Lediplomáztál, de fogalmad sincs, mihez kezdj az életeddel? A Zyntern segít megtalálni álmaid munkáját
– A Zynternt úgy hoztuk létre, hogy nagyon hasonló legyen a használata bármelyik közösségi médiafelülethez, amit előszeretettel használnak a fiatalok. Az első belépéskor el kell készítened egy LinkedIn-hez hasonló profilt, és megadni többek között, hogy hány órában szeretnél dolgozni, valamint az érdeklődési körödet és a készségeidet.
Az utóbbi azért különösen fontos, mert mi hiszünk abban, hogy a készségalapú munkaerő-keresésé a jövő, egyáltalán nem az a legfontosabb, mi van a diplomádba írva. A meglévő készségekre aztán már nagyon szépen lehet új tudást építeni, és egyre több cégnél látják ezt, ezért szerveznek folyamatos továbbképzéseket a munkavállalóiknak.
A munkaadók számára ugyanígy néz ki a regisztráció, csak ellenkező előjellel: nekik az elvárásaikat, elvárt készségeket kell megadniuk, ezt követően pedig az algoritmus összeköti őket az álláskeresőkkel.
Nagyon sok pörgős audiovizuális tartalom, videók és képek vannak az oldalon, amelyekkel a munkaadók bemutatkoznak a munkakeresőinknek, hiszen a Z-generáció leginkább ezeket a tartalmakar keresi, nem a hosszú írott szövegeket. Éppen ezért a cégektől azt kérjük, hogy a hirdetések feladásánál legyenek nagyon konkrétak, röviden és lényegre törően adják meg, mit várnak el és mit adnak ezért cserébe. Miután pedig az algoritmusunk összeköti a munkakeresőket a hozzájuk passzoló munkákkal, egyetlen gombnyomással tudnak jelentkezni.
– És mi történik, ha valakit ennek köszönhetően behívnak interjúra?
– Ez már tőlünk függetlenül zajlik, mi egy piactér vagyunk, és csak az összekapcsolásban veszünk részt.
– Azért számon tartotok olyan sikersztorikat, amikor valaki nektek köszönhetően tudott álmai munkahelyén elhelyezkedni?
– Persze, rengeteg ilyen van. A nagyobb vállalatoknál, például a Prezinél vagy a Nestlénél elhelyezkedő felhasználóink közül már „Zyntern-arcokat” is választottunk, akik külön videóban meséltek arról, hol találkoztak először az oldalunkkal és mit adott nekik, hogy regisztráltak. Sok fiatal egyébként magától ír nekünk, hogy megköszönje álmai munkáját, ahol már főállásban dolgozik.
Mára már több mint 1200 cég használja a Zynternt, ők azok, akiknél legalább egy gyakornok rajtunk keresztül helyezkedett el. Mindannyiukra büszkék vagyunk, és folyamatosan várjuk tőlük a visszajelzéseket arról, hogyan fejlődhetnénk tovább.
– És hogyan fejlődhetnétek? Nyilván a felhasználók számának növelésén kívül.
– A cégeket és az álláskeresőket is szeretnénk továbbképezni azon a téren, hogyan tudják egymást minél hatékonyabban elérni. Szerencsére komoly fejlődés látszik mostanában ezen a téren, de még mindig van szakadék, ami nekünk is ad feladatokat. Szintén érdekes kérdés és minket is foglalkoztat, hogy egy szervezeten belül hogyan találhatnak a munkatársak újabb motivációkat, számukra izgalmas pozíciókat. És ha majd a következő generáció, a 2010 után született alfák is munkakereső korba lépnek, az ő megszólításukra megint merőben új módszerek kellenek majd, de hogy sok év távlatában mi lesz, még nem tudjuk.