KULT
A Rovatból

Klinikai halál állapotába került a forgatáson, a rajongók hozták vissza a pályára – A Brendan Fraser-sztori

Nem elég egy jó prosztetik túlsúlyos maszk ahhoz az alakításhoz, amit a színész nyújt A bálnában. Drámai egészségügyi és magánéleti mélypontok után jutott el idáig.

Link másolása

Az idei Oscar-gála egyik, ha nem "a" legnagyobb esélyese óriási hullámhegyeken-völgyeken van túl mind magánéletileg, mind a karrierjében. Aki látta mostanában a díjátadókon sírástól elcsukló hangjával küszködő színészt, annak leeshetett, hogy valami nagyon megváltozott önbizalommal telt, vagány kisugárzású Múmia-sztárbeli énjéhez képest.

Nulláról állt fel, most gyűjti be épp a díjakat, útja az Oscarig vezethet idén. Összegyűjtöttünk pár izgalmas infót Fraserről, aki nagy visszatérésével, A bálnával a másság, az egyediség elfogadása és a felvállalt sérülékenység kockázatának ereje mellett tette le a voksát.

Az őserdő hőse volt, nincs

Az 1997-es Az őserdő hőse és az 1999-es A múmia tették fel a hollywoodi A-listás térképre Frasert. Kábé ő volt az akkori Jason Momoa: az ultimate jópasi, aki tesztoszteront áraszt magából és minden gondot megold a fizikai világban. Azt viszont sokan nem tudják, hogy a színész olyan elkötelezett volt ezek iránt a munkák iránt, hogy ragaszkodott a saját kaszkadőr-jeleneteinek önálló eljátszásához, és már innen elindultak egészségügyi gondjai.

Frasernek térdprotézist kellett beültetni, hangszalag műtétje is volt

- itt nem tudunk nem a Tarzanra és az üvöltözésre gondolni, bár kiáltozni más akciófilmekben is kellett - , sőt, egy súlyos gerincoperáción is át kellett esnie.

Kötélen lógott

És akkor még nem is beszéltünk róla, mi történt vele az első nagy akciófilmes forgatásakor. Valamennyi közül ugyanis épp az első Múmia viselte meg súlyosan az egészségét. Frasert egy jelenetben Rachel Weisz karaktere menti meg a kötél általi fulladástól, csakhogy a forgatáson valami gajra ment és a színész valóban ott lógott élet-halál között, nyakában a kötéllel (ezt trükkel szokás megoldani).

Fraser 18 másodpercig volt a klinikai halál állapotában, mivel a nyakára tekert kötelet véletlenül túl szorosra kötötték.

Ő maga csak annyira emlékszik, hogy elhangzott az "action"-felkiáltás, majd arra ébredt, hogy a földön fekszik, és nem tudta, mi történt vele. 

Bántalmazás, depresszió

A színész mára elvált, háromgyerekes családapa. Lelkileg akkor indult el a lejtőn, amikor

a kétezres években - ezzel csak 2018-ban mert a nyilvánosság elé állni - szexuálisan bántalmazta egy nagy hatalmú filmipari személyiség.

Akkor még csak a feleségének és az ügynökének mesélte el, mi történt, de nem mert a nyilvánosság elé állni, mert attól tartott, ez töri majd kerékbe a karrierjét. Pedig épp a hallgatása és a félelme törte, az incidens után ugyanis Fraser azt hitte, feketelistásként kezeli Hollywood. Mélydepresszióba süllyedt, s mivel ehhez kapcsolódtak a fizikai problémái, valamint a házassága is összeomlott, egyre kevésbé volt képes dolgozni. Volt olyan szerepajánlat, amit megromlott lelki és fizikai állapota miatt utasított vissza. Fraser csak azután merte a GQ magazinnak bevallani, hogy milyen trauma érte, miután elindult a metoo-mozgalom. 

A legmagasabbról a legmélyebbre

Brendan Fraser 31 éves volt, amikor A múmia a mozivásznakra került, és máris 4 millió dollárt keresett a filmmel, ami 416 millió dolláros összbevétellel büszkélkedhetett világszerte. A folytatásnál jogot formálhatott tehát arra, hogy még magasabb gázsit kérjen. A 2001-es A múmia visszatér 12 milliót hozott a Fraser-konyhára, és még nagyobb siker volt.  Ehhez képest az összeomlása után inkább kisebb és jelentéktelenebb szerepeket vállalt, s bár előtte majdnem ő lett Superman, évekig Hollywood egyik legnagyobb rejtélye maradt, mi lett Tarzannal, azaz Fraserrel, az ígéretes, jó humorú, csodás orgánumú és erős kisugárzású tehetséggel. 

Súlyos baleset a hurrikán alatt

A 2012-es Sandy hurrikánt Brendan Fraser is megérezte: connecticuti otthonának egy része is komolyan megrongálódott. 

Amikor a színész egy, a ház tetejére dőlt hatalmas fát próbált meg eltávolítani, a háta nem bírta a terhelést és kórházba került, a rehabilitációja pedig hónapokig tartott.

2013-ban bíróság elé is kellett állnia, mivel a kórházi költségei miatt állítása szerint nem tudta fizetni akkor már ex-nejének a gyerektartást, ám a másik oldal szerint nem a valós jövedelmét jelölte meg annak érdekében, hogy ne kelljen fizetnie. 

Az aggódó rajongók közbelépnek

Fraser 2016-ban egy interjúban A viszony című sorozatban játszott szerepéről beszélt, a rajongóit megdöbbentette, mennyire összetörtnek tűnt, és a fizikai állapota is feltűnően rossznak látszott. Ekkoriban gyászolta ugyanis az édesanyját, aki nem sokkal azelőtt hunyt el rákban. A rajongók egy change.org-petíciót indíottak el, s arra kérték a rendezőket és producereket, hogy foglalkoztassák a színészt.

A "Bring Brendan Fraser Back Into Film/Television" nevű petíció el is érte a célját: azóta több televíziós show-ban láthattuk a színészt. Igazi visszatérését mégis A bálna című dráma főszerepe hozta el, melyért Oscar-díjra jelölték.

A színész nem tagadja, hogy magánéleti küzdelmeiből is merített a halálos beteg, túlsúlyos karakter megformálásakor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Premier: „Síneken guruló no-go zóna” – A négyes-hatos villamosról írt dalt a Bankrupt
Az utóbbi pár évben egymás után hozták ki a társadalomkritikus slágereket, most szerettek volna kicsit elszakadni a politikai témáktól, de csak félig sikerült.

Link másolása

A négyes-hatos villamos lenyűgöző élővilágát már-már Sir David Attenborough-t idéző aprólékossággal mutatja be a Bankrupt új slágere. Az Interrupters-féle lendületes, modern ska-punk vonalat képviselő szám refrénje garantáltan meg fog ragadni mindenkiben, aki kénytelen rendszeresen igénybe venni a körúti fegyencjárat szolgáltatásait.

A számhoz készült montázsvideó ezúttal a tömegközlekedési akciójelenetek tematikájára épül, és hogy minden igényt kielégítsenek, ehhez a számhoz is készült angol változat.

„Az elmúlt másfél évben sorozatban kihozott virális társadalomkritikus slágerek (Keresett a Feri, Viktorland, A hülyeség ára, Illiberal Holiday, Hol van a pénz?) után szerettünk volna kicsit elszakadni a politikai témáktól. De amikor realizáltuk, hogy pont az önkormányzati kampány közepére esik majd a megjelenés, muszáj volt ebbe is beletenni pár sort arról, hogy ígérhet bárki bármit, a négyes-hatos ilyen marad. És ha már így alakult, belekerült Budapest legádázabb ellensége is” – meséli a csapat frontembere, Sarkadi Balázs.

Négyes-Hatos:

Four-Six:

A zenekart legközelebb május 11-én Veszprémben, a Teremben, utána pedig június 1-én Budapesten, az Instantban lehet élőben megnézni.

A zseniális borító Vass Richárd munkája, a kiváló hangzásról pedig ezúttal is Botlik Mátyás (Grenma Stúdió) gondoskodott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: