UTAZZ
A Rovatból

Egy nap nem elég! - Új fejezet nyílt a miskolci turizmus történetében

Felújított épített és megújult természeti környezet várja a Miskolcra érkező turistákat több uniós forrásból finanszírozott fejlesztésnek köszönhetően. Új arcát mutatja a miskolctapolcai Csónakázó-tó és az azt körülölelő őspark, a felújított Avasi kilátó és a Horváth-tető is.


Miskolctapolca jól ismert brand a hazai turizmusban, a város idegenforgalmának zászlóshajójaként emlegetett desztináció évtizedek óta nagyszámú vendéget vonz. A Barlangfürdő szomszédságában található Csónakázó-tó és park felett viszont eljárt az idő, egy népszerű utazási céltól pedig elvárható, hogy rendezett környezettel fogadja az oda érkezőket. Ezt a célt szolgálta a „Miskolctapolca turisztikai fejlesztése” elnevezésű - Széchenyi 2020 Program részét képező -, európai uniós pályázat, melynek köszönhetően olyan fejlesztések mentek végbe, melyek hozzájárultak Miskolc turisztikai vonzerejének növeléséhez.

Újrafestett zászlóshajó

A komplex turisztikai fejlesztéscsomagnak köszönhetően az ide érkezők megtapasztalhatják, hogy lépten-nyomon egy-egy csoda várja őket, azokat megismerni szinte egy nap már nem elég. Amellett, hogy iszapmentesítették a tavat, a parkban új sétányokat alakítottak ki, pihenőpadokat, asztalokat és szeméttárolókat helyeztek ki. Az utcabútorok és a kandeláberek telepítése mellett növényeket ültettek. A komfortérzetet fokozzák az új, interaktív táblák is, melyek hasznos információkkal ellátott, háromdimenziós felületeken mutatják be a környék élővilágát. Egy digitális kijelzőt is telepítettek, az érintőképernyős felületen a látogató minden alapvető, fontos és érdekes, helyi információt megkap, a tájékozódást digitális térkép segíti. Egyfajta kincskeresésként pedig bronzból készült minifigurák mutatják be a térség állatvilágát és nevezetességeit a látogatóknak. Erről bővebb információkat ide kattintva találsz!

Régi terek új időkre hangolva

Felújították az Akropolisz Szabadtéri Színpadot is. A padokat kényelmes székekre cserélték, a kavicsos talaj helyére térkő borítás került, felújították az öltözőket, valamint külön feljárót építettek ki a színpadhoz. A Barabits Fülöp sétány egységes arculata jó példa lehet további, hasonló beruházásokhoz, az ötletek között pedig még számos, további elem szerepel a szabadtéri mozitól kezdve, a napozóágyak telepítésén át gasztronómiai és zenés programokig. További információk Miskolctapolcáról, ide kattintva!

A hegy megmozdult, az utóhatások most következnek

A vonat ablakából megpillantott lakótelep toronyházai, vulkanikus domb, amit a város hegyének becéznek, kőkori szakócák, a református templom miskolcikumként emlegetett jellegzetes harangjátéka, az emblematikus kilátó, borospincék, kilátás a városra és a Bükkre. Volt idő, amikor státuszszimbólumnak számított, ha valakinek pincéje volt a 114 méterrel Miskolc fölé magasodó dombon, amiről sokan, sok mindent gondoltak és éreztek az elmúlt évtizedekben. Ez mind az Avas.

Egy évtizede ha valaki a belvárosból az Avasra pillantott, a református templomon és a kilátón kívül szinte csak fákat és bokrokat láthatott. Ma már több látszik a hegyből, főleg amikor valamilyen rendezvény miatt nyüzsög zenével, lampionokkal, tömeggel és jó hangulattal. A környéken több mint kilencszáz pince és borház, valamint számtalan kanyargós utca található különleges, egyedi hangulattal. Az önkormányzat, civilek, borbarátok és turisztikai szereplők fogtak össze Miskolcon, hogy a sokáig szunnyadó történelmi Avas újra egy szebb arcát mutathassa. Ehhez kapcsolódott a Borangolás nevű bor- és gasztronómiai rendezvénysorozat is azzal a céllal, hogy a hagyományos, helyi és egyedi pincekultúrát újjáélesszék. A rendezvény kezdetben hatszáz érdeklődővel indult, 2023-ban viszont a program két nap alatt elérte a harmincezres látogatószámot. Az Avason való boros kalandozás, az egyedi környezet és a változatos zenei kínálat - mindez pár lépésre a belváros nyüzsgésétől - egyre több vendéget vonz. A környék népszerűségét jelzi, hogy az utóbbi években csaknem száz pince cserélt gazdát.

Fotó: Horváth Csongor

Turizmust erősítő beruházások

Tovább erősítette a turizmust az a beruházássorozat, mely a Széchenyi 2020 Program részeként valósulhatott meg. A Történelmi Avas turisztikai fejlesztése című projekt részeként a többi közt átépítették és modernizálták az Avasi kilátót, melynek korlátján található mini szobrok pedig egy városismereti sétára invitálnak, továbbá fejlesztették a környezetét, bővítették a Bormúzeumot, felújították az Avasi Református Templom tetőszerkezetét, izraelita emlékhelyet alakítottak ki, továbbá fejlesztették a Bortanyát is.

Régi iránytű új köntösben

Egyre több dolog miatt van miért felmenni a hegyre, és egyre gyakrabban téma az Avas, az ottani társasági események és a Horváth-tetőn épült szabadidőpark. A 60 éves Avasi kilátó már sok mindent látott, ha beszélni tudna, sok mindent mondana. Látta az acélváros virágzását, a változást, az ezredfordulót, a kiútkeresést, és minden bizonnyal látja majd a jövőt is. Tervek bőven maradtak: új parkolók, sétányok, kerékpárosok számára tervezett beruházások. Egy biztos, az Avas mindig a miskolciaké volt és az is marad. Az pedig, hogy mi tartogat a következő években Miskolcnak, és hogy mit tesznek érte az itt élők, az csak rajtuk múlik. A jelek szerint konkrét tervek és eredmények is vannak, ezért is mondják: Ideje másképp gondolni az Avasra. További információk az Avasról, ide kattintva!

Fotó: Horváth Csongor


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
Kalandok földön, vízen, levegőben – a Mátrában, az Oxygen Adrenalin Parkban jártunk
Gyakran fejtörést okoz a családoknak, hogy milyen helyen tudnának egy programdús, kicsiknek és nagyoknak egyaránt érdekes napot eltölteni. Gondoltunk egyet, és felkerekedtünk, hogy leteszteljük a Mátra hegyeinek ölelésében, Sástón található Oxygen Adrenalin Park attrakcióit. Spoiler: nem csalódtunk!


Különleges környezetben, egy volt kőbánya helyén terül el az Oxygen Adrenalin Park, aminek már a neve is árulkodó – itt ugyanis bőven akad izgalom. Első utunk rögtön a canopy-hoz vezetett. Az oda-vissza 230-230 méter hosszan átívelő alpesi csúszdán kb. 30 m magas drótkötélen csúsztunk a szakadék fölött, ahonnan csodálatos panoráma nyílik a tájra. Aki inkább a szomszédos függőhídról csodálná meg ezt a kilátást, az ezt is megteheti, de vigyázat, a híd kissé mozog!

A legnagyobb adrenalinlöketet egészen biztosan az óriáshinta szolgáltatja. A 20 méteres szabadesés után percekig a katlan felett hintázhatunk. Ez a Közép-Európában egyedülálló játékelem semmihez nem hasonlítható élmény, mindenképpen érdemes kipróbálni.

Ha ezek után sem untuk meg a pörgést, és még mindig szeretnénk egy kis sebességet magunkénak tudni, akkor irány Magyarország legmagasabban fekvő bobpályája, ahol a panorámát is megcsodálva, majd az erdőben kanyarogva csúszhatunk le a majd’ 1 km-es pályán, akár párban, akár egyedül.

Az Oxygen Adrenalin Parkban a víz közelségét sem kell mellőzünk, a fákkal szegélyezett tavon nem csak a tavirózsák kaptak helyet, hanem számos játékelem is: elektromos jetski, kalózhajó, vízi akadálypálya, tutaj és sokak kedvence, a water roller.

A kisebbek olyan további élményelemekkel is szórakozhatnak, mint a quad, a toronycsúszda vagy a légvár, de ez közel sem minden – ide ki sem fér az a sok-sok játék, ami a gyerekek rendelkezésére áll.

Az étteremben elfogyasztott finom ebéd után még felültünk az Oxygen Expressre, a félóránként közlekedő kisvonatra, hogy egy utolsó pillantást vessünk a Parkra.

Végül stílszerűen a libegővel távoztunk, így újfent a panorámában gyönyörködve ereszkedtünk le a közeli Sástóhoz.

Tipp: Július 13-án, szombaton immáron már kilencedik alkalommal rendezik meg a Libegők Éjszakáját, így ekkor a Mátra Libegő meghosszabbított nyitvatartással, 10-24 óráig üzemel. Részletek a Facebook eseményben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
UTAZZ
A Rovatból
Ezért vannak a késések nyáron, sőt szeptember végéig lehet rájuk számítani - kitálalt a Budapest Airport
Nagyon sok késésre lehet számítani a turistaszezon, valamint a sportesemények, a labdarúgó Európa-bajnokság és a hamarosan kezdődő párizsi olimpia miatt. A reptéren segítőpontokat alakítottak ki az A és a B terminálon a beszálló kapuknál.


Az egész európai légteret érintik a késések, nemcsak Budapestet - mondta a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese szombaton az M1 aktuális csatornán.

Valentínyi Katalin közlése szerint a késések első oka, hogy az európai légtér nagyon zsúfolt, például a nyári időszak, a turistaszezon, valamint a sportesemények, a labdarúgó Európa-bajnokság és a hamarosan kezdődő párizsi olimpia miatt.

Ugyanakkor a szomszédban zajló háború is hatással van az európai légtérhelyzetre, hiszen Ukrajna és Oroszország fölött nem lehet átrepülni, tehát a gépek kitérő útvonalon közlekednek, és ez a magyar légteret érinti elsősorban

- jelezte.

Utolsóként az időjárási körülményeket említette, kiemelve, hogy zivatarláncok esetén a földi kiszolgálás a repülőtéren lelassulhat, másrészt pedig nagyon rossz idő esetén nem biztos, hogy a gépek fel tudnak szállni.

Valentínyi Katalin elmondta azt is, hogy a reptéren "segítőpontokat" alakítottak ki az A és a B terminálon a beszálló kapuknál, ahol minden információ elérhető, továbbá a repülőtéri üléseken kívül ülő-fekvő foteleket helyeztek ott ki, és olyan "totemeket", ahol a telefonokat tölteni lehet. A családosoknak bébiételt, pelenkát, törlőkendőt biztosítanak, vizet, illetve szendvicset osztanak, hogyha erre szükség van - mondta.

Arra a kérdésre, hogy mit tanácsol az utasoknak, azt válaszolta, ez a helyzet szeptember végéig valószínűleg el fog húzódni, tehát fel kell készülni arra, hogy az idei nyár késésekkel terhelt lesz az európai reptereken.

Fontosnak nevezte, hogy az utasok rugalmasan foglalható jegyeket vásároljanak, és átszállásnál kalkulálják be az esetleges késést a következő gép indulásába.

"Nagyon fontos, hogy az utasok készüljenek fel esetlegesen arra, hogy több órát a terminálon kell tölteniük, tehát ha egészségügyi berendezésekre vagy gyógyszerekre van szükségük, azokat a kézipoggyászba érdemes csomagolni" - fogalmazott a vezérigazgató-helyettes.

Elmondta azt is, hogy érdemes a reggeli, délelőtti járatokkal utazni, hiszen ekkor egy adott repülőgép, amely több fordulót teljesít, még nem halmoz fel késéseket, míg az esti járatoknál már jellemzően "begyűrűznek a késések".

Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
Botrány Ferihegyen: több mint 30 órát váratták egy repülőgép utasait, volt, aki a parkolóban aludt a füvön
A Szicíliába tartó repülőgépnek eredetileg hétfő este fél hétkor kellett volna felszállnia, amit tíz órára csúsztattak. A járatot végül aznapra törölték.


Közel 200 utas több mint 30 órát várt arra a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, hogy végre elinduljon a gépük Szicíliába, tudta meg az ATV Híradója. A repülő eredetileg hétfőn, 18:25-kor indult volna Budapestről, amit először este tíz órára csúsztatták, majd a járatot törölték.

„Utána nagy felmordulás, olaszok hangoskodtak, meg magyarok is, mindenki, két is szerencsétlen reptéri alkalmazott, akik a Wizz Airnek voltak az emberei, próbálták az embereket csitítani, na mindegy, visszaadták a bőröndöt és mondták, hogy Isten hírével mehettek bárhova”

– mondta az egyik utas.

Egy másik utas beszámolója szerint egy idő után elkezdték összegyűjteni az igényelt szobaméreteket, és a szervezők, valamint a Wizz Air állítása szerint minden szállodát felhívtak. Amikor az egyik csoportot a megbeszélt szállásra küldték saját költségű taxival, kiderült, hogy valójában senkit sem hívtak fel, csak úgy tettek, mintha telefonálnának.

Az utas hozzátette: a vita végére a társaság felének sikerült szállást szervezni, míg ők két kisgyerekkel és a nagyszülőkkel a külső parkoló füves területein aludtak.

A gép indulását végül kedden 19:30-ra írták ki, de még itt sem volt vége a történetnek.

„Megtörtént a becsekkolás, ott állunk és felnézünk, már kiírták, hogy 23:20-kor indul a repülő. Közben kaptunk SMS-eket az utazási irodától, hogy ez sem tudják garantálni, meg minden. Van, akik kaptak 3100 forintos jóvátételi kupon, hogy egyen belőle vagy igyon belőle”

– mesélte az ATV-nek az egyik utas.

Ezeket azonban, az éjszakai zárva tartás miatt csak nappal tudták felhasználni.

A portál úgy tudja, hogy a repülőgép kapitánya elnézést kért az utasoktól, és elmondta: nem tudja a késések okát.

Az ATV megkereste a Wizz Airt, akiktől azt a választ kapták, hogy a járatot a légi irányítás kapacitáshiánya miatt ütemezték át, időközben pedig a személyzet jogszabályba foglalt munkaideje lejárt, ezért tették másnap éjszakára a járatot. Hozzátették, a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára és a légitársaság minden utasának megtéríti a felmerülő szállásköltségét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
A Rovatból
Péntek délután kellett volna elindulnia, de csak vasárnap reggel szállt fel Ferihegyről egy Törökországba tartó gép
40 óra várakozás indult útnak a Tailwind járata. Az utasok közül volt, aki feladta a reményt, hogy idén eljut a törökországi nyaralására.


Péntek délután kellett volna felszállnia a Tailwind légitársaság törökországi járatának a Liszt Ferenc Repülőtérről, a gép azonban csak vasárnap reggel negyed nyolc körül indult útnak - írja az Utazomajom.

A portálnak az egyik utas számolt be a kálváriájukról. Mint írta:

a gépnek péntek délután 16:40-kor kellett volna felszállnia, de a Budapesten landoló járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni.

Ezt este 10-ig nem sikerült megjavítani, a sikertelen próbálkozás után pedig az utasok visszakapták a csomagjaikat és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel 9-re kell újra kiérni a 11:40-kor induló géphez.

Az utasok másnap is kimentek a géphez, de a nyolc órás várakozás ellenére ekkor sem tudtak elutazni. A beszámoló szerint a dühös utasokat rendőri beavatkozás után végül minibusszal egy Üllői úti hotelbe szállították.

„Az utasok közül volt, aki feladta a reményt, hogy idén a török tengerparton nyaral és hazament, azonban jelentős tömeg még holnap ad egy utolsó esélyt az utazásnak. Úgy vannak vele, hogy ez a maradék 5 nap nyaralás is jobb, mint a semmi”

- írta Edit a beszámolójában.

A gép végül vasárnap reggel 7 óra 10 perckor, 40 óra várakozás után szállt fel, fedélzetén a 60 legelszántabb utassal.

Link másolása
KÖVESS MINKET: