SIKERSZTORIK
A Rovatból

Hogyan lehetsz jó szakács Magyarországon?

Két tehetséges és sikeres séfet, Litauszki Zsoltot (Zsidai Csoport) és Mizsei Jánost (MÁK bisztro) kérdeztük sikerük titkáról.


A gasztrofanatikusok már biztosan mindkettőjük nevét (de ami talán még fontosabb, hogy ételeiteket is) ismerik. Zsolt kreációival a Gozsduban járatosak valószínűleg már találkoztak, mert az ő fejéből pattannak ki többek között a Spíler és Spíler Shanghai ételei. Jani kreációit lehet, hogy kevesebben ismerik, hiszen ő a MÁK bisztro konyháját vezeti, de aki egyszer megkóstolta, biztosan, amint teheti visszatér hozzá. Nem mellesleg mindkét séf étterme benne van a nemrég kihirdetett Dining Guide TOP 10 listáján.

séfekBalra Mizsei Jani (MÁK bisztro, konyhafőnök), jobbra pedig Litauszki Zsolt (Zsidai Csoport kreatív séf és Baltazár Grill konyhafőnök)

Velük beszélgettünk arról, hol tart ma a szakács szakma és mi kell ahhoz, hogy aki ezt a hivatás tűzi ki célul, sikeres legyen.

Mikor fogalmazódott meg bennetek, hogy „szakács leszek”?

M. J.: Már akkor eldöntöttem, hogy szakács szeretnék lenni, amikor az általános iskolában szakmát kellett választani. A nagymamámnak elég nagy szerepe volt ebben a döntésben, mer egész kicsi koromtól sok időt töltöttem vele a konyhában, persze itt még inkább ő főzött én csak kóstoltam a sok finomságot. A fine dininghoz azonban ennél jóval hosszabb út vezetett. Az iskolában először egy szálloda éttermébe kerültem, ahol hamar éreztem, hogy én nem erre vágyom. Az igazi mérföldkő az volt, amikor a Lacikonyhába kerültem Mogyorósi Gáborhoz és Tálas Katához. Az alapanyag-ismerettől kezdve a technológiákig minden újra kellett tanulni. Konkrétan, amit most csinálok, ezt ott, tőlük tanultam meg.

L.Zs.: Én is kiskoromból, kb. 8 éves koromtól hozom a főzés szeretetét, amelyet leginkább a nagymamám kertjében töltött idő és az általa termesztett zöldségek határoztak meg. Majd 14 és 18 éves korom között hetente többször is főztem otthon, gyakran meghívtam a barátaimat. Például az ÉS Bisztró üzletvezetője, Kőrösi Norbi a gyermekkori barátom. Gyakran együtt bicajoztunk és mindig hívott, hogy „gyere már”, én pedig mondtam, hogy várj, még elkészítem a pizzát, mire ő feljött és megettük majd úgy mentünk le. De alapvetően több dolog érdekelt, például a történelem, de a főzés nekem szerelem és most jelenleg a hobbimból élek.

turist2 Litauszki Zsolt főz

Zsolt, ha jól tudom, te sokáig Ausztriában dolgoztál.

L.Zs.: Igen,10 évet éltem kint és dolgoztam Ausztriában.

Akkor te tudsz mesélni nekünk a különbségekről.

L.Zs.: Szerintem jelen pillanatban nagy különbség már nincs. Csupán annyi, hogy ott könnyebben elérhetőek és jobbak az alapanyagok. Itthon jelen pillanatban az alapanyag-ellátással szenvedünk, harcolunk. Illetve más a munkamorál kint. Ott egyértelmű, hogy heti 6 napot, napi 16-18 órát dolgozol, ezzel itthon még sokat kell küzdeni. Ez a szellemiség még nem itatta át a mi társadalmunkat.

Jani, a te terveid között szerepel külföldi munka?

M.J.: Igen, benne van a levegőben. Szerintem ez tipikusan olyan szakma, ahol nagyon sokat kell látni és tapasztalni. Mert minden egyes dologból lehet tanulni és bárkitől el lehet lesni dolgokat, például, hogy milyen hőfokokat használ, vagy milyen késsel filézi a halat.

image Mizsei Jani a konyhában

Van olyan séf, akinél szívesen tanulnál?

M.J.: Konkrét séf nincs, inkább maga a külföldi lehetőség vonz. Az, hogy láthassam azt a mentalitás, azt a fajta alázatot, ahogy ott dolgoznak és hozzányúlnak az alapanyagokhoz. Sokat lehet arról hallani és olvasni, hogy északon például egyes konyháknak saját kertészük vagy beszállítóik vannak, akik csak nekik szállítanak, és együtt kísérletezhetnek ki ételeket.

Ez vajon megvalósulhat egyszer itthon is?

M.J.: Én nagyon szeretném, hogy így legyen. Apró lépések már vannak: mi a Mákkal például együtt dolgozunk egy hölggyel, aki Budán csinál egy kis kertészetet. Ő jelenleg 3 étteremnek szállít és a célja, hogy velük alakítsa ki a lehető legjobb együttműködést és őket minél jobban ki tudja szolgálni. Szerintem ez egy nagyon jó dolog, hogy tudom, hogy éppen mi terem nála, és közösen tudjuk összerakni a legjobb ételeket a legkiválóbb alapanyagokból.

bárány zeller Bárány és zeller Mizsei Janitól

Zsolt, a te fennhatóságod alá jelenleg 8 étterem kreatív munkálatai tartoznak. Milyen tulajdonságokra van ehhez szükség?

L.Zs.: Valóban, de ez természetesen nem azt jelenti, hogy én minden nap ott vagyok ezeken a helyeken. Mindenhol megvan a konyhafőnök és a konyhafőnök helyettes és az egész konyhai hierarchia. Az én feladatom a fejlesztés és a kontroll. Új termékeket és új étlapokat kell kitalálnom, amelyeken megfelelő minőségű ételeknek kell szerepelnie. Ha ezek megvannak, akkor pedig a folyamatos kontroll következik, hogy ne történjen sehol különösebb hiba. A munkán nagy része nem az effektív éttermekben töltött idő. Rengeteget kell gondolkodnom és folyamatosan jár az agyam. Gyűjtöm a benyomásokat, járom a világot, keresem az új termékeket és ételeket.

Zsidai Group

BUDA

Pierrot | A monarchia nagyvilági konyhája

21 | Polgári magyar konyha 21. századi módon

Pest-Buda | A nagymama konyhája szívvel-lélekkel

Pest-Buda Terasz | Friss terasz a Budai Várban

Baltazár | Gasztronómiai lubickálóközpont és hotel

Spíler Biergarten | A Spíler sátrat vert a Budai Várban

PEST

Spíler Original | Visszatért a belvárosi legenda

Spíler Sanghai | Világkörüli úton a belvárosi legenda

ÉS Bisztró | Zsidai és Kempinski

Minden éttermetek más stílusú, hogy tudod összehangolni őket?

L.Zs.: Hozzá kell tenni, hogy ez egy nagyon komoly csapatmunka. A koncepciók kitalálásában nagyban részt vesz például Roy (Zsiday Roy, a Zsidai-csoport vezetője) és Emese (Juhász Emese, a Zsidai-csoport kommunikációs vezetője) is. Mindent csapatban csinálunk, csak az én szakmai szűrőmön keresztül mennek át az újítások. Illetve az éttermek séfjei is rengeteget segítnek ebben a munkában.

harcsa fish end chips 21 Ki mondta, hogy a fish & chips unalmas? Litauszki Zsolté harcsából készül a 21-ben

A Baltazár pedig teljesen hozzád tartozik?

L.Zs.: Igen, itt én vagyok a konyhafőnök, de itt is megvan a hierarchia és a srácok, akik viszik a helyet, amíg én a többi étteremben vagyok. Heti 2-3 napot töltök a Baltazárban, a hét többi napján a többi éttermünkben vagyok. Ez az úgynevezett kísérleti konyhánk, a mi kis játszóterünk, innen jönnek ki az új ételeink. Sok olyan étel van, amit itt lett kikísérletezve, és innen kerülnek át a másik éttermeinkbe.

mákSOR – ’Szerintem ízekkel kell az embereket jóllakatni és nem mennyiséggel’

A fine dining éttermekben jellemzőek a többfogásos vacsoramenük, azaz a degusztációs menük. A Mák kicsit újított és a vacsoramenüjüket mákSORnak keresztelték el. Mizsei János már nagyon várta, hogy végre bemutathassa ezt a menüt. Minden mákSOR két menüből áll, egy könnyedebb és egy nehezebb sorból, amelyek között azonban nincs átjárás, hiszen szigorú ízszabályok alapján van összeállítva. De végigkóstolva biztosan nem fogtok csalódni.

A mákSOR Jani ízlését, stílusát mutatja. Minden újításkor először ezt állítja össze, majd csak után a táblás- és ebédmenü ajánlatot. A mákSOR változásának gyakorisága a szezontól függ. A tavasz beköszöntével minimum 3 hetente fog változni a sor, hiszen mindig szeretnék a friss, aktuális alapanyagokat bemutatni ebben is.

A mákSOR mindig 6 fogásból áll – előételtől a desszertig -, amely ugyan kis adagokat tartalmaz, de ha végigeszik az egész sort, a legnagyobb étkűek sem maradnak éhesek, az biztos. Olyan ízkombinációkat kóstolhattok, amelyek biztosan hosszú ideig maradandó élményt biztosítanak majd

Fogadtok-e tanulókat az éttermeitekben?

M.J.: Igen, nálunk jelenleg is kétheti bontásban 3-3 tanuló van és most a Gundelből fogadjuk őket. Én is oda jártam, így ismerem a tematikákat, a követelményt és a tanárok többségét is. Mindig megbeszéljük, hogy hány tanuló van, és milyen feltételeknek kell megfelelniük, milyen tanrend szerint kell haladniuk. Én abszolút nyitott vagyok a tanulók felé, és szívesen megmutatom nekik a munkám, és amit én képviselek.

L.Zs.: Természetesen nálunk is vannak tanulók, nem minden éttermünkben, de szívesen fogadjuk őket.

Hogyan lehet pont hozzátok kerülni?

L.Zs.: Ez elsősorban az iskolától függ, hiszen ők delegálják a tanulókat az éttermekbe. Sajnos nem mi választhatjuk ki őket.

lokolbász csalános burgonyafőzelék Lókolbász, csalános burgonyafőzelék a Baltazárból

Van arra lehetőség, hogy ha valaki mindenképp a Mákban vagy a Zsidai-csoportnál szeretne dolgozni, akkor hozzátok kerüljön?

L.Zs.: Amennyiben ezt az iskolájával meg tudja oldani, csak akkor. Ha én rámutatok valakire, akkor nem tudom idehozni, mert mindez az iskolán múlik, főként, hogy szerződésben vagyunk-e velük, illetve egy csomó más dolog. Természetesen sokkal jobb lenne, ha célirányosan tudnék tehetséges fiatalokkal dolgozni, de jelenleg ez még nem megadatott.

M.J.: Ha valaki nagyon szeretne a Mákban dolgozni, én azt javaslom, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, és ha kölcsönösen úgy látjuk, hogy jó együttműködés lenne, akkor mindent megteszünk a cél érdekében.

makkenyer Ha MÁKban jártok, ne felejtsétek el megkóstolni a kenyérkéket sem!

A szakács ma divatszakma

De mindkét sikeres séf hasonló jó tanácsokat ad a pályára készülőknek:

A kitartás az egyik legfontosabb, a nehézségek során sosem szabad feladni!

Az elvárásoknak magatok iránt nagyon magasnak kell lenni!

Hihetetlenül fontos az érdeklődés a szakma és a munka iránt. Érdekeljen az, amit csinálsz, ne megélhetési szakács légy, aki minden hónap elején csak a fizetését várja!

Legyenek új ötleted, legyél kreatív, mindig keresd az újdonságokat!

Igényes légy a munkádra! Amit te nem ennél meg, azt inkább ne add ki!

Hiba mindig előfordulhat a gépezetben, mert emberek vagyunk, de azt gyorsan le kell tudni reagálni.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: