KULT
A Rovatból

Újsághirdetéssel került a Take Thatbe, majdnem ő lett James Bond, és a felesége miatt szokott le a drogokról – Robbie Williams 50 éves

A Take That az egyik legelső és legsikeresebb fiúbanda volt, Robbie Williams azonban nem sokat tett hozzá a csapatszellemhez: ő egyedül akart sikeres lenni. Ez össze is jött, bár nagy árat kellett fizetnie érte. A szerelem azonban megváltoztatta, 50 évesen pedig lehet, újra a csúcsra kerül.


Robert Peter Williams 1974. február 13-án született az angliai Staffordshire-ben. Mozgalmas gyermekkora volt, ami jelentős szerepet játszott személyiségének és későbbi zenei sikereinek kialakulásában. A kis Robbie munkáscsaládban nőtt fel, a zene pedig már fiatalkorától kezdve óriási hatással volt rá. Édesanyja, Janet helyi színházi produkciókban vett részt, édesapja, Peter pedig úgynevezett kocsmai mulattató volt. Ők bátorították Robbie korai érdeklődését az előadóművészet iránt, és abszolút támogatták a törekvéseit.

Robbie a St. Margaret Ward Katolikus Iskolába járt, ahol az éneklés és az előadás iránti szenvedélyét ki tudta élni. A tanárai szerint tehetséges volt, és már fiatalon is karizmatikus személyiségéről volt ismert. Gyakran vett részt iskolai színdarabokban és zenei előadásokon.

Tinédzserként különböző tehetségkutatókra és versenyekre nevezett be, többek között a népszerű brit televíziós műsorba, a New Facesbe.

Gyermekkorában Williamsre olyan swingzenészek voltak nagy hatással, mint Frank Sinatra, Dean Martin és Sammy Davis Jr. Állítása szerint édesanyja lemezeit hallgatta először, többek között Nat King Cole-t, Sarah Vaughant, Ella Fitzgeraldot és Cole Portert. 10 éves korában a hiphop iránt érdeklődött, a ’90-es években pedig már olyan brit popegyüttesek voltak rá nagy hatással, mint az Oasis, a Blur és a Pulp. Énekesként többek között Tom Jones, Freddie Mercury, Elvis Presley és Bono voltak a példaképei, az egyik legfőbb ikonjával, Tom Jonesszal pedig többször is volt alkalma együtt dolgozni a karrierje során.

1990-ben aztán megváltozott a világ. Robbie ugyanis 16 évesen talált egy újsághirdetést, amelyben fiatal férfi énekeseket kerestek egy új fiúbandába, a Take Thatbe. Ő is jelentkezett, és ezzel megpecsételte a sorsát, ugyanis őt választották az egyik tagnak, a Take That pedig a brit zenetörténet egyik legsikeresebb formációjává vált.

Ezt kapd ki!

Gary Barlow, Mark Owen, Jason Orange és Howard Donald mellett Robbie is szerves részévé vált a Take Thatnek, és soha nem látott népszerűségre tettek szert. Debütáló albumuk, a Take That & Party (1992) megismertette őket a széles közönséggel, a későbbi albumok pedig, mint az Everything Changes (1993) és a Nobody Else (1995) megszilárdították státuszukat listavezető szupersztárokként.

Robbie személyisége pedig rögvest teret kapott a bandán belül is, mivel ő egy lázadóbb habitust hozott a Take That imázsába, ezzel a csapat kiemelkedő tagja lett, akiről talán a legtöbbet cikkeztek az újságok, magazinok.

Lehet, épp emiatt idővel feszültségek és kreatív nézeteltérések alakultak ki a csapaton belül. Robbie úgy érezte, hogy a többiek korlátozzák őt, illetve maga a csapatlét is, ő viszont nagyobb kreatív szabadságra vágyott. Ezek a konfliktusok pedig nem csitultak, olyannyira nem, hogy 1995-ben Robbie úgy döntött, otthagyja a Take Thatet.

Egyedül sikeresebb

Robbie távozása fordulópontot jelentett a karrierjében, mivel elindult a szólóúton, és bár sokan azt jósolták, a Take That nélkül nem lesz emlékezetes pályája, végül az egyik legsikeresebb brit előadó lett világszerte. 1996-ban adta ki debütáló szólóalbumát, a Life Thru a Lenst, amelyről több dal is sláger lett, köztük az Angels és a Let Me Entertain You.

Második albuma, az I've Been Expecting You (1998) tovább erősítette sikerét. Ez tartalmazta a Millennium című slágerlistavezető kislemezt, amelyről sokan azt gondolták, nem lehet túlszárnyalni. Tévedtek. Robbie karrierje ugyanis új csúcsokat ért el a Sing When You're Winning (2000) című albuma megjelenésével, amely olyan slágereket hozott, mint a Rock DJ és a Kids, Kylie Minogue közreműködésével. Az Escapology (2002) és az Intensive Care (2005) című albumai pedig már egy érettebb hangzást mutattak be, és továbbra is uralták a slágerlistákat olyan slágerekkel, mint a Feel (amelyről Robbie maga nyilatkozta egyszer, hogy ennél jobb dala biztosan nem lesz, ez a csúcs), a Come Undone és a Tripping.

A szólókarrierjét természetesen számos elismerés tarkította, többek között többszörös Brit Awards- és MTV Europe Music Awards-nyertes, illetve rekordszámú brit listavezető kislemezt jelentetett meg.

Be nem teljesült filmes vágyak

A Millennium című dalának zenei alapját a Csak kétszer élsz című 1967-es Sean Connery-féle James Bond-film John Barry által komponált zenéje adta, és erre a videóklippel is ráerősítettek, amelyben Robbie egy Bond-szerű karaktert formált meg. Az alakítása pedig annyira meggyőző volt (vagy a szmoking annyira jól állt neki), hogy komoly esélyesnek számított a 007-es titkos ügynök eljátszására, miután Pierce Brosnan 2002-ben letette a lantot a Halj meg máskor! után. Bizony, Robbie-t komolyan fontolgatták az alkotók Bond szerepére olyan színészek mellett, mint Dougray Scott, Clive Owen, Henry Cavill, Sam Worthington, Rupert Friend vagy éppen Roger Moore fia, Geoffrey Moore. Végül a semmiből tűnt fel Daniel Craig, és csaklizta el mindenki elől a Casino Royale (2006) főszerepét, valamint utána négy további filmet (2008: A Quantum csendje, 2012: Skyfall, 2015: Spectre: A Fantom visszatér, 2021: Nincs idő meghalni).

Williams így továbbra is csak a zenés videóiban tudta kiélni színészi ambícióit, de neki ez elég is volt. Illetve itt-ott bevállalt egy-egy szinkronszerepet (például a 2006-os A bűvös körhinta című brit animációs filmben). Igazából épp most készül Robbie élete nagy mozgóképes dobására, ugyanis egész estés mozifilm készül az életéről Better Man címmel, amelyben önmagát alakítja majd. A mű végigveszi a pályáját a Take Thatben, illetve kitér majd magánéleti ügyeire is. A rendező a Hugh Jackman-féle A legnagyobb showmanből kasszasikert faragó Michael Gracey lesz. A Better Man már le is forgott, jelenleg az utómunkálatok zajlanak, a premierdátuma azonban e sorok írásakor még nem ismert.

Nők, nők, nők

Robbie Williams természetesen mindig is a nők bálványa volt, mielőtt rátalált volna a nagy Ő-re Ayda Field személyében. A házassága előtt inkább a nagy feltűnést keltő kapcsolatairól volt híres. Az egyik legismertebb barátnője a Spice Girls tagja, Geri Halliwell volt, akivel az ezredforduló idején rövid, de nagy nyilvánosságot kapott románcot folytatott. Ráadásul, ha minden igaz, nem is ő volt az első „Spice-trófeája”, hiszen állítólag 1997-ben Melanie C-vel is találkozgatott. Az első ismertebb szerelme az All Saints nevű lánycsapat Nicole Appletonja volt, akivel 1997 és 1999 közöt jártak.

Mivel mindketten a karrierjük csúcsán voltak akkoriban, a zenei világ egyik legtöbbet emlegetett sztárpárjaként cikkeztek róluk, és talán ez okozta a szakításukat is: az ismertségük és a média állandó nyomása megviselte a kapcsolatukat, így végül a különválás mellett döntöttek.

Később, a Geri Halliwell-lel töltött időszakot követően Robbie-nak egy sor kapcsolata volt különböző ismert nőkkel: voltak köztük színésznők (Cameron Diaz, Valerie Cruz, Lindsay Lohan), modellek (Rachel Hunter, Kylie Bax, Lisa D’Amato) és énekesnők is (Appleton és Halliwell mellett pl. Samantha Mumba).

A mentőangyal

Robbie 2006-ban találkozott először egy partin a török-amerikai származású színésznővel, Ayda Fielddel (aki Ayda Sabahat Evecan néven született 1979-ben, és olyan sorozatokban tűnt fel, mint az Ármány és szenvedély, a Will és Grace, A színfalak mögött, Az élet csajos oldala vagy a Gazdagok és szépek), miután együtt dolgoztak egy ufós dokumentumfilmben, amit Robbie a Radio 4 számára készített. Az énekes a Robbie Reveal című memoárjában beszélt az első randevújukról, amikor is sikerült felültetnie Aydát. „Rákerestem a neten, nyilvánvalóan nagyon vonzó volt. De egy csomó tablettát is szedtem, amitől antiszociális lettem. Szóval voltak terveink, de én leléptem. Napokkal, hetekkel később hagytam neki egy üzenetet, amin nevetett. Megbeszéltük, hogy találkozunk. De nem mentem el otthonról, így nálam kellett találkoznunk, ami egy kicsit kiborította. Nem voltam jó passzban, épp akkor búcsúztam el a díleremtől, akivel akkoriban szexeltem is” – emlékezett vissza az énekes.

Majd mégis összejöttek, ám 2007-ben Robbie erősen küzdött a drogfüggőségével, amely miatt elvonóra kellett mennie, ám mielőtt bevonult, úgy döntött, hogy szakít Aydával. „Azt mondtam neki: nem lehetek kapcsolatban, meg kell gyógyulnom, így nem lehetek veled. Szakítanunk kell" – mondta. Azonban nem tudtak sokáig meglenni egymás nélkül, így újra megpróbálták együtt, 2009 karácsonyán pedig Robbie megkérte Ayda kezét. „Valahányszor Aydára gondoltam, és húztam egy kártyát a pakliból, mindig egy királynő volt az, ezért elvittem őt oda, ahol először megpillantottam, és négy királynőt adtam neki. Mindegyik kártyán egy-egy szó volt: Will... You…Marry…Me? (Hozzámjössz feleségül?)” – mesélte el a romantikus lánykérést Williams.

2010-ben kötötték össze az életüket Los Angelesben, majd a következő 10 évben négy gyermekük született, két lány és két fiú: 2012-ben Theodora „Teddy” Rose, 2014-ben Charlton „Charlie” Valentine, 2018-ban Colette „Coco” Josephine, 2020-ban pedig Beau Benedict Enthoven (Coco és Beau béranya segítségével jöttek a világra).

Ayda és Williams pedig ma is együtt vannak, és boldogok, idén ünneplik majd a 14. házassági évfordulójukat, és jelenleg mindketten nagyon izgatottak Robbie első nagy filmje, a Better Man miatt, amely minden bizonnyal bemutatja majd az énekes küzdelmeit saját démonaival, függőségével és lelki problémáival is. Valamint azt az utat, amelyen nagy küzdelmek árán végihaladva sikeresen maga mögött tudta hagyni mindezt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Meghalt Kalmár Tibor
A Rádió Bézs osztotta meg a szomorú hírt, megható sorokkal búcsúzva tőle. Kalmár több mint száznyolcvan tévéműsort rendezett.


93 éves korában elhunyt Kalmár Tibor, Jászai Mari-díjas rendező és érdemes művész. A hírt a Rádió Bézs közölte, ahol megható sorokkal emlékeztek rá.

A Facebookon azt írták: a szórakoztatás nagymestere csak 93 éves volt. Hozzátették, hogy cselekvési kedve, szelleme és humora nem volt korhoz köthető.

„Kalmár a Valahol Európában című filmben "csak" epizódszereplő volt. Ott azt kérdezte tőle a gyerekfőszereplő Kuksi, hogy "Még mindig verik őket?" Mire ő azt válaszolta, hogy "tudja a rosseb". Ezen aztán mindenki nevetett. Mi most nem nevetünk. Meghalt Kalmár Tibor, akiről mindenki azt hitte, hogy 120 évig él majd, aki több mint száznyolcvan egész estés tévéműsort rendezett, aki legnagyobbakkal dolgozott. Korai volt. Mulattattam és mulattam volt az egyik könyvének a címe. Reméljük Kalmár Tibor jól szórakozott. A közönsége egészen biztosan” – fogalmaztak a bejegyzésben.

A Szeretlek Magyarország 2018-ban készített interjút a népszerű szerző-rendezővel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Gyökössy Zsolt
A legendás tévérendező 96 éves volt. Többek között a Szeszélyes évszakok és az MTV-n sugárzott Gálvölgyi-show-k is az ő nevéhez fűződtek.


Augusztus 21-én, 96 éves korában elhunyt Gyökössy Zsolt színházi- és televíziórendező. A szomorú hírt az IdőJel Kiadó osztotta meg a Facebookon.

Nevéhez fűződik a legendás Szeszélyes évszakok, de rengeteg más színházi és televíziós produkcióban is maradandót alkotott. Nemrég még Sztárok-Sztorik című könyvét mutatta be, amelyben pályájának emlékeit gyűjtötte össze.

„Még fél éve sincs, hogy a Jókai Szalonban együtt ünnepelhettük kötetének bemutatóját – lám, a Fennvaló még megadta neki azt a nagyszerű ajándékot, hogy ebben a maga nemében páratlan emlékezés-gyűjteményben mintegy tisztelegve nemcsak előttünk, de Előtte is felvonulhattak különleges rendezői, televíziós pályájának jólismert művészei – Antal Imrétől Máthé Erzsiig, Dörner Györgytől Latinovits Zoltánig, Alfonzótól és Bodrogi Gyulától Kabos Lászlóig és tovább. Mindnyájuk munkatársa volt – a velük megélt élményeket, a közös munka sok közös történetét örökre emlékezetes módon osztotta meg közönségével e kiadónk által útjára bocsájtott, feledhetetlen könyvében” – írta a kiadó.

Gyökössy Zsolt 1929. június 8-án született Körösladányban. 1952-ben szerezte meg rendezői diplomáját, és közel tíz éven át több magyar nagyváros színházában dolgozott. Rendezett prózai és zenés darabokat, operetteket, operát és daljátékokat is.

Budapesten a Tarka Színpad, majd a Kamara Varieté művészeti vezetőjeként tevékenykedett több mint egy évtizeden át. Később a Magyar Televízióban folytatta munkáját, ahol a főszerkesztőség vezető rendezője lett.

A Szeszélyes évszakok mellett olyan műsorok fűződnek a nevéhez, mint a Fejezetek a cirkuszlexikonból, a Gálvölgyi-show, a szilveszteri műsorok, a Kató néni kabaréja, a Hogy volt! Hogy volt?, a Sportolók a porondon és az Antal-show.


Link másolása
KÖVESS MINKET: