KULT
A Rovatból

Lebilincselően magával ragadó és rettenetesen ijesztő az AppleTV+ új sorozata, a Különválás

Azt tanácsolom mindenkinek, aki még nem látta a Különválást, hogy nézze meg, mielőtt akármit olvasna róla, mert ezt a sorozatot látni kell. Kritika.


Minden háttérinfó nélkül ültem neki és majdnem egyben végignéztem az egész első évadot. Egyszerűen lebilincselő, ijesztő, vidám és szomorú egyszerre a Különválás.

Végletekig elgondolkodtató és egyben elképesztően szórakoztató élmény nézni az AppleTV+ show-ját.

Az egész mögött Dan Erickson áll, ő a showrunner, az egyik író és producer, illetve ki kell még emelni Ben Stillert is, aki a kilenc részből hatot rendezett a produceri tevékenysége mellett.

De mi is a Különválás? Egy viszonylag egyszerű koncepciós misztikus sci-fi-dráma. Az alaptörténetet ugyan nagyon olcsón meg lehetett volna valósítani, de az almás cégnél nem így gondolkodtak. Az egész sorozat átgondolt, látványvilágát tekintve hibátlan, már-már szürreális, groteszk elemekből is építkezik. Mi is ez az olcsó koncepció?

Mi lenne, ha külön tudnánk választani a munkahelyi életünket a magánéletünktől úgy, hogy a kettő nem tudna egymásról? Tehát bemegyünk dolgozni, és a következő emlékünk, hogy kilépünk az irodából és mehetünk haza. Miközben egyik énünk gyakorlatilag a munkahelyen ragad, mert neki csak az a rész jut az életünkből.

Ennek a megvalósításához kell egy irodaház és egy lakás, ahol főszereplőink élnek. A munkahely képi világának megvalósítása csillagos ötös, teljesen szürreális az egész, hosszú, kanyargós fehér szűk folyosók, nagy terek, épület az épületben. A gépek, bútorok és a munkahelyi dolgozók öltözködése a 80-as évek világát idézik, ellenben a kinti világ teljesen modern.

Csak az alapötletből össze lehetne tenni egy vaskos szakdolgozatot, pedig még egy szó se esett a forgatókönyvről, a rendezésről, a színészekről, vagy a zenéről.

Minden páratlanul minőségi, lassan kezdem úgy érezni, nem az HBO vagy a Netflix a tévézés csúcsa, hanem az Apple.

A történet csavaros. Minden rész végén már izgatottan vártam, hogy indítsam a következő részt, pedig hosszúak az epizódok - van több 50 perc feletti – és nagyon lassú a cselekmény. De ez a lassú ritmus, a nyomasztó szürreális atmoszféra olyannyira berántja a nézőt, mintha mi is különválasztottuk volna a tudatunk azon részét, ami a képernyő előtt ül és nem vettük észre, hogy eltelt kb. 9 óra az életünkből.

Azt még nem is említettem, hogy mennyire humoros a Különválás.

A hangnem néha meglepően könnyed, miközben a szereplőink szó szerint az irodai pokolban vannak és küzdenek a kijutásért, az egzisztenciájukért. Szinte minden műfajt érint a sorozat a játékideje alatt: vígjáték, horror, dráma, misztikum. Én egy másodpercig se unatkoztam.

A casting hibátlan, a színészek többsége dupla szerepet játszik és látszik, hogy imádták a forgatást. Adam Scottnak minden díjat odaadnék előre 2022-ben. Neki ismerjük meg mindkét énjét igazán, a többiekét csak érintjük, de az biztos, hogy Scott két kiváló alakítást tett le az asztalra. Rajta kívül, akit ki szeretnék emelni

a parádés Tramell Tillman, aki Mr. Milchick szerepében egyszerre volt imádnivalóan kedves és halálosan ijesztő.

Egy kedves, segítőkész középvezetőt alakít, akit az esküvőnkre is meghívnánk, aztán egyik pillanatról a másikra megfagy az ember vére tőle, annyira kegyetlen. De legszívesebben mindenkit kiemelnék, mert igazi All-Star a csapat: Patricia Arquette, John Turturro, Christopher Walken, Brott Lower vagy Zach Cherry.

Váratlan volt számomra mennyire jól sikerült a Különválás, de eddig az év sorozata és szerencsére nem csak én gondolom így. Nagyon pozitív a kritikai és a nézői fogadtatása a szériának, bár még nem jelentették be, de

én alig várom a második évadod.

Elképzelésem sincs mit tudnak még kihozni egy ennyire tökéletes első évad után, de bizakodó vagyok!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: