Titokban több iPhone-alkalmazás is rögzíti a telefon képernyőjét
Több népszerű, iPhone-ra telepíthető mobilalkalmazás is rögzíti, mit csinálnak a felhasználók a telefonjukon, sok esetben anélkül, hogy ők tudnának erről - írja a Techcrunch.
A portál tapasztalatai szerint több szállásfoglalással és utazással foglalkozó cég, bankok, légitársaságok és mobilszolgáltatók applikáció sem kérnek engedélyt arra, hogy felvegyék a telefon használójának tevékenységét, és nem is tájékoztatnak erről, sőt akár titokban továbbítják is a privát adatokat. Ilyen alkalmazás például az Air Canada, a Hotels.com, a Singapor Airlines, a Hollister, az Expedia és Abercrombie & Fitch.
A cégek a Glassbox nevű vállalat szolgáltatásával monitorozzák a mobilképernyőket, így megtudhatják, hogy a felhasználók mit csinálnak az adott appon belül, hova kattint, mit ír be, meddig görget, ezek alapján pedig a fejlesztők kiküszöbölhetik a hibákat és javíthatnak a felhasználói élményen.
A munkamenetek rögzítése és elemzése egyébként nem illegális, de komoly problémákat okozhat, ha az átláthatatlan és nem biztonságos adatgyűjtésbe hiba csúszik. Az Air Canada péládul pár hónapja bejelentette, hogy 20 ezer felhasználó adatait lopták el tőlük. Ezután egy szakértő elemzése során kiderült, hogy a cég nem takarta ki megfelelően a rögzített munkameneteket, így azokban láthatók maradtak fontos számadatok, amikhez a vállalaton belül bárki hozzáférhetett.
Forrás: Index