KULT
A Rovatból

Moldován András nem érti a pisitölcsért, de a papírpártedli sem jött be a cápáknak

Több befektetővel érkezik a Cápák között 7. évada, de ettől nem lett merőben más a műsor. Az első adásban kínáltak dobozos gintonikot, intim szőrtelenítést és füstölőfát a befektetőknek. Az újonc Sárospataki Albert pedig már az első adásban beszállt egy bizniszbe.

Link másolása

Alig ért véget a Cápák között előző etapja, máris itt a 7. évad. A formátum lényege, hogy vállalkozók járulnak olyan gazdag befektetők elé, akik a saját tőkéjüket kockáztatva úgy dönthetnek, betársulnak az ígéretesnek tartott cégekbe. A formátum 2001-ben Japánból indult A pénz tigrisei címen (japánul マネーの虎), Dragons Den (Sárkánybarlang) néven a brit televízióban vált széleskörben ismertté, az amerikaiaknál pedig Shark Tank (Cápaakvárium) lett belőle. Hozzánk is innen érkezett, erre utal a magyar cím is.

A műsorvezető ezúttal is Lilu, viszont más tekintetben kicsit csavartak a dolgok menetén. Korábban öt fix cápa várta a jelentkezőket, idén azonban heten lesznek összesen, akik adásonként váltják egymást. Balogh Levente, Balog Péter és Moldován András mellett visszatér a hatodik évadban bemutatkozott Orbók Ilona és Dr. Varga Eszter. Mellettük újra láthatjuk a korábbi cápák közül Lakatos Istvánt, és új befektetőt is köszönthetünk Sárospataki Albert, a Billingo alapítója személyében.

Nagyra értékelem ebben a műsorban, hogy nincs sok fölösleges lötyögés, mint más tehetségkutató realitykben – mert hogy tulajdonképpen ez is az –, hanem rögtön a közepébe vágunk, és jön az első delikvens. Molnár Boglárka egy női intimhigiénés termékkel érkezett a műsorba.

A frappáns, bár zavarba ejtő nevű Helpee konkrétan egy pisitölcsér.

Az ötlet onnan jött, hogy Bogi gyakran szedett össze húgyúti fertőzéseket nyilvános mosdókban, a férje viszont a papíriparban dolgozik, így sikerült kifejleszteniük egy olyan tölcsért, ami használat közben „kitart”, utána viszont a csészébe dobva, víz hatására „összeesik”. Bogi 20 millió forintot szeretett volna kapni 10%-os cégrészesedésért cserébe.

Moldován András kb. 6 perc után értette meg, hogy ezt a terméket állva kell használni, ráadásul nőknek, de még így sem igazán fogta fel az értelmét.

Érthető okokból leginkább Dr. Varga Eszter tudott kötődni a témához, mégis kiszállt, miután Bogi kicsit belebonyolódott a számokba, és a cápák úgy érezték, az általa vizionált várható haszon nem reális.

Péter azért szállt ki, mert maga a terület áll tőle távol. Levente 10%-ért 10 milliót ajánlott, amihez Albert is felajánlott 10 milliót, de 15%-ért. Természetesen így már Levente is módosított 15%-ra. Bogi viszont a 30%-ot sokallta, így végül nem fogadta el az ajánlatokat.

Czomba Bianka és Beliczay Zsolt öt éve házasok, és egy pálinkafőzde tulajdonosai. A Covid alatt tudták megvásárolni a céget, aminek addig dolgozói voltak, és ekkor jött Carly’s dobozos gintonik ötlete is. Utánanéztek és rájöttek, hogy míg külföldön ez népszerű termék, itthon nincs ilyen a piacon. Ezért saját gint fejlesztettek, és ebből készítik a Carly’s Gin & Tonicot. Most bővíteni szeretnék a kínálatot újabb bekevert koktéllal, illetve a gin tonic termékcsaládot alkoholmentes és cukormentes változattal egészítenék ki. 20 millió forintot és mentorálást kértek 10%-ért cserébe.

Balogh Péterről tudjuk, hogy alkoholba nem fektet, így ő kiszállt. Eszternek ismét a számok nem tetszettek, ő is visszakozott.

Moldován Andrásnak ez az új tudás napja volt. A pisitölcsér megismerése után azt is megtudta, miben különbözik a gin a pálinkától.

Albert viszont megadta a 20 milliót 10 százalékért. A házaspár erősen szuggerálta Balogh Leventét, mivel szükségük lenne olyan befektetőre, aki a retail értékesítésben is tud tanácsokkal segíteni, és ki lenne ebben profibb, mint az ásványvízkirály.

Levente viszont úgy érezte, ezzel őrá szállna a munka nagy része úgy, hogy még ő fizet érte, ezért kiszállt.

András is meggondolta magát. Így hát Bianka és Zsolt végül elfogadta Albert ajánlatát.

Szakály Andrea saját magát furcsának nevezte, és a műsort látva nem mozgatnék meg nagy energiákat, hogy meggyőzzem az ellenkezőjéről. Egy játékhoz szeretett volna 5 millió forintot kapni. A játék célja beszélgetés indítása világunkban, amelyben egyre kevesebb tere marad az együtt töltött minőségi időnek.

Ez eddig jól is hangzik, de gyakorlatilag egy papír partedliről van szó, és egy kis papírfüzetről, amiben kérdések találhatóak. Mindezt sok ezer forintért szeretné árulni Andrea (a csoportos változatot konkrétan 17 ezer forintért árulja), amit finoman szólva kétkedéssel fogadtak a cápák. Péter volt a legbátrabb, ő kerekperec kimondta, hogy ez egy marhaság.

Kunstár Sándorné és Kunstár Sándorné Mónika mezőgazdasággal foglalkoznak, de melléktevékenységként elkezdtek füstölőfával foglalkozni. A füstölőfa lényege, hogy ha grillezéskor a faszénre dobjuk, finom ízt ad az ételnek.

5 millió forintért kínáltak 10%-ot, de nem igazán győzték meg a cápákat. Nagyon az elején járnak még a biznisznek, eddig egyetlen nagyobb megrendelésük volt. Az igazsághoz tartozik, hogy szerintem a befektetők nem is igazán értették meg, miért jó vagy érdekes ez a termék.

Moldován András odáig ment, hogy neki kéne 50 milliót kapni, és a cég 90%-át azért cserébe, hogy piacot teremtsen a füstölőfának.

Így hát Kunstárék üres kézzel távoztak.

Végére maradt az első adás legsikeresebb ajánlata. Intim női termékkel kezdtünk, és egy intim kozmetikai szolgáltatással fejeztük be. Nagy Kriszti kifejlesztett egy kímélő gyantázási módszert és intim bőrápolási rendszert, ami az érzékenyebb bőrű nők és férfiak számára is elérhetővé teszi az intim szőrtelenítést.

Ez a Naturiti, amiből mára 10 üzletből álló franchise hálózat nőtte ki magát. Kriszti ezt a hálózatot szeretné fejleszteni itthon és külföldön. 100 millió forintért 10%-ot, illetve a majdani európai hálózatból 30%-ot ajánlott fel.

A cápáknak nagyon tetszett mindaz, amit hallottak. A banki háttérből érkező Eszternek megint problémája volt a számokkal, és kiszállt, ahogy Petya és Levente sem értett egyet a cégértékkel.

Albert és András viszont harcolni kezdett Kriszti üzletéért. Kriszti hosszas tusakodás után Moldován András mellett döntött. Volt ugyan némi bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy Albert vagy András a jóképűbb, ami az üzletben nyilván nagyon fontos, de ezen hamar túllendültünk. A sertésmágnás 25 milliót kínált 20%-ért, és egy 75 milliós alapot, amiből Kriszti annyit hív le, amennyit szükségesnek gondol, és még rámutatott:

„Albert ajánlata több pénz. Ez meg több Moldován András. Ez a különbség.”

Kriszti végül nem tudott ellenállni András badasses sármjának, és hiába kínált Albert több pénzt (50 millió befektetés és 100 milliós keret), hoppon maradt dörzsölt kollégájával szemben.

Eddig ennyi, a jövő héten Albert és Eszter helyén Orbók Ilona és Lakatos István ül majd. A Cápák között még mindig érdekes és szórakoztató, viszont túl sok újdonságot nem hozott. De hát végső soron már 7. évada megy, ezek szerint talán nem is kell több, vagy más. Amit fontosnak érzek még kiemelni, hogy íme, így is lehet műsort készíteni a gazdagokról. Mert ne legyenek kétségeink, hogy vagyona alapján a cápák mindegyike simán beférne akár a Kőgazdag fiatalokba vagy A város királynőibe (utóbbi műsorból Apró Anna maga is volt cápa korábban), és ez ki is derül, amikor röpködnek az 50 millás ajánlatok,

de mégsem érzi azt az ember, hogy minden gazdag ostoba fajankó, aki érdemtelenül él luxusban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: