni.

Nem csoda hát, hogy a légitársaságok mindent megtesznek annak érdekében, hogy ne maradjon üres ülés a gépen. Ennek egyik módja, hogy a járatot igyekeznek olyan időpontban üzemeltetni, amikor a legnagyobb rá a kereslet. Persze ahol több cég versenyez egymással, ez azt eredményezi, hogy mondjuk reggel nyolckor akár 15-20 járat is vetekszik az egyetlen kifutópályáért.

repulo6

Nyilvánvaló, ennyien nem tudnak egyszerre felszállni, és egy részük nap, mint nap késni fog. A titok egyszerű. A nyolc órára hirdetett indulás vonzza az utasokat, akkor is, ha soha nem sikerül azt betartani. Az igazság az, hogy a városok közötti blokkidő az évek során egyre nőtt, hogy az indulási késések az érkezés pontosságát ne rontsák.

Egy Brüsszel–London út ma papíron tovább tart, mint ötven évvel ezelőtt! De a tervezett indulási idő nagyon fontos abból a szempontból is, hogy milyen tervezett érkezési időt lehet hozzárendelni. Ezek a tervezett érkezési idők határozzák meg, hogy a helyfoglaló rendszerek melyik járatokat ismerik el, mint lehetséges csatlakozásokat. A csatlakozásokat biztosító légitársaságoknak életbevágóan fontos, hogy az ő járataikat hozza ki a rendszer, mint elfogadható csatlakozást.

repulo4

A repülőjegyre szakosodott cégek sem mindig találják el a legjobb megoldást. Ezen a reklámgrafikán még a Malév is szerepel...

A másik vonzerő a repülőjegy ára. Ha megnézzük ennek összetételét, megdöbbenve tapasztalhatjuk, hogy 100 euróból jó, ha 30-40 a légitársaságé, a többi mindenféle adóra és díjakra megy el. Ez a rész változik attól függően, hogy melyik repülőtérről indul az ember, hol száll át és hova érkezik. Nem minden repülőtéren azonosak a díjak. Tehát a légitársaság azzal a 30-40 százalékkal játszik, ami neki marad.

Ma már szinte minden cégnek nagyon fejlett hozamszabályozó rendszere van, ami a jegyárat a kereslet alakulása és a piac általános helyzetének függvényében változtatja. A cél kettős: a repülőgép az adott járaton maximális kihasználtsággal repüljön, és az egyes utasok a lehető legmagasabb árat fizessék. Ezért van az, hogy ha megnézzük egy adott légitársaság jegyárat egy adott napra, egyáltalán nem biztos, hogy másnap vagy egy hét múlva ugyanazt az árat látjuk!

repulo7

A rendszert nem lehet kijátszani úgy sem, hogy a jegyet sokkal előbb vagy csak az utolsó pillanatban vesszük meg. Sokszor lehet nagyon olcsó jegyre találni, de a dolog esetleges, és nincsen igazi szabály erre. Sokszor mérgelődnek az utasok, ők miért nem tudtak olyan olcsó jegyet venni, mint a mellettük ülő. Hát ezért. Mindketten a gépen vannak, mindketten megfizették az árat, amit ezek szerint elfogadhatónak találtak. A hozam-szabályozó rendszer jól működött!

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az Indóház oldalát!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
5+1 tipp, amiért érdemes ősszel is Székesfehérvárra látogatni
Tudtad, hogy a különleges történelmi múlttal rendelkező városban van játékmúzeum, óragyűjtemény, régesrégi patika, és most rajzfilmes érdekességek, textilalkotások is várnak.


Székesfehérvár sokak kedvenc kiránduló, városnéző helye. De miért érdemes ősszel is meglátogatni ezt a gazdag történelmi

múlttal rendelkező települést? Íme néhány tipp:

Egy múzeum tekintete – A Szent István Király Múzeum első 150 éve

Szenzációs kentaur csontlelet, vagy épp egy erotikus ókori süteményforma? A Szent István Király Múzeum kiállítása meglepő tárgyakat, izgalmas történeteket és különleges érdekességeket tár a látogatók elé. Az intézmény első 150 évét bemutató tárlat olyan ritkaságokat kínál, amelyekkel máshol aligha találkozhatunk. 300 műtárgyból, tematikus egységekből, animációs rövidfilmből, plakátokból, archív fotókból, sajtóanyagokból és interaktív vendégkönyvi bejegyzésekből álló válogatás régészeti, néprajzi, képzőművészeti és helytörténeti kincseket vonultat fel. A szokatlanra, a meglepőre és a ritkán láthatóra fókuszálva.

A szakma szerint is remek anyag állt össze, hiszen a bírálóbizottság döntése nyomán az „Egy múzeum tekintete – A Szent István Király Múzeum első 150 éve” egyike a 14 kiállításnak, amely elnyerte Az Év Kiállítása 2025 Jelöltje címet. Nem érdemes az október 21-i eredményhirdetésig várni a látogatással, ugyanis november 9-én bezár a tárlat.

János vitéz és a többiek - Spirituális utazás Jankovics Marcellel

A Ferenc pápa által meghirdetett Szentév első nagy magyar eseményeként nyílt meg idén januárban Vatikánban Jankovics Marcell, Kossuth-díjas filmrendező, grafikusművész animációs életművének kiállítása „Hit, remény, rajzfilm” címmel. A kiváló tárlatot elsőként Székesfehérváron láthatja a magyar közönség.

A rendhagyó tárlat több teremben tárja fel az alkotó életművének gazdag, spirituális világát: láthatók benne a legismertebb rajzfilmjeinek képkockái és animációs jelenetei, valamint be nem fejezett filmtervekhez készült rajzok is.

A tárlat október 19-ig tekinthető meg a Szent István Király Múzeum Fő utcai Rendház épületében.

Képgaléria: Kedvcsináló az érdekes kiállításokhoz (Fotókért kattints a képre)

Játékbirodalom a Belváros szívében

Van Székesfehérváron egy varázslatos hely, ahol a legidősebb lakó valójában a legfiatalabb. Hogy lehetséges ez? A titokra a Hetedhét Játékmúzeumban derül fény, ahol ehhez hasonló rejtélyek és csodák várják a látogatókat. A több ezer darabos gyűjtemény minden darabja mesés történetet őriz, a fiókok pedig játékos, interaktív feladványokat rejtenek. Igazi „kötelező” program a kisgyermekes családoknak – ráadásul Kajla pecsétgyűjtő hely is!

A kiállítás azonban nemcsak a gyerekeket szólítja meg: a gondos gyűjtőmunka eredményeként különleges babaszobákban fedezhetjük fel a 18–19. századi polgári lakások kicsinyített másait, különböző korok és stílusok enteriőrjeivel. Különleges élményt nyújt szüleink és nagyszüleink egykor kedvelt játékait újra látni, miközben Réber László önálló grafikáiból és ikonikus könyvillusztrációiból összeállított állandó kiállításon barangolhatunk.

Belső fény a Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontban

Hager Ritta Kossuth-díjas, Prima Primissima díjas iparművész, textiltervező és gobelinművész Via Lucis – Belső fény című kiállítása a Koronázó Bazilika Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontban remekül egészíti ki az egykori koronázótemplom kőfaragványait és a királyi korszak történetét bemutató Solium Regni – Az ország trónusa állandó kiállítást. Az időszaki textil tárlat 33 művön keresztül enged betekintést Hager Ritta rendkívül gazdag életművébe, a legkorábbi alkotásoktól egészen a legújabb, Áldás című műig, amelyet először Székesfehérváron mutatnak be.

Meghosszabbítva 2025. november 09-ig!

A szakrális sétát folytathatjuk a belváros gyönyörű barokk templomaiban és a Székesfehérvári Egyházmegyei Múzeumban és Látogatóközpontban, ahol a Magyar Szent Család – Szent István, Boldog Gizella és Szent Imre – nyomában járhatunk, míg végül a tőlük származó ereklyék bemutatásával egyesül a Szent Család.

Múzeumba zárt gyógyítás

Fehérvár legismertebb látnivalóinak egyike a Fő utcai patikamúzeum, amely az 1970-es évekig gyógyszertárként szolgált. Ha betérünk, megtudhatjuk, hol állt eredetileg a jezsuiták gazdagon faragott patikabútora, miért lejt a helyiség padlója, és vajon tényleg segítenek-e a gyógyulásban és a fájdalomcsillapításban az aranyfüsttel díszített istenszobrocskák. A természet gyógyhatású szereinek régi prése mellett kőcserép patikaedények, illóolajok, patikamérleg és még egy eredeti, restaurált mérleg idézi meg a múlt patikavilágát.

Órajáték és óragyűjtemény

A jól ismert fehérvári Órajáték épületében igazi kincsekre bukkanhatunk. A város egykori órásmestere és az Órajáték megálmodója, Kovács Jenő gazdag gyűjteményét őrzi az épület. A műemlék ház boltíves termeiben több száz, különböző korokból származó óra tekinthető meg: fali-, asztali-, zseb- és karórák, valamint egy 17. századi toronyóra szerkezet is. A gyűjteményben megtalálhatók a magyar polgári családok mindennapi órái, a nagypolgári otthonok elegáns kandalló- és asztali órái, de a parasztpolgárok időmérői is.

Előzetes bejelentkezéssel látogatható!

+1 A SPORT SZERELMESEINEK:

Vidi Múzeum és stadiontúra

A felejthetetlen mérkőzések és legendás futballisták emléktárgyai, győzelmi ereklyéi és több ezer relikvia idézik fel a székesfehérvári csapat dicső múltját. Ezen a különleges tárlatvezetésen igény szerint az 1984-85-ös UEFA-Kupa döntős csapat híres játékosai kalauzolják végig a látogatókat, akik megismerhetik a klub történetét 1941-től napjainkig és meghallgathatják a tárgyak mögött rejlő megható, izgalmas történeteket.

A stadiontúra során a látogatók megismerhetik a létesítmény minden szegletét, a kispadtól kezdve a luxus Sky-boxokig, beleértve a külső és belső kerengőket, a gyereksarkot, sőt, még a fogdát is. Emellett a pályakarbantartás apró, de fontos részleteit is megismerhetik: vajon milyen speciális gondozást igényel a gyep, amely ellenáll a terhelésnek, és mekkora lehet a maximális fűhossz a pályán?

Előzetes bejelentkezéssel látogatható!

Bővebb információk Székesfehérvár őszi fesztiváljáról ITT


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
UTAZZ
A Rovatból
Kvíz: Milyen típusú utazó vagy?
Precízen megtervezed az utad, vagy inkább hagyod, hogy az élmények vezessenek? Posztolsz minden pillanatot, vagy offline kapcsolódsz ki? Játékos tesztünkből most megtudhatod, melyik utazási stílus illik leginkább hozzád!


Itt a nyár, vele együtt pedig a várva várt utazások időszaka is. Ilyenkor végre kiszakadhatunk a hétköznapokból, és elmerülhetünk a tengerparti naplementékben, mediterrán estékben vagy egy izgalmas város felfedezésében. Van, aki már hónapokkal korábban lefoglalja a szállást, gondosan összeállítja a programtervet és pipálgatja a csomagolós listát, mások pedig inkább az utolsó pillanatban csapnak le egy jó ajánlatra, és úgy pakolnak, hogy minden elférjen egy kézipoggyászban.

Ilyen utazók vagyunk

A Visa friss felmérése szerint* a magyarok különböző módon közelítik meg idei nyaralásukat: közel 40%-uk igazi élményvadász, akik szívesen fedeznek fel újdonságokat és hagyják el komfortzónájukat.

De vajon te hogyan utazol? A legkülönlegesebb szállást keresed, vagy inkább az éppen aktuális akciók alapján döntesz? Ellenőrzöd a bankkártyád beállításait, mielőtt útnak indulsz, vagy csak reméled, hogy minden rendben lesz? És mi a helyzet a közösségi médiával – megosztod az élményeket azonnal, vagy inkább teljesen offline maradsz nyaralás alatt?

Töltsd ki az alábbi játékos kvízünket, és derítsd ki, milyen utazó típusba tartozol – felfedező vagy inkább szervező alkat vagy, tudatos tervezőként vágsz neki az útnak, vagy te vagy az, aki minden pillanatot megoszt?

Most megtudhatod!

És bár a nyaralás leginkább a kikapcsolódásról, feltöltődésről és élményekről szól, nem árt észnél lenni: ilyenkor a csalók is sokkal aktívabbak. Az utazás előtti időszakban különösen érdemes figyelni, amikor last minute ajánlatokra, szállásokra vagy belépőjegyekre vadászol. Egy hamis utazási oldal, gyanúsan olcsó szállás, vagy egy sürgető kedvezményről szóló e-mail könnyen bajba sodorhat, ha nem vagy elég körültekintő. A nyaralás alatt pedig már nem csak az online térben környékezhetnek meg – miközben fizetsz a part menti szuveníresnél, pénzt veszel fel egy idegen város ATM-jéből, vagy csak sétálsz egy zsúfolt piacon.

Éppen ezért a kvíz nemcsak egy jópofa játék, hanem figyelemfelkeltő eszköz is: segít rávilágítani arra, milyen digitális és pénzügyi szokásaink vannak utazás közben, és érdemes-e ezekből valamin változtatni, hogy valóban gondtalan legyen a pihenés. Mert egy jól időzített bakancslistás kaland, egy spontán street food-élmény vagy egy tökéletes fotó tényleg csak akkor tudja hozni az igazi nyaralós érzést, ha közben nem kell aggódnod a biztonságod miatt.

Egy kis odafigyeléssel és tudatossággal könnyen elkerülheted a kellemetlen meglepetéseket – így nyugodtan hátradőlhetsz, és élvezheted a megérdemelt pihenést.

(*A Visa Kelet-Közép-Európai Utazási és Fizetési Szokások 2025 tanulmány Lengyelországra, Csehországra, Magyarországra, Romániára, Bulgáriára, Szlovákiára és Horvátországra terjedt ki. A kutatást a GfK - a NIQ vállalat végezte 2025 márciusában, 1000 fős reprezentatív mintán - 18-65 évesek - az említett országok mindegyikében.)

Ajánljuk

UTAZZ
A Rovatból
A sebesség és a szép autók szerelmeseinek kihagyhatatlan, különleges élmény az Enzo Ferrari Museum
Pár órára visszarepítenek a múltba: a kezdetektől napjainkig megcsodálhatjuk a lóerők és karosszériák fejlődését, a részletek finomságát. Az ikonikus autók között sétálva pedig még egy olyan meglepetés is vár, amire nem számítottál.
Vas Gergely - szmo.hu
2025. október 04.



Különleges élmény az autó és a sportautók szerelmeseinek az Enzo Ferrari Museum. Modena egyik látványossága és népszerű turistahelye ez a múzeum, ahol az "utcai használatra" készült Ferrarikat mutatják meg. A versenyautókat a Marenello-i versenyautó múzeumban lehet megcsodálni, de mi most Modenáról mesélünk.

A helyszín is érdekes. Az egész múzeum nem egy nagy kiállításra készült épület, hanem rejtettebb. Az első Ferrari műhely ugyanis, ami egy hosszúkás kialakítású - majdnem hogy pajta szerű - épület volt, ad otthon a gyűjteménynek. Az eredeti régi műhelyt egészítették ki, futurisztikusnak mondható módon, de mégis sikerült egy komplexumot kialakítani.

Az öreg épületben kezdődik a körtúra, ahol

a motorokkal és a sikeres vagy éppen különleges utcai autókkal találkozhatunk. Hozzá egy jó adag történetmesélés is jár,

aminek olvasása között beleshetünk Enzo dolgozó szobájába is - ami kellemes meglepetés.

Az elmélyült olvasgatás, szemlélődés és rengeteg sztori emésztésétől kábultan újra az udvaron találjuk magunkat, ahonnan az új, főépülethez keveredünk vissza.

A főépületben lehet megvásárolni a jegyeket is, ahol a pénztárosokon senki nem fog ki. Minden kérdésre tudják a választ, és nagyon kedvesen végzik a munkájukat. Vásárolhattok kombinált jegyeket is, így mind a két múzeumot meglátogathatjátok (helyszíntől függetlenül, tehát Maranello-ban is). A két múzeum között busszal szállítják át az érdeklődőket. Online is megvehetitek a jegyet, ez gyors és egyszerű. Jegyek ITT:

És most térjünk vissza a múzeum második felére. Az új rész aulájában találhatjuk a pénztárt, a szimulátorokat, étkezési lehetőséget. Innen lehet bejutni egy igen impozáns aulába. Bocs, de lelőjük a poént: nem egymás hegyén-hátán parkolnak a kocsik, hanem kronológiai sorrendben, a legfontosabb mérföldkövekkel találkozhatunk. Elsőre egy kicsit elszomorodik a szív, hiszen ha ti is igazi petrolhead-ek vagytok, akkor az az elvárásotok, hogy minél több legendás vagy különleges autót láthassatok. Mi is így voltunk, ezért kicsit csalódottan kezdtünk bolyogani. Na de hogyan lesz ez mégis egy emlékezetes látogatás? Úgy, hogy az olaszok nagyon is tudnak a szívre hatni.

Nem kell sokat várni. Egyszer csak elsötétül az aula, majd elkezdődik egy bő 20 perces - a szinte teljes kiállítótért lefedő - vetítés.

Az pedig mind képekben, mind hangban teljesen elvarázsolja az embert, és végig vezet minket a Ferrari történetén. Na ez a zseniális plusz, amiért mindenképpen érdemes ellátogatni ide.

És persze azokért az ikonikus autókért, amik nem egyszer megfordulnak például a Goodwood és egyéb futamokon. És ha ne adja isten, koszosan térnek vissza onnan, de az a cél, hogy mihamarabb lássák a látogatók, akkor bizony egy kis koszos patinával gurulnak fel a kiállító helyekre újból.

Tartsatok velünk egy sétára az Enzo Ferrari Museumban:

Képgaléria: A motorok (fotókért kattins a képre)

Képgaléria: Ferrarik minden mennyiségben (fotókért kattins a képre)

Képgaléria: Azok a csodás részletek (fotókért kattins a képre)

Képgaléria: Betekintés a múltba (fotókért kattins a képre)

A fotós szívesen kalauzol el személyesen is más tájakra. Ha szeretnél egy napot vele eltölteni Máltán, akkor bővebb információkat ITT találsz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

UTAZZ
A Rovatból
Öt perc nyaralás után kitoloncoltak egy skót nőt Marokkóból
A nő állítása szerint a gépen hagyta az útlevelét, amit a személyzet nem talált meg. Ezért a határrendészet Marrákesből percek után visszaküldték Nagy-Britanniába.


Rebecca McCurry júliusban három barátjával Marrákesbe utazott. Leszállás után a gépen hagyta az útlevelét, és öt percen belül észrevette, hogy nincs nála az irata. Vissza akart menni a dokumentumért, a személyzet átnézte a gépet, de nem találta meg. A határrendészek kihallgatták, mialatt krónikus fájdalmai miatt többször elájult. Mivel elhagyta az útlevelét, a határrendészek kitoloncolta az országból. Azt mondták neki, akár öt napot is várhat a visszaútra Edinburghbe.

Végül a légitársaság még aznap visszaküldte az Egyesült Királyságba, de nem Edinburghbe, hanem Manchesterbe. Rebecca elmondta, hogy az édesapja hat órát vezetett, hogy elhozza. Közben

egy ismerőse az edinburgh-i visszajáraton utazott, és ott találta meg az útlevelet azon a helyen, ahol Rebecca hagyta. A Ryanair munkatársai elvették tőle a dokumentumot. Rebecca több mint egy hónapig próbált kapcsolatba lépni a céggel, végül személyesen ment ki a repülőtérre, és 30 fontot fizetett, hogy visszakapja az útlevelét. Azt mondta, nem tudott panaszt beadni, mert mindenhol zsákutcába futott.

A Ryanair megerősítette, hogy az utas július 31-én az Edinburgh–Marrákes járaton hagyta az útlevelét, és a hatóságok nem engedték be Marrákesbe. A társaság kérésre még aznap átfoglalta a következő, Egyesült Királyságba tartó járatra. A cég hangsúlyozta, hogy minden utasnak a célország által előírt okmányokat kell bemutatnia, és az érvényes dokumentumok magánál tartása az utas felelőssége. A közlés szerint a személyzet a megtalált útlevelet az edinburgh-i repülőtér talált tárgyak irodájának adta át. Rebecca elmondta, hogy az átéltek óta fél a repüléstől.

(via LadBible)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk