KULT
A Rovatból

A Dancing With the Stars legfeljebb akkor írna történelmet, ha Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc is elindulna benne párban

A Dancing With the Stars második adása a kultúrák keveredésére épült, amit kicsit bátor vállalásnak érzek. Bár a kínai-rumbánál éreztem hibákat a koncepcióban, a török szamba működött.


Ismét közös produkcióval (Samba Di Janeiro) indult az ország kedvenc táncműsora. Igaz, ez az ország egyetlen táncműsora. A második adás témája: Tánc a Föld körül. Különböző országokat, kultúrákat kellett megjeleníteni a táncon keresztül. Persze korántsem mindig volt összhangban az ország a tánccal, ennek megfelelően láthattunk kínai rumbát, indiai szambát és olasz quicksteppet is.

Örömmel láttam, hogy az első részben tapasztalt, műsorvezetés körüli zűrzavarok eltűntek. Stohl Andrásnak végre nem kellett keresztbe beszélgetnie a versenyzőpárosokkal, megszűnt a kapkodás.

Elsőként Király Linda és Suti András lépett a táncparkettre, mint Kékasszony és Kékszakáll, miután beestek a kékítőbe.

Mirelit paso doblét jártak a norvég Alessandra Queen of Kingsére. Ördög Nóra lefagyott kicsit, Juronics Tamás viszont érezte az izzást. Ennek kapcsán kitalált egy új filmet is, "Izzó jég " címen - alighanem a Lángoló Jégre gondolt. Összesen 23 pontot kapott az első páros.

T. Danny és Lissák Laura ezúttal salsázott. Az ifjú énekes (?) úgy érzi, ez a tánc sokkal közelebb áll hozzá, mint a múlt heti paso doble. Az biztos, hogy jó hangulatot csináltak, Laura pörgött, mint a búgócsiga, sőt, még puszit is dobott Szente Vajknak, aki ezek után úgy fogalmazott értékelésében, Dannyék bejelentkeztek a bajnoki címre. Ráadásul egyedül ő adott nekik 8 pontot, szóval összesküvéselmélet-hívőknek üzenem: Go!

Eszenyi Enikő és Hegyes Berci jive koreográfiájából nekem egy francia erőszaktevő története bontakozott ki. Az ifjú „garcon” beginázta az idősödő revütáncosnőt, aki tehetetlenül dőlt jobbra-balra, majd amikor kicsit kezdett magához térni, félszeg kísérleteket tett a menekülésre, hasztalan.

A zsűri szerint Eszenyi kicsit túlszínészkedte ezúttal. Nóri úgy fogalmazott, olyan volt, mint egy könnyű lepkekergetés a parkban. Hiányolta a kicsattanó energiát. Vajk persze megvédte őket, de kit nem véd meg Vajk?

Mármint Koppányon kívül.

Összesen 19 pontot kaptak.

Kicsit könnyen dobálózunk olyan szavakkal mint hogy „történelmet írunk”. Ezért szeretném leszögezni, annak dacára amit Stohl Buci mondott,

a Dancing With the Starsban soha senki nem fog történelmet írni. Kivéve talán, ha Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc elindul a versenyben párban, hogy megenyhítsék Brüsszel szívét.

Csuti és Tóth Katica tehát nem írt történelmet azzal, hogy a műsorban Magyarországon ők táncoltak először country táncot. Mondjuk az sem véletlen, hogy még senki nem táncolt countryt a magyar Dancing in the Starsban. Azt sem igazán értem, Texasban miért teszik. Oké, egy western kocsmában bewhiskyzve elhiszem, hogy jó buli, de másnap körülbelül úgy érezheti magát az ember, mint Sheldon Cooper amikor egy geológia könyvvel ébredt az ágyban.

Az amúgy vidám hangulatúra sikerült medley 20 pontot ért a zsűrinél.

Radics Gigi és Baranyi Dávid szépen járta a tangót az Egy asszony illata zenéjére. Gigi a felvezető kisfilmben bevallotta, minden látszat ellenére gátlásos nő. A párkapcsolataiban is kifejezetten gondot okoz neki megmutatni egy másik embernek az „otthoni” Radics Gigit, aki egészen más ember, mint akit a nézők ismernek.

Akárhogy is van, Gigi egyértelműen a műsor egyik esélyesének számít – már amennyire ezt két adásból le lehet szűrni. Juronics Tamás meg is állapította, hogy az első adásban Gigi és Dávid magasra tették a lécet, ami akár problémát is okozhatna a folytatásban, de fölöslegesen aggódott értük, mert most is simán megugrották. 24 ponttal az élre törtek.

Marics Peti és Stana Alexandra produkciójában éreztem némi képzavart. Az egy dolog, hogy a Tigris és sárkány zenéjére táncoltak rumbát, de tették mindezt cseresznyevirág-szirmok esőjében, ami sokkal inkább Japánt jelképezi. Nekem a torii kapu is inkább a felkelő nap országát idézi, de nem láttam a filmet, lehet, hogy szerepel benne ilyesmi.

Szerintem Marics Peti fogja megnyerni idén a versenyt. Egyfelől bárki bármit mond, tehetséges a srác. Jól énekel, és nagyon erős a kisugárzása, a színpadi jelenléte.

Nyugaton fele ennyivel is világsztárok lesznek emberek.

Aztán: a kifelé mutatott kamaszosan nyegle személyisége bejön a fiataloknak. De ami a legfontosabb: közben mindezek mögött Peti képes dolgozni, ha kell. Amikor fontos, komolyan veszi a dolgokat. Jól is táncol, most pedig még az is kiderült, hogy érzései vannak.

Ördög Nóra tökéletesen foglalta össze a Marics jelenséget: „Kezdesz férfivá érni. Eddig hülyegyerek voltál.” Ezzel együtt 9 pontot adott, ami Tamás Vajk 8-asaival kiegészülve 25 pontot ért.

Csutiékhoz hasonlóan Sydney van den Bosch és Ádám Csaba is elsők lehettek. De Csutiékhoz hasonlóan ők sem írtak történelmet. Ők abban voltak elsők, hogy magyar néptáncot táncoltak. Pontosabban azt kellett volna táncolniuk. De hiába ágyaztak meg azzal a produkciónak, hogy Sydney gyerekkorában néptáncolt, már az egykori szépségkirálynő öltözetét látva tudhattuk, hiteles néptáncról itt nem lehet szó.

Persze lehet, hogy a kalocsai Mézeskalács tánccsoportban tűsarkú, piros domina csizmában ropták a csűrdöngölőst, de próbálná csak ilyen hacukában megfejni a tehenet.

Sydney abban reménykedett, hogy miután a műsorban még senki nem táncolt magyar néptáncot, azt csinálhatnak amit akarnak, nincs összehasonlítási alap.

Nóri a produkció után lehűtötte: van összehasonlítási alap, a teljes magyar néptánc kultúra. Sydney mentségére el kell mondani, hogy a felkészülés során megsérült, részleges szalagszakadást szenvedett. Mindenképpen dicséretes, hogy így is vállalta a műsort, és a magam részéről a táncban nem is láttam ennek nyomát. De sajnos így is csak 17 pontot kaptak összesen. Ördög Nóra megítélte az idei legalacsonyabb pontszámot egy ötös formájában.

Erről az estéről Hunyadi Donatella és Bődi Dénes török szambája az egyik kedvenc produkcióm. Múlt héten én is kritizáltam Donatellát a komorságáért. Ennek szerencsére most nyoma sem volt, a lány végig mosolyogta a produkciót. Ráadásul a tánc is egész jó volt, habár lábban azért most is akadtak hibák. Bődi Dénes viszont fantasztikusan jól táncol.

Talán ebben a produkcióban sikerült a legjobban ötvözni a két eltérő kultúrát, a török szamba, amilyen cringe-en hangzik (hogy gyermekem szavával éljek), olyan jól működött. A zsűri is így látta, 23 ponttal jutalmazták.

Amennyire nem bírom Krausz Gábort, amikor harcias séfet játszik, annyira megkapó volt az olasz quick stepben Mikes Anna oldalán. Gábor becsületesen végigtáncolt mindent, amit kellett, és az egész produkció nagyon vidám és szerethető volt. 22 pontot kaptak.

Következett az eredményhirdetés. A zsűri ezúttal 2:1 arányban Eszenyi Enikőt mentette meg, ki tudja miért. A közönség végül Csutiékat tartotta játékban. Kicsit sajnálom Sydney Van den Boscht és Ádám Csabát, mert aranyosak voltak, de tény, hogy ezen az estén ők voltak a leggyengébbek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
A Roxette alapítója elmondta, mit szól ahhoz, hogy a Fidesz engedély nélkül használta a Listen to Your Heartot
Per Gessle arról is beszélt, miért Lena Philipsson lett a zenekar énekesnője Marie Fredriksson halála után.


November 4-én Budapesten koncertezik a Roxette, ennek apropóján beszélgetett a HVG a zenekaralapító Per Gessle-vel. Elmondta, hogy miután 2019-ben Marie Fredriksson rákban meghalt, miért Lena Philipssont választották énekesnőnek. Mint kiderült, az ismeretségük a nyolcvanas évekre nyúlik vissza, amikor a svéd énekesnő befutott, ugyanis Gessle írta az első slágerének a szövegét.

„Tavaly készítettem egy svéd nyelvű duettalbumot, sok-sok énekessel. Lena is köztük volt. A stúdióban voltunk, és ahogy énekelni kezdett, a fejemhez kaptam, hogy te jó ég, Lenában megvan, minden, ami alkalmassá teszi, hogy a Roxette-dalokat énekelje. Meg se fordult a fejemben, hogy találhatok valakit, aki úgy tud énekelni mint Marie.

Persze Lena egészen más személyiség, mint Marie, a stílusuk sem ugyanaz, de a hangjában, az előadói attitűdjében van valami, ami passzol a Roxette-dalokhoz. És ezek nem könnyen énekelhető dalok. Ott van a Queen of Rain, az It Must Have Been Love vagy a Listen to Your Heart – ezeket nehéz rendesen előadni” – mondta a Roxette alapítója.

Azt is hozzáfűzte, hogy a koncertjükön tartanak egy kis megemlékezést Marie Fredriksson emlékére. Mint mondta: „Nem kevés kiadatlan anyagunk van, amit Marie és én együtt készítettünk, ezek majd biztosan fel fognak bukkanni alkalomadtán”.

Ha már szóba került egyik, ha nem a leghíresebb számuk, azt is elárulta, mit szól ahhoz, hogy a Fidesz a zenekar engedélye nélkül kampánydalnak használta a Listen to Your Heartot.

„Ha valaki az engedélyünk nélkül használja valamelyik dalunkat, nem vagyunk urai a helyzetnek, nem tudjuk, mi történik a számmal. Ezt én nem szeretem. És senki más sem szereti. Igen, hallottam az esetről. Ezek mindig komplikált ügyek.”

Hozzátette, hogy ez egyedi eset volt, nem tud más hasonlóról. „Ha valami jogilag nincs rendben, akkor azt leállítjuk. De ez nagyon ritka” – mondta Gessle.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nemes Jeles László: Hallottam már apámtól, hogy Auschwitznak köszönheti az életét
Az Oscar-díjas rendezővel beszélgettünk arról, mennyire lehet szabad egy filmkészítő állami támogatásból, miben más gyerekszínésszel dolgozni, és megkérdeztem tőle, hogy került Iványi Gábor a filmjébe.


Néhány napja debütált a magyar mozikban Nemes Jeles László legújabb nagyjátékfilmje, az Árva. A sajtóbemutató után beszélgettem a rendezővel.

– A három nagyjátékfilmje, a Saul fia, a Napszállta és az Árva nekem kicsit olyan, mint Kieslowski Három szín-filmjei. Többször elhangzott már a bemutató óta, hogy az Ön filmjei esetében is trilógiáról beszélhetünk. De ha trilógiának is tekinthetjük őket, csakis valami elvont, intellektuális, kulturális kapcsolat mentén.

– Ez megtisztelő. Az mindenképp fontos különbség, hogy esetemben utólag merült fel a trilógia gondolata, nem volt tudatos. De valóban van létjogosultsága az összehasonlításnak. "Az én XX. századom".

– Ami még eszembe jutott filmes előzményként az Tóth Barnától az Akik maradtak, ami a túlélők sorsán keresztül reflektál a holokausztra. De ön emelte a tétet, hiszen az Árva egyszerre posztholokauszt és poszt 56'.

– Igen, ebben van valami melankolikus, hogy már megtörténtek az események, a senki földjén maradtunk, és kezdenünk kell magunkkal valamit. Ez fontos elem ebben a filmben. Főleg, hogy egy gyerek próbálja feldolgozni a saját sorsában megjelenő történelmi traumát.

– Többször nyilatkozta, hogy az Árva a saját családja története. Mi volt a fontosabb, a történet vagy a kor bemutatása?

– Ez alapvetően családi történet, de írás közben egyre evidensebbé vált, hogy a kort is hordozza magában. A gyerek forradalma ebben a történetben valamennyire az ország forradalma is.

Ez a gyerek nem is létezett volna a nagy totalitárius rendszerek nélkül. Hallottam már apámtól, hogy Auschwitznak köszönheti az életét.

Ez a film kicsit leképezi azt a paradoxont, hogy a pusztítás is tud életeket generálni.

– Mit jelent a film Önnek, mint a családi történet hatása alatt élő magánembernek, és mit jelent a családjának? Hoz valamiféle megnyugvást?

– Nagyon remélem. Éreztem, hogy ennek a történetnek nagyon nagy a súlya. Tudtam, hogy tizenkét éves korában apám nevét megváltoztatták, ez egy súlyos beavatkozás, ezért egy idő után számomra nem volt kérdés, hogy ez túlmutat a családi történeten, érdemes vele foglalkozni.

Ez egy emberi alaptörténet, amit érdemes megmutatni az embereknek, mert talán saját magukat is meglátják benne.

– Beszélgettek az édesapjával arról, hogy ő mit hogyan képzelt el filmes szempontból?

– Igen, sokat. De nem csináltuk volna ugyanazt. Neki ötven éve volt filmre vinni, de nem tette.

Pedig szerintem ezzel kellett volna kezdenie a karrierjét, hiszen egy több generáción átívelő, nem helyhez kötött emberi történet.

Apám mégis eltartotta magától, és úgy éreztem, rám hárult ez a feladat. Sokat konzultáltam vele, segített több dialógus, jelenet megírásában.

– Volt a filmben olyan rész, ahol próbálta hommage-szerűen megidézni kicsit az ő filmes világát?

– Tudatosan biztos, hogy nem. Egyébként jó kérdés. Most hogy mondja, lehet, hogy kellett volna. De egészen más a filmes stílusunk. Ami nem baj.

– Mennyire kellett másképp dolgozni a filmen amiatt, mert a főszereplő gyerek?

– Először is kevesebb munkaóránk volt egy napban. Arról nem is beszélve, hogy meg kellett tanítani neki az egész szakmát. Koreografált jelenetek vannak, nemcsak annyi a dolga, hogy gyere be, állj meg, mondd el a szövegedet, hanem sok-sok pontot kell érintenie egy-egy jelenetben, a kamerát elfelejteni, szóval elég összetett volt a feladat. Szerencsére Barabás Bojtorján született tehetség.

– A magyar filmipart mindig is átpolitizálták, de az elmúlt években szintet lépett. Sok ember ma már pártszimpátia alapján viszonyul filmekhez. Ha egy film állami támogatást kap, már gyanús, ha pedig közpénz nélkül is összejön és sikeres lesz, azt forradalmi tettnek tekintik.

– Mi kaptunk állami támogatást. Szerencsém van, mert szabad kezet kapok. Külön büszkeség számomra, hogy négy ország koprodukciójaként valósulhatott meg a film.

Nekem az a legfontosabb, hogy megmutassam, lehet így is filmet csinálni. Remélem, ez segít abban, hogy a filmekről filmekként lehessen beszélni és ne más kontextusban. Ez annál inkább is fontos, mert sajnos külföldön is egyre inkább politikai üzenőfalként tekintenek a filmekre. A fesztiválokon és a stúdió rendszerekben egyre kisebb a szabadság.

Paradox módon sokkal nagyobb szabadságom volt itt Magyarországon ebben a filmben, mint amekkorát mondjuk Amerikában kaptam volna.

– Azért abban, hogy a filmben szerepel Iványi Gábor, érzek egy kis bajuszhúzogatást a rendszer irányába. Hiszen ő most nagyon célkeresztben van.

Iványi Gábort gyerekkorom óta ismerem. Nem tudom másként látni, mint egy szent embert. Kevés olyan emberrel találkoztam, akinek olyan kisugárzása, fantasztikus tudása van, mint neki. Ráadásul jó volt a filmben, van hozzá tehetsége. Nekem egyedül az volt a fontos, hogy egy különleges embert találjak a nagypapa figurájára, és nem találtam jobbat, mint Iványi Gábor.

– Rengeteg interjút kell adnia, nyilván én is kérdezek olyat, amit már többször meg kellett válaszolnia. Van valami olyan az Árvával kapcsolatban, amit nagyon szeretne elmondani, de soha senki nem kérdezi meg?

– Hogy a VIII. kerületi önkormányzat miért tett meg mindent azért, hogy ez a film ne készülhessen el.

– Akkor megkérdezem: miért?

– Fogalmam sincs, de jó lenne megtudni tőlük, miért gáncsoltak. Ahelyett, hogy örülnének, amiért idehozunk egy filmet. Még sehol nem láttam ilyet.

– Több tervéről is lehetett olvasni. Ezek közül számomra a legizgalmasabb az Utas és holdvilág megfilmesítése. Ez mikor kerülhet filmvászonra?

– Szeretném akár másfél éven belül leforgatni, de jelen pillanatban még egy francia filmet forgatok az ellenállásról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Mi lesz a Szigettel? Nem szavazta meg a területhasználati megállapodás megszüntetését egy bizottság a fővárosban
Az idő szorít: ha 2025 októberében nem startol a 2026-os Sziget jegyértékesítése, a rendezvény gazdaságilag ellehetetlenül. Karácsony Gergely új ülést kezdeményez.


:

Felborult a Sziget-mentőterv Budapesten: a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Bizottsága első körben nem szavazta meg a területhasználati megállapodás megszüntetését a Sziget Zrt.-vel. A Fidesz nemmel voksolt, a Tisza Párt tartózkodott.

A fesztivál 2026-os megrendezése így kérdésessé vált, miközben a Sziget vezérigazgatója maga kezdeményezte a szerződés felmondását, mert a külföldi tulajdonos a jelenlegi struktúrában nem vállal több kockázatot.

A mostani fővárosi megállapodás szerint jövőre akkor is fizetnie kellene a cégnek, ha végül nem lenne fesztivál, ezért inkább felmondanák az egyezséget, és új konstrukcióban folytatnák.

„A dolog viszonylag egyszerű: új hatósági szerződést nem lehet kötni addig, sőt, kérelmet sem lehet jogszerűen benyújtani addig, amíg a régi hatósági szerződés hatályban van.

Tudjuk, hogy a régi hatósági szerződés alapján a Szigetet a sokmilliárdos veszteséget felhalmozott külföldi tulajdonos jövőre már nem szervezi meg. Ha tehát akarunk jövőre új, magyar tulajdonosokkal Sziget Fesztivált, akkor a régi szerződést meg kell szüntetni, majd utána újat kell kötni.” — írta Karácsony Gergely főpolgármester Facebook-bejegyzésében.

Az idő szorít: ha 2025 októberében nem startol a 2026-os Sziget jegyértékesítése, a rendezvény gazdaságilag ellehetetlenül.

Karácsony új ülést kezdeményez, és azt kéri, vegyék ismét napirendre az ügyet.

„Hívjanak szakértőket, kérjenek segítséget, tegyenek bármit, csak ne kövessék el azt a hibát, hogy megfosztanak sok ezer embert a szabadság élményétől, Budapestet pedig egy kulturális értéktől.” — üzente a főpolgármester.

A Sziget–főváros megállapodás felmondását azért indítványozták, hogy elkerüljék a fizetési kötelezettséget akkor is, ha 2026-ban mégsem lenne rendezvény.

A fesztivál alapítója, Gerendai Károly jelezte: akár vissza is venné a Szigetet, hogy megmaradjon. Reméli, októberben sikerül megállapodni az új tulajdonosi struktúráról; az elmúlt években milliárdos mínuszok gyűltek fel.

Via: 444.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Amatőrbe ejtve, avagy Keira Knightley fárasztó luxusjachtos krimije, A nő a tízes kabinból gyorsan megfeneklik
Lehetett volna belőle egy modern Halál a Níluson is, de ahhoz nem ártott volna egy körmönfont eset és néhány izgalmas karakter… Kritika.


A lány a vonaton (2016) és a Nő az ablakban (2021) után itt A nő a tízes kabinból, amely több dologban is hasonlít az előző két darabra. Mindhárom film egy regényből készült (sorrendben Paula Hawkins, A.J. Finn és Ruth Ware könyveiből), mindhárom krimi, és mindháromban egy nő lesz a tanúja egy bűnügynek, ám a környezetük nem nagyon akar hinni nekik. Illetve van még egy szomorú közös vonása e három filmnek:

sajnos nem túl jók.

Pedig ígéretesnek látszott A nő a tízes kabinból is, hiszen egy kiváló színésznő, Keira Knightley a főszereplője, a történet helyszíne egy luxusjacht, tehát megvan az izoláció és a szűk tér miatti izgalomfaktor, olyan további színészek kaptak benne szerepet, mint Guy Pearce, Kaya Scodelario (Az útvesztő-filmek, A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja, Préda, Úriemberek-sorozat, Senna), Hannah Waddingham (Ted Lasso, Trónok harca), Amanda Collin (A farkas gyermekei), Gugu Mbatha-Raw (The Morning Show, Loki, Felszín) vagy a veterán Art Malik (Út Indiába, Halálos rémületben, True Lies: Két tűz között), és a manapság újra divatos „whodunit” műfajában fogant.

Úgy tűnt, minden készen áll egy modern Agatha Christie-szerű nyomozáshoz, amolyan Tőrbe ejtve-módra.

A történet az újságíró Laura „Lo” Blacklockot (Keira Knightley) követi nyomon, aki egy traumatikus élményből lábadozik: szemtanúja volt annak, hogy az egyik cikke alanyát meggyilkolták, csak mert beszélt vele. Új feladata egy luxusjachton várja, az Aurora Borealis első útján, amely a norvég iparmágnás Anne Bullmer (Lisa Loven Kongsli) és férje, Richard (Guy Pearce) tulajdonában van. Anne leukémiában haldoklik, Lo pedig cikket ír a milliárdosokkal teli jachtról, amely Anne jótékonysági gálájára tart.

Másnap Lo egy kellemetlen találkozás elől a 10-es kabinban próbál elbújni, ott azonban egy szőke nővel találkozik, akitől bocsánatot kér, és kilép a szobából. A közös vacsora után kettesben találkozik Anne-nel, aki elárulja neki, hogy minden pénzét elajándékozza, és hogy az alapítványt többé nem ő vagy a férje fogja irányítani.

Majd az éjszaka közepén Lo zajokra ébred, és egy nő sikítását hallja. Az erkélyéről egy véres kéznyomot lát a 10-es kabin üvegfalán, és tanúja lesz annak, hogy valaki a vízbe esik.

Lo riasztja a személyzetet és a biztonságiakat, akik értetlenül állnak a beszámolója előtt, hiszen a 10-es kabinban nem szállt meg vendég, és senki sem hiányzik a jachtról. Ráadásul a véres kéznyom sincs már ott… Vajon Lo csak képzelődött, vagy tényleg gyilkosság történt a hajón?

Láthatóan hasonló a sztori tehát, mint amit A lány a vonatonban, a Nő az ablakban és sok más egyéb filmben (pl. a Jodie Foster-féle 2005-ös Légcsavarban, vagy sokkal régebben a Hitchcock-féle 1938-as Londoni randevúban) láthattunk.

A nő a tízes kabinból ezeket ötvözi a Halál a Nílusonnal, csak mai környezetben, mai tematikákkal, például a felső- és a középosztály életvitelének és szellemiségének szembeállításával.

Persze csak felületesen, hiszen a krimin van a hangsúly. Ezúttal azonban nincs jelen profi nyomozó, egy újságíró civilnek kell kibogoznia a szálakat, akinek ráadásul időnként valaki az életére is tör, mivel olyan dologba üti az orrát, amibe nem kéne. Egy idő után sajnos fárasztóvá válik azonban, hogy hősnőnknek senki sem hisz, hiába történnek vele egyre durvább dolgok (egy ponton a jacht medencéjébe is bele akarják fullasztani), a szereplők gondolkodásmódja és tettei így sokszor logikátlanokká válnak.

Van ugyan egy nagyobb csavar, ami akár meg is lepheti a nézőt, ám az író-rendező Simon Stone, illetve a Joe Shrapnel-Anna Waterhouse páros (Egy háború margójára, Jean Seberg minden rezdülése, Kígyószem: G.I. Joe – A kezdetek) forgatókönyve túl hamar, kb. egy óra után előáll vele, az utolsó félóra pedig már abból áll, hogy Lo ennek ismeretében lebuktassa a gazt vagy gazokat. Így az a kevés izgalomfaktor is eltűnik a sztoriból, ami addig valamennyire fenntartotta a figyelmet.

Pedig a színészből rendezővé avanzsált, most 41 éves svájci Simon Stone egyáltalán nem tehetségtelen filmes, hiszen a 2015-ös Apa és lánya, valamint a 2021-es Ásatás is remek filmek, ezúttal azonban valami nagyon félrement. Úgy tűnik, újra beütött a „Netflix-átok”, amely ismét bizonyította, hogy az alapvetően ügyes filmesek kezéből is milyen könnyen ki tud siklani egy streamingprojekt (lásd: Joseph Kosinskitől A pók fejét, Judd Apatow-tól A buborékot, Joe Wrighttól a Nő az ablakbant, Duncan Jonestól a Mute-ot, Jean-Pierre Jeunet-től a BigBugot, a Russo tesóktól A szürke embert, Andrew Dominiktől a Szöszit, Alejandro G. Iñárritutól a Bardo, egy maroknyi igazság hamis krónikáját vagy Noah Baumbach-tól a Fehér zajt).


Link másolása
KÖVESS MINKET: