Vezettük Európa egyik legnépszerűbb prémium SUV modelljét
Immáron 2003-óta kapható a BMW palettáján az X3, a bajor prémiumgyártó az első két modellgenerációból világszerte összesen több mint 1,5 millió példányt értékesített. Tavaly ősszel mutatkozott be hazánkban a harmadik generációs modell, amely minden korábbinál lendületesebb karakterével, látványos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével folytatta a típus történetét.
Az X3 méretét tekintve harmadik a BMW SUV palettáján az X1 és az X2 fölött. Az ismerős karosszéria-arányok már első ránézésre kihangsúlyozzák a modell első és hátsó tengely közötti 50 : 50 arányú terhelés-elosztását, miközben szemből nézve a jelentős mértékben megnövelt hűtőrácsok és a hatszög alakú ködlámpák erőteljes teljesítményére utalnak. Hátul a háromdimenziós LED-lámpák és a meredeken lejtő légterelő szárny, valamint a dupla kipufogóvég kerül a figyelem középpontjába.
A közepes méretű SUV három felszereltségi csomaggal (xLine, Luxury Line, illetve M Sport) kapható, de a belső minőséget alapvetően nem ez, hanem a BMW-re jellemző precizitás határozza meg, hiszen minden esetben prémium minőségű anyagok fogadják az utasokat, és az illesztések is tökéletesek. A menetkomfortról számos innovatív opció gondoskodik, például a háromzónás automata légkondicionáló, az Ambient Air légfrissítő csomag, az aktív ülésszellőztetés, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor, valamint a nyitható panoráma üvegtető. Az alapesetben 550 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 600 literig bővíthető. A BMW X3 opcionálisan elérhető BMW Display Key okos kulccsal is, amely nem csupán az ajtózárak nyitására és zárására szolgál, de számos járműfunkció, így például a kiegészítő fűtés állapotának távoli megjelenítésére és működtetésére is képes.
A BMW X3 három benzines és öt dízelmotorral kapható, mindehhez olyan futómű-opciók társulnak, mint az M sportfutómű, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás, az M sport fékrendszer és a változó áttételű kormányrásegítés. A bajorok már az alapfelszereltség részeként mindegyik változathoz a nyolcsebességes Steptronic automataváltó optimalizált változatát társítják.
A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával, valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst, a sávváltást segítő asszisztenst és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert is magába foglaló Driving Assistant Plus biztonsági csomaggal is felszerelhető.
A BMW ConnectedDrive második alappillére a megannyi intelligens szolgáltatás és okosalkalmazás, amelyeknek köszönhetően az új BMW X3 modellhez a BMW Connected teljes szolgáltatás-palettája elérhetővé válik. Az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra épülő, járműbe integrált digitális koncepció számos okoseszköz rendszerbe kapcsolásával segíti a bajor prémiumgyártó ügyfelének személyes mobilitását. A technológia például folyamatosan figyeli a BMW ügyfelének okostelefonjában elmentett naptár-bejegyzéseket, az előre egyeztetett találkozókat pedig úti célként emeli át a jármű navigációs rendszerébe. Indulás előtt a szolgáltatás feldolgozza a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat, a pontos célba érkezéshez pedig időben figyelmezteti a felhasználót az indulásra. A BMW saját rendszere egyébként jó, de azért elgondolkodtató, hogy a bajorok, miért nem engedik be a kocsijukba az AppleCarplayt és társait.
A modell alapára 13,5 millió forint, a csúcsmodellt az M40i változat jelenti, ennek az induló ára 20.620.000 forint