Sztároknak ad tanácsot, hogyan használják a közösségi médiát – már milliárdokat keresett vele
Amber Venz Box mindössze hét évvel ezelőtt kezdte el rewardStyle nevű vállalkozását férjével, Baxterrel együtt, amelynek az volt a célkitűzése, hogy anyagilag is előre léphessenek azok az on-line véleményvezérek, akik a divat, a szépség és az életmód területén vívtak ki maguknak tekintélyt. Először néhány blogger barátjájának segített, hogy megéljenek az írásaikból azzal, hogy meggyőzött különböző cégeket: fizessenek azért, hogy ráirányítják termékeikre a figyelmet és az írások nyomán vásárolnak tőlük.
A cég jelenleg több mint 30 ezer véleményvezérrel és 4500 világmárkával dolgozik, és tevékenysége nyomán tavaly több milliárd dolláros bevételt mondhattak magukénak a forgalmazók.
Kliensei között volt Meghan Markle, aki a rewardStyle által tudta nyereségessé tenni The Tig című népszerű életmód-blogját, amelyet Harry herceggel való eljegyzése után szüntetett meg.
Amber most egy új üzletbe kezdett: LIKEtoKNOW.it alkalmazással lehetővé teszi a rajongóknak, hogy közvetlenül megvásárolhassák az Instagram-sztárok által viselt ruhákat.
A dallasi illetőségű üzletasszony a Daily Mail női rovatának elárulta, hogy kezdetben nem volt más célja, mint megélni a bloggerkedésből, bérelni egy házat és csinos ruhákat hordani. Igazából csak magának és a barátainak találta ki, hogy legyen végre saját jövedelmük.
Nem volt persze kezdetben megkörnyékezni a nagy cégeket, már csak azért sem, mert akkoriban még a blogolásra mint egyfajta hobbira, és nem mint üzletágra tekintettek.
„ Lassú és fájdalmas folyamat volt – mondja Amber – mert a világmárkák bloggerekkel, inkább filmcsillagokkal és színes magazinokkal akartak dolgozni.” Végül azonban tudott olyan ajánlatot tenni néhány nagy cégeknek, hogy mindenki jól járjon: csak az olyan írásokért kellett fizetniük, amelyek közvetlenül eladást eredményeztek. Ehhez a bloggerek testre szabott eredeti tartalmakat készítettek.
„Egyedülállók voltunk abban, hogy a véleményvezérek csak akkor kerestek, ha a márka is keresett, a rewardStyle-nak pedig akkor jutott pénzhez, amikor a véleményvezérek. Ez egy olyan bűvös körből, amelyben mindannyian nyertünk” – mondja Amber.
Ma már a cég olyan világhírű véleményvezérekkel dolgozik, mint a YouTube sztár Zoella, Molly Sims modell, vagy a Made In Chelsea csillaga, Rosie Fortescue.
Számos ügyfele keres évi 100 ezer dollár felett, és néhánynak a rewardStyle-on keresztüli bevétele meghaladja az egymillió dollárt is.
A LIKEtoKNOW.it máris nagy siker, és a testvércégével egymilliárd dollár körüli eladást hoztak a különböző cégeknek. Ma már a brand-beruházások tekintetében Amber cégei a Google-lal és a Facebook-kal vetekednek. És ez valószínűleg tovább fog növekedni, mivel, mint Amber hangsúlyozta, ma a nagy márkák 86%-a véleményvezér-marketinget követ.
Amber élvezi munkáját, miközben Baxterrel és gyermekeikkel körbeutazzák a világot – és útban van már a harmadik bébi is.