HÍREK
A Rovatból

Magyarország költötte el a legtöbb pénzt az online kampányokra

Szentkirályi Alexandra, a Fidesz visszalépett főpolgármester-jelöltje költötte a legtöbbet az összesítés szerint.


Január óta a június 9-i választásig 3 milliárd 390 millió forintot költöttek Magyarországon politikai hirdetésekre a Meta rendszerében a különböző szereplők. Ebből a kormányoldal mintegy 2,8 milliárd, az ellenzék 513 millió forinttal zárta a számlát

– mondta a Népszavának Lévai Richárd marketing specialista, a Közösségi kalandozások nevű blog tulajdonosa, szerzője.

Ezeket az összegeket elsősorban a Meta rendszeréhez tartozó Facebookon költötték el, de a cégé az Instagram és a Messenger is. Ami a pártköltéseket illeti, a kormánypártok (Fidesz-KDNP) 420 milliót költöttek január óta, míg az ellenzék 83 milliót.

A politikusoknál már tapasztalható némi ugrás, a kormányoldalhoz köthető politikusok 478, míg az ellenzékiek 325 milliót fizettek a Metának. A legjelentősebb összeget a kormányoldalhoz köthető média- és közszereplők (például Megafon, influenszerek) költötték, ugyanis médiánál 892 millió, közszereplőknél 915 milliót költöttek.

Ami az ellenzéket illeti, a különbség a kormányoldalhoz képest hatalmas, a média esetében „csupán” 96 millió, míg a közszereplőknél (mint például a Hétköznapi Hősök nevű Demokratikus Koalícióhoz kötődő influenszer platform), 4,6 millió ment el.

A szakértő és csapata azt is megvizsgálta, hogy európai összevetésben mennyit költöttek a magyarok a kampány utolsó hónapja, május 11. és június 9. között a Metán.

Magyarországon 1,92 milliárd lett az összpolitikai költés ebben az időszakban, míg a második helyen szereplő, területileg sokkal nagyobb Németországban 1,76 milliárdnál állt meg az összeg.

A harmadik helyen Belgium áll, ahol szintén két választást tartottak (EP- és szövetségi), mégis 1,6 milliárd volt az utolsó hét alatti költés. Ha lakosságarányosan nézzük a számokat, akkor is Magyarország áll az első helyen, egy lakosra 200 forintnyi hirdetés jutott, Belgiumban 140 forintra jön ki az arány, Németország pedig, akik az összköltésben második helyen voltak, ebben az összevetésben a 18. helyre csúsztak 20 forint/fővel.

A Meta felhasználókra vetített arányban is megtartottuk az első helyünket, 283 forintot költöttek felhasználónként, míg az ezüstérmes Belgiumban csak 199 forintot.

„Tehát minden felállásban éllovasok lettünk”

– ismertette az eredményeket Lévai Richárd, ugyanis a Meta felhasználókra vetített arányban is megtartottuk az első helyünket, 283 forintot költöttek felhasználónként, míg az ezüstérmes Belgiumban csak 199 forintot.

Google-hirdetésekre január óta 405 milliót fordítottak hazánkban politikai hirdetésekre. Ebből 309 milliót a kormányoldal és 95 milliót az ellenzék. A főpolgármesterek kampányára fordított pénzek esetében toronymagasan vezet a végül visszaléptetett Szentkirályi Alexandra, aki január óta 112,5 milliót költött a Meta esetében, míg Vitézy Dávid 55,6 milliót, Karácsony Gergely pedig mindössze 21 milliót áldozott a Meta-kampányára.

„A legtöbbet szinte mindenki az utolsó héten költötte, Vitézy Dávid például a teljes költésének 8 százalékát, 4,5 milliót azon a napon költötte el, mikor Szentkirályi Alexandra visszalépett. Érdekes még, hogy az utolsó hét teljes költése 735 millió volt, de arányaiban mégis itt költött a legkevesebbet a kormányoldal (76 százalék). A két utolsó nap, tehát június 8-a és 9-e is kiugró érték lett, a kormányoldal két nap alatt 212 milliót, míg az ellenzék 72 milliót költött”

– mondta a lapnak Lévai. Megjegyezte: a 2022-es kampánytól az utolsó héten is elmaradtak a kampányköltések, ugyanis akkor 827 millió volt a szóban forgó hét, szemben a mostani 735 millióval.

„Így végül, különösen ha az inflációt is számításba vesszük, a 2022-es kampányban többet költöttek a Metán. Azt viszont nem látjuk, hogy most akár az óriásplakátokra, a TV-reklámokra és egyéb más kampányeszközre mennyit fordítottak, ha ezeket is hozzávesszük, jóval nagyobb nagyobb lehet a végösszeg.”

(via Népszava)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Orbán füleséről: már „élőben” is egyértelműen feltűnt a ketyere, csak akkor nem akartam vele foglalkozni
- Voltak páran, akik szerint „AI kép” csapott be engem. Sajnos a képet én vágtam ki az általam készített videóból - írta a képviselő.


Hadházy Ákos visszatért az Orbán fülében látott fülhallgatóra hasonlító tárgyra. Korábban azt írta, hogy „Orbán fülében tuti ott van az a valami, valószínűleg bent felejtette. De az talán még érdekesebb, hogy amikor rájöhetett, hogy közelről videózzák, kivehette, mert kicsivel később már nincs ott” – írta a képviselő.

A miniszterelnök csak annyit reagált erre korában, hogy „Nincs.”

Most a független képviselő ezt írta:

„Orbán azt mondta, hogy nem volt kémfülhallgató a fülében a parlamentben…

Mondjuk, Hatvanpusztára meg azt mondta, hogy az édesapja félkész mezőgazdasági üzeme.

Úgyhogy tessék eldönteni, kinek van igaza. (Voltak páran, akik szerint “AI kép” csapott be engem. Sajnos a képet én vágtam ki az általam készített videóból. Sőt, már „élőben” is egyértelműen feltűnt a ketyere, csak akkor nem akartam vele foglalkozni, arra gondolva, hogy ha hallásproblémája van Orbánnak, az magánügy.

Később hívta fel rá a figyelmet egy honfitársunk, hogy ezen keresztül diktálni is lehet a válaszokat az azonnali reakciót igénylő oarlamenti vitában. Ezért bizony ez: közügy. Orbán “cáfolata” pedig azt mutatja, hogy valószínűleg tényleg az utóbbi magyarázat az igaz."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Jelentkezett a laptop és telefon lefoglalása után Juhász Péter: Minden oké, Komcsis Máté kapja be!
„A hatóságok szerint a politikus videója és a Szőlő utcai eset kapcsán is magas rangú politikus lehet érintett. A holnapi videóban mindent részletesen elmesélek” – tette hozzá Juhász.


Ahogy arról korábban írtunk, az ügyészség nyomozói jelentek meg Juhász Péternél, hogy bizonyítékokat foglaljanak le a volt politikustól a Szőlő utcai javítóintézet ügyével kapcsolatban. A volt politikus a Telexnek elmondta: „A Szőlő utcai javítóintézettel kapcsolatban nyomoznak, de [...] Itt nincsenek bizonyítékok”-

A volt politikus csütörtök délután posztolt az esetről. Mint írta:

„Minden oké. Elvitték a telefonom és a számítógépem, elvileg holnap visszakapom, ha megyek kihallgatásra tanúként.”

„Panasszal éltem az eljárással kapcsolatban, mert amikor megkérdeztem, hogy mi alapján jöttek hozzám, mi köti össze a Szőlő utcai ügyet és a videómban hallható felvételt, akkor azt mondták, hogy mindkét ügyben magas rangú politikusok lehetnek érintettek. Jegyzőkönyvbe mondtam, hogy akkor kérem Hatvanpuszta ügyét is ide csatolni, mert ez a kapocs ott is releváns lehet. A holnapi videóban mindent részletesen elmesélek” – tette hozzá a vlogger.

Posztja végén még megjegyezte: „Ui. 1. : Komcsis Máté kapja be! ?” Illetve megadta ideiglenes, nyomógombos telefonja számát.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
59 diák lehet a romok alatt, egyre kevesebb az esély, hogy élve hozzák ki őket – összedőlt egy iskola Kelet-Jáván
Szerdán öt fiatalt élve hoztak ki az indonéz mentők, de azóta nem észlelnek életjelet. A romok alatt lévők számát csak becsülik, a keresést drónokkal és hőkamerákkal is segítik.


Az indonéz mentők versenyt futnak az idővel Kelet-Jáván, mert még több tucat diák lehet a három nappal ezelőtt összedőlt bentlakásos iszlám iskola romjai alatt – írja a Hirado.hu. A hatóságok csütörtökön engedélyezték a nehézgépek bevetését, amit eddig túl kockázatosnak tartottak az esetleges túlélők miatt.

A katasztrófavédelem szerint a döntést a romok alatt rekedt diákok szüleivel egyeztetve hozták meg. A kézi kutatás lassan haladt az omlásveszély miatt, és egyre kevesebb az esély a túlélőkre.

A hatóságok drónokat és hőkamerákat is használtak, de csütörtökön már nem észleltek életjelet. A rendelkezésre álló adatok alapján még 59 diák lehet a törmelékek alatt.

A baleset hétfő kora délután történt Sidoarjo körzet Buduran falujában. A hatóságok eddig öt halálos áldozatról és mintegy száz sérültről számoltak be. Több tucat sérült még kórházban van, főleg végtagtörésekkel vagy fejsérüléssel.

„Szerdán öt diákot sikerült kimenteni” – közölte csütörtökön a képzési és kulturális ügyek koordinációs minisztere. Azt mondta, a csapatok a nehézgépekkel is rendkívül óvatosan emelik meg a betonelemeket, hogy ne veszélyeztessék a túlélőket.

A katasztrófavédelmi hivatal vezetője elmondta, hogy már nem reménykednek további túlélőkben. Hozzátette, a hatóságok nem tudják pontosan, hányan lehetnek a romok alatt, csak az iskolalátogatási adatok és a családok tájékoztatása alapján becsülik a számot.

„Nagyon reméljük, hogy nincs 59 ember a romok alatt”

– mondta. Néhány szülő tévesen hitte, hogy a gyereke is az eltűntek között van.

A katasztrófavédelem szerint az épület azért dőlt össze, mert engedély nélkül akartak két újabb emeletet ráépíteni, és a falak nem bírták el a súlyt. A fiúk épp imádkoztak a 12–19 éves korosztályból, amikor rájuk szakadtak a felső szintek. A lányok az iskola másik szárnyában voltak, onnan ki tudtak menekülni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Több mint 650 milliószor játszották le három hónap alatt a Nemzeti Ellenállás Mozgalom Magyar Pétert lejárató videóit
A mesterséges intelligenciával készült videókban jellemzően azt állították, hogy Magyar Péter egy borzalmas ember, el akarja venni az emberek pénzét, és Zelenszkij ukrán elnökhöz hasonlították.


Az elmúlt három hónapban szinte folyamatosan pörögtek a Nemzeti Ellenállás Mozgalom mesterséges intelligenciával készült videói a YouTube-on és a Facebookon.

A megafonos Apáti Bence még júliusban indította el a Nemzeti Ellenállás Mozgalmat, amelyet egyébként Orbán Viktor személyesen is támogat. A mozgalom ekkor kezdte el szórni a hirdetéseit az interneten.

A mesterséges intelligenciával készült videókban jellemzően azt állították, hogy Magyar Péter egy borzalmas ember, el akarja venni az emberek pénzét, és Zelenszkij ukrán elnökhöz hasonlították.

A NEM nagyon rövid idő alatt Európa legnagyobb politikai hirdetői közé került a közösségi médiában.

A Telex szerint

a YouTube-on körülbelül 150 milliószor játszották le a tartalmaikat, míg Facebookon a reklámmal megtolt sima videókat 241 milliószor nézték meg, a rövid, reels videókat pedig 259,5 milliószor. Ez összesen több mint 650 millió lejátszást jelent.

A YouTube-on 668 ezer eurót, vagyis nagyjából 260 millió forintot, Facebookon pedig 383 millió forintot fizetett ki a Nemzeti Ellenállás Mozgalom. A teljes összeg 643 millió forint volt. Ez azt jelenti, hogy egy megjelenés ára átlagosan körülbelül egy forint volt. Ebben csak a hirdetések költsége szerepel, a videók elkészítése nincs benne.

Azt viszont nem tudni, hogy ki és mennyiért készítette ezeket a videókat. A Miniszterelnöki Kabinetiroda egy hasonló, mesterséges intelligenciával készült videót, amely vérző magyar katonákat mutatott, a Balásy Gyula-féle Longue Designtól rendelt meg nettó 21 millió forintért. A Nemzeti Ellenállás körülbelül 15-20 hasonló videót készíttetett.

A Telex többször is megkereste őket azzal a kérdéssel, hogy miből finanszírozták a több százmilliós kampányt, de sosem kaptak választ.

A Google ugyanakkor időközben már letiltotta a politikai hirdetéseket a felületein, és várhatóan napokon belül a Facebook is követni fogja ezt. Így ezek a hirdetések hamarosan eltűnhetnek majd a platformokról.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk