SIKERSZTORIK
A Rovatból

Margaret Fenzi: Amikor a sziget azúrkék óceán partját is szemét lepi el, az tettekre késztet minden felelősen gondolkodó embert

A Margaret Fenzi márka megalkotója ma Balin él, legújabb kollekciója az óceánból kihalászott, újrahasznosított PET-palackokból készült.
Rónyai Júlia. Fotó: Margaret Fenzi - szmo.hu
2023. július 01.



Egykor stoppal jött át Erdélyből, majd sikeres üzletasszonnyá vált, de ma már a hobbijából tartja fenn magát a Margaret Fenzi megalkotója, díjnyertes divattervezője. Margaret ma Balin él, és nem csak a sziget csodái inspirálják, hanem a környezetszennyezés káros hatásai ellen való fellépés is. Éppen ezért a legújabb jóga- és fürdőruha kollekciója az óceánból kihalászott, a szelektív hulladékgyűjtésből újrahasznosított PET-palackokból készült.

- Minden forrás nélkül teremtetted meg a lehetőséget, hogy ruhákat készíts, előtte pedig teljesen más területen dolgoztál. Hogyan lesz egy üzletasszonyból pár év alatt divattervező?

- Sokkal inkább tartom magam értékteremtőnek, mint divattervezőnek. Hiszem azt, hogy felül tudok emelkedni a pillanatnyi trendeken és egy tartalmasabb irányzatot hozhatok létre. A magabiztos megjelenést támogatom, önmagunk elfogadását és a saját értékeink, szépségeink hangsúlyozását. Ez több mint divat, ez egy életérzés és egy hosszú távon fenntartható egészségesebb lét. Nem pár év alatt lettem tervező, hanem sok minden hatására, több évtized alatt. Elég nehéz gyerekkorom volt, és az, hogy akkor semmit nem kaptam meg, amire vágytam, valójában mindent megadott, amire szükségem volt a mostani életemhez.

14 évesen hátizsákkal a vállamon egy aprócska erdélyi faluból indultam el Budapestre a nyári szünetben azért, hogy pénzt keressek a székelyudvarhelyi kollégiumra. Stoppal érkeztem Magyarországra, mert buszjegyre nem volt pénzem. Eladósegédként dolgoztam. Erdélyben élő magyarként sokszor hazátlannak neveztek, Magyarországon letelepedve pedig hontalannak. Ebből a traumából kovácsoltam erőt és hoztam létre azt a passzív jövedelemforrást, amelyből ma a világ bármely pontján élhetek.

- Hogyan sikerült ez a magyarországi élet elkezdése után? Mi volt az első lépés?

- Legfőbb vágyam az volt, hogy legyen a fővárosban egy lakásom. Lett is, kitartó és rengeteg munka árán. Majd később a férjemmel a szomszédos lakást is megvásároltuk és úgy döntöttem, hogy a belvárosi ingatlanokból exkluzív otthonokat fogok varázsolni, így egyre nagyobb beruházásokba kezdtem. Utólag visszagondolva úgy vágtam bele ebbe az iparágba, mint aki egy könyvet akar kiolvasni, holott az ábécét sem ismeri, de eltökélt voltam és elég gyorsan szakértővé fejlesztettem magam. Megtanultam tervezni, rajzolni, felkutatni a megfelelő szakembereket, megtalálni a legjobb beszerzési forrásokat.

- Miért váltottál mégis a szakmai és anyagi elismerés után?

Végtelenül elfáradtam, és azt éreztem, hogy a női oldalam a kiégéshez vezető útra lépett. Rendkívül megterhelő volt hosszú éveken át ezen a területen nőként olyan minőségben és volumenben részt venni, ahogy azt én tettem. Éreztem, váltanom kell, hiszen feleségként és anyaként megváltoztak a prioritásaim, egyensúlyba kellett hoznom a családi életemet a munkával.

Megterhelő volt közel 50 férfi munkáját megszervezni, majd késő délután az utolsó mesterember távozását követően hazaérve még az otthoni teendőket is ellátni: bevásárlás, főzés, gyereknevelés, különórák és így tovább. Anyaként, feleségként, vállalkozóként a mindennapjaim mindenről szóltak, csak a nőiesség megéléséről nem. Nem volt már erőm és minőségi időm magamra, a belsőm, a női oldalam kiteljesedésére.

- Ekkor jött a fordulat…

- A Covid alatt, a négy fal között egy unalmas délután elkezdtem rendezgetni a gardróbomat. Ekkor szembesültem azzal, hogy a ruháim 80 százalékát nem is használom. Egyrészt sokszor hiányoltam a precíz kivitelezést, másrészt a kedvenc darabjaim azért váltak hordhatatlanná, mert tökéletes alakra, egy próbababára lettek tervezve. Én szültem már egy gyereket, a terhességem alatt híztam 30 kilót, majd leadtam közel ugyanannyit. Az évek során a kilók vándoroltak föl-le, és a testem már rég nem volt olyan, mint 20 évesen.

Ott ültem a használhatatlan dolgaim fölött, és előtört belőlem egy emlék, ahogy kislányként állok az áruház kirakata előtt: álmodoztam arról, hogy egyszer nekem is lesz csodaszép ruhám. Ekkor álltak össze az addigi gondolatfoszlányok konkrét képpé, és kezdetét vette egy egész másfajta munka, ami azóta is kitölti a mindennapjaimat.

Akkor és ott két dolog egyértelművé vált számomra. Egyrészt, hogy ezáltal fog kiteljesedni az addigi életem során háttérbe szorult női oldalam, másrészt, hogy támogatni szeretném a hasonló helyzetben lévő nőket. Legfőbb törekvésem, hogy kollekcióm minden egyes darabjába beleszőjem az életutamat, a tapasztalataimat, a bukásaimat, a sikereimet, a világlátott ízlésemet, valamint azt az üzenetet, hogy minden élethelyzetből van kiút, fel lehet és fel is kell állni.

Szerencsésnek tartom magam, hogy az anyagi bőség nem vitt zsákutcákba, nagyon örülök, hogy azt tudtam mondani, elég! Már nem akarok több ingatlant, nagyobb házat, még több tárgyat. A saját női energiáimhoz, a női léthez vágytam visszatalálni.

- Milyen réteget célzol meg leginkább a ruháiddal?

- Leginkább azokhoz a nőkhöz szólok, akik nem tudnak és nem is akarnak mindig, mindenáron tökéletesek lenni. Vannak olyan élethelyzetek és bizonyos életszakaszok, amikor a kilóink gyarapodnak, és az ilyen pillanatokban van igazán szükségünk arra, hogy amit viselnünk abban csinosabbnak, elegánsabbnak érezzük magunkat. Az a célom, hogy ünnepeljem a nőket, bármely életszakaszban is járnak épp. Valamint szeretném megmutatni, hogy a méltatlan körülmények, amelyek közé olykor születünk, nem határozzák meg, kik vagyunk és mire vagyunk képesek. Nem kell megadnunk magunkat a sorsnak, amikor formálhatjuk is azt.

- Tervezőként milyen trükköket alkalmazol, amelyekkel egy teltebb alkatú hölgyet optikailag slankíthatsz?

Az a célom, hogy az általam tervezett ruhák a nők ruhatárának abba részébe tartoznak, amelyeket nap, mint nap szívesen hordanak. Ezért többnyire személyre és méretre szabok, színtípusnak, alkattípusnak és személyiségnek megfelelően. Figyelembe veszem, mi az, amit egy nő nem szeretne megmutatni magán és mit szeretne hangsúlyozni, ez pedig mindenkinél más. Többnyire alakformáló béléseket használok és mindig figyelem a ruha vonalvezetéseit.

A testünk lehetséges változásai szempontjából az általam gyártott ruhákba egy kis bőség is elrejtésére kerül, hogy igény esetén könnyen alakítható legyen. Az örök elegancia jegyében alkotok, ezt képviselik a letisztult vonalak, színek, óriás printek és a minták nélküli darabok.

- 2022-ben az év tervezője díjat is elnyerted…

Igen, egy divateseményen kaptam jelölést, ahol a verseny több kategóriában és három fordulóban zajlott. Bemutattam egy szakmai dokumentációt és azt, hogy mi a márkám esszenciája. Ezt követően közönségszavazással jutottam a TOP 5-be, ahol a szakmai zsűri előtt személyesen is prezentáltam a kollekciót és magát a márkát, így lettem végül a kategóriám nyertese.

- Mit gondolsz, miért igazán káros a fast fashion - azon túl, hogy a bolygónak is árt?

Egyrészt a külsőségek zsákutcája felé vezethet bennünket, másrészt pedig nem „csak” a gyermekeinkért, a jövő generációjáért, hanem a jóval tágabb környezetünkért, a Földért is felelősséggel tartozunk. Idén az ökotudatos, fenntartható és környezetkímélő ötletek felé vettem az irányt.

Balin élve nemcsak a sziget szépségeit tapasztaltam meg, hanem szembesültem a mérhetetlen környezetszennyezés hatásaival is. Amikor egy trópusi esős nap után az áramlat a gyönyörű azúrkék vizet iszonyatos mennyiségű szeméttel lepi el, az tettekre késztet minden felelősen gondolkodó embert.

Nagy öröm és büszkeség számomra, hogy az új jóga- és fürdőruha kollekcióm újrahasznosított textilből készül. Vagyis az óceánból kihalászott, valamint a szelektív hulladékgyűjtésből származó PET palackokat ledarálják, hőkezelik, majd textilrostokká alakítják, és létrejön az újrahasznosított anyag. Ez ugyanolyan kényelmes, könnyen kezelhető, ráadásul a fényhatásoknak hosszú távon ellenáll. Aki megteheti, annak emellett az anyag mellett kell döntenie.

Ugyanakkor az újrahasznosításnak is vannak korlátai: jelentős erőforrást, munkaerőt és megfelelő technológiát igényel. Javít a divat környezetszennyezési problémáján, de nem oldja azt meg.

Törekednünk kell a pazarlás elkerülésére. Ezért is van az, hogy a sportkollekcióm csak egy színben és fazonban kapható. Mindig azt tanácsolom az ügyfeleimnek, hogy ne vegyenek meg mindent, azt a darabot keressük a kollekcióból, amelybe tényleg beleszeretnek, amely tökéletesen áll rajtuk és nekik készült.

- Hogyan kerültél éppen Balira? Mennyiben inspirált a környezet a ruhatervezésben?

2008-ban utaztunk először Balira a férjemmel egy hosszabb pihenés gyanánt. Balit spirituális szempontból a világ legtisztább központjaként tartják számon. Valóban egyedülálló a több mint 10 ezer templomával, a szigetet elárasztó füstölők illatával és a szívből mosolygó balinézek vendégszeretetével. A sziget varázsa azonnal magával ragadott, mélyen megérintett, ezért évente visszajártunk, a tavaly pedig úgy döntöttünk, hogy az év jelentős részében ott élünk.

Végtelenül inspiráló a környezet és kötelességemnek érzem, hogy ruháim által átadjak abból a csodából, amely körülvesz a szigeten. A zöldellő dzsungel lüktetését, az azúrkék óceánpartok moraját, a ragyogó nap sugarait, a varázslatos naplementék színeit mind igyekszem megjeleníteni a nyári kollekciómban.

Viszont a külső magabiztosság és támogatás nem minden, olykor mélyebbre kell látnunk. Ezért is alkottam meg a Margaret Fenzi belső-külső megújulás tábort Balin, amely a női mivoltunk kibontakozásáról szól. A sziget legszebb és legnyugodtabb részén, exclusive 5*-os szállodában, 10 napon keresztül speciális programok és személyes foglalkozások várják a nőket.

Az elmúlt 15 év során volt időm felkutatni Bali legszebb helyeit, ott élve megtalálni a legjobb mestereit, a professzionális gyógyítóit, szent embereit, akiknek nincs weboldaluk, csak valódi gyógyító erejük és szándékuk. A táborom során tőlük minden segítséget és támogatást megkapunk, hogy a lehető legjobb minőségben tudjunk fejlődni. Segítek abban, hogy mindenki meglássa a saját szépségét és teljes mértékben elfogadja önmagát. Mert a Nő a gyémánt, a ruháim pedig a foglalat. Ez a mottóm, e szerint alkotok én.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk