SIKERSZTORIK
A Rovatból

Magyar alkalmazás forradalmasíthatja a munkavállalást az egész világon

A FLOW bekerült a világ legjobb humánerőforrás-technológiai startupjai közé Londonban, a legnagyobb HR-technológiai konferencián.


Magyarok által kifejlesztett alkalmazás ért el hatalmas sikert márciusban. A FLOW bekerült a világ legnagyobb HR-rendezvényén a világ 5 legjobb szakmai startupja közé.

A szervezetfejlesztést, a megfelelő munkatársak kiválasztását és megtartását szolgáló alkalmazás valóban egyedülálló. Hogy miért, azt Bodonyi Dániel, a cég ügyvezető igazgatója mondta el a Szeretlek Magyarországnak.

„Miért különbözik a FLOW a többi terméktől? Részben azért, mert sokan a technológia oldaláról közelítették meg ezt a kérdést, mi pedig tudományos oldalról” – árulja el Bodonyi Dániel. Ez viszonylag ritka a HR-szakmában, mivel a tudományos kutatás önmagában is időigényes és költséges, befektetést igénylő munka. A FLOW alapítói viszont ezt meg merték lépni.

„Ami a termékben még különleges, hogy három-négy olyan állítást is megfogalmazunk vele, amit a piacon eddig ebben a formában nem tettek meg. Az egyik legfontosabb, hogy

"
a munkavállalók motivációja olyan egyedi, mint az ujjlenyomat.

Bodonyi Dániel szerint egyetlen munkahelyen sem lehet embercsoportokat a nemük, a koruk vagy egyéb csoporthoz tartozó jellemzőik mentén hatékonyan motiválni. Ehelyett mindenkit egyénileg kell, a saját motivációinak megfelelően. Ez jelenleg újszerű és viszonylag radikális megközelítésnek számít.

17910912_10154484788006381_1100963086_n
Így működik a FLOW

A program két saját fejlesztésű tesztre épül - ez két magyar pszichológus, Szlama Ildikó és Király Barnabás munkája. A kutatásaiknak köszönhető, hogy a FLOW tudományosan megalapozott.

A munkavállaló névvel tölti ki a teszteket. A teszteken kapott adatokat úgynevezett gépi tanuló algoritmusokkal, a mesterséges intelligenciának egy egyszerűbb formájával elemzik.

A kapott eredmény pontosan megmutatja, hogy a cégnél dolgozók mennyire motiváltak, mivel elégedetlenek, vagy hogy mi motiválja őket arra, hogy jobban dolgozzanak, és ne lépjenek ki.

A vállalatok HR-esei megfelelő munkavállalók kiválasztására, a jó munkavállalók megtartására és a vezetők fejlesztésére használhatják a rendszert.

A pszichológiai tesztek önmagukban nem újak, ezeket évtizedek óta használják a vállalatok – elsősorban a nagyobbak – a kiválasztásban és a vezetőfejlesztésben. De többek között az áruk miatt gyakran nem voltak elérhetőek sok cég számára. A FLOW alapítói ezt szeretnék egy kicsit demokratikusabbá tenni.

„A kutatások azt mutatják, hogy ezek az eszközök jobbak, mint amelyeket a legtöbb cég használ. Hatékonyabbak, mint egy állásinterjú vagy az önéletrajzok és motivációs levelek böngészése, megbízhatóbban előrejelzik, hogy ki lesz a jó munkavállaló. És megpróbáljuk úgy árazni és csomagolni, hogy minél több cég használhassa ezeket a hatékony eszközöket” - magyarázza Bodonyi Dániel.

Első hallásra meghökkentőnek találom, hogy a FLOW nem anonim rendszer. A magyar viszonyokat ismerve veszélyesnek tűnik a munkavállalókra nézve. De egyelőre nem is az a cél, hogy egy csapásra elterjedjen a használata a magyar vállalati szférában. A FLOW ügyvezető igazgatója úgy gondolja, Magyarországon elsősorban az amerikai és az angolszász vállalatok helyi cégei és az innovatívabb startupok érdeklődhetnek a termékük iránt. „Viszonylag radikális dolog az anonimitás feladása” – mondja Bodonyi Dániel. „Amerikában már elmozdultak ebbe az irányba a radikális őszinteség mozgalommal.” Ott egyre többen kezdenek áttérni arra, hogy ha valami probléma adódik, akkor arról értelmesen, felnőtt módjára próbálnak beszélni, hogy meg tudják oldani.

"
Ott egyre ritkább az olyan retorzió, hogy ha megmondod a főnöknek, hogy valamit nem jól csinál, akkor majd jól kirúg. Hanem megpróbáltok közösen változtatni ezen.

Na, de miért fontos az, hogy a rendszer nem anonim? Bodonyi Dániel szerint azért, mert az anonim mérésekkel átlagértékeket kapunk. Ezeknek pedig semmilyen valós jelentőségük nincsen. Meg tudjuk ugyan mondani, hogy egy átlagos munkavállaló milyen, de az anonim értékelés nem tárja fel a munkavállalók sokszínűségét és azt, hogy miben különböznek egymástól.

Kíváncsi vagyok, segíthet-e a FLOW abban, hogy ha valaki nem a megfelelő helyen van, nem a megfelelő feladatokat végzi, válthasson. Például van egy Jánosunk meg egy Veránk, kettejük közül János elégedetlen, morog, lehet, hogy elmegy máshova dolgozni. Vajon jó lehet arra a FLOW, hogy megállapítsa, miért morog János, és rávezesse arra a munkáltatót, hogy János egy másik irodában más kollégákkal más feladatkörben elégedett lenne, és nem veszítené el a cég?

„Pontosan ezt mérjük ez egyik teszttel, hogy Jánost mi motiválja, mi fontos neki, a másikkal pedig azt, hogy ehhez képest hogyan látja a munkahelyi környezetét. Hogy azokból a dolgokból, amelyek neki fontosak, mi teljesül és mi nem” - válaszolja Bodonyi Dániel. „Meg tudjuk állapítani, hogy igen, ezen a 2-3 területen kell javulást elérni ahhoz, hogy János a cégnél maradjon. Ami néha azzal jár, hogy más munkakörbe kell áthelyezni, néha azzal, hogy kicsit másképp kell őt menedzselni. A FLOW-t használó cégeknek adunk ajánlásokat is, hogy ebben az esetben, ha ez a probléma, miről érdemes beszélni, és mit lehet megpróbálni, hogy javuljon a helyzet.

„Nem túl idealista elképzelés ez? Sok munkahelyen csak az számít, hogy a munkavállaló ne kérjen fizetésemelést, lehetőleg ne legyen soha beteg, végezze el a munkáját, és kész. Azzal nem foglalkoznak, mi motiválja az alkalmazottakat” - kérdezem. „Persze, egy adag idealizmus van az elképzeléseinkben” – feleli az ügyvezető igazgató. „Azonban a hosszú távú demográfiai trendekből azt látjuk, és a technológiai trendek is ebbe az irányba mutatnak, hogy egyrészt nagyon gyorsan fejlődik a technológia, nehéz olyan embereket találni, akik ezeket az új technológiákat értik és jól használják, másrészt sok fejlődő országban csökken a népesség, nehéz betölteni az üres álláshelyeket. Ennek legjobb példája Japán. De a kutatások szerint itt, Németországban is azzal küszködik a cégek 96 százaléka, hogy nem tudják betölteni az üres álláshelyeket. Mindez felértékeli a jó munkavállalók megtartásának jelentőségét.”

Honnan jött a FLOW ötlete?

A befektetőjük - egy munkaerő-közvetítéssel foglalkozó cég - Japánban 400 jelentős vállalattal dolgozik együtt az Amazontól az Uberig.

Bodonyi Dánielék a tapasztalataik alapján azt látták, sok vállalatnak jelent problémát, hogy megtalálja a szervezeti kultúrába illeszkedő embereket, és meg is tartsa őket. Gyakran látták, hogy bár bekerült egy jó ember egy jó céghez, mégis felmondott egy idő után, mert igazából nem illett oda.

A FLOW fejlesztői azt kezdték el kutatni, mitől függ, hogy beleillik-e valaki az adott vállalat kultúrájába.

17918239_10154484788131381_513252221_n

A FLOW ügyvezető igazgatója szerint a hiányszakmákban egyre növekszik a munkavállalók érdekérvényesítő képessége, egyre fontosabbá válik az, hogy aki egy adott vállalatnál dolgozik és jó munkaerő, az ott is maradjon, hiszen sok munkakörben nem lehet könnyen helyettesíteni az alkalmazottakat. Most már nálunk, Magyarországon is látszik, hogy bizonyos területekre szinte lehetetlen, vagy legalábbis nagyon nehéz munkavállalót találni.

„Érdekes dolog a motiváció, mert nagyrészt tudatalatti” - mondja Bodonyi Dániel. „Neked is vannak bizonyos motivációid vezetőként, és te valószínűleg azok mentén próbálod motiválni a munkatársaidat. Nem is vagy tudatában annak, hogy ezt csinálod.

"
Márpedig a munkavállalódat nem ugyanaz motiválja, mint téged.

Ha rá tudunk mutatni, melyek a vezetők vakfoltjai, hogy ez neked nem fontos, de a csapatodban három embernek viszont az, akkor erre már tudsz tudatosan figyelni, hogy ne legyen probléma.”

A FLOW kutatása jelentheti azt, hogy leáldozott a csapatszellemnek? Hogy csak az egyén számít? Az ügyvezető igazgató szerint korántsem. Úgy véli, ahhoz, hogy egy csapat hatékonyan tudjon működni, jó tisztában lenni a kollégák közti különbségekkel.

"
Jó tudni, hogy a másik nem feltétlenül azért nem segít nekem, mert önző, hanem azért, mert számára mások segítése viszonylag alacsony motivációs faktor, mivel az önsegítésben, önálló feladatmegoldásban hisz. Ez az ember nem hülye, csupán más a motivációs profilja, ő így szeret dolgozni.
"
A másik, aki pedig sokat segít másoknak, annak nagy az igénye arra is, hogy őt is támogassák, és ez nem azt jelenti, hogy ő béna, hanem ő így tud hatékonyan együtt dolgozni másokkal.

Ha ezekkel tisztában vagy a cégnél, akkor kevesebb lesz a konfliktus. Míg ha ezek nincsenek feltárva, rosszabb vége lesz a dolognak. Vagyis a FLOW kifejezetten segíti a csapatmunkát.”

Mit jelent, hogy a FLOW bekerült a HR Tech World Congressre az 5 legjobb startup közé?

Elsősorban figyelmet jelent, mivel több ezer ember fordul meg a rendezvényen, a világ vezető cégeitől is többen részt vesznek rajta.

A FLOW fejlesztői elmondhatták a résztvevőknek, mit gondolnak a termékükről, ugyanakkor visszajelzést kaptak a résztvevőktől.

Milyen irányba futhat ki a FLOW-t? A fejlesztői szerint ez viszonylag hamar el fog dőlni. „A startupok rendszerint arról szólnak, hogy viszonylag kevés erőforrással próbálsz várat építeni” - mondja Bodonyi Dániel. „Sokat számít, hogy a terméknek mi lesz az íve, hogy most az elején mennyi lelkes felhasználót találunk, aki látja a FLOW-ban az értéket, és akire építve tovább tudjuk fejleszteni a terméket.”

„Amit eddig megtanultunk, az az, hogy a HR-szakma még nem használja ki eléggé a pszichológiában rejlő lehetőségeket. A tudomány érdekes módon évtizedekkel a gyakorlat előtt jár. A HR a közelmúltig alapvetően adminisztratív feladatokat látott el: adatokat tartottak nyilván, fizetéseket utaltak stb. A pszichológia területén elért eredmények, az ott felhalmozódott tudás nem áramlott át. Jelenleg a FLOW tájékoztató szerepet is betölt, megosztjuk másokkal az információkat. Most jött el a mi időnk. Egyre több céget érdekel, milyen új technológiák jelentek meg és mi segítheti munkavállalói oldalról a vállalatok fejlődését.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: