Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük
Ahogy kívül, úgy az utastérben is egyértelműsíti a Hyundai a sportos töltetet, sötét fémbetétek és vörös díszítőelemek – pl. a kormány és a sportülések varrása, vagy a váltógomb mintázata – hangsúlyozzák a vadonatúj i30 Fastback N elegáns, sportos karakterét és a nagy teljesítményt. Egyedi kialakítású az N műszerfal is, jópofa megoldás, hogy a fordulatszámmérő piros zónája a motor olajhőmérsékletének függvényében változik. A kijelzőn nyomon követhető a motorolaj hőmérsékletének, nyomatékának, turbónyomásnak a változása. Kellemes az üléskomfort, a vezetőülés erős gerinctámasszal és kihúzható ülőfelülettel rendelkezik. Az anyaghasználat és az ergonómia nagyon sokat fejlődött az évek során, egyedül a bajuszkapcsolók műanyagos minőségét érheti panasz, minden egyéb már nagyon rendben van. Könnyen kezelhető a középkonzol tetején elhelyezett multimédiás kijelző, amelyhez Apple CarPlay™ és az Android Auto™ segítségével telefonunkat is csatlakoztathatjuk.
Fül- és léleksimogató a Hyundai i30 Fastback N induláskor, amely a Start gombot megnyomva azonnal árulkodik a versenyzői vénáról: sportosan dörmögő hanggal kel életre a dél-koreaiak gyárilag tuningolt, 275 lóerős sportmodellje. A 2.0 literes erőforrással szerelt gép nemcsak a hangjával győzi meg a sofőrt, hanem teljesítményével is, a másfél tonnás testet szinte versenyautós dinamikával mozgatja a 353 Nm nyomatékú motor. A maximális forgatónyomaték széles spektrumban, 1500-4000-es fordulatszám között rendelkezésre áll, s a kocsi 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre. A maximális tapadást rajtelektronika biztosítja. Az erőátvitelről kéziváltó gondoskodik, amely kifejezetten jó benyomást tett ránk határozott kapcsolhatóságával és a feszes kuplungjával. A teljesítmény a vezetési mód kapcsolóval szabályozható, összesen 5 beállítás közül választhatunk.
A Hyundai i30 Fastback N-ben is megtalálhatóak a Hyundai Smart Sens vezetéstechnikai rendszerek, így például az elülső ütközés elkerülő rendszer, az aktív sávtartó asszisztens, a távolsági fényszóró asszisztens, a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer. Az i30 N legolcsóbban 8,5 millióért vásárolható meg a kereskedésekben, a Fastback felára 200.000 forint, a megnövelt teljesítményű Performance változatban 9,25 millióért vihető el az i30 N, 9,44 millióért a Fastback.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1998 cm3
Teljesítmény: 275 LE(202 kW)/6000
Nyomaték: 353 Nm/1500-4000
Széndioxid kibocsátás: 188 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
A modell alapára: 8.499.000 Ft