Régen kempingasztal, ma száz körüli extra választható a Honda CR-V-hez
Az SUV kategória nem kifejezetten új keletű, de a népszerűsége nem vezethető vissza évtizedekre. Nagyjából a kilencvenes évek közepén kezdett el nőni az érdeklődés a szabadidő autók iránt, ekkor, 1997-ban jelent meg az európai piacon a Honda CR-V is, amely azóta szép pályát futott be. Manapság furának tűnik, de az első példányt egyetlen, kétliteres benzinmotorral és egyszerű felszereltséggel hozták piacra, kiváló vezethetősége miatt viszont kedveltnek számított a vásárlók körében. A kocsi jellegzetessége a hátfalra szerelt pótkerék és egy, a csomagtérbe épített kempingasztal volt. :)
De mit is jelent a CR-V elnevezés?
"Comfortable Runabout Vehicle" - "Kényelmes Csavargó Autó" - ezt ma SUV-nek neveznénk, a lényeg: egy kényelmes autó, amivel bátran csavaroghatunk - akár az aszfalt útról letérve is.
Ugorjunk egy nagyot, s térjünk a mába: az épp generációváltás előtti Honda CR-V járt nálunk, méghozzá egy különleges felszereltséggel, a Lifstyle Plus csomag kölcsönzött egyedi megjelenést a kocsinak. A CR-V sosem volt egy hivalkodó jármű, nem szeretett volna sosem agresszív arcával kitűnni a tömegből, inkább hozta a finom, korhű, japános eleganciát, ami lágyan ívelt vonalakkal, ám olykor sportos jellemzőkkel keltette életre a Hondásan egységes megjelenést. A CR-V se nem túl vad, se nem túl sportos, se nem túl elegáns, hanem egy mindenki által kedvelhető, - a szó nem bántó értelmében vett -, konzervatív, családi autó. A Lifesytle Plus felszereltségnek köszönhetően AERO lökhárítókkal, könnyűfém felnivel szerelték a kocsit, a csomagtér ajtó felső spoilert kapott, belül pedig bőrrel kárpitozták az üléseket. Az utastér ezen kívül nem tért el az alapmodelltől, ami egyenlőt jelent azzal, hogy ebben a felszereltségben is megtartotta a konzervatív belsejét a CR-V. Az anyagminőségre egyébként nem lehet panasz, ellenben a műszerfal, a műszeregységek formája már frissítésre szorulna, ismervén az SUV kategóriában sorakozó konkurenseket. Viszont a helykínálat igencsak bőséges, kívülről meg sem mondaná az ember, hogy mekkora teret biztosít a kocsi az utasoknak. Emellett a csomagtér is rendkívül nagy, 589 litert pakolhatunk tele alapesetben, de akár 1669 literesre is bővíthetjük azt.
A Lifesytle Plus felszereltségű CR-V-t háromféle motorral választhatjuk: kérhetünk benzines (155 Le) vagy dízel erőforrást (120 Le, 160 Le). Ezek persze mind teljesítik az EURO 6-os normát. Tesztautónkban az 1.6 literes, 160 lóerős dízel dolgozott, amely teljesítménye a kissé furán működő, 9 fokozatú, automatikus váltó miatt háttérbe szorult. Ez a tengelykapcsoló ugyanis annyira durván kezelte a fokozatokat, hogy a 350 Nm-es nyomatékból ritkán tudtunk élményszerű gyorsulást kicsikarni, egyedül sport állásban ment valamivel olajozottabban a váltás. Ezzel szemben egy 6 fokozatú kéziváltó például tökéletes választás lehetne, a Honda váltókat ismerve ugyanis nehéz annál jobbat találni. A fogyasztásunk egyébként kedvezően alakul, 6-6,5 liter között fogyasztott a CR-V.
Nem mehetünk el szó nélkül a vezetéstámogató rendszerek mellett, a Comfort felszereltségi szinttől alapfelszereltségként kínál aktív városi fékrendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, ráfutásos ütközésre figyelmeztetőt, kitolatás figyelő rendszert is a japán gyártó. De emellett még számos menetbiztonsági eszköz található a listán, érdemes közöttük szemezgetni.
Az alapmodell egyébként 7.129.000 forintról indul, a nálunk járt Lifestyle Plus modellért alapesetben 11 milliót kérnek el. Hamarosan érkezik egyébként az új modell, amit 2018-ban mutatott be a márka a Genfi Autószalonon.
Adatlap
Hengerűrtartalom: 1597 cm3Teljesítmény: 118 kW (160 LE)/4000
Nyomaték: 350 Nm/2000
Széndioxid kibocsátás: 139 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Végsebesség: 197 km/h
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
A modell alapára: 6.699.000 Ft
A Lifestyle Plus modell alapára: 10.959.000 Ft