„Túl gazdag ahhoz, hogy ilyen kibaszott olcsó legyen” – Kiakadtak Taylor Swiftre a rajongói
Hatalmas a felháborodás Taylor Swift új albuma körül, amely múlt héten jelent meg. A rajongók azzal vádolják korunk egyik legsikeresebb előadóját, hogy mesterséges intelligencia által kreált felvételeket használt az album egyik promóvideójában.
A népszerűsítő kampány része egy kincsvadászat stílusú játék, melynek keretében az énekesnő arra kérte rajongóit, hogy keressenek 12 narancssárga ajtót a világ 12 városában, és olvassák be a hozzájuk tartozó QR-kódokat. Ezek rövid videókat rejtettek el, az egyik ilyen klipben pedig mesterséges intelligenciára utaló jeleket fedeztek fel a netezők – számolt be róla a Futurism.
A videóban szecessziós hangulatú bárt láthatunk, amely a Life of a Showgirl albumcímre utal.
Egy másik QR-kód egy olyan videót takart, amely látszólag egy felhőkarcolóban működő edzőtermet mutat. A képkockákon a kézisúlyzók tárcsái és fogói nem illeszkednek pontosan egymáshoz.
De az összesen 12 felvételből álló klipsorozat több videójánál is felmerült a gyanú, hogy mesterséges intelligencia generálta a felvételeket.
Taylor Swift seems to be using AI videos for the lastest promotional material of "The Life of a Showgirl"
A rajongók felháborodtak azon, hogy Taylor Swift, aki hatalmas erőforrásokkal dolgozik, ilyen eszközökhöz nyúlt az albuma népszerűsítéséhez.
– írta egy felhasználó a Redditen.
Más kommentelő arra világított rá, hogy ez elég visszás húzás egy olyan hírességtől, aki többször kritikusan beszélt arról, hogy a művészek nincsen eléggé megfizetve. Azt sem támogatta, hogy a mesterséges intelligenciát a számaival képezzék ki. Amikor pedig a képmását deepfake-videókhoz használták fel, így reagált Instagram-oldalán: „Ez igazán felidézte bennem a mesterséges intelligenciával és a félretájékoztatás terjesztésének veszélyeivel kapcsolatos félelmeimet.”
A promóvideók másolatát időközben eltüntették a YouTube Shorts felületéről, de nem derült ki, miért.