News here
hirdetés

SIKERSZTORIK

Magyar bronzérem az Ifjúsági Szakács Vb-n

Mede Ádám, az Onyx ifjú szakácsa 22 ország versenyzői közül lett a harmadik.

Link másolása

hirdetés

Szeptember 11-én Magyarországon rendezték meg az Ifjúsági Szakács világbajnokságot, a Chaine des Rotisseurs-t, amelynek a METRO Gasztro Akadémia adott otthont. 5 kontinens 22 országából érkeztek 27 év alatti fiatal szakácsok, akik közül többen díjazott és elismert – nem egy esetben Michelin csillagos – éttermekben szereztek tapasztalatot. Magyar színekben Mede Ádám versenyzett, a budapesti Onyx étterem ifjú szakácsa, aki kiemelkedő eredménnyel, harmadik helyezttként zárta a versenyt.

Az első helyen a kanadai Michael Christiansen, a második helyen a finn Laura Virolainen végzett. A 12 tagú nemzetközi zsűri tagja volt Ádám Csaba az Olimpiából, Barka Áron az ARAZ-ból, valamint Bicsár Attila az Alabárdosból. A verseny technikai igazgatója szintén magyar szakértő volt: Kovács Siklósi Lázár.

medead_800x1200

Mede Ádám - Fotók: Magyarországi Chaine Egyesület

hirdetés

Rövid összefoglaló az Ifjúsági Szakács Világbajnokságról:

mede-fogas_1200x795

medfog2_1200x795

Két fogás a szakácsverseny menüjéből

Chaine des Rotisseurs

A Chaine des Rotisseurs gasztronómiai társaságot 1248-ban Franciaországban alapították. Az 1990. január 2.-án Magyarországon bejegyzett Egyesület tagjai amatőr és a vendéglátással foglakozó professzionista (szállodás, éttermes, szakács) természetes személyek, akik elkötelezett hívei az igényes, a tradíciókat megtartó, de akár merésznek tűnő, innovatív újításokat is felvállaló magas szintű nemzetközi gasztronómiának, nem feledve ugyanakkor az e téren híres magyar hagyományokat sem.

via Turizmus Online

Ha gratulálnál Ádámnak a jó eredményért, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Exkluzív dokumentumfilm sorozatot forgatott Szalai Attiláról a BioTechUSA
A magyar válogatott labdarúgó először engedett betekintést az életébe.

Link másolása

hirdetés

A több mint 20 éves, étrendkiegészítőket és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó BioTechUSA-cégcsoport a The Feeling of Success mottója égisze alatt folyamatosan keresi és támogatja azokat a sportolói sikertörténeteket, melyek mögött kézzelfogható, áldozatos munka lakozik. Ezen gondolat mentén készített a vállalat egy háromrészes exkluzív dokumentumfilm sorozatot Szalai Attila magyar labdarúgó válogatott focistával, amely egyedi módon és most először dolgozza fel a tehetséges sportoló sikerei mögött rejtőző életet.

Szalai Attilát a szorgalom hajtja előre

A 24 esztendős Szalai Attila 27-szeres magyar válogatott labdarúgó, jelenleg a török Fenerbahçe együttesének oszlopos tagja. Pályafutását Gödön kezdte, majd Vácon és a Vasas SC utánpótlás csapatában játszott, 2012-ben pedig a Rapid Wien szerződtette egy hét próbajáték után. 2017-ben két évre visszatért Magyarországra – a Mezőkövesdi SE-nél írt alá –, majd másfél évet töltött a ciprusi Apollon Limassol gárdájában, ahonnan 2021 januárjában igazolt át az isztambuli csapathoz. A fiatal sportoló gyermekként nem volt különösebben kiemelkedő tehetség. A mozgáskoordinációja és a labdaügyessége sem volt jó, de édesapja segítségével és hihetetlen szorgalmával, kitartásával bebizonyította, hogy minden lehetséges. Alázatos és fókuszált munkával folyamatosan fejlődött, amit jól példáz, hogy amikor leigazolták Vácra, már a 2 évvel idősebb korosztályban is megállta a helyét.

Elérni és megélni a sikereket

A labdarúgó felnőttként diszkrét, visszafogott életet él, olyannyira, hogy a karrierje során most először engedett betekintést sportolói- és magánéletébe. Szalai Attila szponzoraként a BioTechUSA készített egy háromrészes dokumentumfilmet a focistával, a vállalat mottója, a „The Feeling of Success” égisze alatt. A cég fontosnak érzi, hogy a több mint 20 éve felhalmozott sporttáplálkozási tudást átadja, hiszen ez nemcsak kötelessége, de felelőssége is. A BioTechUSA azonban nemcsak a konditermi edzés és az életmódváltás szakértője, számos élsportolóval dolgozik együtt, például Rodrygo Silva de Goes brazil labdarúgóval, a Real Madrid csatárával, illetve egyéb csapatokkal is több különböző sportágból. Ezt a 90 főből álló márkanagykövet csapatot erősíti Attila már több mint egy éve.

„A mottónk lényege, hogy termékeinkkel és szakértelmünkkel a legjobbat hozzuk ki a fogyasztókból, akik ezáltal megélhetik saját sikereiket, ami mindenkinek mást és mást jelent. Olyan sportolókat és influencereket szponzorálunk, akik keményen megdolgoztak a sikerért és példamutató életmódjukkal rengeteg embert inspirálnak. Büszkék vagyunk rá, hogy Szalai Attila a csapatunk tagja, hiszen mentalitása és az eddig megtett útja is azt példázza, hogy mennyit számít a befektetett munka” – mondja Lévai Bálint vezérigazgató, társtulajdonos.

A kezdetektől napjainkig három részben

A napokban debütált első videóban Szalai Attila gyerekkoráról és pályafutása fontosabb állomásairól tudhatunk meg többet saját és szülei visszaemlékezésein keresztül, és betekintést nyerhetünk az élsportoló mindennapjaiba. Arról, hogy mit jelent számára a foci, így fogalmaz: „a legnagyobb boldogságot és a legnagyobb örömöt okozza az az érzés, hogy mindennap pályára léphetek, és azt csinálhatom, amit szeretek, és amiről egész kiskoromban álmodtam. És ez varázslatos.”

hirdetés

A sorozat következő két részében a magyar válogatottal átélt sikerekről, a sérülések lelki megéléséről, a törökországi mindennapokról, ahol barátnőjével él és a siker mögötti élet mozzanatairól lesz szó.

A BioTechUSA-ról bővebben:

A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő és speciális élemiszer gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további három márka tartozik: Magyarország legnépszerűbb étrend-kiegészítő webáruháza, a Builder, az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop és a Scitec Nutrition. A vállalat folyamatosan fejleszti termékportfólióját, hogy az egyre színesebb vásárlói igényeknek maximálisan megfeleljen. Aktuális termékkínálata több mint 1600 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat, legyen szó fogyásról, izomtömeg-növelésről vagy teljes életmódváltásról. A vállalat aktív adományozási tevékenységet is folytat, mely során többek között egészségügyi dolgozókat, rászorulókat és nonprofit szervezeteket támogat.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Magyar édesanya talált megoldást a felesleges ajándékozásra
Szalkai Zsófia egy olyan weboldalt álmodott meg, ahol a szülők összegyűjthetik, mire is van igazán szüksége a gyerekeknek.

Link másolása

hirdetés

Szalkai Zsófia és férje egy két- és egy hároméves gyermeket nevelnek. Rájöttek arra, hogy a rokonoktól rengeteg felesleges dolgot kapnak, ami hamar a fiókban, vagy rosszabb esetben a kukában végzi. Zsófia úgy érezte, ezen változtatnia kell, ezért tapasztalatcserére hívta a szülőket, így született meg a Csiriboo.

– A honlapon tulajdonképpen egy kívánságlistát hozhatunk létre saját gyermekünk igényeire szabva. Miért fontos ez?

– Az online kívánságlista lényege, hogy az anyukák és apukák az interneten gyűjthetik össze bármilyen weboldalról vagy az oldal termékajánlatai közül, hogy a gyerkőc milyen ajándékra vágyik. A szülők jelezhetik, hogy milyen ajándékot tartanak a legmegfelelőbbnek mind kialakításban, mind minőségben, mind akár környezettudatosság szempontjából. A kapott Csiriboo-linken a hozzátartozók megtalálják a listát, amiből tudnak szemezgetni és kényelmesen meg is rendelhetik a kiválasztott webshopon keresztül az ajándékot, ezzel sok időt és utánajárást megspórolva.

– Nem sértődik meg az ajándékozó, hogy úgymond megmondják neki, mit vegyen?

– Nem, nem gondolnám. Miután egy családba új gyermek születik, a hozzátartozók és barátok évről-évre próbálják minden földi jóval ellátni a kicsit, ez viszont óhatatlanul is a visszájára sülhet el. Egy idő után már lépni sem lehet a lakásban a használaton kívüli játékoktól, az egyáltalán nem is hordott ruhák pedig olykor már a szekrényben sem férnek el. Nem mellesleg a felesleges vásárlások miatt az ökológiai lábnyomunk is növekszik.

hirdetés

– Ez akkor is egy merőben új szokás. Hogyan érdemes kommunikálni a barátokkal, családdal, hogy érezzék a környezettudatosság fontosságát?

– Ez nagyon nehéz, nem tagadom, de kicsi lépésekben lehet haladni. Én személy szerint tudatos, minimalista anyukaként utánanézek azoknak a termékeknek, amiket megvásárolunk, és olyan termékeket keresek, amelyek fenntarthatóak és egyeznek a nevelési elveinkkel. Ezután kísérleteztem a családom körében. Eleinte valóban megsértődtek, de végül ők is belátták, nekik is könnyebb így. Miután náluk sikerem lett, úgy éreztem, másokat is szeretnék inspirálni. Így született meg a Csiriboo.

– A zöld szemlélet a kínálatban is megjelenik?

– Természetesen. Az ingyenesen használható Csiriboo felületén az ajándékötletek menüpontban olyan előszűrt termékötleteket találhatnak a szülők, melyek környezettudatos hazai kisvállalkozásoktól származnak. Partnereink termékei fenntartható gyártással, újrahasznosított, organikus és bioalapanyagokból készülnek, a minőséget és a tartósságot szem előtt tartva.

– Eddig hányan keresték fel a honlapjukat, hasznosnak találják, akik ide látogatnak?

– Januárban indultunk, azóta már több száz regisztrált felhasználónk van. Pár kattintással egy helyre gyűjthetők az ajándékötletek: használata pedig olyan egyszerű, hogy még a nagymamák is könnyen kiigazodnak rajta. A kezdeményezés erejét pedig jól mutatja, hogy már az indulás előtt támogatóra leltünk az Amerikai Nagykövetség AWE női vállalkozókat felkaroló programja jóvoltából.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
A Huncut Szilva Herceg lett 2022-ben Magyarország tortája
A Magyarország Cukormentes Tortájának pedig a Nagyi kedvence fantázianevű tortát választották.

Link másolása

hirdetés

Karikó Orsolya nagykőrösi cukrász kreációja, a „Huncut Szilva herceg” fantázianevű torta viselheti idén a Magyarország Tortája címet. A Magyarország Cukormentes Tortája versenyt Gyuris László cukrászmester nyerte a „Nagyi kedvence” fantázianevű alkotással.

A Magyar Cukrász Ipartestület tizenhatodik alkalommal hirdette meg a „Magyarország Tortája” versenyt az augusztus 20-i nemzeti ünnepünk, államalapító Szent István ünnepe, Magyarország szimbolikus születésnapja köszöntésére.

Olyan kedvelt magyar ízekkel, gyümölcsökkel készült recepteket vár minden évben az Ipartestület, melyek az ünneppel, vagy Magyarországgal összefüggésbe hozhatók, és szigorúan csak kiváló minőségű, természetes és egészséges alapanyagokat tartalmaznak.

Idén a versenykiírásban

újdonságként az is szerepelt, hogy a versenymunkák hangsúlyosabban, minimum 40%-ban tartalmazzanak felverteket, vagy egyéb tészta rétegeket annak érdekében, hogy a magyar cukrászat tradíciói jobban érvényesüljenek a tortákban.

Három körös zsűrizési folyamatban születik meg a győztes minden évben. Az első fordulóban megadott jellemzők alapján anonim módon kóstolnak a zsűritagok, innen általában öt torta jut tovább az összesített pontszámok szerint. A második zsűrizési körben újra kóstolják a döntős tortákat és javaslatokat tesznek azok tökéletesítésére. A döntőben a versenyzőknek a zsűri jelenlétében, élőben kell elkészíteniük a tortákat, melyeket szakmai szempontok alapján pontoznak.

hirdetés

Érdekesség, hogy idén a mák, a meggy, a tokaji borok és a tejföl több versenyzőnél is favorit volt, több torta alap ízeit is ezek képviselték, de előkerültek olyan, a cukrászatban szokatlan különleges alapanyagok is, mint az édesburgonya, kapor, rozmaring, vagy akár a libamáj.

A győztest, Karikó Orsolyát (Vanília & Gelarto Kézműves Cukrászat, Nagykőrös)

a Huncut Szilva Herceg ötletének megszületésekor a kiváló egri vörösbor és kedvelt magyar gyümölcsünk, a szilva ízének harmonikus párosítása ihlette meg.

A torta alapja egy lisztmentes, mogyorós dacquoise felvert karamellizált csokoládés fahéj ropogóssal, melyet lágyan rétegez egy üde, könnyed és zamatos, pikánsan fűszerezett szilvás csokoládé mousse, megbolondítva az egri borvidék kiváló családi pincészete által megalkotott classic vörösbor hangulatával, valamint a szintén vörösboros erdei áfonya-szilva zselé, így kényeztetve érzékeinket. A torta koronája a frissen szedett szilva ízét idéző gyümölcsös áthúzó.

A második helyezett a Lakatos Pál (Levendula és Kert Cukrászda, Szigetszentmiklós) által készített „Kék kötény kincse”, lett, míg a harmadik helyen az „Évszakok”, Szivós Zita (Major Cukrászda, Budapest) alkotása végzett.

A Magyarország Cukormentes Tortája versenyt az Egy Csepp Figyelem Alapítvány minden évben a Magyar Cukrász Ipartestülettel együtt hirdeti meg, párhuzamosan a Magyarország Tortája versennyel.

Az idei győztes a szegedi Virág Cukrászda és Kávéház cukrászmestere, Gyuris László „Nagyi kedvence” elnevezésű tortájával lett.

Az elegáns küllemű, hozzáadott cukor nélküli tortában az üde, kellemesen savanykás málnavelő, a fehércsokoládés pisztácia ropogós, valamint a könnyű mascarpone mousse harmonikus ízvilágát némi hibiszkusz virág és csipkebogyó velő teszi teljessé. A piskóta mandula- és kókuszlisztből készült, gabonalisztet nem tartalmaz. A torta energiatartalma - 233,8 kcal szeletenként, míg szénhidrát értéke 11,9 g vagyis a cukorbetegek számára is jó választás lehet, de mindenkinek ajánljuk, aki ügyel arra, milyen összetevőkből áll, amit elfogyaszt.

Immáron második éve támogatja a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. a Magyarország Tortája versenyt. A Zsolnay 2022-ben is különdíjként felajánlja a Magyarország Tortája 2022. verseny győztese és a Magyarország Cukormentes Tortája 2022. verseny győztese számára a kézzel rajzolt és festett, nagy értékű, egyedi torta tartó tálját.

Augusztus 19-től lehet megkóstolni a tortákat a Magyar Ízek Utcájában, a Várkert Bazárban, és országszerte több száz cukrászdában.

Az árusító cukrászdák listáját augusztus 16-tól megtalálni a www.cukraszat.net oldalon, a lista várhatóan augusztus 19-ig napról napra bővülni fog. A torták minőségének védelme érdekében az idei évben is csak az év végétől lesznek nyilvánosak a receptek, addig csak az ipartestület tagjai készíthetik.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés
Magyaros sós töltött kürtőskalács az Év Strandétele
A verseny szervezői azt is elárulták, mi kerül a különleges finomságba.

Link másolása

hirdetés

A balatonboglári Bundi Bijó strandbüfé Bundi Nagyon magyaros sós töltött kürtőskalácsa nyerte meg az idei Év Strandétele versenyt - derült ki a megmérettetést nyolcadik alkalommal megrendező Balatoni Kör eredményhirdetésén csütörtökön, Balatonudvari fövenyesi strandján.

A győztes a mindig édesnek hitt kürtős kalács műfaját forradalmasítja sós változatokkal. Alapja egy kézműves, sós kürtőskalács, amelybe frissen kevert jégsaláta, madársaláta, rukkola, tepertőkocka, füstölt kolbászkocka, füstölt parasztsonka, színes koktélparadicsom, póréhagymacsíra, enyhén csípős paprikás szósz kerül.

A Bundi Bijó büfé új helyként elnyerte a Tork Év felfedezettje díját is.

Idén külön díjazták a büfé és a bisztró kategória legjobbját. Az utóbbi kategóriában a zamárdi Tiki Beach Malacfül salátája nyert, a bisztró a vegán túrógombócával elnyerte a Tork Essity Hungary innovációs és fenntarthatósági küldöndíját is.

A közlemény szerint a vega és vegán trend is tovább erősödött tavaly óta, így idén először a Balatoni Kör különdíjjal értékelte a legjobbat ebben a kategóriában is, amit a balatonaligai Tarow "Borsófőzi" Dim Sum vegán étele kapott: kókusztejes zöldborsófőzelék gyömbérrel, edameme babbal, illetve cukorborsóhéjjal, különleges feltéttel.

A verseny zsűrije zömmel gasztronómiai szakújságírókból áll, akikhez idén csatlakozott Wolf András séf is. A zsűri a tíz döntős helyen szerdán végig kóstolta a nevezett strandételeket, ennek alapján született meg az eredmény - írják.

hirdetés

Kardos Gábor, a verseny ötletgazdája szerint a balatoni strandgasztronómia minden eddiginél kreatívabb strandételekkel rukkolt elő, ami azt is jelzi, hogy a balatoni Beach Food műfaj egyre kiforrottabb.

Még több információt ITT találsz.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: