KULT
A Rovatból

The Voice: jó énekléssel is ki lehet esni, a zsűriszékbe viszont autotune-nal is beülhetsz

A The Voice első adásában a zenei tehetségkutatók összes kliséje felvonult a tehetséges roma gyerektől a megható sorsú hősig, de a legszomorúbb talán mégis az, hogy több jó énekes nem kapott esélyt a coachoktól.

Link másolása

Elsőre furcsának tűnt, hogy az RTL a jól bejáratott X-Faktor helyett másik zenei tehetségkutató formátumot hoz be. Ráadásul a The Voice-t, aminek egy évada már lement itthon a konkurens TV2-n. Nem volt túl sikeres, igaz, a TV2 igazi hungarikumként még a Big Brotherrel is képes volt megbukni.

Az első adást megnézve el kell ismernem, jó döntést hozott a csatorna. Először is, magamon is észrevettem, hogy a X-Faktor kezdett kissé rutinszerűvé válni, az utóbbi időkben kicsit untam is már. Jön az ősz, kezdődik az iskola és jönnek az X válogatók, a végén pedig nyer ByeAlex. Izgalmat legfeljebb az jelentett, ki lesz adott évben a női mentor.

Ráadásul a holland eredetű The Voice sokkal szimpatikusabb formátum.

Legszembetűnőbb sajátossága más tehetségkutatókkal szemben, hogy a zsűritagok (itt coach a nevük) az első fordulóban háttal ülnek, a jelentkezőnek csupán a hangját hallják.

Ha úgy gondolják, szeretnék a versenyzőt a csapatukban, megnyomják a gombot. Csupán ekkor – vagy ha nem nyomnak gombot, akkor a produkció után – fordul meg a székük, hogy lássák is, ki áll a színpadon. (Látszik, hogy öregszem, az első gondolatom az volt, én biztos elszédülnék a sok forgástól.)

Ezzel kiiktatják a hasonló műsorok egyik nagy gyengeségét, miszerint rendszeresen továbbjuttatnak olyanokat, akik nem jó énekesek, viszont érdekes, eladható személyiségek.

A magam részéről sosem fogom megérteni, miért zárja ki a kettő egymást, miért nem lehet olyan eladható karaktereket keresni, akik énekelni is tudnak.

Itt nem kell végignézni a hiányos önismeretű pancsereket sem. Vélhetően már az előválogatásnál kiszűrik őket. Az első adásban tíz jelentkezőből kettőnél nem fordult meg egyik coach sem, pedig ők is elég jól énekeltek. (Szerény véleményem szerint jobban mint némelyik továbbjutó.)

Bevallom, amikor bejelentették, kikből áll a The Voice zsűrije, felvontam a szemöldökömet. Miklósa Erika személye nem szorul magyarázatra. Elismert operaénekes, aki szívesen kirándul más műfajokba, az ő imidzsébe egy Voice abszolút beleillik.

Trokán Nóra sikeres színésznő, aki ha nem is épített énekesi karriert, azért tud énekelni. Többek között a Nagy Duettben hallhattuk, Caramel oldalán.

A másik két zsűritag személye viszont jócskán vet fel kérdéseket. Előre bocsátom, Curtis és Manuel is olyan műfajokat képvisel, amelyek tőlem nagyon távol állnak, ezért még azt sem tudom megítélni, mennyire tehetségesek abban, amit csinálnak. Az tény, hogy tudnak a színpadon létezni, de részemről ennyi.

Ez önmagában még nem lenne probléma. ByeAlex zenei munkássága sem értelmezhető számomra, ettől függetlenül a hazai zenei tehetségkutatók legjobb mentorának tartom.

Curtisről azt azért tudni lehet, hogy elég gázos dolgai vannak. Majka sem véletlenül szakított vele, többször is. Nemcsak koncertekről késik el, de a Sztárban sztár egyik felvételén sem jelent meg annak idején, amiért ki is zárták a celebvetélkedőből.

Lehet, hogy azóta sikerült összeszednie magát, de mindenképp kockázatot jelent. Persze nem kizárt, hogy pont ezért esett rá a választás, egy két lábon járó időzített bomba megfűszerezi a show-t. Kérdés, mennyire korrekt rábízni olyan felelősséget, ami a zenei mentorkodással jár. Mondjuk önbizalomból nincs nála hiány, de hát a nagy arc önmagában édes kevés.

Aztán itt van Manuel, aki pár éve került a szakmába. Erősen kérdéses, hogy egy fiatal, kezdőnek számító énekes, ha még olyan tehetséges is, képes-e másokat (akár nála idősebbeket is) segíteni a felkészülésben, fejlődésben. Az efféle szerephez nem árt némi élettapasztalat.

Különösen nagy volt a kontraszt a coachok közös nyitó éneklésénél, ahol Manuel részénél erősen befigyelt az autotune.

Csak összehasonlítás végett, az előző Voice zsűrijében Malek Andrea, Somló Tamás, Mező Misi és Caramel ült.

Ott senkinek nem volt szüksége elektromos hangfeljavításra.

Bár azt reméltem, jobb döntéseket hoz a zsűri, ha csak a hangra figyel, tévedtem. Rögtön az első versenyzőt, a 14 éves Dani Jánost az égbe magasztalták, pedig szerintem kissé hamiskásan énekelt, és nem túl érdekesen. Amúgy én a coachokon is azt láttam, hogy a dal második felénél már nem tudtak mit kezdeni magukkal, mindenféle pótcselekvésbe kezdtek.

Ennek kapcsán megjegyezném, valaki elmagyarázhatná Curtisnek, hogy mit jelent az, ha valaki felrobbantja a színpadot. A „Szállj fel magasra” című dallal még soha senki nem robbantotta fel a színpadot, maga Révész Sándor sem.

A versenyzők között érdekes színfolt a kuvaiti-magyar rapper, aki jó figura, de változatlanul nem gondolom, hogy a rapnek énekversenyben a helye. Nyugodtan szervezhetnek rapversenyeket, biztos lenne közönsége.

Mindig vannak újra próbálkozók, őket ezúttal Kovács Harmat képviselte, Kovács Gyopár húga, akit pár éve az X-Faktorban láthattunk már. Akkor a mentorházig jutott. Sokat fejlődött a még most is csupán 17 éves lány, az első válogatóból ő a favoritom.

Kiemelem még Szabó Bencét, aki a Reptért énekelte más felfogásban. Szép hangú, érzékeny fiú, sok minden rejtőzhet még benne.

Nem sorolom fel egyenként az összes versenyzőt, akit érdekel, úgyis visszanézi őket. Azt azonban még meg kell említenem, hogy értetlenül állok Gálos Vica és Márkus Liza kiejtése előtt. Szó se róla: tök jó lenne egy olyan erős mezőny, ahová ez a két lány nem fér be, de ez egyelőre még nem az.

Főleg egy olyan műsorban, ahol a zsűriszékbe lehet kerülni autotune-nal.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET: