TECH

„Sokkal többet kínálunk a hívásoknál és üzenetküldésnél” – töretlenül népszerű hazánkban a Viber

A tartalmak felfedezésétől a virtuális valóságon át a digitális pénztárcáig - egyre többet szeretnének kínálni felhasználóiknak, mondja Daniela Ivanova, a Rakuten Viber európai üzletfejlesztési igazgatója.
Tomka Tivadar - szmo.hu
2022. augusztus 09.


Link másolása

– Mennyire népszerű a Viber Magyarországon?

– Ha szigorúan a számoknál maradunk, tavaly a magyarok 230 millió hívást kezdeményeztek a Viberen keresztül, 26 millió órát töltöttek hang- és videócsevegéssel, és átlagosan 200 üzenetet küldtek másodpercenként. A világjárvány sem veszélyeztette a felhasználói elkötelezettségünket, ami vonzotta a márkákat és a vállalatokat, hogy a platformunkon hirdessenek.

– Jelenleg a Viber az egyik legközkedveltebb üzenetküldő alkalmazás hazánkban. Van potenciális növekedési cél?

– Magyarországon az okostelefon-felhasználók 68 százalékának van aktívan telepítve a Viber a készülékén. Az a célunk, hogy ezt a számot idén és jövőre is meghaladjuk.

- Mi az, amit a Viber a hívások és az üzenetküldés lehetősége mellett kínálni tud?

- Speciális tartalmakat különböző helyi és globális partnerektől, valamint különböző marketingcégektől, amelyekkel együtt dolgozunk. Például nemrég vezettük be a Csatornákat, amely a Viber tartalmi központja, ahol a felhasználók megtalálhatják a legfrissebb híreket, új információkat, weboldalakat, influenszereket, és akár kapcsolatba is léphetnek velük. Valójában a Csatornák funkció a Viberen a végső közvetítési platform a tartalomgyártók, szervezetek és bárki számára, aki valóban közönséget szeretne növelni a platformunkon.

Igyekszünk a fiataloknak érdekes tartalmakat kínálni, mint például Danny Blue csatornája, az idősebb szegmens számára pedig ideális választás a Sport 1 Csatorna.

A sportrajongók pedig mindig követhetik kedvenc sportklubjuk csatornáit a Viberen, például a Ferencvárosét vagy a Vasasét.

– Mit jelent a lencse, és hogyan teszi sokszínűbbé a Vibert?

– A Viber lencse tulajdonképpen az egyik kedvenc termékünk:

egy mesterséges virtuális valóság-lencse, amely különböző elemekkel teszi kifejezőbbé a kommunikációt és emlékezetesebbé a valós idejű kiterjesztett valóságot.

A Viber Lencsék segítségével a felhasználók a sorozatok széles portfólióját élvezhetik, fotókat és videókat készíthetnek, és ha akarják, megoszthatják őket barátaikkal és családtagjaikkal a Viberen belül és kívül. A Lencse a tökéletes módja a Viberen folytatott csevegésnek és szórakozásnak. A lencsék a márkák és szervezetek számára is elérhetőek, ha marketingstratégiáról van szó. A funkció remek kiegészítés a meglévő matricagyűjteményeinkhez és portfólióinkhoz. A lencse tehát lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vizuálisan kifejezzék magukat csevegés és ajándékozás közben, hogy növeljék az ismertséget, de például megpróbálhatnak ügyfeleket terelni a felhasználói csatornákon keresztül.

– Személyesen mikor használta először a Vibert, és miért?

– Akkor, amikor külföldön éltem. Nagyon szenvedélyes Viber-felhasználó voltam, amikor Németországban dolgoztam. A Viber volt az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatba léphessek a barátaimmal és a családommal, és ingyen felhívhassam őket, így

nekem a Viber egyet jelentett az otthonnal.

És mivel tudom, hogy a szolgáltatás milyen sokat jelentett számomra, nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen gyorsan növekszünk a világ minden tájáról érkező emberekkel, és ez mély érzelmi értéket képvisel számomra, de azt hiszem, a felhasználóink számára is, mivel a Viber valóban túlmutat az üzenetküldés funkcionalitásán, összeköti az embereket. Olyan élményeket teremt, amelyek hagyományosak és egyben valóban digitálisak is, nagyon személyre szabott és kifejező módon.

– Mik a jövőbeli célok?

– Az irányzatok nagyon gyorsan változnak, és mostanában olyan trendeket látunk, hogy az emberek egyre inkább csak néhány alkalmazást használnak, amelyek az alapvető igényeiket szolgálják ki. Átlagosan az alkalmazás-felhasználók idejük 77 százalékát a 3 legfontosabb alkalmazáson töltik, és idejük közel felét egyetlen alkalmazáson, így ez egy nagyszerű kapu számos lehetőséghez a vállalkozások számára, hogy ott kapcsolódjanak a közönségükhöz, ahol már vannak.

Az üzenetküldő platformok pedig igazán jó lehetőséget kínálnak arra, hogy a márkák digitálisan kapcsolódjanak a felhasználókhoz.

És a Viber ebben látja a jövőt, ez része a Viber küldetésének, hogy egy olyan szuper alkalmazás legyen, amely az üzenetküldésen túl például a tartalomfelfedezésre is kiterjed. Most jelentettünk be egy jelentős új szolgáltatást a sokoldalú szuperalkalmazássá válás szempontjából:

ez a Viber Pay egy digitális pénztárca, amelyet a felhasználók pénzátutalásra, számlák kifizetésére vagy áruvásárlásra használhatnak.

Kezdetben Görögországban és Németországban lesz elérhető, azonban célunk, hogy a régió más országaiban is elindítsuk. A Viber küldetésének része, hogy bebizonyítsuk, mennyire erősek vagyunk ebben az értéknövelt szolgáltatásban, amely valóban segíti és szórakoztatja felhasználóinkat, és kielégíti igényeiket a platformunkon belül. Különösen figyelünk a magyar felhasználóink igényeire, akik olyan elképesztő visszajelzéseket adnak számos termékünkkel és szolgáltatásunkkal kapcsolatban, hogy azokat mindig igyekszünk beépíteni az alkalmazásainkba.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


TECH
Nem tudtál belépni a Messengerbe a hétvégén? Ez volt az oka
Új szolgáltatásokat vezettek be, ebbe futhattak bele a felhasználók.
K. A., fotó: Unsplash - szmo.hu
2024. január 14.


Link másolása

Sokan tapasztalhatták a hétvégén, hogy nem tudnak belépni a Messengerbe, mert egy pin kódot kér az alkalmazás. Az IT Business azt írja, hogy ennek oka egy új szolgáltatás bevezetése volt.

Bár a Messengerben 2016 óta van arra lehetőség, hogy bekapcsoljuk a végpontok közötti titkosítást,

mostantól viszont a privát csevegések és hívások beállításait is alapértelmezés szerint végpontok közötti titkosításra változtatták.

Ez azt jelenti, hogy az üzeneteink és hívásaink tartalma védett lesz attól a pillanattól kezdve, hogy az adatok elhagyják az eszközünket, egészen addig, amíg elérik a fogadó eszközét. Így még Meta sem láthatja és hallhatja, miről cseverészünk a barátainkkal, rokonainkkal.

A cég már december elején közzétette, hogy elindult a teljes körű, alapértelmezett végpontok közötti titkosítás, és emellett most egy sor új funkció is érkezett, amik az üzenetváltás élményének javítását célozzák.

Akik a hétvégén arra ébredtek valamelyik nap, hogy nem érik el csak egy pin kód megadása után a Messenger alkalmazást, azok ennek a szolgáltatásnak a bevezetésébe futottak bele.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
TECH
Videón, ahogy kicsomagolnak és beüzemelnek egy 137 milliárd forintot érő litográfiai gépet
A holland ASML cég által gyártott, körülbelül 150 tonnás csúcsgép teljes és sikeres telepítésén összesen 250 mérnök dolgozik majd fél évig.

Link másolása

Látványos videót tett közzé az Intel chipgyártó vállalat arról, hogyan érkezett meg az oregoni gyárukba a holland ASML cég által gyártott, 380 millió dolláros (mintegy 137 milliárd forintot érő) High-NA litográfiai gép – írja a HVG.

A körülbelül 150 tonnás litográfiai gép teljes telepítése 250 ASML- és Intel-mérnök fél évi munkája nyomán készül majd el. Az ASML a múlt év végén kezdte meg az első nagy NA-értékkel rendelkező extrém ultraibolya (EUV) litográfiai rendszerének leszállítását az Intelnek. Az NA a Numerical Aperture, azaz a numerikus apertúra rövidítése. Ez az érték mutatja meg, hogy a rendszer mennyire képes a fényt fókuszálni. Minél magasabb ez a szám, annál kisebb chipek készíthetők.

Az Intel közzétett egy videót, amely bemutatja a gép telepítését az oregoni Hillsboro melletti gyárába. Az ASML Twinscan EXE:5000 High-NA EUV nevű litográfiai gépet tartalmazó konténert egy teherszállító repülőgép vitte Hollandiából az oregoni Portlandbe, az összeszerelése után a teljes telepítése és kalibrálása pedig még hónapokig tart majd.

Az ASML gépe 8 nm-es felbontásban képes nyomtatni, jelentősen javítva a jelenleg használt Low-NA EUV szkennerek teljesítményét, amelyek egyetlen expozícióval 13 nm-re korlátozódnak. A mostani fejlesztés lehetővé teszi olyan tranzisztorok építését, amelyek a jelenleginél körülbelül 1,7-szer kisebbek, ami majdnem háromszoros tranzisztorsűrűséget jelenthet.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
S24: Menet közben fordítja a beszélgetést és összefoglalja a meetingeken elhangzottakat a Samsung új csúcsmobilja
A mesterséges intelligenciának köszönhetően számos feladatot ellát majd az új mobil, aminek már az árát is megmondták.

Link másolása

Újabb Samsung-család érkezik: A S24, S24+ és S24 Ultra.

Egyik újdonsága, hogy a képek szerkesztésénél is bevetik a mesterséges intelligenciát - írja a Telex.hu.

Képes például szerkesztési javaslatokat tenni, a kép egyes elemeit arrébb mozgatva annak helyét kitölteni.

De számos funkciót kapott még az MI:

képes hívás közben szinkronfordítani (ezt jelzi is a hívó félnek), és bármilyen készülékkel képes így együttműködni.

A cikkíró megjegyzi, hogy magyarul még nem tud a fordító, és vannak még akadozások benne, ami lehet a kiejtés miatt, vagy a háttérzaj okozhat gondot.

Az új mobil képes egy SMS-t is átírni egy megadott stílusban.

Ezen kívül használható lesz arra is, hogy egy felvett meeting hanganyagát összegezze.

Sőt, egy képen vagy videón lévő részletet be lehet karikázni és azokról minden fontos információt el tud mondani.

Az adatokra is vigyáznak, be lehet állítani, hogy mit engedünk a felhőbe, mi maradjon a telefonon, és mi az, amit kikapcsolnánk.

A készülékek ára: a sima S24-es 370 ezer forintról indul majd, az S24+ 480 ezerről, az S24 Ultra pedig 600 ezerről, és már január 17-én 19 órától előrendelhetők - írja a portál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
Itt a 10 leggyakoribb jelszó – ha te is ezt használod, sürgősen cseréld le!
Úgy tűnik, sokan még mindig szívfájdalom nélkül beillesztik az 1-es, a 2-es és 3-as számot a jelszavaikba, és az is jellemző, hogy a leggyakoribb általában nem érik el az ajánlott nyolc karakteres hosszúságot.

Link másolása

A Cybernews nyomozócsoportja kiadta a „leggyakrabban használt” jelszavakat, amelyek még mindig használatban vannak – és némelyikük meglepően régi darab. Úgy tűnik, sokan még mindig szívfájdalom nélkül beillesztik az 1-es, a 2-es és 3-as számot a jelszavaikba és – sajnos – az is jellemző, hogy a leggyakoribb jelszavak általában nem érik el az ajánlott nyolc karakteres hosszúságot.

„Ha figyelembe vesszük, hogy hány különböző jelszót kell naponta használnod, érthető, hogy egyszerű jelszavakat használunk, vagy mindenhez ugyanazt” – mondta Jason Wise adatvédelmi szakértő, valamelyest védelmébe véve a felhasználókat.

A nyomozócsoport összesen 15 212 645 925 jelszót gyűjtött össze, ezek közül 2 217 015 490 volt egyedi. Mindenki döntse el, hogy ez sok vagy kevés. A szakemberek azt mondják, „ha valaki a 2024-ben egyik leggyakoribb jelszót vagy az ebben az útmutatóban említett bármely változatát használja, ideje megváltoztatnia".

A szakértői csapat azt is felfedte, hogy az emberek mit választanak rendszeresen jelszavakként. A legnépszerűbbek a kedvenc sportcsapatok, városok, ételek és még a kedvelt káromkodások is elférnek egy-egy jelszóban.

A hackerek elleni védekezés érdekében a szakértők azt tanácsolják, hogy senki ne használjon semmit, ami önmagára, például az életkorára utalhat. Azt is javasolják, hogy

használjunk jelszógenerátort: ezek az eszközök egyedi, 12 karakterből álló jelszavakat hozhatnak létre, amelyek számokat, speciális karaktereket, valamint kis- és nagybetűket is tartalmaznak.

A Scientific American jelentése szerint 62 billiószor nehezebb feltörni egy 12 karakterből álló jelszót, mint egy hat karakterből álló jelszót.

A Security.org szerint

a jelszó-feltörés által érintett felhasználók 61%-a ismerte el, hogy 2023-ban nyolc karakternél rövidebb jelszavai voltak.

Ezenkívül a jelszavaknak csak 64%-a volt 8-11 karakter hosszú. A szakértők még arra figyelmeztetnek, hogy az erős jelszó mellett fontos lenne például a többtényezős hitelesítés, ha valóban biztosra akarunk menni – írta cikkében az unliad.com.

A 2024-es év leggyakrabban használt jelszavainak listája nem sokat változott 2023 óta, a legtöbb jelszó továbbra is a napi rutin része.

Íme, a top 10-es lista:

  1. 123456
  2. 123456789
  3. qwerty
  4. password
  5. 12345
  6. qwerty123
  7. 1q2w3e
  8. 12345678
  9. 111111
  10. 1234567890


Link másolása
KÖVESS MINKET: