hirdetés

SIKERSZTORIK

Transznemű modell szerepel a Sports Illustrated címlapján

Leyna Bloom már korábban is történelmet írt, ő volt ugyanis az első transznemű, színesbőrű nő, aki megjelent a Vogue Indiában.
Címkép: Leyna Boom, Instagram - szmo.hu
2021. július 21.


Link másolása

hirdetés

Márciusban derült ki, hogy a Sports Illustrated magazin idén nyáron transznemű modellt helyez majd Swimsuit kiadásának címlapjára, az újság fennállása óta először.

A borítóra Leyna Bloom került, aki már korábban is történelmet írt. Ő volt ugyanis az első transznemű, színesbőrű nő, aki megjelent a Vogue Indiában.

Ez a pillanat rengeteg fájdalmat gyógyít most meg a világban. Megérdemeljük

– kommentálta a fotót Instagrammján a modell.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

hirdetés

Leyna Bloom (@leynabloom) által megosztott bejegyzés

Millió gyönyörű álmom volt, de a hozzám hasonló lányok számára az álmok többsége csak fantáziadús remény egy olyan világban, amely gyakran kitörli a történelmünket, sőt a létünket is

– írta, majd hozzátette:

Sok hozzánk hasonló lánynak esélye sincs megélni az álmait, vagy egyáltalán sokáig élni. Remélem, hogy a címlapom felhatalmaz arra, hogy megbecsülve érezzék magukat azok, akik küzdenek azért, hogy láthatóak legyenek.

A magazin a közösségi oldalain leszögezte, hogy nem tűrik el a gyűlöletbeszédet, így minden utálkozó kommentet törölni fognak, az azokat író felhasználókat pedig jelentik a portálok adminisztrátorainak.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Megválasztották Magyarország legjobb éttermeit

A top 10-es lista felállításában idén is a Michelin korábbi igazgatója, Fausto Arrighi segédkezett, aki vezető tanácsadói jelenlétével ötödik éve segíti az Étteremkalauz munkáját.

Link másolása

hirdetés

Az elmúlt évben nyújtott teljesítményéért idén is a Széll Tamás és Szulló Szabina vezette fine dining étterem, a Stand kapta a Volkswagen-Dining Guide Év Étterme díjat a hétfőn Budapesten megrendezett gálán.

A Szulló Szabina-Széll Tamás séfpáros, valamint Csahók Ibolya és Hamvas Zoltán étterme 2018 óta működik, azóta minden évben megválasztják az év éttermének, sőt, nyitása után néhány hónappal már Michelin-csillagot is kapott.

A top 10+2 ranglistára idén - a Dining Guide történetében először - három vidéki étterem is került, a legjobb éttermek listáját pedig jelentősen átrajzolta a világjárvány.

A legjobb 10+2 étterem:

  1. Stand Étterem – Széll Tamás, Szulló Szabina, séfek
  2. Pasztell Étterem – Erdei János, séf
  3. Platán Gourmet – Pesti István, séf
  4. Rumour by Rácz Jenő – Rácz Jenő, séf
  5. Salt Budapest – Tóth Szilárd, séf
  6. Textúra – Sárközi Ákos, séf
  7. Arany Kaviár Étterem – Kanász László, séf
  8. Essência Restaurant – Tiago Sabarigo, séf
  9. Laurel Budapest – Mede Ádám, séf
  10. Stand 25 Bisztró – Széll Tamás, Szulló Szabina, séfek
  11. Bisztró42 (Esztergom) – Barna Ádám, séf
  12. Anyukám Mondta Étterem (Encs) – Dudás Szabolcs, séf

Az Év Vidéki Étterme díj nyertese a tatai Platán Gourmet Étterem lett, az Év Alternatív Vendéglátóhelye díjat a miskolci és debreceni Pizza, Kávé, Világbéke formációk érdemelték ki. Az Év Ígéretes Étterme az újonnan nyílt Spago by Wolfgang Puck Budapest.

Az Év Ifjú Séftehetsége Mede Ádám, a Laurel Budapest konyhájának vezetője, míg az Év Szervizembere Bajusz Gergely, az Avalon Ristorante meghatározó személyisége lett, a Dining Guide Életműdíját László Árpád, a Robinson Restaurant tulajdonosa vette át.

Az Év Cukrászdája Díjat 2021-ben is a Mihályi Patisserie kapta. Az idén másodszor átadott Fenntarthatósági Díjat a Salt Budapest nyerte el. Idén először adta át a Dining Guide a Fairplay-díjat, amellyel azt az éttermet díjazták, amely a járvány alatti időben munkavállalóiért a leginkább helyt állt. Ez a díj a Rosenstein Vendéglő tulajdonosainak járt, csakúgy, mint az Év Szerethető Étterme Díj.

hirdetés

A top tízes ranglista felállításában idén is a Michelin korábbi igazgatója, Fausto Arrighi segédkezett, aki vezető tanácsadói jelenlétével ötödik éve segíti az Étteremkalauz munkáját.

A 2004-ben alapított Dining Guide-díj az egyik legjelentősebb elismerés a magyar vendéglátóiparban.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

„Az első parfüm egy magyar királynőhöz köthető, erre tényleg nagyon büszkék lehetünk”

Zólyomi Zsolt parfümőr bevezet a parfümök különleges történetébe, és mesél a Covid okozta szaglásvesztés ellen kidolgozott speciális terápiájáról is.

Link másolása

hirdetés

"Az első alkoholos parfüm egy magyar királynőhöz köthető. A citrusos-rozmaringos illat a XIV. századból származik, amelyet állítólag Erzsébet magyar királyné kapott egy szerzetestől" - meséli Zólyomi Zsolt, az első magyar parfümőr, aki többek között Sir Roger Moore és Eva Mendes számára is választott már személyre szóló illatot.

"A parfüm nemcsak illatként, hanem gyógyitalként és mosakodóvízként is szolgált, sőt, a monda szerint a királynő éveket fiatalodott használatával, aminek köszönhetően a korban idősebbnek számító hölgyet egy lengyel király feleségül is kérte" - folytatja.

Zólyomi Zsolt az 'Eau de la Reine d'Hongrie'-val, vagyis a Magyar királyné vizével a Versailles-i parfümképzésén találkozott először. Az ISIPCA nevű rangos francia iskolába abban az évben összesen tizenkét embert vettek fel a világból.

"Első nap, amikor átvittek minket az Ozmotéka nevű illattárba, elővették a hűtőből az időről-időre a széfben őrzött receptúrák alapján újrakevert, parfümtörténelmileg nagy jelentőséggel bíró parfümöket. Mikor meghallották, hogy magyar vagyok, nagyon megörültek, mert utoljára a harmincas években vett részt magyar ember ilyen iskolai képzésben. Megmutattak egy illatot, amely a legrégebbi alkohol bázisú parfüm, nevezetesen az Eau de la Reine d’Hongrie, vagyis a Magyar Királyné Vize."

"A szakmában az egész világon mindenki tisztában van azzal, hogy az első parfüm egy magyar királynőhöz köthető, erre tényleg nagyon büszkék lehetünk."

hirdetés
Hogyan készülnek a parfümök?

A parfümök eredetileg különféle növényekből, virágokból és állatokból készített kivonatokból vegyített alkoholos keverékek voltak. Ha keveset is tudunk róluk, mindenki ismeri A Parfüm című filmet, amelyhez Zólyomi Zsolt lektorálta a magyar fordítást. A filmben a parfümkészítés ma már archaikus eljárásai is láthatóak, mint az enfleurage.

"A legkönnyebb módszer, amivel illatszeralapanyagot elő lehet állítani, vagyis elcsenni a növénytől, az a hidegen sajtolás, a citrusfélék külső terméshéjából is így nyerjük ki az illóolajat" - magyarázza.

A másik, évezredes módszer a vízgőzdesztilláció, ám az magas hőmérsékleten zajlik, így nem lehet alkalmazni mindenre, ugyanis léteznek hőérzékeny virágillatok. Erre jó a tisztított, hideg disznózsírba való áztatása a virágszirmoknak, majd ennek a két üveglap között néhány napon át való “dunsztolása” - ez az enfleurage. Ma már ezeket csak történelmi parfümök rekreálására használják, amúgy senki sem dolgozik ezzel a módszerrel.

Az idők folyamán sokat változott a parfümkészítés folyamata, egyre nagyobb arányban az olcsó és könnyebben beszerezhető szintetikumokból kezdték őket összeállítani.

"Az 1800-as években a kumarin nevű természetazonos molekulát már el tudták készíteni. Ennek fantasztikus illata van, nagyon szeretem, hasonlít a széna és a száradó gyógynövények illatához" - mondja Zsolt.

Szerinte Patrick Süskind regénye és az abból készült film jól ábrázolja vizuálisan az illatok fontosságát, illetve azt, hogy egy parfümőr hogyan alkot, vagyis hogyan érez meg egy illatot, hogyan megy utána, majd hogyan próbálja azt újraalkotni.

"A parfümőr a receptúra kidolgozása során nagyon kis mennyiséggel dolgozik, sokat próbálkozva hozza létre a gyönyörű, komplex műalkotást. Ez a munkafolyamat több hónapot, de van, hogy másfél évet is igénybe vesz."

"Ma már modern kémiai laborokban dolgozunk, ugyanolyan steril körülmények között, mint egy gyógyszergyárban.”

Minden illatot létre lehet hozni mesterségesen?

“A természetnek mindig lesznek titkai, egyébként ennek örülök, vagyis, hogy nem tudunk minden illatot laborban tökéletesen leképezni. Amikor elkezdtem a pályámat, akkor legalábbis még nem lehetett bármilyen illatot megfogni."

De létezik egy úgynevezett 'headspace' technika, amivel akár egy Amazonason evezve talált virág fantasztikus illatát is le lehet koppintani.

A technika lényege, hogy egy kisebb búrát helyeznek a virágra, amely körül kvázi légmentesen lezárják a teret. Egy speciális teret hoznak létre, hogy a szagvegyületek elillanjanak a virágból, majd ezeket rögzítik.

"Nagyon kevés illatmolekulát bocsát ki egy-egy virág vagy egy gyümölcs. Miután ez megvan, ezt már lehet analizálni, hogy milyen molekulákból áll, és azok milyen arányban vannak benne jelen. Utána gyakorlatilag lesz egy receptünk, a virág pedig érintetlenül élhet tovább, még egyetlen példányt sem kellett letépni, ám az illata innentől szintetizáható.”

A parfümök körülbelül 3-15%-os töménységben tartalmaznak illatos molekulakeverékeket, és a maradék 97-85%-ban alkoholt, esetleg még nagyon kevés vizet. Érdekes azonban, hogy ugyanaz a parfüm minden emberen más illatot ad.

"A bőr illata egy biometrikus azonosításra alkalmas biológiai fenotípus-jellemző. Minden, amin egy ember teste és lelke átment az elmúlt években és az adott pillanatban, az megjelenik az aktuális bőrillatában

- meséli a magyar parfümőr.

"Ez tizedmásodpercek alatt érzelmi reakciók mentén is változik, hiszen egy hirtelen ijedtség is gyors hormonális reakciót vált ki. De ez egy bizonyos skálán belül mozog, ezért fog mindig beengedni a kertkapun a kutyusunk, ő akármilyen lelki vagy testi állapotunkban megismer minket.”

A terápiás teszt

Mivel az új típusú koronavírus egyik tünete a szaglásvesztés, - amely a betegek körülbelül egyharmadánál hosszú hónapokig megmarad - Zsolt a pandémia alatt létrehozott egy Covid terápiás tesztet is.

"Diagnosztikára is jó, mert ha végigszagolja az illető, és nem érez valamit, akkor egy jel. Ám elsősorban terápiára fejlesztettem ki. Öt különböző illatot tartalmaz, amelyeket naponta többször kell megszagolni. Egyre bonyolultabb és mélyebb, komplexebb élményeket érdemes keresni benne, ez különbözteti meg a létező szagmemória-játékoktól."

És szerencsére klinikailag bizonyítottan segít.

"Az alapelv már régebben ismert volt, ám a lényeg, hogy a szaglásvesztés kialakulása után minél hamarabb el kell kezdeni a vele való gyakorlatokat, és kitartóan, mindennap többször is végigcsinálni, ekkor járhat érdemi eredménnyel.”

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

A villányi Cassiopeia Merlot a világ legjobb vörösbora lett

A Jammertal Borbirtok 2015-ös Cassiopeia Merlot-ja kapta a legmagasabb pontszámot a Concours Mondial de Bruxelles 2021 (CMB) nemzetközi borversenyen vörösbor kategóriában.

Link másolása

hirdetés

A több szőlészeti és borászati céget összefogó villányi családi holding közleménye alapján az MTI azt írja, hogy az 1994 óta évente megrendezett, idén június végén Luxembourgban tartott CMB a világ legnagyobb presztízsű borversenye.

Azt írták, a vörösborok kategóriában, mintegy 7,5 ezer mintából a villányi Jammertal Borbirtok Cassiopeia Merlot 2015 bora kapta a legmagasabb pontszámot az eseményen, ezzel elnyerte a "Grand Gold Medal Revelation Red Wine" díjat.

A közlemény szerint a "világsiker értékét mutatja, hogy ilyen nyílt kategóriában és a verseny történetében először kapta magyar vörösbor ezt a díjat", emellett "hasonló presztízsű nemzetközi borversenyen sem érte el nyílt kategóriában magyar vörösbor a legmagasabb kiosztott értékelési pontszámot".

A kommüniké szerint az idei CMB-n 672 francia, 507 spanyol, 389 olasz és 335 portugál érem született, de a - 10 000 tételt számláló - megmérettetés végeredménye

azt mutatja, hogy

a világ legjobb vörösbora magyar lett.

Mint írták, a CMB elsődleges célja, hogy garanciát nyújtson a fogyasztóknak: objektíven díjazza azokat a kifogástalan minőségű borokat, amelyek valóban kiemelkedő italélményt nyújtanak. Az MTI érdeklődésére a villányi, magyar tulajdonú, hat céget tömörítő, 85 hektáron gazdálkodó, évi 550-600 ezer palackot forgalmazó Jammertal Borbirtok közölte:

hirdetés
a pandémiát követően fellendülésre számítanak, egyúttal számolnak a tudatos fizetőképes vásárlói réteg szélesedésével, céljuk a német nyelvterületű és skandináv piacokra való belépés is.

A családi holding részeként a borok előállításával foglalkozó Wunderlich Borászati Kft. tervei között szerepel a termelőegységek teljes körű klimatizálása, emellett innovatív borkészítési technológiákba fektetnek be, és jól képzett, elhivatott borászati szakemberek felvételét is tervezik. A Wunderlich Borászati Kft. 2020-ban 304 millió forintos nettó árbevétel mellett 1,91 millió forint adózott eredményt ért el, a társaság bevétele 2019-ben 334 millió forint volt 1,6 millió forintos profit mellett.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Ha nincs megrendelés, akkor jön az alkotás és a fejlődés - vállalkozói tapasztalatok az elmúlt időszakról

Fanni és Virág fiatal vállalkozók, arról számoltak be nekünk, hogy ők hogyan élték túl a pandémiás időszakot, milyen kapaszkodókat találtak maguknak.

Link másolása

hirdetés

Vállalkozónak lenni kihívás – hát még egy olyan időszakban, amikor a körülmények teljesen kiszámíthatatlanul alakulnak, netán épp a mi üzletmenetünket hátráltatják. Mint megtapasztalhatták ezt sokan az elmúlt másfél évben, a pandémia alatt.

Sokaknak komoly küzdelmet jelentett az elmúlt időszak, különösen akkor, ha olyan területen tevékenykednek, ahol a személyes kontaktusok kerülése miatt visszaestek a megrendelések. Ha voltak is esküvők tavaly, messze nem olyan nagy számban, mint amikor minden rendben van a világban. Ahogy családi fotózásra sem feltétlenül annyian vonultak be egy stúdióba, mint a megelőző évben. Fanni és Virág fiatal vállalkozók, arról számoltak be nekünk, hogy ők hogyan élték túl ezt az időszakot, milyen kapaszkodókat találtak maguknak.

Egyszerűen és természetesen

Ez a mottója Littai Fanninak, aki a Mezei Menyegző vállalkozást elindította. Legyen szó dekorációról, vagy szertartásvezetésről, mindenképpen ez a két szó jellemzi szolgáltatásait: egyszerűség és természetesség.

„Boldogságkapuk megalkotásával kezdődött minden, az első portfóliót családi összefogásban készítettük el, azzal szerepeltünk az Esküvő kiállításon 2019-ben. A szertartásvezetés akkor jött hozzá, amikor megkaptam első megbízásomat az unokatestvéremék esküvőjére” – meséli Fanni az indulásról.

A Mezei Menyegző életében a tavalyi lett volna az első teljes év, így különösen rosszkor jött a járványhelyzet, mert teljesen átrendezte a szezont: sok esküvőt eltoltak más időpontra, esetleg lemondtak, vagy szűkebb körűvé alakítottak. Szerencsére az idei év már az elmaradt lagzik pótlásáról szólhat.

hirdetés
Fotó: Redwood Wedding Studio
Ha nincs megrendelés, akkor jön az előregondolkodás és alkotás

„A holtidőt sikerült hasznosan eltölteni, ebben az időszakban raktam össze például a bérelhető teljes dekorcsomagjaimat, amelyek három különböző stílusban nyújtanak megoldást azoknak a pároknak, akik maguk szeretnék dekorálni az esküvőjük helyszínét, de nem akarnának ehhez mindent összevásárolni.

Ez kvázi egy instant dekor, minden előre el van készítve, a párnak csak ki kell helyezni az asztalokra a díszeket, vázákat, növényeket, gyertyákat.

Különleges alkotófolyamat volt, nagyon élveztem, ahogyan a tervezési fázis után végül egy fotóstúdióban kötöttünk ki” – mondja Fanni arról, hogyan tudta hasznosan kitölteni az esküvőmentes időszakot.

Fanni a tavalyi évre eleve nem támasztott magas elvárásokat, majd miután szembesült vele, hogy mit okoz az életünkben a COVID-19 megjelenése, még a kezdetben megfogalmazott célokat is elengedte. Összességében mégis inkább elégedett a 2020-as évvel: azok az esküvők, amelyek mégis létrejöttek, nagyon jó élményekkel, hasznos tapasztalatokkal gazdagították, de úgy érzi, hogy kezdő vállalkozóként a kapcsolatépítés terén is sikerült előre lépnie, még az online térben is.

Kihívások és pozitív hozadékok

„Az egyik legnagyobb kihívást az jelentette az elmúlt időszakban, hogy meg kellett tanulnunk online találkozni egymással.

A szertartásvezetés fő szempontja nálam, hogy személyes hangvételű legyen a szöveg, mintha egy lennék a pár barátai közül. Ehhez elengedhetetlen, hogy megismerjük egymást, beszélgessünk, feloldódjunk, és minél több mindent tudjak meg róluk. Ez nagyon nehéz videochaten keresztül, de a tendencia azt mutatja, hogy erre a lehetőségre is szükség van, így ez biztosan marad a továbbiakban is, mint opció” – mondja Fanni.

A járványhelyzet egyik további hozadéka, hogy amikor a beszerzéseit intézi, szinte mindig kártyával fizet, míg korábban nem volt ez mindig így – a virágpiacon még most is előfordul, hogy készpénzt kell előkeresnie, mert nincs más fizetési lehetőség.

Fotó: Jágity Fanni

Megfelelő kommunikáció a digitális térben csodákra képes

A fő platform, ahol jelen van a vállalkozásával, az az Instagram. „Úgy tapasztalom, az esküvőre készülők szívesen inspirálódnak itt is. Itt a fotók és képaláírások által könnyen át lehet adni, milyen stílusban alkot az ember, mit képvisel, mi fontos neki. Mivel itt magunk köré tudjuk gyűjteni azokat az embereket, akiknek ez szimpatikus, így egyszerű velük kommunikálnunk.

És egyébként ez a hely a szolgáltatókat is összehozza egymással, nekem nem egy együttműködésem, szerelemprojektem volt már olyan esküvői fotóssal, videóssal, ruhatervezővel, ékszerésszel, cukrásszal, akivel csak instáról ismertük egymást, de látszott, hogy ugyanaz a stílusunk az esküvők más-más területén.

Inspirálnak, motiválnak engem is a többiek, és úgy érzem, tudjuk egymást támogatni is ezeken a platformokon.”

Ami a jövőt illeti, nagyon bizakodó: „Egyre többen keresik a hagyományostól eltérő lehetőségeket az esküvők terén és a Mezei Menyegző pont ilyen megoldásokat kínál.”

Tippek vállalkozásoknak – így csinálják a profik

Külön kampányt indított a Mastercard, hogy segíthesse a mikro- és kisvállalkozások digitális átalakulását. Az alábbi négy nagy területen működő vállalkozásokat szeretnék megszólítani: vendéglátás, kereskedelem, szépségipar, háztartási szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások.

A Mastercard weboldalán e-bookot, videókat, podcast tartalmakat találhatunk, amelyek a COVID-19 utáni világba való beilleszkedésben és az üzletek digitalizációjában támogatják a vállalkozókat. Az ingyenesen letölthető, 50 pontból álló Digitális Kisokos hasznos tippeket, konkrét, ingyenes alkalmazásokat és linkeket tartalmaz, kézzelfogható segítséget nyújtva a digitális téren fejlődni kívánó vállalkozásoknak.

Emellett egy nyereményjátékra is sor kerül, amelynek nyertesei a négy szegmens egy-egy elismert és sikeres képviselőjével konzultálhatnak: Wossala Rozina séf, Szabadfi Szabolcs „Szabi a pék”, Zólyomi Zsolt parfümőr és Balázs Péter az Ács Budapest vezetője várja majd a négy győztest.

További részletek a kampány oldalán!

Tinédzserkori érdeklődésből igazi hivatás

Virág akár össze is találkozhatna Fannival egy-egy munka során, hiszen ő is gyakran megfordul esküvőkön: fotósként a meghitt családi pillanatokat, különleges eseményeket örökíti meg.

„A vállalkozásom mondhatni gyermekkori érdeklődésből nőtte ki magát mai napig tartó szenvedéllyé. 14 éves koromban vettem az első saját fényképezőgépemet a saját pénzemből, amit a nagymamámék boltjában töltött két év nyári munkával kerestem meg. Majd lassacskán azon kaptam magam, hogy nem telik el úgy nap, hogy ne foglalkoznék vele valamilyen formában” – összegzi Virág, hogyan is indult fotós karrierje.

Hamar kiderült, hogy az emberábrázolás lesz az ő útja. Hogy jól választott, azt a különféle díjak, szakmai elismerések is igazolják: „Az elmúlt 12 évből sok fontos mérföldkövet tudnék kiemelni, amelyek mind-mind meghatározó pontjai voltak a munkásságomnak, például amikor az Év Diákfotósa lettem egymás után kétszer is, az első fizetett felkéréses fotózásom, az első nemzetközi esküvői fotózásom vagy az Év Esküvőfotósa pályázaton elért dobogós helyezésem.”

Nincs kárba veszett idő – ha nincs megrendelés, befektet a fejlődésbe

Mivel a munkája elengedhetetlen része a személyes kontaktus, az elmúlt másfél év nagymértékben megnehezítette a munkavégzését, de ahogy mindig, ebből a helyzetből is igyekezett a legjobbat kihozni:

új módszerekkel dolgozott, új, biztonságos helyszíneket keresett a fotózásokhoz. Emellett igyekezett kihasználni a felgyülemlett szabadidejét, és olyan dolgokkal foglalkozni, amiket korábban halogatott: „Így végeztem el egy online vállalkozásfejlesztés kurzust, fejlesztettem a marketingtudásomat, és elkészítettem az új honlapomat is.”

„Szentül hiszem, hogy minden rosszban van valami jó, visszatekintve az elmúlt másfél évre, a sok negatívuma, vesztesége mellett rengeteg új lehetőséget adott a fejlődésre és olyan irányba terelte a munkásságom, amire máskülönben nem lenne lehetőségem.”

 

Felértékelődött emlékképek

Az elmúlt időszak rákényszerítette Virágot arra, hogy a munkafolyamatait újrareformálja, de ahogy fogalmaz, emellett önmagát is újra meg kellett ismernie, hogy a fotózásokon is azonosulni tudjon az új, kényszerű módszerekkel, amiket többségben a maszkviselés, érintésmentesség, magasabb fokú zárkózottság okozott.

„Ahogy tapasztaltam, az emberek számára még fontosabbá váltak a közös emlékek és emlékképek, a minőségi időtöltés, az idősebb és fiatalabb generációk közti kapcsolat is felértékelődött, így ezzel párhuzamban a vállalkozásom is népszerűbb lett.”

Az elkövetkezendő évre mindig úgy tekint, mint az idén befektetett munka gyümölcsére: „Ma elültetem a magokat, gondosan ápolom, jövőre kihajt és kivirágzik, de előre nem tudhatom, hogy mit ültettem – ez a része a legizgalmasabb számomra. Nem láthatom előre, mit hoz a jövő év, ahogyan 2019-ben sem láttuk, hogy mekkora fordulatot fog venni az életünk a következő évben, és ez valahol így van rendjén. Szeretek nyitott lenni a változásokra, a lehetőségekre. Egyértelműen bízom a növekedésben, de csak azért, mert minden munkámba beleteszem szívem-lelkem, törekszem a fejlődésre, az örömszerzésre és a kiteljesedésre és ezt a mentalitást őrizve vezetem a vállalkozásomat is.”

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: