ÉLET-STÍLUS

Néhány ravasz trükk, amivel vásárlásra csábítanak a szupermarketekben

Te is jártál már úgy, hogy csak pár dolgot akartál venni, mégis árucikkekkel megrakodva tértél haza? Nem véletlen.

Link másolása

Veled is előfordult már, hogy egy rövid bevásárlólistával a zsebedben elindultál a boltba, majd árucikkekkel roskadásig megpakolva értél haza? Vettél még csokis kekszet és diákcsemegét is, de biztos, hogy mindkettőre szükséged volt?

A vegyesboltok, szupermarketek kialakításakor a legfontosabb szempont, hogy becsalogassanak téged az üzletbe. Amikor már bent vagy, biztos, hogy költesz valamennyit - gyakran többet, mint amit a belépéskor terveztél.

A Food Marketing Institute felmérése szerint

60%-al költünk többet egy vásárlás alkalmával, mint amennyit otthon elterveztünk.

Minthogy átlagosan 39 500 féle terméket lehet megtalálni a szupermarketek polcain, a nagyobb választék könnyebben elcsábítja a szűkmarkú fogyasztókat is.supermarket-737418_640

Képek: Pixabay

Paco Underhill, a Miért költünk? A vásárlás tudománya című könyvében elmondja, hogy először a pékárukat vesszük célba, mert színpadiasan vannak megvilágítva.

"Minden frissebbnek és finomabbnak tűnik, mint amikor otthon újra megvizsgáljuk. Elindul a nyáltermelés, biztos hogy költünk olyan dolgokra is, amelyekre semmi szükségünk."

Hasonló a helyzet a virágokkal, ezek szintén az előtérben kapnak helyet dekorációs és esztétikai szempontok alapján.

A legkedveltebb termékeket mindig az áruház közepén helyezik el. Ezt a National Geographic bumerángeffektusnak hívja, mivel a vásárlóknak ugyanazon az útvonalon kell visszatérniük a kiindulópontra, így többször is találkozik az ott elhelyezett árucikkekkel. Gyakorlatilag ránk erőltetik ezeket a portékákat, elkerülhetetlenül szembe jönnek velünk minden alkalommal. A gyermekeknek szánt édességek és kis játékok pedig nem véletlenül vannak szemmagasságban, elérhető közelségben, hogy anyu és apu könnyen meggyőzhető legyen arról, hogy ezeket muszáj megvennie. Minél többször elhaladunk egy-egy termék mellett, annál biztosabb, hogy végül bekerül a kosarunkba.

Biztosak lehetünk benne, hogy minden felsorolt vevőcsalogató módszer működik és hatásos. Tényleg képesek vagyunk 60%-al többet vásárolni, ezt egyszerű teszttel ellenőrizheted. Ha találkozol ismerőssel a boltban, kérdezd meg, hogy mit írt fel a listájára. Amennyiben nincs listája, érdeklődj, hogy mit akart venni, és a kassza felé menet nézz bele a kosarába. Szinte biztos, hogy jóval több termék lesz benne, mint amennyit előzőleg tervezett.

supermarket-2158692_640food-2179178_1280

A Bangor Egyetem kutatása kimutatta, hogy míg egy átlagos heti bevásárlás 40 percig tart, 23 perccel a beszerző körút kezdete után már képesek vagyunk úgynevezett érzelmi költekezésre. Az agyunk szó szerint megunja a vásárlást, és átadja az irányítást az ösztöneinknek. Ez a jelenség bizony az előzetesen kalkulált kiadásokat is alaposan felülírhatja.

Egy kutató a BBC-nek azt is elmesélte, hogy agyunk logikus működésében akkor keletkezik a zavar, amikor nem tudja a vásárlással járó rengeteg információt kielégítően feldolgozni. Ezt kiküszöbölendő vigyünk magunkkal mindig bevásárlólistát, és ragaszkodjunk hozzá, ahogy a gyorsasághoz és a minőséghez is.

Forrás: Curiosity

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Nagyon a zsebedbe kell nyúlnod, ha a budapesti agglomerációban akarsz ingatlant – mutatjuk, hol a legdrágábbak
Majdnem 20 százalékkal nőtt a négyzetméterár, nincs nagy meglepetés a települések listáján.
MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2024. április 26.


Link másolása


A Duna House csütörtökön közölte adatait az MTI-vel, amikből kiderül, hogy 2023-hoz képest nőtt az adásvételek száma, az otthonteremtés költsége pedig 10 millió forinttal nőtt a Budapest környéki területek ingatlanpiacán.

Tavaly a gazdasági nehézségek és magas hitelkamatok miatt országosan csökkent az ingatlanvásárlási kedv, ami az agglomerációban is éreztette hatását, 2022-hez képest 18 százalékkal esett vissza a forgalom.

Az ingatlanközvetítő adatai alapján idén is a nyugati szektorba vágyók (Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Páty, Törökbálint, Zsámbék) fizetik meg a legmagasabb átlagos négyzetméterárat, ami jelenleg 19 százalékkal több, mint tavaly, 824 ezer forint.

12 százalékos emelkedést tapasztaltak a délkeleti szektorban is (Alsónémedi, Gyál, Gyömrő, Maglód, Ócsa, Üllő, Vecsés), ott jelenleg átlagosan 569 ezer fointba kerül egy négyzetméter.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk