KULT
A Rovatból

Diana valósága: tények és ferdítések A korona című sorozatban

A hercegnő és Károly kapcsolata tényleg rémálom volt. Diana a nászúton napi négyszer hánytatta magát bulimia betegsége miatt.


Egyre-másra kerülnek elő a Diana hercegnővel kapcsolatos információk, eddig rejtett videók. A korona című, az angol királyi család történetéről szóló sorozat, ahogy közelít szezononként a jelenhez, annál ellentmondásosabb reakciókat vált ki, még a royal family részéről is. Utánanéztünk, hogy ez a bizonyos, a Netflixen elérhető negyedik évad mit tett hozzá Diana történetéhez, és miben volt valósághű.

A Balmoral teszt

Állítólag ez a próbatétel a mai napig létezik, s még Victoria királynő találta ki: ha bárki érkezne a királyi családba, azt gyakorlatilag letesztelik, alkalmas-e a rövid vagy hosszú távú részvételre. Diana nagyon jó benyomást gyakorolt a teszt során a famíliára, bár nem ekkor találkozott először a családtagokkal, ellentétben Margaret Thatcherrel, akit a sorozatban eléggé meghökkent a szokás.

Diana görkorizik a Buckhingam palotában

Igaz. A negyedik évadban megmutatkozik a hercegnő rajongása a művészetek iránt, így a zene és a tánc iránt is. Az egyik bájos jelenetben walkmannel a fülén, zenére görkorcsolyázik a palotában - ne feledjük, nagyon fiatal volt, még félig kislány, amikor eljegyezték -, ami tényleg megtörtént, akárcsak az Utown Girl-re való táncelőadása a Royal Opera House-ban is valódi esemény volt, bármennyire filmszerűnek tűnt is.

Diana és Károly herceg első találkozása

Ez nem úgy történt, ahogy a sorozat ábrázolja, itt kimondottan arra mentek rá az alkotók, hogy a hercegnő egy mitikus figura, aki gyakorlatilag zöld fajelmezben bújkál Charles előtt egy üres palotateremben, s ez a titokzatosság fogja meg a herceget. Az viszont igaz, hogy tényleg 16 éves volt, amikor először találkoztak, csak épp a Spencer család otthona előtti parkban.

Margit hercegnő megpróbálja megfúrni az esküvőt

Ez nem így történt. A sorozatban Margaret régi sérelmei kerülnek elő, amint ismerős, vonakodó kifejezést fedez fel Károly arcán az esküvő próbáján  - anno a  királynő nem engedte, hogy szerelméhez hozzámenjen -, így megpróbálja a királynőn keresztül megakadályozni Károly és Diana házasságát. Ki tudja, Margaret szájából milyen dolgok hangzottak el ekkor, de az tény, hogy az esküvő lezajlott, a többi pedig történelem.

Kamilla elhívja Dianát vacsorára

Ez, akármilyen abszurd is, valóban így történt. A két rivális leült egymással szemben és elfogyasztottak egy vacsorát, ahogy azt a sorozatban is látjuk. Diana a vele készült dokumentumfilmben  - szintén a Netflixen látható, írtunk is róla - elmondja, hogy levélben kapott meghívást Kamillától, Károly régi szeretőjétől, hogy találkozzanak, és hogy Kamilla látni szerette volna a gyűrűt. (De miért?!)

Míg a sorozat azt állítja, Diana már tudott a kapcsolatról, életrajzírója szerint ekkor esett csak le neki, hogy élete legnagyobb ellensége ül vele egy asztalnál, aki arról kérdezgeti, fog-e vadászni (csak hogy előre tervezhesse, mikor találkozgathat majd Károllyal). "Nagyon ravasz, nagyon ravasz ám" - mondta Diana a róla szóló dokumentumfilmben.

Diana eljegyzési gyűrűje

Ezt a jelenetet hitelesen ábrázolta a sorozat: a leendő hercegnét tényleg "megkínálták" egy tálca gyűrűvel, hogy válassza ki a neki legjobban tetszőt. A híres ékszer ott látható az ujján a valós eljegyzési interjún, és még szégyenlősen beszél is róla, hogy előző szombaton kapta.

Diana egyedül utazott el New Yorkba

Bizony, ez valóban így volt, a humanitárius tetteket előtérbe helyező hercegnő 1989-ben valóban felült a Concord-gépre és Harlembe utazott egy kórházba, mint ahogy azt a média fel is kapta akkor. És tényleg ölelgette a betegeket, és tényleg borzasztóan elérzékenyült. AIDS-es pácienseket, haldokló babákat látogatott meg.

Diana és Károly problémás kapcsolata

Természetesen igaz. Nem titok, hogy közük sem volt ahhoz a tündérmeséhez, amit a királyi család el akart hitetni róluk a nyilvánossággal. A Diana - Saját szavaimmal c. dokumentumfilmben a hercegné elárulta, hogy bulimiája egyre erősödött, ahogy kapcsolatuk előrehaladt. Olyan mértékben, hogy a nászútjukon konkrétan napi négyszer hánytatta meg magát. Innen nem jó indulni egy házasságnak.

A szerző írásai itt olvashatók:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: