News here
hirdetés

TECH

Kipróbáltuk a Dyson új szuperporszívóját, a V11 Absolute-ot, nekünk nagyon bejött

A futurisztikus rúdporszívóval hihetetlenül könnyű volt a takarítás, és nemcsak a lakásban, a kocsiban is jó szolgálatot tett.

Link másolása

hirdetés

Az elmúlt években hagyományos porszívóval takarítottunk otthon, nemrég pedig beszereztünk egy robotporszívót. Az persze hamar kiderült, hogy önmagában a robotporszívó nem lesz elég, mert se a vastagabb szálú szőnyegekkel, se a sarkokkal, apróbb résekkel nem birkózik meg.

Ekkor érkezett meg a szerkesztőségbe a rúdporszívók csúcsa, a Dyson V11 Absolute, amit gyorsan haza is vittem egy tesztre kipróbálni. Otthon nagyot néztek, mert a dobozból elsőre nem igazán lehetett kitalálni, mit is rejt. A kibontás után is inkább egy legó-készletre hasonlított, mint a jó öreg hagyományos porszívónkra, sok-sok darabkából állt, de hamar kiderült, hogy ez a rengeteg kiegészítő miatt van így, és a fő elemeket gyerekjáték összerakni.

Amikor kész lett, igazán futurisztikus látványt nyújtott, mintha egyenesen a jövőből küldték volna hozzánk.

Ami viszont kisebb fejtörést okozott, hogy hová is kerüljön a dokkolóállomása. A V11-et ugyanis a hagyományos porszívókkal ellentétben nem kell takarítás közben bedugni újabb és újabb konnektorokba, nincs zavaró kábel, ami össze-vissza tekeredne a szobán. Ehelyett

egy elegáns dokkolóállomás tartozik hozzá, ami nemcsak tartószerkezet, hanem töltőként is funkcionál.

hirdetés

Csakhogy a dokkolós töltéshez magát a vezetéket be kell dugni a konnektorba, így szóba sem jöhetett a szekrény, ahol eddig a porszívónkat tartottuk. Kamránk meg nincs, de akinek van, annál sem feltétlenül van benne konnektor. Végül ideiglenesen a nappaliban kapott helyet az új szerzemény, de lássuk be, elég furcsán mutatott a könyvek előtt.

Miután feltöltöttük, kezdődhetett az első takarítás.

Kezdetben kicsit tartottam tőle, hogy a 3 kilós szerkezetet nem lesz könnyű ide-oda hurcolászni, ez a félelmem azonban teljesen alaptalan volt. A Dyson V11 súlyeloszlását úgy alakították ki, hogy egy pillanatig se tűnjön nehéznek, és csakugyan, egyáltalán nem volt fárasztó vele a munka. Mivel a kialakítása teljesen szimmetrikus, bal- és jobbkezeseknek egyformán kézre esik.

A működtetéséhez egy piros gombot kell folyamatosan nyomva tartani, ami leginkább egy pisztoly ravaszához hasonlít. Praktikus, mert amikor nem kell, egyszerű leállítani a szívást, így takarékoskodhatunk az aksival. Amint lenyomjuk, rögtön fel is éled a készülék. Egyáltalán nem úgy szól, mint egy hagyományos porszívó, a motort alapjáraton szinte alig hallani, inkább csak a vákuum sustorgását, meg utána egy kis utóbúgást, ahogy a rendszer a tartályba továbbítja az összegyűjtött porszemeket.

A szerkezetet úgy tervezték, hogy elnyelje a rezgéseket és tompítsa a zajt. És ez csakugyan működött, egyedül a vastagabb felületeken, például a rojtszőnyegeken lett a porszívó hangosabb.

A szomszéd szobában alvó két hetes babánk mindenesetre egyszer sem ébredt fel rá.

Ami elsőre szembeötlött, a rúd tetejére szerelt LCD kijelző volt, amitől az az érzésem támadt, hogy végre egy okoseszközt tartok a kezemben. És ez tényleg így van, ha ugyanis a három lehetséges beállítás közül a középső, automata állást választottam ki, a porszívó magától a padló típusához igazította a szívóerőt. A burkolt felületeken kisebb erővel működött, a szőnyegeken viszont rákapcsolt, anélkül, hogy nekem bármit is tennem kellett volna.

Ahogy a leírásában szerepel, a High Torque tisztítófejben található intelligens technológia ilyenkor másodpercenként 360-szor ellenőrzi a tisztítókefére ható ellenállást, és ennek alapján szabályozza a teljesítményt.

Aki persze ezt szívesebben állítgatná maga, megteheti, és használhatja az Eco vagy a Boost üzemmódot is. Az első értelemszerűen a takarékosabb, kisebb erejű üzemelést jelenti, míg a második az igazán brutálisat.

A Dyson V11-ben ehhez van is bőven erő. A legvastagabb szőnyegünkkel is játszi könnyedséggel birkózott meg, és a fürdőszobai szőnyegben megbújó hajszálakat is kivétel nélkül összeszedte. Ebben sokat segített, hogy a legnehezebb "terepen" a motor másodpercenként akár 60-szor is megforgatja a forgókefét.

Ami számomra még meglepetés volt, a rengeteg hasznos kiegészítő. A csomagban volt résszívó fej, matractisztító fej, porkefe, keménysörtés kefe, kombi szívóka és még ki tudja, mi - némelyikről csak találgattam, mire való.

A fő szerkezeti elem egy kattintással leválasztható a rúdról, így egy kéziporszívót kapunk, csak jóval hatékonyabb kivitelben. Erre a megfelelő fejet felkattintva a legszűkebb helyekhez, résekhez is könnyedén hozzáférünk. Ha pedig kell, akkor a kisebb fejek és a motor közé visszakattinthatjuk a rudat is, így valóban mindent elérünk.

Én a könyvespolcon még a portörlést is kipróbáltam az új porszívóval, és tökéletesen működött.

Ugyanígy kész öröm volt a kocsitakarítás.

Eddig vagy a dögnehéz porszívót cipeltem le minden alkalommal a harmadikról, vagy olyan mosóba vittem az autót, ahol belső tisztítást is vállaltak. Most viszont a Dyson-t a fél kezemben lóbálva sétáltam oda a kocsihoz, és az ülésektől a csomagtartóig 10 perc alatt mindennel végeztem.

Volt még egy nagy előnye a két hetes tesztnek. Sokkal kevesebbet tüsszögtem, mint máskor. A készülék teljesen zárt szűrőrendszere a hivatalos tájékoztató szerint megköti még az akár 0,3 mikron nagyságú mikroszkopikus porszemcsék 99,97%-át is. És én tényleg úgy éreztem, most tisztább lett a levegő.

A portartály egy mozdulattal kiüríthető. Mivel a kioldó gomb jóval feljebb van, mint a kukába beeresztett cső vége, nem koszol.

Sarkalatos kérdés a hasonló porszívóknál az aksik teljesítménye. Az LCD kijelzőn folyamatosan nyomon követhetjük, hány perc üzemidő maradt még. Automata módban az akkumulátor 60 percet bír, de nálam egy-egy takarítás 40-50 percnél nem tartott tovább, sosem kellett menet közben tölteni. Ráadásul a csomagban küldtek egy pót akkumulátort is, így semmiképp nem kellett volna 4 órát várni a feltöltésre.

Végül a porszívó ideális helyét is megtaláltam. A tartószerkezetet és a falra szerelhető dokkolót félretettem, a Dyson V11 pedig bekerült a szekrénybe, a régi porszívónk helyére. A levehető aksikat külön töltöttem, ahogy egy kamera aksiját szokás.

Összességében én nagyon megszerettem a Dyson V11-et. Sokkal könnyebb vele mozogni, sokoldalúbb és alaposabb, mint azok a porszívók, amiket korábban használtam. Viszont nem olcsó. 230 ezer Ft-nál indul, és a legfelszereltebb típus 300 ezer Ft-ba kerül. Akinek azonban van ennyi pénze rá és rajong az új dolgokért, annak jó szívvel ajánlom, egy csúcstechnológiás készüléket kap cserébe, aminek minden apró részletén látszik, hogy a tervezők alaposan végiggondolták, és ami tényleg élménnyé teszi a takarítást.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
TECH
A Rovatból
hirdetés
Véget ér a jó világ: a Messenger és a Viber is fogyasztani fogja a mobilnetet
Betiltják az EU-ban azt a szolgáltatói gyakorlatot, hogy egyes alkalmazások nem merítik az adatforgalmi keretet.

Link másolása

hirdetés

Kellemetlen változásokkal szembesülhetnek hamarosan azok a telefonhasználók, akiknek nincs korlátlan mobilinternete - írja a 24.hu annak kapcsán, hogy az európai távközlési felügyelet, a BEREC a napokban frissítette a hálózatsemlegességre vonatkozó irányelveit.

A döntés értelmében a

betiltják azt a szolgáltatói gyakorlatot, hogy egyes alkalmazások - például Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Viber, YouTube - nem használnak adatforgalmat.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövőben ezek a szolgáltatások is meríteni fogják a mobilnetkeretet, tehát ugyanannyi képernyőidővel gyorsabban fogy majd el a rendelkezésre álló adatamennyiség.

A cikkben ugyanakkor azt is hangsúlyozták, hogy amennyiben a változások életbe lépnek, arról a szolgáltatók értesíteni fogják az ügyfeleket.

A BEREC döntésére azután került sor, hogy az Európai Bíróság megállapította: egyes szolgáltatók különbséget tesznek az internetforgalom típusai között, ami sérti az európai internet-szabályozást.

hirdetés

Az arstechnica.com-nak Barbara van Schewick, a Stanford Egyetem jogi professzora azt mondta, a szabályozásra azért volt szükség, mert a szolgáltatók kihasználták, hogy a korábbi hálózatsemlegességi irányelvek nem tiltották kategorikusan az adatforgalom-mentesen használható appokat. Ezáltal pedig aránytalanul nagy hasznot hajtottak a techóriásoknak.

A szakértő szerint azonban a szolgáltatóknak vélhetően a jövőben is lehetősége lesz adatforgalommentes akciókat hirdetni, de nem kimondott alkalmazásokra szabva.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
TECH
Eltűntek a kommentek a hírportálok Facebook-posztjai alól
Még nem tudni, hogy mi lehet a hiba oka, és miért csak bizonyos oldalaknál lehet ezt tapasztalni.

Link másolása

hirdetés

Megint történt valami a Facebooknál.

Szerdán több hírportál is arról számolt be, hogy eltűntek a posztjaik alól a kommentek.

A hozzászólás lehetőségét nem az oldal gazdái állították át - ezt többen is megírták. Az is látszott, hogy magyar és külföldi oldalakat is érintett a korlátozás.

Az okokra a Facebook nem adott magyarázatot.

Az egyik lehetséges ok az lehet, hogy a posztok alatt a kis legördülő nyíl mellett "A legrelevánsabbak" felirat látható. Ha a Facebook úgy ítéli meg, hogy van ilyen, akkor párat megmutat, de előfordul, hogy nem mutat semmit. Ha átállítjuk például az "összesre", akkor viszont megmutatja a kommenteket. De ezt minden posztnál át kell kattintani.

Egy másik oldalnál azt látni, hogy a posztok nem látszanak, de egy felirat megjelenik:

hirdetés

"A legérdekesebbek” szerinti rendezés van kiválasztva, így előfordulhat, hogy néhány hozzászólás ki van szűrve - írja a Facebook a poszt alá, de a kommentek nem látszanak.

A jelenség nem minden oldalt érint, hogy miért épp azokat, amiknél ezt tapasztalni most, arra még nincs magyarázat.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
A Rovatból
hirdetés
Mémek alapján párosítja össze az embereket a legújabb társkereső applikáció
A randialkalmazás a külsőségek helyett a humort tartja fontosabbnak a társkeresés során.
Fotó: Pixabay/amrothman - szmo.hu
2022. július 15.


Link másolása

hirdetés

Egyre többen próbálkoznak az online társkereséssel, ahol általában néhány fotó és egy rövid bemutatkozás után kell eldöntenünk, hogy meg szeretnénk-e ismerkedni a másikkal. Most a klasszikus applikációk, mint a Tinder és a Bumble, ideje leáldozóban van, hiszen megérkezett a Schmooze, amely teljesen új élményt ígér felhasználóinak - írja a LADBible.

A klasszikus tárkereső alkalmazásoknál is a személyeket kell jobbra húzni, amennyiben tetszenek, illetve balra, ha nem. A Schmooze-nál nem az emberek fotóit, hanem mémeket kell húzogatni, attól függően, hogy mennyire nevettünk rajta.

Az újdonság ebben az appban tehát az, hogy nem a kinézet vagy külső megítélés alapján akarja összehozni a szingliket, hanem humorérzékük alapján.

Az alkalmazás megalkotója, a 27 éves Vidya Madhavan korábban nem tudta eldönteni, hogy továbbtanuljon-e a kaliforniai egyetemen. Így a lány 10 teljesen random embernek írt LinkedInen, hogy segítsenek döntését meghozni. Egyvalaki válaszolt, aki ma már a férje. Ekkor pattant ki fejéből az ötlet, hogy szükség van egy új társkeresőre, amely a belső tulajdonságokra koncentrál.

Vidya szerint a mémek sokkal többet elmondanak egy képnél, betekintést nyújtanak abba, hogy kik vagyunk és mit találunk viccesnek.

„Minden generációnak megvannak a maga közösségi és társkereső termékei. Ott volt a Facebook annak idején, amikor az eHarmony és a match.com volt a menő. Aztán jött az Instagram, amelynek a Tinder, a Bumble és a Hinge volt a felhasználó bázisa. Mi a TikTok generáció társkereső alkalmazása akarunk lenni”

- nyilatkozta a vezérigazgató.

hirdetés

A felmérések szerint a humor az intelligencia jele, ezért sokan értékes és fontos tulajdonságnak tartják a társkeresés során.

„Szeretném, ha mindenki kipróbálná, mert ez egy új koncepció. Remélem, hogy meg tudjuk lepni, le tudjuk nyűgözni és lázba tudjuk hozni az embereket. A mémek egyre izgalmasabbak lesznek”

- mondta izgatottan az új app kitalálója.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Megvan a megállapodás! – Egységes töltőket alkalmaznak az EU-ban
2024-től a vezetékes kábelen keresztül újratölthető elektronikai eszközöket gyártótól függetlenül USB Type-C porttal kell felszerelni.
MTI - szmo.hu
2022. június 07.


Link másolása

hirdetés

Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsának tárgyalói megállapodtak, hogy 2024-től a kis- és közepes méretű hordozható elektronikus eszközök legtöbbje csak az USB Type-C típusú töltővel lesz árusítható az Európai Unióban - közölte az uniós parlament kedden.

Az egyes elektronikus eszközökre egységes töltési megoldást megállapító ideiglenes megállapodás célja, hogy fenntarthatóbbá tegye a termékeket, csökkentse az elektronikai hulladék mennyiségét, és megkönnyítse a fogyasztók életét - írta közleményében az Európai Parlament.

Az új szabályok értelmében 2024-től a vezetékes kábelen keresztül újratölthető mobiltelefonokat, táblagépeket, e-olvasókat, tölthető fülhallgatókat, digitális fényképezőgépeket, kézi videójáték-konzolokat és a hordozható hangszórókat gyártótól függetlenül USB Type-C porttal kell felszerelni.

A laptopok tölthetőségét a hatálybalépést követő 40 hónapig kell a követelményekhez alakítani. A fogyasztóknak tehát egyetlen eszközre lesz szükségük a hordozható elektronikus eszköz legtöbbje töltéséhez, a töltők pedig alkalmazhatók lesznek új berendezések vásárlása esetén is - közölték.

A vásárlók eldönthetik majd, hogy az új elektronikus berendezéseket töltőeszközzel vagy anélkül kívánják-e megvásárolni. A töltési sebességet harmonizálni fogják a gyorstöltést támogató eszközök esetében is, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy készülékeiket ugyanolyan sebességgel töltsék fel bármely kompatibilis töltővel - írták.

Az uniós parlament végezetül közölte, a töltők újrafelhasználását lehetővé tevő új kötelezettségek elkerülhetővé teszik a szükségtelen töltővásárlást, ami uniós szinten évente akár 250 millió eurós megtakarítást jelent. A nem használt töltők évente mintegy 11 ezer tonna hulladékot tesznek ki az Európai Unióban - tették hozzá.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: