News here
hirdetés

TECH
A Rovatból
hirdetés

Az év Google Térkép trendjei: ezek a legtöbbet keresett látnivalók, csúcsidőszakok és legforgalmasabb tömegközlekedési vonalak

A Google Térkép néhány trend elemzésével most összeállítottak néhány tippet az ünnepi utazáshoz is.
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2021. december 15.


Link másolása

hirdetés

Mindjárt itt a téli szünidő, már csak pár nap az ünnepekig, és persze nyakunkon az ezzel járó nagybevásárlás is. A Google Térkép néhány trend elemzésével igyekszik segíteni felhasználóinak a stresszmentes szabadidő és nyaralás tervezését, valamint a nagy tömeg elkerülését.

A Google áttekintette, melyek voltak a 2021-ben a Google Térképen a legtöbbet keresett kulturális látnivalók Budapesten és az ország egész területén.

A Budapest Park, a Magyar Állami Operaház és a Vajdahunyad vára voltak azok a budapesti helyek, amelyekre a legtöbbet kerestek a Google Térképen, de népszerű volt a Terror Háza és a Magyar Nemzeti Múzeum is.

Budapesten kívül népszerűségnek örvendett a Festetics Kastély, a Bory-vár és a Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum, de sokan érdeklődtek a Diósgyőri vár és a Zsolnay Kulturális Negyed iránt is.

Magyarországon a Google Térkép értékeléssel rendelkező kulturális látnivalók sorrendben a következők: Flippermúzeum, Centrál Színház, MÜPA, Budapesti Operettszínház, Madách Színház.

Európa-szerte a párizsi Louvre Múzeum és a londoni British Museum volt a legnépszerűbb látnivaló a Google Térkép keresésekben 2021-ben.

hirdetés

Az ünnepek idején az olyan helyek, mint az üzletek és az éttermek gyakran válnak túlzsúfolttá és ez sokak számára kényelmetlen, felesleges stresszt okoz. Vannak, akik szívesebben kerülik a tömeget a boltokban és közlekedési eszközökön, az éjszakai élet kedvelőinél azonban épp az ellenkezője igaz - a bárokban épp a legforgalmasabb időpontokat keresik. Ha szeretné megtudni, hogy egy hely mennyire forgalmas a Google Térképen, keressen rá az adott helyre, és görgessen le a Népszerű időszakok részhez, ahol ez az információ a hét napja és az időintervallum szerint jelenik meg.

A Google a téli ünnepek előtt elindította a Area Busyness eszközt, amely megmutatja, hogy a város különböző részei mennyire forgalmasak. Így elkerülheti a szezonális torlódásokat az olyan helyek környékén, mint a jégpálya vagy a karácsonyi vásár.

A Google Maps 2021. őszi adatai szerint néhány üzlettípus népszerű időszakai

A legforgalmasabb tömegközlekedési vonalak Magyarországon a Google Maps 2021-es adatai szerint

A Google összeállított néhány tippet az ünnepi utazáshoz is:

● Hogyan tájékozódjon: Ha egy új helyen - környéken, városban stb. - sétál, használja a Google Maps Élő nézet funkcióját, hogy a kiterjesztett valóság és a közvetlenül a környező képekre helyezett nyilak segítségével tájékozódjon.

● Találkozzon könnyebben egy barátjával: Először is, ossza meg a Google Térképen a tartózkodási helyét: a Google Térkép fő képernyőjének jobb felső menüje, és ott a Helyszín megjelenítése lehetőség. Érintse meg barátja képét a térképen, majd térjen vissza az Élő nézetbe, hogy megnézze, milyen messze van tőle. Kövesse a nyilakat és az útbaigazítást a találkozóhoz.

● Tudja meg, mikor a legjobb az indulás ideje: A Google Térkép navigációs módjában lehetőség van az indulási vagy érkezési idő beállítására. Így elkerülheti (vagy legalábbis megpróbálhatja!) az ünnepi forgalmi dugókat az utakon, amelyeket gyakran nehéz előre jelezni.

● További megállók hozzáadása: Egy út, több célállomás. Az ünnepek sokszor megkövetelik, hogy a végső cél előtt közbe iktasson egy megállót – ezt könnyedén megteheti a navigációs módból. A Google Térkép kiszámítja a leggyorsabb útvonalat a célállomáshoz, figyelembe véve azokat a helyeket, ahol meg kell állnia.

● Nézze meg, milyen nehéz lesz a séta: a Google Térkép a gyaloglási útvonal megadásakor a szintkülönbséget is megadja. Nagyon hasznos, ha egy lankásabb városba megy nyaralni, különösen, ha csomagokat kell felvinni a hegyre. Ez a mindössze néhány száz méteres távolság ilyenkor megtévesztheti az embert.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
TECH
Négy funkciót is megszüntet a Facebook május végén
Hogy miért pont most és miért pont ezt a négy funkciót lövik le, az nem derült ki.

Link másolása

hirdetés

Az elmúlt napokban sokan kaphattak levelet a Facebooktól, amelyben a vállalat arról tájékoztatja a felhasználókat, hogy május 31 után már nem lesznek elérhetőek az Ismerősök a közelben, az Időjárási figyelmeztetések, a Helyadatelőzmények, illetve a Helyadatok háttérszolgáltatása nevű szolgáltatások - szúrta ki a Telex. A döntés a 2014-ben az androidos és iOS-es Facebook-alkalmazásban bevezetett, de adatvédelmi okokból eddig is sokat kritizált funkció megszüntetését jelenti.

A levélben többek között arról is beszámolnak, hogy „a helyadatelőzményekre és helyadatok háttérszolgáltatására” vonatkozó jelenlegi beállításainkat május 31-ig még módosíthatjuk. Június elsején ezeket a beállításokat a szolgáltató kikapcsolja és ezekhez a funkciókhoz ezután nem fog adatot gyűjteni. A felhasználók ezután még augusztus 1-ig hozzáférhetnek az adataikhoz, le is tölthetik őket, de

augusztus 1. után a meglévő helyadatelőzmények már nem lesznek elérhetőek.

A Facebook azonban továbbra is gyűjteni fogja a helyadatokat az Adatkezelési szabályzatban foglaltaknak megfelelően. Az a levélből nem derül ki, hogy miért pont most és miért pont ezeket a szolgáltatásokat lövik le május végén.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
TECH
Egyre nagyobb halakra vadásznak – a tinikből álló hackercsoport, amely a „rosszfej” cégeket támadja
Többek között a Starbucksot is célozták, hogy a cég ne szúrhasson ki a szakszervezetet szervező dolgozókkal.
Címkép: Gen-Z for Change - szmo.hu
2022. április 16.


Link másolása

hirdetés

Egy csapat tinédzser hozta létre a Gen-Z for Change (A Z-generáció a változásért) csoportot, amely „társadalomtudatos hackeléssel” foglalkozik – írja a Teen Vogue.

A magazin szerint a csoport egyik tagja, Sean Giggs 21 évesen döntött úgy, hogy megtanul kódolni. Online tanfolyamok segítségével több programozási nyelvet is megtanult. A pandémia érkeztével azonban egyre inkább másképp kezdett el tekinteni a világra. Ahogy generációja számos más tagja, ő is a Tiktokon kezdett el olyan dolgokról beszélni, mint a rasszizmus vagy a rendőri brutalitás kérdése Amerikában.

Egy ismerőse, Victoria Hammett vonta be az első projektbe, miután Texas szigorú abortusztilalmat vezetett be. Az egyik, intézkedést támogató civil szervezet egy „bejelentő” oldalt hozott létre, amelyen az állambeliek jelenthették, ha valakiről felmerült a gyanú, hogy mégis próbál hozzájutni a szolgáltatáshoz. Giggs és Hammett írtak egy algoritmust, ami rengeteg hamis bejelentéssel árasztotta el az oldalt. Ez a hack a Tiktokon is elhíresült.

"Sosem gondoltam, hogy híres leszek a TikTok-on, azt meg pláne nem, hogy a kódolással” – nyilatkozta a Teen Vogue-nak Giggs.

Idővel egyre többen lettek, és a csoportjuk egyre nagyobb halakra kezdett el „vadászni”. Olyan vállalatokat támadtak, amelyek szerintük aktívan aláássák a munkavállalók szakszervezeti szervezkedési törekvéseit, mint például a Starbucks és a Kroger szupermarket-hálózat.

hirdetés

Dolgozók szerint a Starbucksnál például többeket megbüntettek vagy kirúgtak azért, mert szakszervezetet szerettek volna alapítani a cégnél. Ezért amikor a vállalat új munkavállalókat keresett, a Gen-Z for Change csoport létrehozott egy weboldalt, amivel olyan sok állásajánlatot, összesen több mint 140 ezret küldtek be a cégnek, amit lehetetlen volt feldolgozni. A kampány célja az volt, hogy szolidaritásukat fejezzék ki azok mellett, akik szakszervezetet alapítanának, és hogy a cég ilyen esetben a jövőben támogassa a dolgozók követeléseit.

„Legalább támogathatjuk őket azzal, hogy levesszük azokat a pályázatokat, amelyek a helyettesítésükre irányulnak. És remélem, hogy ez felhívja a figyelmet ezekre a munkavállalókra és a munkásmozgalom egészére is.” - mondta a csoport egyik tagja.

Amikor márciusban 48 000 Kroger-alkalmazott sztrájkolt a jobb munkakörülményekért és magasabb bérekért, a Gen-Z for Change ismét közbelépett. Wiggs egy hasonló programot írt, mint amilyet a Starbucksnál használtak, és a Kroger-t is elárasztották a jelentkezések. A csoport szerint a kampány alatt elérték a cégnél, hogy ne rövid távra toborozzanak dolgozókat.

Mint a magazinnak elmondták, bár tudják, hogy ezek csak „kis butaságoknak” is tűnhetnek, de hisznek abban, hogy már ezekkel is megmutathatják, van értelme a kollektív cselekvésnek a társadalomban.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Mark Zuckerberg a metaverzum megszállottja lett a Facebook alkalmazottai szerint
A dolgozók azt mondják, az alapító már nem is akar másról beszélni, és elvárja, hogy minden részleg a metaverzumra összpontosítson, ami belső káoszt eredményezett a vállalatnál.

Link másolása

hirdetés

A metaverzum egyre kevésbé izgalmas a felhasználók szemében, mivel a legtöbb virtuális valóságban tartott eseményük igencsak bizarrnak mondható. Ennek ellenére a Facebook töretlenül próbálkozik velük. A Business Insider interjújában több alkalmazott megerősítette, hogy Mark Zuckerberg szinte a megszállottja lett a metaverzumnak.

„Ez az egyetlen dolog, amiről Mark beszélni akar”

- mondta egy névtelenül nyilatkozó, korábbi felsővezető a riportban.

A nyilatkozat szerint Zuckerberg kizárólag a metaverzum tartalomkészítésre koncentrál. Azonban állítja, hogy a projekt megvalósítása egy évtizedet vagy annál is többet vehet igénybe, amihez valószínűleg az Oculus Quest 2, más néven Meta Quest 2 fejlesztésére lesz szükség. A Facebook megvásárolta az Oculust, majd később megváltoztatta a nevét Metára.

Zuckerberg az alkalmazottak szerint nem adott ki átfogó stratégiát, de ennek ellenére elvárja, hogy minden részleg, vállalat szinten a metaverzumra összpontosítson. A riport alapján az eredmény belső káosz lett.

„Ez alapvetően a szervezetlenséget és a szorongást szítja. Úgy tűnik, az emberek nem igazán tudják, min kell dolgozniuk, mert még mindig nincs egységes stratégia”

- mondta egy jelenlegi alkalmazott.

hirdetés

Nem biztos, hogy Zuckerberg új fókusza kifizetődő lesz, ugyanis a tavalyi évben 10 milliárd dollárt veszítettek ezen a szegmensen. A Facebook az általa irigyelt technológiákat és alkalmazásokat megvásárolja, azonban a dizájn és az algoritmusok megváltoztatása csökkenti a népszerűségüket. A Meta terve, hogy segítsen a hirdetőknek a platformon bankot csinálni, ez a jó ötlet rossz kivitelezésével viszont mindenki számára tönkreteheti a potenciális szórakozást.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH
Bárhonnan, akár másik országból is lehet ezentúl távmunkában dolgozni az Airbnb-nél, ugyanazért a fizetésért
Negyedévenként személyes találkozókat is szerveznek, de bátorítják a munkavállalóikat, hogy dolgozzanak távmunkában a cégnél bárhonnan.

Link másolása

hirdetés

Az Airbnb munkatársai ezentúl bárhonnan dolgozhatnak távmunkában, akár jóval alacsonyabb keresetű országban is élhetnek, a fizetésük akkor sem változik – jelentette be a cég a Guardian szerint.

Mindezt Brian Chesky, az Airbnb vezérigazgatója e-mailben jelentette be a vállalat munkavállalóinak. „A világ egyre rugalmasabbá válik azzal kapcsolatban, hogy az emberek hol dolgozhatnak. Ezt látjuk a saját vállalkozásunkban is. Nem tudtunk volna ilyen gyorsan kilábalni a világjárványból, ha nem dolgoztak volna emberek milliói Airbnb-ből” – fogalmazott.

„A világ legjobb embereit akarjuk felvenni és megtartani (mint ti). Ha a tehetségek körét az irodáink körüli ingázási körzetre korlátoznánk, jelentős hátrányba kerülnénk. Ezek a 'legjobb emberek' mindenhol élnek, nem csak egy területre koncentrálódnak. És azzal, hogy sokféle közösségből toborzunk, sokszínűbb céggé válunk” – írta a cég dolgozóinak.

Hozzátette: a vállalat a távmunka lehetővé tétele és támogatása mellett negyedévenként személyes találkozókat is szervez majd.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: