KULT
A Rovatból

Dancing With the Stars: A fotelperverzeknek biztos tetszett Lissák Laura jelmeze

A TV2 szerintem nem tudja, mit jelent a retro, Radics Gigi felcsapott nyelvújítónak, én pedig rájöttem, mi volt a baj az Én táncolnék veled című réges-régi táncműsorral. Kritika.

Link másolása

Az 5. adás 90-es évek mixszel kezdődött. Nagy fiammal visszatérő vitatéma, hogy Az éjjel nem érhet véget vagy a Szerelemdoktor retró vagy sem. Szerinte igen, én tiltakozom ez ellen, ugyanis a retro nem csupán annyi, hogy régi. Tartozik hozzá egy életérzés.

A Dancing With the Stars készítői nem értenek velem egyet, hisz az est címe is ez lett: Retro Party. Pedig még Ördög Nóra is megjegyezte: nagyon öregnek érzi magát, ha ezek a számok retrónak számítanak. Juronics Tamás is 70-es évekre öltözött.

Sic transit a villamos.

Az ötödik adásban már csak hat páros pörgött a parketten, a műsoridőt viszont ki kell tölteni. Bármilyen profik is a kereskedelmi csatornák abban, hogy órákig húzzák a semmit, csodát ők sem tudnak tenni. Elérkezett az ideje, hogy mindenki két produkciót mutasson be. Az egyedi produkciók mellett ezúttal párbajokat is láthattunk.

Hunyadi Donatella és Bődi Dénes a Kocka hasra ropta a jive-ot. Igyekeztek humorosra venni a figurát. Donatellát korábban magam is kritizáltam a merevségéért, de a Venus slágere alatt ennek már nyoma sem volt. Vidám mosollyal táncolt.

A zsűri megállapította, hogy a lépések nem voltak mindig a helyén, Nóra – aki ezen az estén dilophosaurusnak öltözött – szerint szögletes volt, viszont mindenki elismerte, hogy a fiatal táncoshölgy még sosem volt ilyen felszabadult. 24 pontot kaptak.

Donatella természetesen elmondta, hogy őt nem vonzza a külső, a kockahas, csak is a belső érdekli.

Arra kérem a hölgyeket, ezt ne terjesszék, akkor se, ha történetesen tényleg így van: sikertelen férfiak ezreitől veszik el az egyetlen mentségüket, akik azzal áltatják magukat, hogy azért nem találnak partnert, mert a nőknek csak a külső számít, és véletlenül sem azért, mert ők maguk seggfejek.

Krausz Gáborék következtek a pasodobléval, és az ’Nsync-től Bye Bye Bye-jal. A szakács nagyon örült, mert mindig is szeretett volna torreádor lenni. Ezzel kapcsolatban Gábor a nő tárgyiasításának egészen új formájával állt elő: közölte, hogyha ő torreádor, MikesAnna a köpeny. Gondolom, akkor mi lennénk a bika. Végül is biztos vannak olyan féltékeny pasik, akik szívesen felöklelnék a sztárséfet.

Szente Vajk és Nóra nem győzték dicsérni Gábort és Annát. Juronics Tamás is elismerte, hogy nagyon hatásos produkció volt, de Gábor mozdulataival kapcsolatban voltak fenntartásai. Ez a pontozásban is megnyilvánult, Tamás adott egyedül 8 pontot, így lett a párosnak 26-ja.

Király Linda és Suti András – hogy Ramónát idézzem – egy szenvedélyes rumbával érkezett, és az Unbreak My Hearttal – ami Linda szerint sem retro. Nem úgy, mint a szerelmi élete, amint azt jó humorral megjegyezte.

Szép és érzelmes táncot láthattunk, bár Juronics Tamás szerint tettek bele olyan mozdulatokat, amik kevésbé előnyösek Lindának. Vajk a tánc rétegzettségét hiányolta. Nóra megengedőbb volt, de a zsűri így is csak 22 pontot adott összesen a produkciójukra. Stohl András meg is jegyezte, hogy a „motivációs hétpont” – ahogy Vajk fogalmazott – kicsit erős kifejezés.

Radics Giginek múlt héten azt mondták, a latintáncok állnak a legjobban neki. Ehhez képest megint egy standard tánc jutott neki, a quickstep.

Gigi felcsapott nyelvújítónak, reményét fejezte ki, hogy le tudja bontani a maga köré épített falakat „ezzel a proddal”.

Hát ööö…

Na, például a Pointer Sisters I’m So Excitedja valóban retro sláger. Radics Gigi és Baranya Dávid ugyanis erre táncoltak. Juronics Tamás egyenesen odáig ment, hogy ez volt a legjobb quickstep, amit látott. A 27 pont jelezte, hogy a zsűri beismerte tévedését: Gigi nem csak a latin táncokban remekel.

T. Danny és Lissák Laura rendre a zsűrilista élén végeznek. Hip-hopot táncoltak a Takarító nőre, és közben az jutott eszemben, mennyit változott a világ az Én táncolnék veled óta (aki nem tudná, az egy retró táncműsor volt anno a köztévében, rá lehet guglizni).

Ha abban a műsorban is ilyen szexin ropták volna a hosszúcombú lányok, valószínűleg többen kaptunk volna kedvet a társastánchoz.

A hip-hopról pedig akkor még nem is hallottunk.

Mondjuk a szerkesztők kicsit képzavarba kerültek, mivel Laura szobalány egyenruhát kapott, amivel nyilván sok fotelperverznek szereztek örömet, de a takarítónőhöz nem sok köze van.

A zsűrinek nagyon tetszett a produkció. Vajk már a döntőben látta T. Dannyt, Nóra pedig tízest adott. Összesen 28 pontot kaptak Lauráék. A produkció érdekessége volt még, hogy Danny haverjai táncoltak benne.

Az utolsó szóló produkcióban Marics Peti és Stana Alexandra lépett parkettre, hogy szambába öntve meséljen el egy strandrománcot, a Mamboleóra. Marics Peti mindig remekül teljesít. A múltkorihoz hasonlóan most is megcsúszott, de ezúttal sikerült túllépnie ezen, és nem lett dühös.

Dupla tízest kaptak, az összesen 29 ponttal természetesen a lista élére kerültek.

Következtek a párbajok. Ebben a körben minden zsűritag egy-egy pontot adhatott annak a párosnak, amelyik tetszik neki. A párbajpartnereket a korábbi eredmények alapján állították őket.

Király Lindáék Krausz Gáborékkal csaptak össze. A választott (kijelölt?) „fegyvernem” a szamba volt. A zsűri Lindát dicsérték elsősorban, mivel kvázi amatőr létére abszolút egyenrangúként táncolt Mikes Anna mellett ebben a táncban, ahol a nőké a főszerep. Nóra és Tamás neki adta a pontot, Vajk pedig Krausz Gábornak. Az első párbajt tehát Lindáék nyerték.

Következett Donatella és Gigi a tangóval és a Vouslez-vous-val. Szerencsére senki nem vette véresen komolyan a párbaj jelleget. Sok vidámságot csempésztek a koreográfiába, például amikor a lányok egymást döntötték be. Nóra és Vajk Donatellára szavazott, mivel szerintük ő emelgeti legszebben a lábát (bezzeg, ha én ilyet mondok, rögtön kikapok), Tamás viszont Gigit látta jobbnak. Így 2-1 arányban Donatella nyerte ezt a meccset.

Befejezésként Marics Peti és T. Danny jive-olt a Kaszinó twistre (egy világ omlott össze bennem) és a Csavard fel a szőnyeget című örökbecsű slágerre. Tényleg úgy éreztem magamat, mint egy retro házibuliban, azzal a különbséggel persze, hogy ha én próbálkoznék a koreográfia bármelyik elemével, akkor a balesetin érne véget az este.

És innen nézve talán szerencse, hogy a bulikon nem is nagyon akart senki táncolni velem.

Valószínűleg azért, nem, mert a nőknek csak a külső a fontos.

A zsűri legszívesebben 60 pontot adott volna, de erre most nem volt lehetőség. Peti 2:1-re vitte a párbajt.

A Dancing With the Starst leuralták a pasik. A veszélyzónába a három hölgyversenyző került. Idén először a zsűri nem tudott dönteni, mindenki másra szavazott. Így teljes mértékben a közönségszavazatok határozták meg a végeredményt.

Elsőként Donatella, majd párbajellenfele, Radics Gigi jutott tovább. Király Lindának tehát véget ért a verseny.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET: