Zuckerberg tűzoltásba kezdett, mert zuhanni kezdett a Facebook a tőzsdén a nagy hirdetői bojkottja miatt
7 százalékot zuhant a Facebook részvényeinek értéke, miután az Unilever pénteken bejelentette: nem hirdet többé a közösségi platform felületein, írja a The Guardian. A világ egyik legnagyobb hirdetőjének számító vegyipari vállalat gyűlöletbeszédre hivatkozva vonta vissza hirdetéseit.
Mark Zuckerberg vezérigazgató néhány órával később hiába jelentette be, hogy a Facebook a jövőben jóval szigorúbban kezeli a felületein megjelenő gyűlölettartalmakat, egyre több hirdető csatlakozik az Unilever bojkottjához.
A már több mint 100 tiltakozó között olyan óriáscégek is szerepelnek, mint a Coca-Cola, a Honda vagy a Hershey csokigyár. A Facebook 70 milliárd dolláros éves bevételének 98 százaléka a hirdetésekből folyik be.
A legnagyobbnak számító közösségi média gyűlöletbeszéddel és megosztó politikai tartalmakkal kapcsolatos gyakorlatát korábban az alkalmazottai is bírálták, de komoly lépésekre nem szánta el magát a Facebook. Most azonban jelentős lépéseket tesz a vállalat, bár egyelőre úgy tűnik, hogy ez is kevés lesz a nagy hirdetőknek.
A Facebookon az egyik legnagyobb hirdető a Unilever, és miután ők is csatlakoztak a bojkotthoz, a Facebook részvényei nagyot zuhantak a tőzsdén.
Ezután Zuckerberg is kénytelen volt lépni, és egy hosszú posztot írt:
Korábban még nem akarta megjelölni sem a posztokat, később azonban már kilátásba helyezte ezt, most viszont gyökeres fordulatként kijelentette: "azokat a bejegyzéseket, amik erőszakhoz vezethetnek, vagy embereket foszthatnak meg a szavazati joguktól, minden esetben eltávolítják, még akkor is, ha azt egy politikus vagy kormányzat teszi közzé".