SIKERSZTORIK
A Rovatból

Titkosított felhő lehet az újabb magyar világsiker

Letarolná a globális piacot a Tresorit, ami több tízezer ügyféllel és egy szuperbiztonságos fájlmegosztó szoftverrel indul a világhír felé.
Berei Dániel - szmo.hu
2020. március 10.



Sokan már a Prezihez és a Ustreamhez hasonlítják a Tresorit sikerét. A magyar cégnek Európában és az észak-amerikai régióban is növekvő ügyfélbázisa van és már dolgoznak a következő termékükön is, amellyel még több vállalat számára tennék elérhetővé az általuk használt titkosítási technológiát.

De mit tud ez a magyar tech-cég?

Titkosított Dropbox

A Tresorit egy fájlok megosztására és tárolására alkalmas szolgáltatás, amit cégek és egyéni felhasználók is igénybe vehetnek. A mai felhőszolgáltatások, mint a Dropbox, tárhelyet ugyan szolgáltatnak, amikben te vagy én, de akár akkora vállalatok is tárolhatnak adatokat, mint a MOL vagy az McDonald’s. A hétköznapi ember azt gondolná magáról, hogy nem fontos neki, hogy az adatai a profi hekkerektől is védve legyenek (vagy legalábbis ezért nem fizetne havonta több tízezer forintot), de a Tresoritnál azt tapasztalják, hogy amint konkrét kérdéseket tesznek fel (pl. “szeretnéd, hogy kikerüljenek a netre a privát fotóid?”), az emberek véleménye rögtön megváltozik.

És az is biztos, hogy a cégeknek fontos, hogy bizonyos szenzitív anyagokat biztonságban tudjanak.

Márpedig a Dropbox nem ilyen. Ebbe a piaci résbe tört be az elmúlt években nagy sikerrel a Tresorit, aminek ma már több mint 10 ezer céges és 100 ezer egyéni felhasználója van. Kiemelik, hogy a Tresorit rendszere az end-to-end encryption (vagyis végpontok közötti titkosítás) révén úgy van kialakítva, hogy a felhasználók fájljait még ők sem látják. Ezeket a fájlokat már a felhasználó eszközén titkosítják, ezért a rendszer olyan biztonságos, hogy megengedhetik maguknak, hogy 50 ezer dollárral jutalmazzák azt a hekkert, aki feltöri.

A Tresorit alapítói: balról Szebeni Szilveszter, Lám István és Szilágyi György

Az egyetemtől a titkosszolgálatokig

A Tresorit története a Budapesti Műszaki Egyetemen indult, CrySys Adat-és Rendszerbiztonsági Laboratórium kutatóközpontjából, ahol az alapítók közül ketten, Lám istván és Szebeni Szilveszter kutattak együtt. Ők már a BSc képzés alatt elkezdték fejleszteni a Tresorit alapját adó titkosító rendszert, és a ma már szabadalom által védett "megosztható titkosítást”.

Az egyetemi jegyzeteiket szerették volna biztonságosan megosztani, viszont nem bíztak a népszerű felhő-alapú rendszerekben, például a Dropboxban.

Innen jött az ötlet, hogy létrehozzanak egy, a mindenki által használt alkalmazásoknál jóval biztonságosabb, saját megoldást, a felhő nyújtotta kényelmet megtartva. Kutatásuk során rájöttek arra, hogy a felhő-alapú adattárolás az end-to-end encryption (végpontok közötti titkosítás) révén biztonságos lehet. A harmadik alapítóval, a termékfejlesztésért felelős Szilágyi Györggyel kiegészülve úgy döntöttek, hogy ezt a világszintű újdonságot érdemes piacra vinni.

Az egyetemmel egyébként megmaradt a jó kapcsolat, a programozóik nagy része a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen tanult – illetve tanul még mindig, hiszen a cégben az átlagéletkor ma is mindössze 27 év. 2013-ban a cég zseniális ötlettel állt elő. Bizonyítani szerették volna, hogy a rendszerük feltörhetetlen, ezért felajánlottak 50 ezer dollárt annak, akinek sikerül hozzáférni egy, a Tresorit rendszerében tárolt fájl tartalmához.

A verseny különlegessége abban rejlett, hogy az etikus hackereknek és adatbiztonsággal foglalkozó szakembereknek ugyanolyan az adminisztrátori jogokat adtak, amilyenekkel a Tresorit legfelsőbb szintű rendszeradminisztrátorai is rendelkeznek.

Több mint egy év alatt senkinek sem sikerült feltörni a titkosítást és elolvasni a fájlokat – pedig olyan elismert helyekről próbálkoztak mint az MIT vagy a Stanford.

“Ezzel azt mutattuk meg, hogy nem csak a rossz szándékú hackerek vagy a titkosszolgálatok, de még mi sem férünk hozzá a saját rendszerünkben tárolt fájlokhoz. Azokat nem tudjuk elolvasni, így ha akarnánk sem tudnánk olvasható formában továbbítani például a titkosszolgálatoknak. A Tresorit technológiájának az a lényege, hogy csak a felhasználó rendelkezik a titkosított fájlok feloldásához szükséges kulccsal. Csak ő tudja azokat elolvasni, illetve azok, akikkel megosztja a fájlokat” - mesélte büszkén Szilágyi György.

Többnyire Európára lőnek, de haladnak az USA felé

A titkosított felhőszolgáltatásnak Európában is hatalmas piaca van.

A Tresorit céges ügyfeleinek kétharmada európai, főként a német nyelvterületről (Németország, Svájc, Ausztria), ahol a világon az egyik legerősebb a cégek és állampolgárok adatvédelmi tudatossága” - mondta Szilágyi György, a Tresorit társalapítója és termékfejlesztési vezetője.

“Ezen kívül az Észak-Amerikai régióban is növekvő ügyfélbázisunk van. Nagyon változatos cégek használják a fájlmegosztó szolgáltatásunkat az 5-10 fős kisebb cégektől kezdve a nagyobb, több száz fővel rendelkező vállalkozásokon át a nagyvállalati ügyfelekig. Egyre több nagyvállalati ügyfelünk van, például Magyarországon az IT Services (a T-Systems leányvállalata)” - mondta.

Ügyfeleik között sok a tanácsadó cég, a pénzügyi szolgáltató, az ügyvédi iroda, a kutatóközpont, az oktatással foglalkozó intézmény, illetve nagyobb vállalatok marketingcsapatai. A felsorolt cégeket az köti össze, hogy a munkájuk során fontos szerepet játszanak a különböző dokumentumok és fájlok, amelyek bizalmas adatokat tartalmaznak és különösen nagy az igényük az adatbiztonságra. A Tresorit egyébként öt nyelven elérhető: angolul, németül, spanyolul, franciául és szeptember óta már magyarul is.

“Különleges felhasználóink a nonprofit szervezetek is, akiknél az adatok védelme kiemelt jelentőségű. A háborús áldozatoknak segítséget nyújtó szervezet vagy az emberi jogokat védő aktivisták esetében az adatok védelme akár élet-halál kérdése is lehet. Ezért nemrég elindítottunk a nonprofit programunkat, hogy támogassuk ezeket az értékes munkát végző csapatokat és segítsünk nekik abban, hogy ingyen használhassák a Tresoritot” - mondta Szilágyi György.

Még több nagyvállalati felhasználó és új termékek is tervben vannak

A Tresorit célja, hogy meghatározó szereplők legyenek az enterprise, vagyis nagyvállalati file sync & sharing (EFSS) piacon, azaz még több nagyvállalattal dolgozzanak együtt és olyan szolgáltatást nyújtsanak nekik, amellyel biztonságosan és kényelmesen tudják kezelni a céges dokumentumaikat, megfelelve a nemzetközi adatvédelmi előírásoknak.

Másrészt szeretnék, ha a fájlkezelésen túl a többi digitális adatot kezelő alkalmazás is biztonságosan működne. Ezért idén új termékkel álltak elő: elindították a 0_kit nevű szoftverfejlesztői készletet, ami a Tresorit fájlmegosztóban már jól bevált, több százezer gigabájtnyi adatot kezelő titkosítást teszi elérhetővé más fejlesztők számára.

Ezt az alkalmazásfejlesztők könnyen be tudják építeni a saját rendszereikbe, például egy vállalatirányítási rendszerbe, vagy egy egészségügyi mobilalkalmazásba. A 0_kit fejlesztéséért egy San Franciscóban élő kollégánk felel, aki több nagy amerikai céggel is tárgyal már az együttműködésről” - mondta Szilágyi György.

A Tresorit sztoriját több médium a Prezihez, a LogMeInhez, az NNG-hez és a Ustreamhez hasonlította. Vannak is a felsorolt startupok és a Tresorit között hasonlóságok: mind Magyarországról induló, a globális piacot elérő Software-as-a-Service startup, erős kockázati befektetői háttérrel (a Tresorit közel 5 millió euró tőkét vont be az alapítás óta). “Jelenleg több, mint 55 fő dolgozik többségében a budapesti irodánkban azon, hogy a globális piac számára vonzó felhő-alapú szolgáltatást fejlesszünk” - mesélt a célokról Szilágyi György.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk