hirdetés

UTAZZ

A fenntarthatóság kiállításai és más múzeumi furcsaságok – szezonvégi látogatás Keszthelyen

Művészi felkiáltójelek, régi korok tárgyai és botrányos erkölcsei sorakoznak békésen egymás mellett a városban.

Link másolása

hirdetés

Ha az ember olyankor jut el a Balatonhoz, amikor már az időjárás miatt nem lehet számítani az egész napos strandolásra, Keszthely ideális célállomás, hiszen a parton is a bőség zavara kínálkozik. Az idei nyár vége külön meglepetéssel is szolgált olyan szabadtéri kiállításokkal, amelyek Földünk fenntarthatóságáról, a jövő iránti aggodalomról szóltak.

A pompázatos Festetics-kastély önmagában is maradandó élmény. Közel 40 éve szerettem bele a Georgikon könyvtárba, szerintem minden hagyományos műveltségű értelmiségi titkos vágya, hogy egyszer megadasson neki egy hosszabb elvonulás egy ilyen tudástemplomba.

Párommal vettünk egy nagy levegőt, és felkapaszkodtunk a toronyba vezető 97 lépcsőfokon, hogy onnan tekintsünk le a park nemesen szabályos rajzolataira, a mesés lombú fákra, hogy elláthassunk a környék lankáitól a tó csillogó vízéig, amelynek partját sajnos több helyütt óriás daruk éktelenítik. Szinte nem lehet helyi emberrel beszélni úgy, hogy ne átkozná a betolakodó kisajátítókat, a partmenti fák, a nádasok esztelen irtását…

Azért vannak, akik gondolnak a jövőre: a Magyar Képző- és Iparművész Szövetség Ruhaszobrok – Tértárlat címmel a kastély előterében közel 3 méteres figurákat állítottak fel a legkülönbözőbb színes öltözékekben: volt köztük Jeanne d’Arcra emlékeztető lovagnő, 18. századi úri dáma, Coco Chanel-féle feketeruhás hölgy, piros-fehér-zöld virágokba borult, punkos ék, de olyan is, akinek ruhája kortárs irodalmunk lapjaiból, műanyag zsákokból, illetve CD-korongokból állt. A közös lényeg: csak újrahasznosított anyagokból dolgoztak.

Hasonló volt azoknak a művészeknek a megközelítése, akik a város pályázati felhívására a Fő téren, a plébániatemplom és a Vajda János gimnázium közötti területen állították fel installációikat. Burucs Szabolcs Zöld léptek címmel hatalmas füves lábnyomokat tett ki, mindegyik mellé egy-egy palack vízzel, amellyel a látogatónak kellett locsolnia.

hirdetés

Murányi Marcell ide is elhozta a már Budapestről ismert rovarhoteleinek egyikét, amellyel az élőhelyüket vesztő, kihalástól fenyegetett apró, ám az emberiség számára is létfontosságú kis élőlényeknek próbál menedéket biztosítani. Golarits Erzsébet azt vizionálja, hogy a Balaton vize olyan tiszta lesz, hogy a 22. században már koralltelepek élnek benne.

Agárdi Olivér Attila Egy szálon futva című munkájához e magyarázatot fűzte: „Kétféle nézet: balról “a természetre nyíló ablak” bezárul, jobbról kinyílik. Ekként reagál az alak is szomorúsággal, vagy örömmel. A háttér nyílását összezáró, vagy éppen szétbontó szálát tartja: az ember tehet azért, hogy vigyázzon a környezetére.”

De sokat elárul napjaink lehetséges emberi sorsairól Dömötör Sámson László kompozíciója, a Rögtön jövök, amelyet először egy igazi utcazenész éppen elhagyott padjának néztünk.

Keszthely egyik főutcáját, a Kossuth Lajos utcát méltán lehetne a múzeumok utcájának nevezni. Délről indulva mindjárt a patinás Balatoni Múzeum invitál bennünket a táj népművészetével, hagyományaival. Külön szobát kaptak a Balaton szerelmes festője, Halápi János impresszionisztikus képei.

Állandó kiállításon ismerkedhetünk meg a balatoni fürdőkultúrával a gyógyvizektől az úttörőtáborokig. Ezt az idillt törte meg az idén nyáron a Fürdőélet a Nagy Háborúban című összeállítás, amely a Monarchia békebeli elit és köznépi fürdőitől elindulva – a Herkulesfürdői emlék című hajdani sláger hangjai mellett – bemutatja az I. világháború hétköznapi borzalmait, a katonák tisztálkodásának ép ésszel szinte felfoghatatlan lehetőségeit. Ilyenkor az embernek óhatatlanul eszébe jut, hogy az első világégést túlélőket miként lehetett belerángatni alig több mint 20 évvel később egy másodikba…

A Kossuth Lajos utcának a kastélyhoz vezető felső szakaszát sétáló utcává alakították, itt szinte egymást érik a műemlékek és a kis múzeumok. Itt található például a Pethő-ház, amelynek udvarán a Gere pincészet borozója mellett a legkedveltebb francia népi játékot, a pétanque-ot (nálunk ismertebb nevén a bocciát) lehet űzni. Az udvar mögött áll a város 18. századi zsinagógája. Az egyik kapu felett Bánhidi László színművész mellszobra áll – nem véletlenül, mert itt van a Tüskevár panoptikum, amely nemcsak a szerzőnek, Fekete Istvánnak állít emléket, hanem Matula bácsinak is, akinek figurája összenőtt Bánhidivel.

A kis múzeumokat akár egyetlen jeggyel is végig lehet járni, csak befogadni bírja az ember. Alighanem európai mércével is egyedülálló a Babamúzeum, amelyben a történelmi Magyarország szinte összes népviseletével megismerkedhetünk, egész települések és néhány régi hajó makettjeivel együtt. Az egyik legnagyobb csodája a három szintes tárlatnak mégis az a „szék”, amit egy tiszafa óriás gyökeréből faragtak ki.

Innen alig néhány lépésre van a Történelmi panoptikum, amely több mint ezer év jeles magyar személyiségeit mutatja be a hun Atillától Horthy Miklósig, miközben a háttérben az István, a király eredeti zenéje szól. Szembenézhetünk Szent Istvánnal, Koppánnyal, Szent Lászlóval, IV. Bélával, Nagy Lajossal, Mátyás királlyal, de Dózsa Györggyel, Bethlen Gáborral, Thököly Imrével és Mindszenthy bíborossal is. Az ismertetők azonban már némi kívánnivalót hagynak maguk után: Atilláról például azt állítják, hogy „a germánok és az angolszászok tőle kapták a kereszténységet…” A vele szemben lévő kínzó múzeumot, nem lévén még látensen sem szado-mazók, inkább kihagytuk.

A Tüskevár udvarával osztozó „középkori erotikus panoptikum” viszont már a beharangozójában necces, mert nagyvonalúan keveri a középkort, a reneszánszot és a libertinusokról elhíresült 18. századot. A pincében látható viasz-szobor jeleneteknek pedig semmi közük sincsen a művészi erotikához – mondjuk ki, tömény pornográfia. Igaz, elvileg csak 16 éven felülieket engednek be, ottjártunkkor azonban e korosztálynál serdületlenebbek is álmélkodtak odalenn.

Amit azonban kihagyhatatlannak éreztünk, az a Nosztalgia- és giccsmúzeum volt. Munkásőr egyenruha, huszármente, K-telefon, múlt század közepi orvosi rendelő, a Latabárok lottó-reklámja, ma már ősleletnek számító író- és fényképezőgépek, Mambo magnók, 50-es évekbeli wurlitzer, és nem utolsósorban kamaszkorunk kedvenc cigarettái, a Munkástól („menkesz”) a Portiig.

A giccsparádéban a mézes-mázos bonbonos dobozoktól a Sztálin-portrékig és a filmsztárok „utolsó vacsorájáig” terjedt szörnyülködésünk, és feltámadt bennünk fenntarthatósági ösztönünk: az ízlésficamok is mennyi szemetet termeltek és termelnek ma is.

A Balaton vízén is volt részünk némi nosztalgiában: a 130 éves Helka hajón tettünk egy kört a Keszthelyi öbölben. Az egykori gőzös, amely egy régi tihanyi legenda hercegkisasszonyáról kapta a nevét, sok vihart élt meg hosszú élete során, a II. világháború idején még el is süllyesztették, ám immár békésen siklik a zöldes-kékes habokon, miközben utasai gyönyörködhetnek a víz és az ég színeváltozásaiban, a Badacsony kúpjában és a partmenti lankákban, nem is szólva a pillanatonként váltakozó csodálatos, vonuló felhőkben.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
UTAZZ

Több „kistestvére” is volt a Lánchídnak, egyikük „szerelem volt első látásra”

Gróf Széchenyi István egészen Angliáig utazott, hogy megtalálja a Dunára építendő híd prototípusát.

Link másolása

hirdetés

Budapest egyik jelképe a Lánchíd, amelynek története egészen Angliáig vezet el minket. Az akkoriban még komoly kihívásnak számító folyami híd ötlete ugyanis a Londonba látogató Széchenyitől származott, aki első látásra beleszeretett a Temze folyón látott lánchídba. A Dunára tervezett hídnak speciális feltételeknek kellett megfelelnie, amit a Hammersmith Bridge mind teljesíteni tudott.

Miután Gróf Széchenyi István úgy döntött, hogy szükség van egy Budát Pesttel összekötő állandó olyan hídra, amely ellenáll a folyó áradásának, a jégzajlásnak és biztosítja a város összekötését, alaposan felkészült. Még komoly anyagi támogatást is felajánlott, sőt, ő maga indult neki, hogy szétnézzen Angliában, ahol addigra már számos nagyfolyami híd is felépült.

Több év kitartó munkájával végül sikerült megvalósítani ezt a tervet is, de ehhez szükség volt egy komoly felismerésre: lánchidat kell készíteni.

A gróf 1832 szeptemberében érkezett barátjával, gróf Andrássy Györggyel a The Superb gőzössel a Tower előtti kikötőbe. A városban látta meg a Temzén átívelő Hammersmith Bridge-t, amellyel azonnal „szerelembe esett”, és eldöntötte, hogy Budapestre is ilyen hidat szeretne.

Ezért felkereste az 1827-ben elkészült híd tervezőjét és a mérnök által készített több hidat is. Így jutott el a Marlow Bridge-hez is, ami „kicsinyített mása” volt a később nálunk felépült hidunknak. William Tierney Clark angol mérnök 1832-ben építette a 72 méter hosszú lánchidat, amely Marlow és Bisham között ível át.

A Hammersmith Bridge

A William Tierney Clark által tervezett – 2008 óta műemlék - híd ma is áll és megcsodálható, bár ez a híd már csak részben „az” a híd. A London nyugati részén található híd Hammersmith and Fulham északi kerülete és Richmond upon Thames déli kerülete között biztosítja az átjutást a Temzén.

hirdetés

Elődjének megépítését 1824-ben engedélyezték, és 1827. október 6-án adták át. Ez volt az első függőhíd a Temzén. Bár úgy vélték, hogy nagyon biztonságos, az egyre nagyobb terhelést később nehezen bírta.

1870-ben komoly pánikot keltett, hogy a Temzén rendezett Oxford – Cambridge egyetemi evezősverseny nézői (mintegy 10-12 ezer ember) a verseny követése közben átszaladt a híd egyik oldaláról a másikra, és ettől a pályatest belengett.

A gondok miatt végül lezárták és egy ideiglenes hidat építettek mellette. A most látható híd tervezésére Sir Joseph Bazalgette-t kérték fel, aki az alapokat meghagyva alakította ki az új szerkezetet. Az átadásra 1887-ben került sor. Később felmerült, hogy villamost visznek át rajta, majd a kiszélesítése is, de a terv nem valósult meg.

Az újjáépült híd eredetileg rózsaszín lett volna, de végül 1888-ban zöld színűre festették, a stilizált levelek pedig bronzszínűek lettek. A 2. világháborút követően egy ideig szürke volt, majd 1986-ban újra visszakapta zöld-bronz színeit. (A hidat egyébként ott jártunkkor éppen felújították.)

A hídon egy emléktábla is látható, mely Charles Campbell Wood hadnagy hősies tettének állít emléket. A férfi 1919. december 27-én éjfél körül vette észre, hogy a folyóban egy nő fuldoklik. Az asszony életét megmentette, de ő maga a sérüléseitől kapott vérmérgezésben meghalt.

A hidat többször is megpróbálták felrobbantani, az IRA 1939-ben, 1996-ban és 2000-ben is merényletet tervezett, de szerencsére a hídban nem keletkeztek súlyosabb károk.

A Marlow Bridge

A másik „kistestvér”, a szintén ma már műemlék Marlow Bridge a Temze felett köti össze Marlow két oldalát. Elődje még a 16. században épült fahíd volt, ami részben megsemmisült, ezért a 18. században újabb fahíd épült a helyére. Ezt váltotta le az 1829 és 1832 között készült - jelenleg is álló - lánchíd, melyet William Tierney Clark tervezte. A „nagytestvérről”, a budapesti Lánchídról emléktábla emlékezik meg.

A Lánchíd

Széchenyi a budapesti híd tervezéséhez felkérte William Tierney Clarkot, aki először egy angol mérnököt, Youngot szerette volna kinevezni helyettesének, mivel ő nem tudott kellő időt tölteni az építkezésen. Ám Young a betegsége miatt nem tudta elfogadni a felkérést, így került a képbe – a skót származású névrokon - Adam Clark. Ő kapta meg végül a kivitelezés irányítását. (Őróla nevezték el később a Clark Ádám teret.) A munka 1840-ben kezdődött és 1849. november 20-án avatták fel a 375 méter hosszú Lánchidat. A ma is álló kőpilléres függőhidat – melynek elődjét a 2. világháborúban felrobbantották - 1949. november 20-án, az eredeti híd átadásának 100. évfordulóján avatták fel.

William Tierney Clark

Az 1783-ban született angol mérnök elsősorban hidak tervezésével és építésével foglalkozott, az elsők között tervezett függőhidakat. Tiszteletére a brit Institution of Civil Engineers, a Magyar Mérnöki Kamara és a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége 2000-ben megalapította a Tierney Clark Díjat, amellyel kiemelkedő mérnöki alkotásokat díjaznak.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
UTAZZ

Nincs vége a nyárnak: ide utazz, ha melegebb éghajlatra vágysz!

Ha már az őszi vagy a téli kikapcsolódást tervezed, és olyan helyre utaznál, ahol a strandidő alap, akkor neked szól a lenti cikkünk, amiben megmutatjuk a legjobb úticélokat, melyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről közvetlen járattal is elérhetők.

Link másolása

hirdetés

Bár a nyári szabadságok emléke még élénken él mindenkiben, sokan már a következő utazást tervezik, hiszen amikor itthon a zord időjárás határozza meg a mindennapjainkat, nincs is jobb annál, mint egy napsütéses vidékre utazni. Szerencsére a budapesti repülőtérről ősszel és télen is számos helyre utazhatunk közvetlen járattal. Mutatunk néhány tippet a legnépszerűbb nyaralóhelyekkel!

Luxus, csillogás és sivatagi túra Dubajban

Az elmúlt években a magyarok körében is egyre népszerűbb célpont Dubaj, ami nem csoda, mert aki egyszer megismeri, annak utána visszahúz a szíve az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városába. Csillogás, luxus és gazdagság - ez az, ami legtöbbünknek először eszébe jut Dubajról, és aki erre vágyik, az meg is találja a helyenként 12 sávos autóutakat, a világ legmagasabb épületét, a Burj Kalifát, a luxushoteleket és az óriási bevásárlóközpontokat is. Azonban érdemes ezeken túlmenően kipróbálni a hajókázást a Deira negyedben, bevetni magunkat egy egynapos sivatagi túrába, elutazni a csodálatos látványt nyújtó Al Quadra Lakes-hez, vagy akár meglátogatni a Miracle Gardent, a világ legnagyobb virágos kertjét.

Fantasztikus kirándulások a Kanári-szigeteken

A természeti szépségek szerelmeseinek egyik legkedveltebb desztinációja a 7 szigetből álló Kanári-szigetek, ahol télen-nyáron enyhe az idő, és egész évben süt a nap. A Spanyolországhoz tartozó szigetcsoport az Atlanti-óceán közepén csodálatos strandokkal és egyedülálló természeti szépségekkel várja a kirándulni vágyókat. A szigetek titka a sokszínűség a sűrű pálmafákkal, a mai napig érintetlen természettel, hosszú homokos strandokkal, homokdűnékkel, erdőkkel, vulkánokkal, barlangokkal és hegyekkel. Programban sincs hiány: fantasztikus golfpályák, búvárkodásra alkalmas partok, akváriumok és állatkertek is várják a látogatókat. Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote és Fuerteventura a legkedveltebb Budapestről közvetlen járattal is elérhető szigetek.

Tökéletes relaxáció Hurghadában

A Vörös-tenger riviérájaként is emlegetett városban csodálatos természeti szépségek várnak a látogatókra. A színes korallzátonyok és a hajóroncsok kiváló búvárkodási lehetőségeket nyújtanak, de persze aki inkább csak fürdőzésre vágyik, azoknak rendelkezésre áll a helyi all-inclusive szállodák teljes ellátása. Este pedig jöhetnek Hurghada nyüzsgő bárjai és szuper éttermei: érdemes megkóstolni a tradicionális egyiptomi konyha sokszínű ételeit, például a ghanougot, ami egy izgalmas zöldségkeverék, a húskedvelőknek pedig a shawarmát ajánljuk, ami bárányból készül. A rossz időtől sem kell tartani: a területen egész évben garantált a ragyogó égbolt és napsütés.

A múlt és a jelen találkozása Antalyában

Antalya a Török Riviéra egyik legismertebb és egyben Törökország leggyorsabban növekvő városa. A legkisebbektől a legnagyobbakig minden korosztály számára tartogat érdekességeket, hiszen egyszerre ötvözi a nyüzsgő város hangulatát a hagyományos török kultúrával. Kaleiçi, Antalya óvárosa mindenkit lenyűgöz: a Hadriánusz-kapun keresztül megközelítve érdemes megnézni II. Attalosz király szobrát, Mehmet Pasa Dzsámiját és a régi óratornyot is, az óvárosi kikötő pedig páratlan szépséggel bír. A turisták a világ minden tájáról csodájára járnak a város nagyszerű strandjainak, és kihagyhatatlan a belváros szélén a tengerbe hulló édesvízi mésztufapadról is híres Düden-vízesés is. A gyerekes családok számára igazi szórakozást jelent a Beach Park, ahol az Aqua Land és a Dolphin Land várja a látogatókat.

hirdetés

Mielőtt útnak indulunk, fontos, hogy az aktuális beutazási szabályokról is tájékozódjunk a Konzuli Szolgálat oldalán. Július 1-jétől ismét szabadabban utazhatunk külföldre, mióta bevezették az európai uniós védettségi igazolást, illetve az egyes országokkal kötött kétoldalú megállapodásoknak megfelelően magyar védettségi igazolvánnyal is számos országba útnak indulhatunk. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren számos intézkedés történt az elmúlt hónapokban, amelyek biztosítják a nyugodt repülést, nekünk csak az a feladatunk, hogy betartsuk az ajánlásokat.

Ha pedig a fenti desztinációk között még nem találtad meg az igazit, segítségedre lesz a Budapest Airport utazástervezője, ahol csak ki kell választani, hogy mit szeretnél csinálni, és megmutatja neked a legtutibb javaslatokat.

Itt az ideje, hogy újra felfedezzük az életet együtt, csak rajtad múlik, hogy melyik országgal kezded!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
UTAZZ
A Rovatból
hirdetés

A rácalmási Nagy-szigeten tanösvények és közel száz madárfaj is vár

A Duna egyik romantikus szeglete valódi stresszoldó.
Fotó: Németh Zsolt - szmo.hu
2021. október 18.


Link másolása

hirdetés

Egy pörgős, munkával teli hét után nincs jobb, mint egy csendes, nyugodt helyen relaxálni, feltöltődni, vagy akár aktív túrázással, kirándulással levezetni a stresszt. Ha te is vágyódsz a természetbe, akkor fedezd fel a Duna egyik romantikus szegletét, Rácalmást.

A Duna-parti hely adottságait már a honfoglalók is felismerték, hiszen ezen a vidéken a szálláshelyüket itt alakították ki. Az első, írásos feljegyzés 1025-ből való, ekkor említik már a települést.

Azt tartják, hogy az 1329-ben Almás néven jelölt hely az akkor itt élt Almási családról kapta a nevét. Van olyan vélemény is, hogy az ártéri – már eltűnt – gyümölcsösök emlékét őrzi az „Almás” megnevezés. A név később kapta meg a „Rác” előtagot. A 16-17. században a török elől menekülő szerb, rác családok telepedtek le itt, innen eredt a „Rác” név. Almás, Tikos és Szigetfa településeket a török kiűzése után, 1696-ban "egyesítették" Rácz Almás néven.

A településen a 19. században már virágzó élet volt, mezőgazdasága, kereskedelme, a folyón a vízimalmai és a halászat is jó megélhetést biztosított. A két világháború között a budapestiek fedezték fel a remek helyet, sokan építettek nyaralókat a faluban. A 2. világháború után nagy beruházások indultak a környéken, ami sok betelepülőt vonzott a községbe.

A mai város megőrizte a többszázéves Ófalú utcáit, számos műemlékét. Emellett a vízisportok, horgászás vagy természetjárás és fesztiválok népszerűsége is egyre jobban nőtt.

hirdetés
Egyik legvonzóbb turistacélpont a Rácalmási Nagy-Sziget.

A 380 hektáros, 4,5 kilométer hosszú terület természetvédelmi oltalom alatt áll, sokszínű élővilága ritkaságokat is rejt.

A hóvirág, tűzike és gyöngyvirág mellett nagy érték a 92 madárfajta, amik itt fészkelnek, de további 50 madárfaj is megfordul a Duna-mentén, köztük a szürkegém vagy a fekete gólya, rétisas, a halászsas vagy akár a kerecsensólyom is. Az emlősök közül érdekes a védett vízicickány hermelin, vagy a vidra. A holtágakban dévér, ponty, harcsa, sügér és kárász, mocsári teknős, tarajos gőte is él.

A szép és különleges helyet két túraútvonalon is fel lehet fedezni.

A tanösvény mentén van nád- és fűzkunyhó, madármegfigyelő és a vízen átvezető palló. A fontosabb tudnivalókról, érdekességekről pedig táblák mesélnek.

Ha a természetjárás után még szétnéznél, akkor fedezd fel Rácalmás többi nevezetességét: a Jankovich-kúriát, az Ófalut, a Millenniumi parkot, a Királykút melletti középkori templom maradványait. a Ráctemplomot, az Evangélikus-református templomot és a Jankovich kápolnát.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
UTAZZ
A Rovatból
hirdetés

Kalauz az olcsó repjegy vásárlásához

Szerencsére nemcsak a nyári hónapok állnak rendelkezésünkre, hogy repülőre szálljunk, hanem a nagy tömegeket és a főszezont elkerülve, máskor is, célszerű ilyen esetben előre tervezni.
Forrás:Indóház közlekedési portál, címkép: Sasin Tipchai képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2021. október 03.


Link másolása

hirdetés

Természetesen, az év 365 napjában van lehetőségünk repülni, azonban nem mindegy, hogy mikor és mennyiért tudunk foglalni, hányszor kell átszállnunk, sikerül-e pont a kiválasztott napon utazni, tudunk-e előre tervezni vagy 2 nappal előtte akarunk jegyet venni, stb. – mindannyiunk számára ismerős kérdések és problémák.

Aki a klasszikus utazási irodák ajánlataival szeretne élni, hogy megspórolja magának a szervezéssel járó problémákat, az érdemben fix csomagok közül válogathat, ahol csak ki kell választani a pénztárcánkhoz és szabadságunkhoz leginkább passzoló utazást, és kész is vagyunk. Sokan azonban az utazás minden lépését maguk akarják megszervezni, hiszen egy kis kutatásért cserébe nagy rugalmasságot és szabadságot kapunk. Illetve rengeteg célállomás létezik, ahova sajnos nem visz el minket egy utazási iroda sem, így csak saját magunkra számíthatunk a tervezésben.

Ha valakinek nagy álma, hogy eljusson Las Vegasba (és lássuk be, sokan vagyunk ezzel így), hogy személyesen tapasztalja meg a világhírű város fényeit, hoteljeit, játéktermeit, akkor bizony időben kell elkezdeni a szervezést, hiszen rengeteg pénzt veszíthetünk a részleteken. Ha későn döntünk, akkor még mindig kipróbálhatjuk az élő kaszinók világát, de ki az, aki Las Vegast lecserélné az otthon kényelmére? Számtalan dolgot észben kell tartanunk, legyen szó a kedvezményes árú jegyekről, a feladott csomagról, annyiba fog-e kerülni a végén minden a szállással együtt, mint ahogy terveztük, és a lista itt nem ér véget.

Az ilyen problémákban segíthet egy pár online foglalási oldal, amik mind a jegyvásárlásnál, mind a tervezésben segítségünkre lehetnek.

Fontos megemlíteni, hogy egyrészt nem kizárólag az alábbi oldalak segítségével tudunk jó árú jegyeket találni, másrészt, aki hajlandó több pénzt áldozni a kényelemért az is könnyen megtalálja a maga számításait.

hirdetés

Jan Vašek képe a Pixabay -en.

A legnagyobb internetes keresőoldalak közé sorolható az expedia.com, a supersaver.nl, a skyscanner.net, a kayak.com és a momondo.com. Bár egyik oldal se mondható tökéletesnek, ezért érdemes a többségüket kipróbálni mielőtt megtaláljuk a kedvencünket, illetve ahogy a mondás tartja: több szem többet lát.

Az oldal keresőmotorjától függően tudjuk az utazásunk minden részletét megtervezni, legyen szó egy átszállásról vagy a (leg)olcsóbb hotelről.

Sokszor olyan lehetőségek is elérhetők számunkra, amelyek más megvilágításba helyezik a foglalást. Az egyik, hogy beállíthatunk emlékeztetőt, ha a kiválasztott útra olcsóbb lesz a jegyár. Annak is utána nézhetünk, hogy az általunk kiválasztott reptérről hova tudunk eljutni, illetve egy adott időszakra melyik célállomás a legolcsóbb.

A secretflying.com annyiban más a többi oldaltól, hogy itt különböző fix ajánlatok közül tudunk válogatni. Egyrészt nagyon kedvezményes jegyeket tűntet fel, másrészt sokszor olyan ajánlatok közül is válogathatunk, amelyek a foglalási rendszer aktuális hibáit kihasználva néha elképesztően olcsó jegyeket kínálnak. Sajnos a fix ajánlatok semmilyen rugalmasságot nem kínálnak, így vagy passzolnak a dátumok és a célállomás, vagy nem. Egy ilyen ajánlat például szeptember és április közötti dátumokkal a Düsseldorf–San Francisco retúrjegy mindössze 369 euróért.

Joshua Woroniecki képe a Pixabay -en.

Természetesen a légitársaságok oldalait sem szabad elfelejteni, hiszen így harmadik fél nélkül tudunk foglalni, illetve a társaság maga is meg tud lepni minket nagyon jó ajánlatokkal és kedvezményekkel.

Bárhogy is döntünk, érdemes egy kis időt szánni a keresésre mielőtt lefoglalnánk a jegyünket, ezzel véglegesítve az utazásunkat, hiszen a repülőjegy módosítása továbbra sem egy szerencsés alternatíva.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: