Vezettük hazánk legnépszerűbb autóját




Az Esztergomban készülő négykerekű két Boosterjet benzinmotorral kapható, az 1.0 literes változat 110 lóerős és 170 Nm-es nyomatékot tud, míg az erősebbik, 1.4-es 140 lóerőt és 220 Nm nyomatékot biztosít. A turbófeltöltéses erőforrások közül a nagyobbikat tehettük próbára a teszthét során, amely rendkívül fürgén mozgatta az 1,2 tonnás testet. Óriási előny, hogy a maximális nyomaték már 1500-as fordulaton rendelkezésre áll, így a turbólyukat is alig érezni, s ez az erő egészen 4000-es fordulatig kitart, így nem is kell feltétlenül sűrűn váltanunk gyorsításkor. A tesztautónkat hatfokozatú kéziváltóval szerelték, amely japános precizitásával, könnyű kapcsolhatóságával nagyon jó benyomást tett ránk. Mindkét motorhoz rendelhető egyébként hatfokozatú automata és összkerék-hajtás is, ez utóbbi a mi Vitaránkban is rendelkezésre állt, amelyet 1970 óta finomít a márka. Az összkerekes autókhoz AllGrip Select menetdinamika szabályozó is jár, amellyel három funkció közül választhatjuk ki az adott terephez illeszkedő összkerékhajtási mód, de akár rá is bízhatjuk magunkat a rendszerre, amely automatikusan is képes szabályozni az erőelosztást az első és a hátsó tengely között. A terepfunkciót segíti menetközben a lejtmenetvezérlő, amely egyenletes fékerőt biztosítva síkos lejtőn is csökkenti a megcsúszás esélyét. Az 1,4-es motorral, összkerékhajtással és kéziváltóval 10,2 másodperc alatt gyorsul a kocsi 100 kilométer/órás sebességre, fogyasztása a teszthét során 8,4 liter körül alakult vegyes használatban.
A megújult Vitara jelentőset lépett előre a vezetést segítő asszisztens rendszerek terén is. A radarral működő radaros fékrásegítőt kiváltotta a kétérzékelős fékasszisztens, amely egylencsés kamerát és lézersugaras radart alkalmaz annak érdekében, hogy időben észlelje a gyalogosokat, és fékezéssel csökkentse az ütközések erejét. Mindemellett a sávelhagyásra figyelmeztető, a sávelhagyás-megelőző és a jelzőtábla-felismerő funkciók is elérhetők már a kocsiban. Az automata modellek mostantól teljes megállási és újraindulási funkcióval rendelkező adaptív tempomattal rendelkeznek, amely radar segítségével tartja a távolságot az elöl haladó járműtől. Most először a holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció is elérhetővé vált a Suzuki kínálatában.
1. Figyelmeztetés - Hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt

2. Fékerő megnövelése - Fokozott ütközésveszély és a vezető pánikfékezése esetén működésbe hozza a fékasszisztenst a fékerő megnöveléséhez

3. Automatikus fékezés - Még nagyobb ütközésveszély esetén automatikusan és erőteljesen működteti a fékrendszert

A Vitara 1.0 literes motorral most 4,1 millió forintért vásárolható meg a kereskedésekben, az 1.4-es alapváltozatért közel 600 ezer forinttal kell többet fizetni. A kisebbik benzineshez GL és GL+, míg a nagyobbikhoz GL+ és GLX felszereltség választható. A nálunk járt összkerekes, kéziváltós GL+ felszereltségű modell 5,4 millióért vásárolható meg. A Vitarára is érvényes a Magyar Suzuki Zrt. kiterjesztett garanciaprogramja, amely 3+7 év re vagy 200.000 kilométerre vonatkozik, s a jármű minden, gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére érvényesíthető, úgy mint a motorra, a turbófeltöltős üzemanyagrendszerre, valamint a váltóra és automataváltóra.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1373 cm3
Teljesítmény: 103 LE/5500
Nyomaték: 220 Nm/1500-4000
Széndioxid kibocsátás: 169 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Végsebesség: 200 km/h
Tesztfogyasztás: 8,4 l/100 km
A modell alapára: 4.090.000 Ft