Reszkess Mondeo, reszkess Passat!
Hazánkban is bemutatkozott az új Opel Insignia, amely ugyan az első generáció kupés alkatát örökölte, mégis egy teljesen átdolgozott dizájnt kapott. A négyajtóst Grand Sportnak, a kombit Sports Tourernek nevezte el az Opel, kettejük közül a limuzin változatot vezethettük a hazai sajtóbemutató során. Az újdonság tovább erősíti a harcot a felső-középkategóriában, a Passatnak, a Mondeonak és a Superbnek is fel kell kötnie a nadrágot, hogy versenyben tudjon maradni.
Az Opel Vectra helyett 2008-ban bemutatott Insignia sikert, sikerre halmozott - legfőképp a céges beszerzések során volt népszerű, a kilenc éves modellciklusa során egy ráncfelvarrást élt meg. A 2009-es "Év Autója" összesen 900 ezer példányban készült.
A 2017-es példány dizájnja Mark Adams csapatának munkáját dicséri, az Insignia külső és belső formatervét pedig a Monza Concept tanulmány ihlette. Az elődmodellhez képest minimálisan, 55 milliméterrel nőtt a kocsi hossza, 92 milliméterrel megnyúlt a tengelytáv, azonban jelentősen rövidültek a túlnyúlások, és 11 milliméternyit nőtt a nyomtáv. Közben 29 milliméterrel alacsonyabb, ezáltal még inkább csapott formájú lett a jármű. A méretnövekedés ellenére 175 kilóval csökkent az össztömeg. A széles hűtőmaszktól és résnyi fényszóróktól a különleges formájú farrészig feltűnő a design, atletikus és elegáns az Insignia Grand Sport – sziluettje négyajtós kupét idéz, ennek köszönhetően pedig példásan jó légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, mely így a kategória egyik legáramvonalasabb modelljének számít.
A méretnövekedés egyébként az utastérben is érzékelhető, alapvetően a hátsó utasok profitáltakat ebből: a hosszabb tengelytáv és az új arányok jóvoltából csípőmagasságban 32 milliméterrel több a hely, a váll- és térdhely 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal.
A csomagtartó 490 literes lett, az üléseket ledöntve 1450 liter a maximális befogadóképesség. A vezető a korábbinál mélyebben ül, az ülések sportosak, és stabil oldaltartást biztosítanak - ami annak is köszönhető, hogy szinte minden dimenzióban állíthatóak a csúcsfelszereltségben elérhető ülések.
De nem csak adottságaiban, hanem a kialakításban is sokat változott a belső: új a műszerfal, amit rendelhetünk analóg vagy félig digitális órával, ez utóbbi grafikája egyébként szép, csak kicsit fura, hogy miért nem lett az egész felület elektronikus. A kormány alul csapott, kellemes fogású, a kapcsolók elhelyezése egyértelmű, semmi sincs túlbonyolítva. A középkonzol az új Opel dizájnfilozófiáját idézi, középen a nagyméretű navi dominál, erről irányíthatjuk a legfőbb szórakoztató funkciókat.
A szórakoztatásról és csatlakoztathatóságról az IntelliLink legújabb, Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis generációja gondoskodik. Miközben integrálja az okostelefont az autóba, drót nélkül fel is tölti. Az automatikus baleseti vészhívástól az ellopott jármű visszaszerzésének segítéséig sokféle lehetőséget kínál a 24 órában működő Opel OnStar online- és szolgáltatási-asszisztens. Az új Insigniával egyszerre indul az Opel új szolgáltatása is: az Opel OnStar tanácsadóját lehet megkérni, hogy keressen például szállodát, és foglaljon szobát. Mindeközben a 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze az utazók mobil végkészülékeit az internettel.
Az új Opel Insignia Grand Sport motorpalettájának benzines kínálata az új fejlesztésű 1.5 turbóval kezdődik, teljesítménye 140 LE. A benzines csúcsmotornak a 2.0 literes, 260 lóerős számít, melynek legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter. Ezt a kétliteres négyhengerest összkerékhajtással és az új, nyolcfokozatú automatával kombinálják. Talán a legnépszerűbbnek számíthat az 1,6 literes dízelmotor, mely kétféle teljesítményű változatban kapható: 110 és 136 lóerős erőforrást választhatunk. Fölötte helyezkedik el a szintén továbbfejlesztett 2.0 literes dízel, 170 lóerős teljesítménnyel. A kombival várhatóan további dízelmotorok is jönnek majd.Vezetőtámogató rendszerekben is sokat lépett előre a típus: vetített kijelzés mutatja például a vezető látóterében a sebességet, a jelzőtáblákat, a sebességlimitet, az adaptív sebességszabályozó és -határoló adatait, valamint a navigációs jelzéseket, 360 fokos kamera könnyíti meg a parkolást és a lassú manőverezést: a jármű négy oldalának kamerái madártávlatból adnak teljes képet. Rendelhetünk továbbá adaptív sebességszabályozót, ami az automatikus vészfékezést is tudja, de van sávtartó és tolató asszisztens is a kínálatban.
Az Insignia Grand Sport bevezető alapára 6 460 000 Ft, a leggazdagabban felszerelt Innovation változat pedig 7 110 000 Ft-ról indul. Minden változatnál a Sport Tourer felára 200 000 Ft.
Egy videó az autóról: