Túlzás nélkül: az új X5 a valaha volt legjobb X-modell a BMW-től
Az alapesetben 645 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1860 literesre bővíthető. A modellbe az opcionális extrafelszereltség részeként harmadik üléssor is rendelhető, amely további két utasnak biztosít ülőhelyet. Az X5-öt kétrészes csomagtérajtóval szereli fel a gyártó, amely nagyban megkönnyíti a pakolást. Az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető Comfort Access funkcióval a csomagtérajtó mindkét része automatikusan, kéz nélkül is nyitható és zárható. A kategóriateremtő modell negyedik generációjához az opcionális extrafelszereltség részeként az első és a hátsó tengely adaptív, levegős futóműve is megrendelhető, amely pakolás esetén a lehető legalacsonyabbra engedi le a karosszériát, hogy ezzel is segítse a rakodóperem magasságának csökkentését.
Az új BMW X5 motorpalettáján összesen hat erőforrás kapható 231-530 lóerő közötti tartományban, amelyekhez minden esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik. Motorvariációtól függően xDrive intelligens összkerékhajtást is konfigurálhatunk, amely a vezetési szituációhoz alkalmazkodva osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között úgy, hogy az xDrive viselkedését ezúttal is a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették tovább a mérnökök. A luxus modell alá egy végletekig finomhangolt futómű-technológia került, amellyel az X5 hasmagassága 80 milliméteres intervallumban, már a BMW Display Key okoskulcsról, egyetlen gombnyomással is állítható.
De vezetést támogató rendszerekből sincs hiány a palettán, minden korábbinál átfogóbb megoldásokat kínál az X5.
Az innovációs tárházban megtalálható többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, a kormányzó- és sávtartó asszisztens, a sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávváltást segítő asszisztens, az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer, valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer. A parkolóasszisztens a kormánymozdulatok mellett mostantól a gázadási és fékezési feladatokat is magára vállalja. Újdonságként mutatkozik be továbbá a Vészfékezési Asszisztens, amely egészségi veszélyhelyzet esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást és biztonságosan álló helyzetbe fékezi az autót.
Az új BMW X5 belépő modelljének 231 lóerős dízel változat számít, amely 19 millió forintról indul, a nálunk járt X5 M50D 27,2 millióért vásárolható meg alaphangon, de egy 760 Nm nyomatékú, 400 lóerős változatért ebben a kategóriában talán nem is túlzás ez a 8 milliós felár. Én biztosan ezt a változatot venném, ugyanis brutális, amit az autó megy, amellett, hogy a létező legfrissebb BMW technológiát testesíti meg és családi autónak is tökéletes.